Auto värvimine

Auto värvimine

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
Vasta
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Sellest lõigust jääb mulje, et pahtlit võib ka märjalt lihvida? [/quote]

Igasugust pahtlit ei ole mõtet veega kokku ajada:sein
Pakenditel on ilusti pildid peal ja kuidas asju kasutada. Enne uuri ja siis tegutse.
Polüesterpahtlit isiklikult ei soovita märjalt lihvida.
Pritspahtel ei kannata samuti veega lihvida. Imab niiskust mis hiljem jamasid põhjustama hakkab! Ei soovita kindlasti veega lihvida!Pritspahtlit ei soovita ka haljale metallile kanda eelnevalt soovitan kruntida! Pritspahtli töötlemise jaoks kasutada P180-P320 pinnakaredusega paberit! Pind peale töötlemist kruntida!
Krunti võib lihvida nii märjalt kui ka kuivalt kuidas keegi harjunud on:rolleyes Paberid kuivalt P400-P600
Märjalt P600-P800
Lakialune värv karestus P800-P1000
Pinnakas P600-P800(ilma lakita akrüül veokas jms)
Krundieelne karestus optimaalne kuni P180-P400
Keegi rääkis midagi ka P2500ga üle käimisest märjalt!?Läiget see küll ei anna paremaks teeb vb mingi väga väsinud pinnakatte. Poleerimine läike saavutamiseks nagu mõeldud...
Nüüd peaks nii mõnigi vastused saama...
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Algselt postitas: kenu
Pahtlit ega krunti ei ole vaja karestada, nad on oma olemuselt sellised, et seovad endaga värvi, mida siledam, seda parem lõpptulemus.
[Muudetud: 5-23-2008 kenu]
Algselt postitas: Tegija
Pritspahtli töötlemise jaoks kasutada P180-P320 pinnakaredusega paberit! Pind peale töötlemist kruntida!
Krunti võib lihvida nii märjalt kui ka kuivalt kuidas keegi harjunud on:rolleyes Paberid kuivalt P400-P600
Märjalt P600-P800

Et siis kumba teha ? Või kumba tagaliselt tehakse...
Et kas siis vaja pritspahtlit/krunti karestada või ei ?
Üks räägib üht, teine teist...
See nv veel pahteldab, järgmine reede läheb pritspahtel selga, siis õhtupoole krunt. Ja hommikul vara värv...

Aga tänud abi eest, kes kirjutanud mis karedusega liivapaberit kasutada kus jne :)
j
jukii
Foorumi kasutaja
Postitusi: 368
Liitunud: 05 Nov 2006 22:39
Asukoht: viljandi
Autod: 2101, 2107

Postitus Postitas jukii »

krunti ja pritspahtlit tuleb ikka karestada.
k
kirikuisa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 125
Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
Asukoht: Altja kõrts
Autod: NONE

Postitus Postitas kirikuisa »

Algselt postitas: Tegija
Keegi rääkis midagi ka P2500ga üle käimisest märjalt!?Läiget see küll ei anna paremaks teeb vb mingi väga väsinud pinnakatte. Poleerimine läike saavutamiseks nagu mõeldud...
Nüüd peaks nii mõnigi vastused saama...
Tegelikult teeb see värvipinna ideaalselt siledaks ja professionaalse meistri käsi toob pinnale ikka väga kena läike. Sellist meetodit kasutatakse ka nii mõneski tunnustatud värvimistöökojas. Poleerimist tehakse sel juhul alles pärast P2500 üle käimist.
Elus on juhtunud ikka sedasamust...
a
autopsy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 30 Mär 2008 20:56
Asukoht: Pärnumaa
Autod: Lada VFTS

Postitus Postitas autopsy »

ega juhuslikult kellelgi ei ole kokkupuudet sellise roostemuunduriga nagu seda on http://www.autolekar.ru/index.php?id=67&L=1 ...kas tasub kasutada või oleks kavalam kasutada kallimat kraami kuna ma kardan et see ei ole nii effektiivne kui peaks.
Kasutaja avatar
escapen
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Mär 2008 14:58
Asukoht: muhu
Autod: 21011
Kontakt:

Postitus Postitas escapen »

Kerge küsimus: millega teie oma kapotialust puhastate, et saaks krundi ja värvi peale lasta? Veega ju see õline kõnts sealt maha ei tule?
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Algselt postitas: escapen
Kerge küsimus: millega teie oma kapotialust puhastate, et saaks krundi ja värvi peale lasta? Veega ju see õline kõnts sealt maha ei tule?
Suurema sodi lased survepesuga ja ülejäänud silikonpesuainega.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Korra juba kellegi auto teemasse postitasin, aga siiski...

On olemas selline vahend - Plex-U. Jätke meelde ja kui rahakotile liiga ei tee, ostke ära.
Kasutamine lihtne.
Kas kasutad 100%-st kontsentraati või lahjendad veega pooleks või veel lahjemaks on juba tundeküsimus (sõltub mustuseastmest ja liigist).
Aine pritsiga peale piserdada, nats liguneb (võib ka harjaga kergelt hõõruda, kui võimalik on) ja siis survepesuriga üle. Ei vahuta.
Tulemus ülihea, garanteerin.

Kiire kopeering valmistaja lehelt:
Eemaldab efektiivselt kummijäljed ja õliplekid. Sobib hästi tööstuse ja ladude põrandate pesuks. Efektiivne vahend konveierliinide ja masinate puhastamiseks konserveerimis- ja määrdeõlidest. Ei sisalda lahusteid ja seetõttu ei kahjusta värvitud ega metallpindu. Peseb ka jahedas vees. Doseering 1-10% olenevalt pinna mustusest.

Natuke veel juttu siit: http://www.estko.ee/file-upload/3UV_plexu.pdf
Ladu siin: http://www.estko.ee/index.php?go=index&cat_id=5

Ja minu kogemused:
Siiani parim vahend, mis kätte on juhtunud. Sai sellega ka klassikule ostetud mootorit leotatud survepesu käigus: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 052&page=3
Rohkem kahjuks pildimaterjali pole.

Mootoripesuvahend on ka hea asi õlisest mustusest lahti saamiseks, aga tahm jääbki värvi sisse.
Silikoonpesu - kah vägev värk, aga milleks kapotipleki uuretes käsi lõhkuda. Nats tülikas ühesõnaga.

Igapäevatöös kasutan Plexut tihti - metsamasinad. Need on ühed äärmiselt rokased "loomad", kui ükskord remonti jõuavad.
Juhendis on küll kirjas, et värvitud pindasid ei kahjusta, aga kui 100%-lise ainega õiendada, siis auto kere sellega igapäevasel pesemisel leotada ei soovita. Muudab värvi matiks ja vahendi mahapesemisele kulub hullupööra palju vett.
Samuti võib rikkuda oluliselt tuuleklaasi kvaliteeti, kui kauaks ligunema jääb ja pinnale kinni kuivab. Seega ka klaasipesupaaki pole sellel ainel asja - proovitud (mitte küll minu poolt õnneks).
Kui masin läheb värvimisse, siis muidugi iseasi - karta pole midagi, nagunii läheb uus värv peale.
Lahja lahusega ei juhtu suurt midagi, masinate kabiinid-kapotid olen kiirelt harjaga üle käinud ja siis survepesuriga loputanud. Tulemus jällegi - nagu tehasest tulnud masin, absoluutselt puhas, rasvavaba pind.
Käsitsi töötamisel ja kuskil vannis plexulahuses detailide pesemisel kasutage kindlasti kummikindaid. Vastasel juhul saab nädalapäevad käsi kreemitada, et kuivanud ja kipra tõmbunud nahk taastuks.

Jaemüügist saan Viljandist kahest kohast. Auto-Moto ja Männimäel endisest hotellist mingist keemia poest. Männimäel tunduvalt odavam (võis olla 300.-), sest Auto-Moto ihnur müüb 10 liitrist kankut nelja sotiga :P - ärimees.



[Muudetud: 24-5-2008 logman]
j
jukii
Foorumi kasutaja
Postitusi: 368
Liitunud: 05 Nov 2006 22:39
Asukoht: viljandi
Autod: 2101, 2107

Postitus Postitas jukii »

Algselt postitas: escapen
Kerge küsimus: millega teie oma kapotialust puhastate, et saaks krundi ja värvi peale lasta? Veega ju see õline kõnts sealt maha ei tule?
lahustiga. ja siis 120 liivapaberiga puhtaks ning siis 180.400 ja 600.
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Algselt postitas: jukii
krunti ja pritspahtlit tuleb ikka karestada.
See ei ole karestamine vaid lihvimine, pahteldades ja kruntides jääb pind kare, hea tulemuse jaoks need pinnad lihvitakse. Karestamine on see, kui värvitud läikiv pind lastakse enne värvimist matiks.


Kuivalt lihvimist ei kujuta eriti ette, palju läheb paberit ja tekib tohutult tolmu. Kaasaegsed pahtlid kannatavad väga hästi märjalt lihvida, ei ime nad midagi niiskust. Olen kõik autod märjalt lihvinud ja pole mingit probleemi tekkinud kunagi.
m
MarT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Apr 2008 15:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas MarT »

kuivalt lihvides ei teki mingit erilist tolmu. aga veega tuleb sama tulemus. vahe on nüüd sellest et olenevalt olukorrast ja ruumist, kas tahad läbi plätserdada või mitte, kuna see vesilhvi järgne vesi ära kuivab, ja siis on teda lihtsam eemaldada.ja üldse,kui on mingi selline koht, mida ei taha märjaks teha, oleks pihtsam teha kuivalt.;)
v
Varblane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 217
Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: 2103

Postitus Postitas Varblane »

Nii plaanis varsti sadoliniga masin üle värvida aga paar küsimust:Kas pean ennem krunti alla panema kui olen vana värvikihi ära karestanud juba?Kui peab mis krunt siis kõlbab?(corrostop)Mitme liitriga värvib masina üle?Kuulsin,et aitab neljast liitrist:puzzledKui palju tuleb kõvendit panna 4 liitrile?

[Muudetud: 20-6-2008 Varblane]
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Miks sa tahad Sadoliniga värvida? Soovitan odavamalt läbi ajamiseks kasutada veoka sarja (on olemas vist kõikidel tuntud firmadel). Sadoliniga võrreldes on veoka sari natukene kallim vist? Veoka pluss - värv kivistub (kui vaja kunagi uuesti värvida, ei tõmba paberit täis, ei keeda värvi ülesse). Miinus - pole metallikut. Lihtsalt professionaalsed maalrid ei soovita Sadolini oma vaenlaselegi?!

Corrostop on samasugune toode nagu Sadolin - ei soovita väga. Krunti peab kindlasti kasutama kui on haljas plekk ja/või pahtel. Kui on lihtsalt karestatud vana värv, siis seda pole vaja kruntida.

Enda Samara värvisin 4 l-ga üle, kuhu sisse kuulub ka kõvendi.

Edu! ;)
v
Varblane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 217
Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: 2103

Postitus Postitas Varblane »

Sadolini värv tegelt omal olemas ja mingit 10 000 kroonist tulemust ei tahagi saada kuna värvin ise(vähemalt loodan)Olemas veel sadolini lahusti ja kõvendi aga kui palju siis seda kõvendit panna?Kõvendi on 0,6 L purgis.Kas kõik 4L värvi kohta julgelt sisse kallata ja kaua selline kemüüse kannatab seismist lahtiselt/kinnises anumas?

[Muudetud: 20-6-2008 Varblane]
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Kas etikette pole? Küsi sadolinist.:rolleyes
v
Varblane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 217
Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: 2103

Postitus Postitas Varblane »

Nii värvi purgi etikett:Auto pinnavärv.õhkkuivatusega pinnavärv,mis onvalmistatud spetsiaalse alküüdivaiguomadustega.Vajadusel võib Sadolini kuivatada ka kuumakuival meetodil,temp kuni 80+.sisaldab blä blä blä Ärritav blä blä blä kanda sobivat kaitseriietust blä blä blä.....

Nii kõvendi etikett:Kõvendi.Sisaldabksüloodi.Ärritav:kahjulik blä blä blä jne mingitest vahekordadest pole haisugi

Edit:Leidsin vahekorrad Eestikeelse etiketi alt vist aga venekeeles rsk:kuri Ok eks vaatan mis sellest naljast saab enamvähem sain targemaks.Tänud;)

[Muudetud: 20-6-2008 Varblane]

[Muudetud: 20-6-2008 Varblane]
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Kas sellele värvile ültse käib kõvevdi? Vanematele sadolini toodankutele ei käinudki kõvendit.
j
jukii
Foorumi kasutaja
Postitusi: 368
Liitunud: 05 Nov 2006 22:39
Asukoht: viljandi
Autod: 2101, 2107

Postitus Postitas jukii »

uutel sadolini 1L purkidel ka kõvendit ei ole.
v
Varblane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 217
Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: 2103

Postitus Postitas Varblane »

Umbes nädal tagasi ostsin poest selle värvi ja müüa ütles,et käib aga krt ega nende juttu ei saa ka alati tõepähe uskuda:puzzled.mootoriruumi värvisin niisma pinsliga ja siiamaani pole midagi juhtunud,aint läikiv jäi kuid oleks pidanud matt jääma ning pärast kui parandusi tegin siis purgi põhjast võtsin paksemat krrami ja jäi matt:seinKüll segasin hoolega läbi ju:ylbeSelline tunne ett kalla pohhuilt kõik värv rulli anumaasse ja hakka rulliga värvima:P

Edit:siin purgi taga kirjas,et 100 chastei sadolin(värv),20chastei hardener(kõvendi)10chastei thinner(lahusti)Kas see üritab mingisugune vahekord olla?
:yllatunud Nii ja nüüd mida teha siis kas üldse panna kõvendit või mitte?:puzzled

[Muudetud: 20-6-2008 Varblane]
Kasutaja avatar
siim789
Foorumi kasutaja
Postitusi: 734
Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
Asukoht: Rapla, Alu
Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a

Postitus Postitas siim789 »

Mina värvisin talvel sadoliniga masina üle. Ikka läks kõvendit kah värvi hulka. Oli kohe sadolini enda kõvendi olemas. Lahustit kasutasin kah, seda läks tunde järgi, et parajalt vedel oleks. Lõpuks läks veel eraldi tugevduseks "Body" lakk peale, ehk säilitab seda läiget natuke kauem.
Vasta