Klaaside liimimine
Klaaside liimimine
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Klaaside liimimine
Nüüd läheb teadmisi vaja liimitavate klaaside kohta. Ise pole nendega rohkem kokku puutunud, kui auto küljes olevatest läbi vaadanud ja mõnikord puhastanud.
Kas liimitavate klaaside vahetamine on ka kodustes tingimustes võimalik?
(nii igaks juhuks mainin, et Lada klaaside vahetamisega saan hakkama)
Seega kuidas üldse käib liimitud klaasi eemaldamine?
Kuidas pannakse uut klaasi?
Milliseid töövahendeid ja mis materjale kasutatakse?
Kas liimitavate klaaside vahetamine on ka kodustes tingimustes võimalik?
(nii igaks juhuks mainin, et Lada klaaside vahetamisega saan hakkama)
Seega kuidas üldse käib liimitud klaasi eemaldamine?
Kuidas pannakse uut klaasi?
Milliseid töövahendeid ja mis materjale kasutatakse?
Klaas võetakse ära pneumaatilise vibronoaga, selle puudumisel saab enamus autodel ka peene terastrossiga saagides. Kui klaas eest ära võetud eemaldad kere küljest liiga paksud liimi jäägid. Siis teed spets praimeriga üle nii kere kui ka klaasi. Liimi paned kere külge. Liimi kulub ühe klaasi jaoks umbes 1,5 padrunit. 1 padruniga jääb liimikiht liiga õhukeselt ja klaas võib kohati lahti tulla. Klaasile iminappadega sangad külge ja tõstad ette. Vajadusel vahetad ka klaasi liistud. Järgmine päev võid sõita. Kahekomponentnse liimiga saab rutem aga kui oled algaja siis tee parem tavalisega.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kodus suht hapu tegevus. Ma ei tea nüüd, kuidas Tallinnas, aga mu kodulinnas CarFix'is ostad klaasi koos ettepanemisteenusega. Pole vaja endal peakest vaevata.
Mingit hiiglasummat nüüd peale maksta polnud vaja, u. kuus aastat tagasi oli vist kogu kompott kokku liidetud, sai Sierra esiklaas seal vahetatud.
A ise olen oma metsakonel neid vahetanud. Kõige hullem töö oligi vana klaasi kättesaamine. Sai proovitud ka kidrakeele varianti, kuid sellega kriipis vaid raami hullumoodi kuni sügavate värvikahjustusteni. Kipsinuga oli parim abivahend. Vana liimi eemaldamine kah omamoodi kunst - krdi kõvasti kinni kohati.
Masina peremees ostis CarFix'ist õige liimi, millega kõik komponendid ja kasutusjuhendki kaasas. Esmalt puhastusainega (sarnaneb piduriosade puhastusvedelikule) nii uus klaas kui raam puhtaks, siis tuli järgmise pudeli seest tampooniga määrida vedelat musta ollust või "krunti" liimi alla minevale pinnale klaasil. Sama "krundiga" sai kenasti joonistatud klaasile raam (servast u.5 cm, mis väljastvaadatuna esteetiline välja näeks, sest paljas liim jääb tahes tahtmata sinka-vonka ja väljast on pärast õite kole.
Mõne aja pärast mökerdasin liimi raamile ja tõstsime klaasi ette ning toestasime kerge surve alla.
Hommikuks asi valmis.
[Muudetud: 7-6-2007 logman]
Mingit hiiglasummat nüüd peale maksta polnud vaja, u. kuus aastat tagasi oli vist kogu kompott kokku liidetud, sai Sierra esiklaas seal vahetatud.
A ise olen oma metsakonel neid vahetanud. Kõige hullem töö oligi vana klaasi kättesaamine. Sai proovitud ka kidrakeele varianti, kuid sellega kriipis vaid raami hullumoodi kuni sügavate värvikahjustusteni. Kipsinuga oli parim abivahend. Vana liimi eemaldamine kah omamoodi kunst - krdi kõvasti kinni kohati.
Masina peremees ostis CarFix'ist õige liimi, millega kõik komponendid ja kasutusjuhendki kaasas. Esmalt puhastusainega (sarnaneb piduriosade puhastusvedelikule) nii uus klaas kui raam puhtaks, siis tuli järgmise pudeli seest tampooniga määrida vedelat musta ollust või "krunti" liimi alla minevale pinnale klaasil. Sama "krundiga" sai kenasti joonistatud klaasile raam (servast u.5 cm, mis väljastvaadatuna esteetiline välja näeks, sest paljas liim jääb tahes tahtmata sinka-vonka ja väljast on pärast õite kole.
Mõne aja pärast mökerdasin liimi raamile ja tõstsime klaasi ette ning toestasime kerge surve alla.
Hommikuks asi valmis.
[Muudetud: 7-6-2007 logman]
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Klaasi eemaldamine on tõesti üsna valuline tegevus, mina lahendasin probleemi nii, et lõin augu läbi klaasi ja eemaldasin tükkidena. Kilde tekkis muidugi metsikult ja ka mitu kuud hiljem ujus neid veel pragudest välja. Liimituubist jätkus mäletamist mööda küll lahedalt, ega liialt mäkerdada ei ole mõtet. Väikesed nüansid on veel erinevatel automarkidel, ntx audi liistu säilitamine on omajagu probleem.
Arvestades klaasi vahetuse maksumust siis teist korda tõenäoliselt ise enam teha ei viitsi.
Arvestades klaasi vahetuse maksumust siis teist korda tõenäoliselt ise enam teha ei viitsi.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Aitäh selgituste eest!
Klaasi eemaldamise osa olekski olnud see, millest lootsin kokkuhoidu (eelkõige just küljeklaaside osas) Ehk mõtlesin ühelt autolt klaasid eemaldada ja teisele paigaldada.
Paraku eemaldamise osa tundub tõesti raske olevat.
Aga mõtet veel täitsa maha ei mata, uurin autot täpsemalt ja teen ehk proovigi, kuidas välja kukub. Uute küljeklaaside eest 1500 - 1600 eek tükist maksta on ikka päris kallis.
Mis liim see täpsemalt on? Kas seda müükase samades tuubides kui silikooni?
Klaasi eemaldamise osa olekski olnud see, millest lootsin kokkuhoidu (eelkõige just küljeklaaside osas) Ehk mõtlesin ühelt autolt klaasid eemaldada ja teisele paigaldada.
Paraku eemaldamise osa tundub tõesti raske olevat.
Aga mõtet veel täitsa maha ei mata, uurin autot täpsemalt ja teen ehk proovigi, kuidas välja kukub. Uute küljeklaaside eest 1500 - 1600 eek tükist maksta on ikka päris kallis.
Mis liim see täpsemalt on? Kas seda müükase samades tuubides kui silikooni?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
samades jah ainult välja kurask tulla ei taha,
väga korralik püstol peab olema..
NB! ots tuleb vastavalt klaasi aluse plekkääre laiusele ära lõigata nurga all,
vähemalt nii tegi tarts kui ühe bemmi esiklaasi vahetas - siis pole liimi liiga palju ega liiga vähe - tal oli mingi spets mõõdik ka selle jaoks... suhtle!
väga korralik püstol peab olema..
NB! ots tuleb vastavalt klaasi aluse plekkääre laiusele ära lõigata nurga all,
vähemalt nii tegi tarts kui ühe bemmi esiklaasi vahetas - siis pole liimi liiga palju ega liiga vähe - tal oli mingi spets mõõdik ka selle jaoks... suhtle!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Üks võimalik liim on näiteks Teroson'i Terostat 8596. Selle otsikul on lõikamise jooned peale joonistatud koos mõõtudega vastavalt sellele kui kõrget liimiriba vajad. Otsikule lõikad lõhiku mis jätab kolmnurkse ristlõikega liimiriba. Klaasi ette pannes vajutab see liimiriba laiaks.
Kui tahad klaasi ühelt autolt ära võtta ja teisele panna ei saa terastrossi kindlasti kasutada. Ka vibronoaga jääb oht et klaas katki läheb. Mõnel autol ei saa nuga muidu vahelegi kui klaasi katki ei löö. Nii klaasi ära võttes kui seda liimijääkidest puhastades võid kahjustada klaasi värvitud serva. Need kriipsud jäävad näha. Mina ostaks pigem uued klaasid kuna on oht et säästmine pole mitte kokkuhoid.
Kui tahad klaasi ühelt autolt ära võtta ja teisele panna ei saa terastrossi kindlasti kasutada. Ka vibronoaga jääb oht et klaas katki läheb. Mõnel autol ei saa nuga muidu vahelegi kui klaasi katki ei löö. Nii klaasi ära võttes kui seda liimijääkidest puhastades võid kahjustada klaasi värvitud serva. Need kriipsud jäävad näha. Mina ostaks pigem uued klaasid kuna on oht et säästmine pole mitte kokkuhoid.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Kuna ühes teises teemas kerkis sama küsimus üles, siis kirjutan milliseks mu kogemused kujunesid.
Kuna mitteavatavad küljeklaasid olid kergesti ligipääsetavad, siis eemaldamine oli lihtne. Seest tõmbasin ära tihendi ära ning peale seda pääsesin tugeva, õhukese ja terava noaga liimile ligi ja selle lõikamine läks libedalt. Proovisin ka vaibanoaga, aga see kippus nõrgaks jääma. Kõige keerulisem oligi jälgida, et klaasil olevasse musta serva sisse ei läheks.
Esiklaasi eemaldamine oli märksa keerulisem tegevus, eriti alt armatuuri servast. Aga eks see ligipääsemise keerulisus sõltu autost.
Küljeklaaside liimimiseks tegin kahest lauast ajutise toestuse, mis ei lasknud klaasil värskelt liimilt maha libiseda. Esklaasiga oli lihtsam, seal olid autol all servas juba nagad, mille taha klaas pidama jäi.
Enne liimimist tuleb klaasile ja autole tihendid/liistud külge panna, seejärel piisav kogus liimi autole vajalikku kohta kanda. Klaas ja auto tuleb eelnevalt korralikult puhastada muidugi. Nagu eelpool kirjeldatud liimituubi otsikul sooned ees kolmnurkeseks lõikamiseks.
Minu kasutatud liim (kahjuks ei mäleta enam nime) hakkas väga kiiresti kuivama, seega liimi laskmisel tuli head tempot hoida, et liim kuivanud kilejat kihti ei saaks.
Esiklaasi sai tõsta ette kahekesi, kuna sedasi sai kenasti õigesse asendisse ühe korraga.
Nüüdseks autol klaasid küljes juba 1,5 aastat olnud ja pole midagi häda. Seega täitsa kodustes tingimustes teostatav töö.
Kuna mitteavatavad küljeklaasid olid kergesti ligipääsetavad, siis eemaldamine oli lihtne. Seest tõmbasin ära tihendi ära ning peale seda pääsesin tugeva, õhukese ja terava noaga liimile ligi ja selle lõikamine läks libedalt. Proovisin ka vaibanoaga, aga see kippus nõrgaks jääma. Kõige keerulisem oligi jälgida, et klaasil olevasse musta serva sisse ei läheks.
Esiklaasi eemaldamine oli märksa keerulisem tegevus, eriti alt armatuuri servast. Aga eks see ligipääsemise keerulisus sõltu autost.
Küljeklaaside liimimiseks tegin kahest lauast ajutise toestuse, mis ei lasknud klaasil värskelt liimilt maha libiseda. Esklaasiga oli lihtsam, seal olid autol all servas juba nagad, mille taha klaas pidama jäi.
Enne liimimist tuleb klaasile ja autole tihendid/liistud külge panna, seejärel piisav kogus liimi autole vajalikku kohta kanda. Klaas ja auto tuleb eelnevalt korralikult puhastada muidugi. Nagu eelpool kirjeldatud liimituubi otsikul sooned ees kolmnurkeseks lõikamiseks.
Minu kasutatud liim (kahjuks ei mäleta enam nime) hakkas väga kiiresti kuivama, seega liimi laskmisel tuli head tempot hoida, et liim kuivanud kilejat kihti ei saaks.
Esiklaasi sai tõsta ette kahekesi, kuna sedasi sai kenasti õigesse asendisse ühe korraga.
Nüüdseks autol klaasid küljes juba 1,5 aastat olnud ja pole midagi häda. Seega täitsa kodustes tingimustes teostatav töö.