1. leht 2-st

Pidurdades vibratioon ja kolin tagaosas (Korras)

Postitatud: 03 Okt 2015 15:45
Postitas Tony_2106
Tervist!

1. Sõites suurema hooga või veeredes mäest alla ning siis mingil hetkel pidurdades, lööb terve auto tugevat vibratsiooni täis. Kas asi võib olla esipidurites? Mis võib olla viea põhjus?

2. Kui mootor töötab tühi käigul, siis on auto tagaosas kuulda õrna kolinat, selline tunne, nagu oleks see taga sillas või kuskil seal kandis. Ideid?

Postitatud: 03 Okt 2015 17:15
Postitas Walter
1. Piduri kettad koverad. 2. Summuti kaib vastu

Postitatud: 06 Okt 2015 19:56
Postitas Mel
Kui rool pidurdades ei värise, siis võtavad tagumised pidurid värisema. Näiteks klotsil kate lahti või silinder lükkab klotsid nurgeti sisse.
Sigulli esimeste ketaste kõverdumine võrreldes tänapäeva autodega väga harv juhus. Anomaaliaid tavaliselt just tagapidurid põhjustavad.

Postitatud: 13 Okt 2015 20:36
Postitas Tony_2106
Huvitav, kas 2101 piduriklotsid ja -kettad sobivad 21063-le??

Postitatud: 13 Okt 2015 20:53
Postitas Walter
Jah sobivad

Postitatud: 20 Okt 2015 21:39
Postitas Tony_2106
OK

Postitatud: 20 Okt 2015 21:56
Postitas Qunts
Kõikida VAZ 2101-2107/99 sobivad kõik sillajuppid ja piduri osad.
Sammuti sobivad käigukastid, sillad jne.
Kõik tagaveoliste osad on pea samad.

Postitatud: 21 Okt 2015 10:40
Postitas olaaf
päris nii lihtsalt ikka kopika tagumisi klotse 2106 pidurikilbile kinnitada ei kannata (06-l seal ju automaat reguleeringuga vedrupuhver..)

Pilt

ja 06 oma:
Pilt

Postitatud: 21 Okt 2015 14:25
Postitas Mel
Vaadates teemaalgataja auto aastakäiku, siis sellel on (vähemalt tehasest tulles oli) 2105 isereguleeruvad silindrid, seega 01 klots ka läheb.
Automaatne klotsi küljes olev reguleering kadus koos 03de tootmisest kadumisega.

Piduri erinevusest veel. Osadel eksport 07tel on esimestel klotsidel kulumisest märku andev andur/juhtmestik.

Postitatud: 21 Okt 2015 14:44
Postitas Tony_2106
Võtsin ühel heal päeval, kui puhkusel olin, ette uurimistöö, seoses vibratsiooniga pidurites. Tegin ka trummel piduritest ühelt poolt, kus ilmnes ka vibratsiooni põhjus, mõned pildid.

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 21 Okt 2015 14:54
Postitas Tony_2106
Vasakpoolne tagumine trummel tuli haamriga kolkides ära. Peale Piduripuhastiga puhastamist, läks ka suurema vaevata tagasi.

Mis puudutab piltidel kujutatud pidurit (parempoolne), siis tuli see sama moodi ära nagu vasak, kuid veidi suurema vaevaga.
Peale puhastamist, sain trummli tagasi rattapoltide abil, mille kinnikeeramisel kasutasin sama tehnikat, nagu ka ratta vahetusel (rist meetodil).

Postitatud: 21 Okt 2015 15:29
Postitas logman
Mõistlik oleks olnud trummlite servad ära faasida. Järgmisel korral endal lihtsam neid maha harutada.
Mis seal siis vibratsiooni tekitas?

Postitatud: 21 Okt 2015 16:57
Postitas Tony_2106
Esmapilgul tundub, et klotsid logisevad ning kui pidurdada, siis klotside vibratsioon kulges edasi auto keresse. Seda saan kindlamalt teada, kui olen saanud uued trumlid ning piduriklotside komplekti koos vedrude komplektiga ja kõik ära vahetanud.

Huvitav, kas vibratsioon ei saan tingitud olla rattalaagritest?

Postitatud: 22 Okt 2015 08:31
Postitas Mel
Pilti vaadates tekib küsimus, kas silindri mõlemad pooled ikka liiguvad? Üks pool (parem) võib olla kinni või liigub oluliselt raskemalt kui teine ja lükkabki klotsid viltu sisse, millest ka värin.
Kui selline viga tõesti silindris, siis oleks remondiks piisanud suure tõenäosusega ainult kolbide käsitsi tööle ajamisest või raskemal juhul silindri vahetusest. Silindri puuduliku töö korral ei aita ka trumlite/klotside vahetus ja värin jääb alles. Vaadates klotse ja muud mudru, siis need heas korras praegu ja vahetus tundub ebavajalik.

Postitatud: 25 Nov 2015 09:43
Postitas Kam!kaze
Tekkis täpselt sama jama ka 06ga(86a) millel selline tagasild. Kuna esiotsa poolsed klotsid olid niivõrd kulunud ja suportid vanad ning õlised, sai ostetudbise regul. suportid ja uued klotsid. Sisse panin ainult ühe uue klotsi kummalegi poole(vahetasin nood ära mis kulunud).
Ja nüüd sama kala, et terve auto tõmbab julmalt vahel vibrama, või pidurid järsult blokki vahest. Eitea kas oli viga ainult üks uus klots panna või vahetpole?

E: See jama pole koguaeg olnud, vahepeal kadus ära nädalaks ja tuli jälle tagasi. Trumleid maha võttes oli piltlikult kõik korras ja ilus.

Postitatud: 28 Dets 2015 18:51
Postitas Tony_2106
Huvitav, kas keegi on järgnevaga kursis.

Kas esipiduritel saab supportis asuvaid tihendeid vahetada ka ilma supportit maha võtmata??

Pilt

Pilt

Postitatud: 28 Dets 2015 19:47
Postitas reiner
 
Tony_2106 kirjutas:Kas esipiduritel saab supportis asuvaid tihendeid vahetada ka ilma supportit maha võtmata??
Ma ei ole kindel, et kas kolvid tulevad supportist välja, kui piduriketas küljes on. Lisaks on ruum seal olematu (kuna piduriketas ka ju küljes), et saaks tihendeid vahetada.
Isiklikult ei hakkaks sellise peavaluga end tüütama ja võtaksin suportid küljest ära.

Postitatud: 28 Dets 2015 20:59
Postitas logman
Supporti peab maha võtma jah.

Aga mis minu jaoks on jäänud täielikuks peavalu- ja möödapääsmatuks raha kulutamise objektiks on tõik, et lada esipidurid on koostatud äärmiselt säästuvaenulikult. Silindreid saab eraldi osta, aga kuidas vanad elusalt kätte saaks, kui peaks selleks vajadus tekkima? Isegi lääne tehnika, mis peidab eneses traditsioonilist ostuprogrammi (uus jupp sulle, raha mulle...), ei oma omas pidurisüsteemis sellist vaenunüanssi.
Kas keegi on kunagi mingi imenipiga suutnud supporti küljest silindreid ilma neid kahjustamata kätte saada?
Kui jah, siis võiks kirjeldada seda protsessi. Pean silmas stopperiteks sissemuljutud tihvtide eemaldamist.

Ma olen kauges minevikus tegelenud kunagi sellise asjaga, et demonteerinud neid silindreid. Sai siis julmalt haamri meetodil ja tihvte sedasi giljotineerides nad oma liugurpesadest välja pekstud. Võib olla olin noor ja loll ja roheline ja mida-kõike-veel, aga ei näinud tol ajal selleks teist meetodit. Tihvtijäänuste väljapuurimine alumiiniumist oli juba ülearune väljakutse ja lihtsam oli uued pütid osta. Pealegi ühele silindrile lõin arvestatava mõlgi ka küljele.
Uusi silindreid paigaldada polnud samuti teab-mis lihtne tegevus. Asi selles, et supportisse freesitud soon oli tunduvalt laiem, kui poest tol hetkel saadaolevate silindritele oleks sobinud. Sai siis ehitatud-sobitatud sinna igatsugu vaheplekkisid ja tihvti asemele lõikasin sobiva mõõduga keevituselektroodist enam-vähem istuga kinnikiiluva pikema pulga, mida näpitsatega võimalik välja sikutada oleks olnud. Seda juhuks, kui kunagi peaks veel tekkima vajadust silindreid maha võtta.
Kokkuvõttes igavesti pervärd tegevus oli, mida ei soovitaks kellelgi ette võtta, kui tekib tahtmine silindreid hiljem taaskasutada. Või kui keegi teab nippi, kuidas saab lihtsamalt, andku siis teada.

Postitatud: 28 Dets 2015 21:15
Postitas Matteb
silindrid ei maksa sittagi ju? dift peksa sisse ja peksa haamriga välja. Kolbid korras võid neid taaskasutada ja endal ma ei vaevanud isegi uusi difte sisse panna kuna need läksid nii tihedalt pesasse haamriga et mitte miski ei liiguta neid niisama seal. Siiani kõik toimib.

Postitatud: 28 Dets 2015 21:35
Postitas Tony_2106
 
logman kirjutas: Kas keegi on kunagi mingi imenipiga suutnud supporti küljest silindreid ilma neid kahjustamata kätte saada?
Kui jah, siis võiks kirjeldada seda protsessi. Pean silmas stopperiteks sissemuljutud tihvtide eemaldamist.
Ehk on neist piltidest abi? Pildid on võetud siit teemast:

РЕМОНТ ОБСЛУЖИВАНИЕ ЭКСПЛУАТАЦИЯ
ВАЗ 2106, 21061 (Жигули) - 15. Тормозная система


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt

http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhi ... _3_2_2.jpg