1. leht 1-st
K: kuidas saab kardaaniristi kätte
Postitatud: 01 Aug 2004 12:40
Postitas --sven--
Kuidas saab kardaaniristid kätte?
Postitatud: 01 Aug 2004 13:26
Postitas tarmo65
Mul oli ka vahepeal kardaaniristi lahti vaja saada, et tugilaagrit vahetada. Kuid oma kogemistast võin öelda, et ega sa ise sega lahti ei saagi, seda võetaks masina peal lahti. Ja kui juhuslikult saadki lahti, siis sama risti sa enam kokku ei pane.

Postitatud: 01 Aug 2004 13:44
Postitas Raxo
Saab vana lahti ja uue kokku ka.
Kokku panemiseks on muidu selline spetsiaalne rakis...kuid saab ka teistmoodi.
Postitatud: 01 Aug 2004 14:37
Postitas --sven--
to Raxo: ehk oskad seletada kuidas vana lahti saada..sõber seletas kuidas uut panna aga vana ära võtmise kohta ei midagi.
Tänud
Postitatud: 01 Aug 2004 15:30
Postitas zajetz
vana saab väga lihtsalt lahti. igas otsa süvendis on splint.mille pead eemaldama. siis oltsid sellise toru või asja (mina kasutasin padrunit), mis lähex täpselt sinna sisse ja jõu pind jääks ainult äärtesse (muidu lööd selle kupli puruks). Kardaan peab olema muidugi tugeva pinna peal, et ees ära ei liigux.kui oled ühest otsast sisse selle risti löönud siis teisepoolt peab see kuppel natuke välja tulema ,ning tõmbad kupli mahasiis saad siis saad keerata kardaaniristi selisesse asendisse et ta tule ühest kardaani poolest välja. ja siis teise poolega sama ooper. Muidugi on targem alati uus kardaani rist panna kui seda hiuljem vahetama hakata.
Ma loodan et saate aru.
kui muidu ei saa siis võin sul selle töö ära ka teha

Postitatud: 01 Aug 2004 21:02
Postitas --sven--
tänan pakkumast aga ma ikka tahan selle ise ära teha:)
Postitatud: 01 Aug 2004 21:47
Postitas ats007
Mind õpetati nii, et võtad kõigepealt splindi eest ära ja siis hakkad haamriga kardaani hargi ühele küljele (kupli kõrvale) koputama. Koputad niikaua, kuni kuppel käes. Teise poolega sama lugu. Mina sain nad küll nii üsna lihtsalt kätte.
Tagasi pannes tuleks jah mingit toru meetodit kasutada.
Endal kah see töö ees ootamas. Sai uus (vana) auto ostetud, aga kohalt minekul on kõlks sees.
Postitatud: 02 Aug 2004 01:44
Postitas GTA
pisut OT küll aga: soovitan teil uue kardaaniristi osta sellise, millel on määrdenippel küljes. vene "eluaegse" määrdega kardaaniristid kipuvad muidu ikkagi kuivale jääma ja enneaegselt õhtule minema, määrdenipliga lükkad seda tavotti aga vahele ja sõidad muretult

Postitatud: 02 Aug 2004 10:01
Postitas mess
Kõige lihtsam variant Antsu pakutud et hakkad ühte kardaani poolt taguma vasaraga, siis inertsiga lööb kaane välja. Umbes nagu kirve varre kinni löömise efekt, et justkul "valest" otsast peab lööma. Samas selliselt tehes lendavad enamasti kaane sees olevad pulgad minema, nii et sama risti tagasi panna pisut jama. Seepärast tasuks 100 EEK investeerida ja uus rist ka panna. Kui määrdenipliga risti saad (või lased teha) siis kord aastas pritsiga all käia ja ristid kestavad tunduvalt kauem, kui tavalised.
NB! enne lahti võtmist märgista kindlasti kardaan ära, et sama pidi kokku paned, muidu võib laulma hakata.
Postitatud: 02 Aug 2004 13:13
Postitas --sven--
Rist käes..minu poolest võib teema lukku panna!
Postitatud: 30 Aug 2004 21:42
Postitas leif
Rist võib tõesti käes olla.


Kuid kui kardaani nüüd valesti kokku paned hakkab see niimoodi värsitama, et jube. Pane samas asendis ka tagasi. Isegi on erinevaid riste. Osad väiksemad ristid osad suuremad. Hea oleks kui mõlemad vahetad ja ühesugused. Muidu pead ehk tasakaalustamisele viima kardaani
Postitatud: 02 Sept 2004 20:43
Postitas --sven--
Ma märkisin enne ikka kardaanile peale ja panin samamoodi kokku nagu ma lahti võtsin(ka käigukastui juures nuudid ja difri juures augud nii nagu enne oli)