1. leht 2-st

Laagrid ja metallpuksid kummipukside asemele

Postitatud: 06 Nov 2002 19:40
Postitas eero124
Olen kuulnud, et rallikatel, vähemalt ringrajakatel installitakse laagrid ja metall puksid kummpukside asemele. Pidi hea liikuvuse detailidele andma. Kes on uurinud õõtshargi pukse, teab, et need küll eriti targasti ei tööta.

Postitatud: 07 Nov 2002 13:42
Postitas suur-m
Ma kuskil juba mainisin, et kummipuksid asendatakse pronksiga (rinkas) ja rallis porüretaan puksidega. Laagritest ei ole kahjuks kuulnud. Kuulaksin meeleldi. Polüretaan on puksiks üks äraütlemata võrratu materjal aga sitaks kallis.

Postitatud: 08 Nov 2002 18:29
Postitas tuhajuhe
Ja kas see kõik siis tasub ennast ,tava tänava sõidukile teha??Spordis ei vaidle vastu mitte üks kriips,aga kui iga päev nühid mööda maanteed ja tänavaid.Laagrid kindlasti ei kesta pooltki seda mis kummipuks.Ning kui see polüretaan sitaks kallis on.On siis mõtet?

Postitatud: 12 Nov 2002 16:01
Postitas eero124
Alguses võib metall puks olla äraütlemata
hea aga kui kulund on, siis hakkab ju kolisema. Kindlasti saadakse metall puksiga äraütlemata täpne masina toimimine.
Kasutatakse `nõel“laagreid, need kannatavad rohkem koormust.

Postitatud: 13 Nov 2002 10:56
Postitas tuhajuhe
Aga see peab olema kõik määrde sees ja tomu,vee ja muu sita vaba.

Postitatud: 21 Nov 2002 17:50
Postitas eero124
Kasutada võiks kinniseid laagreid + mingi simmekas. Kavatsen proovi teha! Võiks alustada näiteks esimese stabika keskmistest puksidest. Kui asi töötab, teen kindlasti joonised!

Postitatud: 20 Juul 2005 09:59
Postitas punk
kust neid porüretaan pukse saaks?

Postitatud: 20 Juul 2005 10:57
Postitas Laada
Kulla inimesed, tulge nüüd mõistusele. Selle jaoks on autoinsenerid, et sihukestel teemadel mõelda ja uskuge mind- nad pole üldsegi lollid, ehkki vahel nii võib tunduda. Loomulikult võib ju kasutada metallpukse, laagreid võimisiganes, kuid mis mõte sellel on? Pole ju mingit probleemi võtta see kummipuks ja ära vahetada, eriti veel shigulil mille jaoks need asjad praktiliselt midagi ei maksa ja millel kõik tööd on ilma erivahendeid ja võtmeid omamata teostatavad. Miks siis juba mitte pardatshoki- või kapotiluuk nõellaagrite peale ehitada või suunatulelülitis pronks või polüuretaanpukse kasutada. Vastus on ju lihtne: sellel pole lihtsalt mingit mõtet.;)
Kui on soov ehitada, on see ju tore, aga mõistlik oleks siis juba midagi kasulikku ja tulemuslikku teha.

Postitatud: 20 Juul 2005 13:36
Postitas punk
aitähh lada:Ptõid meid nüüd reaalsusesse tagasi:lol
ja meie mõtlesime et kes need pasast tehtud puksid sinna sokutas,nüüd teame:otargad insenerid:D:D:D

Postitatud: 20 Juul 2005 15:03
Postitas chp
Laada jutus on muidugi point sees, kuid on ennegi olnud juhuseid kus keegi suvalöine Ants või Aadu või misiganes oma taluõue peal midagi geniaalset kogemata välja nikerdab. Ja kui see peaks juhtuma siis :) Ühesõnaga mis seal ikka...las noored aretavad :) Ma oleks küll suht rõngas omadega kui keegi mingi reaalse lahenduse välja raalib ...

Postitatud: 20 Juul 2005 22:29
Postitas matu6
kust neid porüretaan pukkse saab ja mis on nende parem omadus tavalistest pukksitest??? ja kui keegi osgab veel nende hinna ka öelda siis eriti hea.:cool:

Postitatud: 20 Juul 2005 23:16
Postitas Jan
Kunagi müüs polüretaan pukse volta auto tallinnas, aga eks siinsed rallisõitjad tea paremini rääkida

Postitatud: 21 Juul 2005 01:01
Postitas motamees
Algselt postitas: eero124
Kasutada võiks kinniseid laagreid + mingi simmekas. Kavatsen proovi teha! Võiks alustada näiteks esimese stabika keskmistest puksidest. Kui asi töötab, teen kindlasti joonised!
Huvitav oleks teada (isiklikult ei usu, et sa selle valmis teed), mismoodi sa laagri üle stabika varda kõveruse ajad. Kui mingite kiiludega suurem laager peale panna, läheb ehitus ikka mega suureks.
Kumm (muidugi kvaliteetne) on sellise koha peal ikka väga tänuväärne materjal. Puksid/laagrid hakkavad tõesti väga kergesti kolisema.
Mingil Peugeotil oli tagasild nõellaagritel. 80 000km peaks profülaktika korras neid vahetama, mida tavaliselt ei tehta. Siis ongi sillatalal sooned sees ja tala kuulub vahetamisele. Maksis see aga 8000eek. Tuligi aretada määritavad puksid. Ei tea kaua need kestsid, aga muud võimalust edasi sõitmiseks polnud. Küll see omanik kirus, miks sellised laagrid sinna pandi. Omale Lada külge küll ühtegi sellise lahendusega juppi EI TAHA.

Postitatud: 21 Juul 2005 11:49
Postitas Laada
Algselt postitas: chp
Laada jutus on muidugi point sees, kuid on ennegi olnud juhuseid kus keegi suvalöine Ants või Aadu või misiganes oma taluõue peal midagi geniaalset kogemata välja nikerdab. Ja kui see peaks juhtuma siis :) Ühesõnaga mis seal ikka...las noored aretavad :) Ma oleks küll suht rõngas omadega kui keegi mingi reaalse lahenduse välja raalib ...
Õige. Aga 10.- maksva kummipuksi asemele ei ole lihtsalt võimalik midagi geniaalsemat välja mõelda. ;) Võib küll teha kvaliteetsemalt, aga sellel pole lihtsalt mingit mõtet. Lada pole ju veel nii uunikum, et sinna originaalosi võtta pole.
Kõike võib ju teha, kuid kui peale suurt leiutamistööd on masina sõiduomadused samasugused ja võibolla suureneb mingil määral sõlme (mille vastupidavus on niigi piisav) vastupidavus siis on see ju mahavisatud aeg. Otsige parem kusagilt kvaliteetsemad puksid (kindlasti leiab ka lääne analooge) ja tehke ülejäänud ajaga midagi kasulikku.

Postitatud: 21 Juul 2005 16:48
Postitas pingvin
usn küll et kuskil on ka kvaliteetsemaid detaile müügil ehk on nad paarkümmend krooni kallimad aga see eest kestavad ka kauem, tuleb eelistada firmapoode ehk on isegi kuskil fiati esindus olemas , olen kuulnud mingist vene ja itaalia ühisfirmast. paar aastat tagasi sai üks fiati rooliots pandud ja seisab siiani , isegi kattekumm on veel terve.

Postitatud: 21 Juul 2005 23:53
Postitas Pets
OT küll aga...
Klassikalisele Zhigulile saab silladetaile ka suurtelt varosamüüjatelt(Aave, Autopartner, Salome ...), kataloogist tuleb lihtsalt Lada või VAZ`i alt otsida. Ilmselt neid asju kohapeal kellelgi ei ole, kuid see ootamine ja rahakulu tasub ennast ära. Suured "Lääne" varuosatootjad valmistavad oma tooteid kvaliteetsemast materjalist, seega jääb ära iga 1000 km tagant õõtsapuksi vahetus, kuna too pragunenud on. Mina isiklikult hindan kvaliteeti, närvidele käib, et idas valmistatud varuosa tuleb enne installeerimist remontima hakata ja poolfabrikaadist ise toota. Osta üks kord ja korralik, tänapäeval on aeg raha ja mina ei taha oma aega raisata ebakvaliteetsete osade väljavahetamisele.
Miks antud teemaarendus selle postituse alla kuulub? Arvan et seltsimehed Zhigulihuvilised ei hakkaks polüuretaanpukside ja nõellaagritel õõtsade peale mõtlema kui oleks saada vastupidavaid varuosi.
Teemasse tagasi tulles, on keegi sõitnud "valgekrae sportauto" Subaru Impreza`ga? Ilmselt on tegu ühe ligilähedaseima sportautoga mis tänavakasutuses on. Vaadake neid "vaesekesi" rappumas seal kõvas sportistmes sõites mööda Tallinna/Eesti teid. Kui nüüd kõik Zhiguli sillapuksid kõvade uretaanpukside ja laagrite vastu vahetada siis olete samamoodi nagu kilud konservikarbis ja loete igat teekonarust.
ok sai pikk ja loll jutt aga point ongi selles, et ei ole pointi aretada igapäevasõidukile mingeid "sportpukse"

Postitatud: 22 Juul 2005 01:42
Postitas Ardi Soovik
Jõuame siis seisukohani,et Lada puhul on A varuosad odavamad ja viletsama kvaliteediga kui B ja C varuosad.

Postitatud: 22 Juul 2005 09:48
Postitas mess
Algselt postitas: Ardi Soovik
Jõuame siis seisukohani,et Lada puhul on A varuosad odavamad ja viletsama kvaliteediga kui B ja C varuosad.
Täpselt nii ja seda seisukohta ei karda väljendada ka kõik A varuosi pakkuvad kauplused eesotsas Lada Eestiga.

PS. Kuna hiljuti endal just oli kontide/pukside/liigendite remont käsil, tagasilla oma veel tegelikult ees, kuigi jupid olemas, siis kõikvõimalikud rooliotsad ?arniirid jms. suutsin Lääne analoogid leida, kuid vat pukse mitte. Seepärast oleks igati teretulnud, kui keegi, kes teab kust saab, või milline Lääne tootja üldse teeb kõikvõimalikke pukse Ladale sellest lahkesti teada annaks.

Postitatud: 22 Juul 2005 11:43
Postitas arvi100
Kellel inglise keel suus võiks ju Ungari Ladaklubiliste käest küsida/uurida
millise tootja asju nemad kasutavad.Võibolla on neil see jalgratas juba
leiutatud.Samas võib ka nii olla et nende poolt eelistatud detailitootja asju
meile maale ei toodagi. http://www.lada-owners-club.co.uk/ Siin jälle inglise Lada-
sõbrad.Nemadki jagaksid oma kogemusi kvaliteetsete Lada
"spares" osas.

Postitatud: 22 Juul 2005 23:04
Postitas Moss
Ega's nende uretaanpukside ja nõellaagrite eesmärk vast polegi siin mingit ekstreemset vastupidavust omada, viimatinimetati kulub raudselt kiiremini kui kummipuks. Asja iva ikka selles, et kähkusõidumasinatel kurvis välimine ratas ennast "kõhu alla ei keeraks" ja geomeetria paigas oleks.