K: Pöördenurga suurendamine.
K: Pöördenurga suurendamine.
K: Pöördenurga suurendamine.
Tervitus!
Küsimus on lihtne, nimelt kuidas saaks lihtsal viisil suurendada pöördenurka. Tegu on siis tavapärase VAZ 21053-ga.
Küsimus on lihtne, nimelt kuidas saaks lihtsal viisil suurendada pöördenurka. Tegu on siis tavapärase VAZ 21053-ga.
käändmiku rooliotsa kinnituse lühemaks tegemine, misiganes selle vidina nimi ei oleks
foorumis on täpsemalt sellest juttu ka olnud, otsi märksõnadega: rool, käändmik, keeramine jne.
näiteks: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid160317
foorumis on täpsemalt sellest juttu ka olnud, otsi märksõnadega: rool, käändmik, keeramine jne.
näiteks: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid160317
Kahjuks selline teguviis pöördenurgale ei mõju. Nende tükkide lühemaks tegemine muudab rooli "kiiremaks", ehk ühest äärest teise rataste keeramiseks, ei pea nii palju rooli keerama nagu originaalis..osaw kirjutas:käändmiku rooliotsa kinnituse lühemaks tegemine, misiganes selle vidina nimi ei oleks
Lower your standards and you'll never be disappointed!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Lühikese õlaga peab miski kõveriku roolivarda otste vahele tegema, kui tahta väga suureks ratta pöördenurka ajada - muidu keerab rooliots üle "surnud" nurga ja ülikeeruline ratast tagasi keerata..
isiklik kogemus lühikeste rooliõlakute ja 6+ kraadi järeljooksuga on see, et pöörama peab rohkem tagasillaga - pöörderaadius on märgatavalt viletsam.
Pealegi peab õõtsa ära ratsima, et piduriketas vastu ei läheks ühtpidi keerates,
Teistpidi keerates tekib häda, et lühike õlak keerab vastu vedru ennast juba..
Joonesta mõlemad pooled korraga töötama mudelisse ning lisa ratta üles alla liikumise geomeetria samuti pildile (käändmiku asendi ja kauguse roolikarbi suhtes muut sõltuvalt auto kõrgusest)
Ühe poole lühem õlak laseb roolisüsteemil liikuda lühema teepikkuse!
parasiitroolimine pole üldse lahe asi näiteks
isiklik kogemus lühikeste rooliõlakute ja 6+ kraadi järeljooksuga on see, et pöörama peab rohkem tagasillaga - pöörderaadius on märgatavalt viletsam.
Pealegi peab õõtsa ära ratsima, et piduriketas vastu ei läheks ühtpidi keerates,
Teistpidi keerates tekib häda, et lühike õlak keerab vastu vedru ennast juba..
Joonesta mõlemad pooled korraga töötama mudelisse ning lisa ratta üles alla liikumise geomeetria samuti pildile (käändmiku asendi ja kauguse roolikarbi suhtes muut sõltuvalt auto kõrgusest)
Ühe poole lühem õlak laseb roolisüsteemil liikuda lühema teepikkuse!
parasiitroolimine pole üldse lahe asi näiteks
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
Niipalju kui mina tean, siis lühikeste käänikutega ei saa pöördenurka suuremaks või pöörderaadiust väiksemaks (küll aga saab rooli kiiremaks). Seda pöörderaadiust saab natuke parendada esisilla ettepoole viimisega, mille tulemusena saad nö. "BMW esirattad" ehk rattad hakkavad kerge nurga all keerma (see tuleneb vist omakorda suurenenud järeljooksust/pikikaldest?)
ehk siis silla tala 20mm ette viia ja võib vastavad mõõtmised teha.
Sama asja saab ka nende venemaal toodetavate toruõõtsadega, millel on alumine õõts pikemaks tehtud, mis paneb ka ratta nurga all keerama (ainus häda, et need õõtsad nõuavad min30-40mm madaldust sest STD vedrustusega lähevad kalded jms paigast):
http://cs308229.userapi.com/v308229620/ ... _LEHUQ.jpg
ehk siis silla tala 20mm ette viia ja võib vastavad mõõtmised teha.
Sama asja saab ka nende venemaal toodetavate toruõõtsadega, millel on alumine õõts pikemaks tehtud, mis paneb ka ratta nurga all keerama (ainus häda, et need õõtsad nõuavad min30-40mm madaldust sest STD vedrustusega lähevad kalded jms paigast):
http://cs308229.userapi.com/v308229620/ ... _LEHUQ.jpg
Festina lente!
- juss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 171
- Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
- Asukoht: põlva
- Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)
Ise leidsin sellise teema intraneti avarustes sobrades: http://vaz2101.com/showthread.php?t=29805
Käänmiku õlakut lühemaks tehes peaks vist tähelepanu keerama kas millise nurga alla jäävad nad: http://alcor.concordia.ca/~istih/suspensn.html (vt. Table T-2)
Ja roolikarbi asendamist roolilatiga peab vist silmas pidama ka ideed (figure 11)
Käänmiku õlakut lühemaks tehes peaks vist tähelepanu keerama kas millise nurga alla jäävad nad: http://alcor.concordia.ca/~istih/suspensn.html (vt. Table T-2)
Ja roolikarbi asendamist roolilatiga peab vist silmas pidama ka ideed (figure 11)
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 697
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
juss kirjutas:Ise leidsin sellise teema intraneti avarustes sobrades: http://vaz2101.com/showthread.php?t=29805
Käänmiku õlakut lühemaks tehes peaks vist tähelepanu keerama kas millise nurga alla jäävad nad: http://alcor.concordia.ca/~istih/suspensn.html (vt. Table T-2)
Ja roolikarbi asendamist roolilatiga peab vist silmas pidama ka ideed (figure 11)
Väga hea leht..
Enne kui keegi midagi sildades teha tahab peaks sinna süvenema.
Olen oma teemas kasutanud sama allika infot
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=38550