1. leht 1-st
Torsen v kettaslukk
Postitatud: 06 Sept 2013 20:41
Postitas nems2105
Sooviks teatjatelt nõu saada.Kumba plokeeruvat difrit eelistada,kas torsenit v ketastega plokeeringut.Sõidan kruusa srinte ja talvel jäärada.Autoks 2105 millel 1500 mootor ja differ 4.3.

Postitatud: 07 Sept 2013 00:48
Postitas twist
Kui valida on, siis pigem ketas. Torsen toimib vaid siis kui ratastele on suunatud veojõud. Kui gaas maas, siis on tegu sisuliselt lahtise diferentsiaaliga. Ketas on iga hetk toimiv, olenevalt disainist võimalik piirata läbilibisemist:
1)kiirendamisel (1-way)
2)kiirendamisel ja mõningal määral ka pidurdamisel (1,5-way)
3)kiirendamisel ja pidurdamisel (2-way)
PS: kui ühel rattal pidamine puudub, siis on torsen kasutu s.t. auto paigast ei liigu.
Postitatud: 07 Sept 2013 01:31
Postitas VäikeMägilane
Mulle meeldib torseniga näiteks rohkem jäärajal sõita, kuna ei ole nii äkiline nagu ketaslukk, enamik ketaslukke on kõik kahepoolsed ehk siis töötavad nii edaspidi kui ka pidurdamisel ja see teebki asja kehvaks. Vastupidiselt kruusa/asfaldi kattele kus ketas on asendamatu ja talub koormust.
Kui ressursse on siis on igal tegijal riiulis vastav reduktor vastavaks sündmuseks.
Üldiselt on igasugune töökorras lukk, olgu siis torsen või mis iganes ketas, 20x korda parem kui ilma lukuta reduktor!
Postitatud: 10 Sept 2013 19:51
Postitas nems2105
Mis selle torseni mõte siis ültse on kui libedal kinni olles veab ikka vaid üks rattas.Ma olen nagu aru saanud et torsenil ka miski eelpige.Üks küsimus veel kuidas torsen ka vastu peab.
Postitatud: 10 Sept 2013 20:34
Postitas olaaf
Vastu peab hästi, kuni mootoril palju jõudu pole (120+HP rattas ja edasi)
Mõte on selles, et ketaslukk + tavarehv + klaasiks sõidetud jäärada kipub teravates kurvides olema alajuhitav ning gaasi lisades kohe väga üle juhitav.
Kuna torsen laseb sisuliselt ennast lahti siis pööramisel ei takista.
Eelpingega torsen sõidab rullikute pealt maha, samuti saab rattapoldid kinni keerata kui ainult üks ratas üleval ja käik sees. Ilma eelpingeta torseniga tuleb enne keps välja, kui auto rulliku pealt ära sõidab..
Ära ei tohi unustada, et torsen on sisuliselt hooldevaba, ketaslukk aga tarvitades kulub ja vajab ka paremat õli.
Asfaldi peal on piisava lukustusprotsendiga ketaslukk kindlasti parem kui torsen - arvestades jällegi seda, et kui asja sihtotstarbeliselt kõvasti lõhkuda siis vajab ta iga hooaeg hoolet.
Postitatud: 11 Sept 2013 22:35
Postitas nems2105
Tundub et peaksin siis torsenit eelistama,kuna jäärajal kihutamiseks plokeeringut just vaja oleks.Kas torsenil on võimalik ka ise eelpinget muuta v on see tehasest paika pandud ja seisam muutumatuna.Tänud kõigile kes viitsisid teemasse sekuda.
_DSC0112[1].jpg-thumb.jpg
Postitatud: 11 Sept 2013 22:58
Postitas olaaf
Uutel saab eelpinget spetsiaalsete seibidega sättida, aja jooksul eelpinge väheneb! Seibid on spetsiaalsed, karastatud ja lihvitud.
Postitatud: 12 Sept 2013 00:30
Postitas RLV
Sõiduvõtteid väga muutma ei pea Torseniga, vähemalt mina jäärajal väga ei tajunud märgatavalt. Küll aga saab ringi kiiremini läbitud. Ja kui natukenegi pidamist on siis jätab ikka kaks vedavat jälge maha, võrreldes tavalisega. Ja kuskil tuisuvaalus/lumesupis pole ka väga kinni istunud. Päris mõtetu ta ei ole, kui Niva mehed ka neid kuskil off"piste"s kasutavad.
Postitatud: 12 Sept 2013 11:18
Postitas VäikeMägilane
ellpinge jaoks seibe saab eraldi tellida ja siis ise neid sinna sobitades vastav eelpinge sättida - parem oleks see kellegi teadjama kätte viia seks puhuks.
seibide komplekt ca 50.-
Postitatud: 13 Sept 2013 12:27
Postitas nems2105
Tänud kõigile kes mind selles teemas aitasid.