1. leht 1-st

Tagasilla reguleerimine (oli:Tagasild undab)

Postitatud: 06 Juun 2013 14:47
Postitas krister
Tere!

Lada tagasild undab. Undamine on pidev. Kiiruse kasvades läheb valjemaks ja kahanedes vaiksemaks. Koormuse olemasolu või mitte undamise intensiivsust ei mõjuta.

Tõstsin tagumised rattad üles, panin mootori käima ja käigu sisse. Undas. Peatasin kaassõitja poolse ratta - undamine lakkas. Peatasin juhipoolse ratta - undas edasi.

Arvasin, et ju siis rattalaager. Leidsin garaažist uue pooltelje ja asendasin selle. Undab edasi.

Milles võiks olla probleem?

Praegu olen tööde järjekorda pannud differentsiaali vahetuse.

Autoamatöör
Mustamäelt.

Postitatud: 06 Juun 2013 17:29
Postitas SexSix
Sillatala kõver. Kaassõitja sukk kõver?

Postitatud: 07 Juun 2013 11:10
Postitas krister
Tala kõveruse hüpoteesi kinnitaks ehk ka eelmise omaniku kommentaar: "sild on urisenud alates ostmisest. Üks meistrimees vaatas sinna sisse ja kõik on korras"
Praeguseks on läbisõit 145000 km (hooldusraamat) Ehk siis tehase praak?

Nii et tagasilla vahetus päästaks urinast. Õnneks on mul 73. a. 65000 km sõitnud ja vaikne tagasild olemas. Ma vist lähengi vahetuse teed ja ei hakka differentsiaali kättesaamiseks seda tagavarasilda lahti kiskuma.

Lisainfoks, et äravõetud pooltelje laagril on kätevahel väike loks küll. Varuosa võllil oli see pisut väiksem. Seal ju peabki mingi lõtk olema?

Neid pooltelgesid oli garaažis isegi mitu. Esimene ettejuhtuv ei tahtnud aga kuidagi sisse minna. Leidsin nuudid üles, kuid edasi ei läinud. Andsin kuvaldaga mõned löögid - midagi. Suure vaevaga sain ta välja jälle. Nuutidel oli näha, et hakkas tihkelt minema - 5 mm ulatuses oli võlliotsa nuutidel metall "haljaks" lükatud.

Teine varuosavõll läks sisse praktiliselt käega lükates.

Proovisin ka juhipoolset võlli lahti võtta. Seegi tuli lahti väga kergelt. Üks-kaks korda tõmbasin poltide otsas rippuvat ratast enda poole ja oligi käes. Mingit erilist poolassi väljatõmbamise "h**joovinat" vaja ei läinud.

Postitatud: 07 Juun 2013 17:54
Postitas SexSix
Muidugi terve sild vahetusse. Kas mõlemal 72 ja 73 aasta omal on reduktori otsas olev simmerlingi katteplekk sile või täisnurga all valtsitud?

Postitatud: 19 Juun 2013 17:01
Postitas krister
Tagasilda vahetades avastasin, et ühe poole paralleelvarraste kinnituskohad silla küljes on ovaalsed. Ilmselt, et saaks silla paigutust reguleerida.

Küsimus: Kuidas tagasilda reguleeritakse?

Postitatud: 19 Juun 2013 17:06
Postitas Walter
kas nad on ovaalseks kulunud(lahtine varda polt) või on ovaalne auk ise tehtud. Regullida saad silla pingis, aga talasilla puhul saad niiviisi ainult kogu tagasilla kokkujooksu keresuhtes korrikeerida, teise ratta arvelt.

Postitatud: 19 Juun 2013 17:17
Postitas krister
Tundub tehase ovaalid olevat, või siis meelega isetehtud.
Ovaalid on ühesugused nii alumise kui ka ülemise varda kinnituse juures.

Postitatud: 02 Juul 2013 09:50
Postitas krister
Vaatasin oma tagavara silda ja seda, mis auto all. Tundus kuidagi palju tööd, et terve sild vahetada. Mõtlesin, et prooviks ikka piirduda reduktori vahetusega, seda enam, et poolassid olid undava silla alt juba käes.

Õnneks lagunes ka tagavara sild enam-vähem tükkideks. Arvestatavat vastupanu avaldasid piduritrumlid, kuid lõpuks andsid ka need alla. Ladusin tagavara silla võllid ja reduktori auto alla ja korras! Sild on vaikne.

Lõpetuseks küsimus transmissiooni õlidest. Mõtlesin, et TAD-17i on jama ja lähen ostan import õli. Enne siiski püüdsin mõista, mis on mis. Kerge interneti uurimistöö tulemusena sain aru, et transmissiooniõlid jaotatakse kvaliteedi klassidesse API 1...5 või isegi 6. Teine oluline näitaja on viskoossus. Selgus, et ilusas pudelis importõli vastas API-4 nõuetele ja TAD-17i API-5 nõuetele. Viskoossus väärtused olid samad. Miks siis eelistada välismaist õli? Kuna mul oli TAD olemas, siis läkski TAD.

Postitatud: 02 Juul 2013 18:19
Postitas olaaf
tad17 kvaliteedile ei saa kunagi kindel olla.

Postitatud: 03 Juul 2013 13:57
Postitas LandDragon
TAD on mineraalõli ja tema viskoosus numbrid on ka sellised, et talvel on ta maru kaua paks. Sünt on juba eos vedelam ja saavutab töötemperatuuri kiiremini, seega ei kulu silla/käigukasti detailid ja ka kütust säästab esimestel külmadel kilomeetritel. NB! siin kohal ei aita auto mootori! koha peal soojendamine. Silla ja kasti õlid lähevad alles sõites soojaks.

Üks miinus on muidugi sünt õlil see, et kui sul on lekkivad detailid, siis nüüd hakkavad nad veel rohkem lekkima, sest sünt on maru hea ronija - ronib igast pilust läbi - aga seepärast ta just hästi määribki.

Enda valik. Minu kasutan näiteks sünt Addinoli, kõige klassikalistemate viskoosusnumbritega, 75W90 kui ma ei eksi.

Postitatud: 03 Juul 2013 14:16
Postitas Mel
Tagaveolisel pole tuntavat vahet täheldanud paksuse so veeretakistuse kohalt.
Samas Nival on -10 kraadist alla selgelt tunda vahe. Neljas "kastis" TAD sees, siis on tunne nagu oleks autol pidur peal. Linnas sõites 4-5 kiltsa lühikese jupiga ja suure külmaga veel autot korralikult liikuma ei saagi.