1. leht 2-st
Pidurite anomaalia
Postitatud: 06 Mai 2013 19:44
Postitas Est_Rafel
Tervist!
Probleem iseenesest lihtne, tagumine parem pidur ei tööta. Back story`st aga nii palju, et probleem on olnud pikemat aega, mingi aeg soovitati siin niipalju, et kontrollida ka trummel üle ja ummistused. Tehtud, aga tolku ei midagi.
Tähendab siis trummel on õiges mõõdus, ummistust ei ole, sest õhutamisel lendab õli suure kaarega silindrist välja. (Töösilindrid/peasilinder vahetatud, klotsid vahetatud, õli uus).
1. Kui auto (01) on üles tõstetud ja ilma velgedeta siis trummlit liigutades ning pidurit vajutades võtab kinni, kui aga sõita ei juhtu midagi.
2. Ülestõstetuna mootor tühikäigul töötamas, trummel (parem) ei pöörle, kui aga pidurit vajutada hakkab pöörlema.
3. Käsipidur töötab mõlemal pool hästi, aga ega see vist asjasse ei puutu.
4. Tagastusvedrud on õige pikkusega ja jäigad, s.t töötavad.
5. Töösilinder ( ilma trummlita) kontrollides liigub, s.t töötab.
Ei võta enam minu pea, mis viga on. Istutud juba pikemat aega selle taga ja arutletud, kuidas saab nii väheste osadega pidur nii ``keerulise`` probleemi tekitada.

Loodan, et andsin piisavalt informatsiooni. Kõik soovitused on teretulnud, sest tahaks ka oma kopika lõpuks talvekodust välja ajada.

Postitatud: 06 Mai 2013 20:04
Postitas LandDragon
01'l vist pidurirõhuregulaatorit ei olnud, aga kui peaks olema, siis äkki on selles asi. Et kui auto on 'maa peal' ja tagumik maas, siis regulaator sulgeb toru. Hetkel nagu rohkem ei genereeri midagi.
Muidu punkt number kaks jäi veits selgusetuks, et mis mõttes on nii, et kui pidurit vajutad, et siis hakkab trummel ringi käima või sain valesti aru?
Postitatud: 06 Mai 2013 20:34
Postitas Est_Rafel
Sellest ei saagi aru, et kuidas saab trummel hakata keerlema, kui pidurit vajutad. Punkt 2 siis. Kui tõstan taguosa ülesse ja auto töötab tühikäigul, siis pöörleb tagusillas vaid vasak pool. Parem poolne trummel seisab samamoodi tummalt. Kui nüüd aga pidurit vajutada, siis võtab vasakpoolse kinni (enne pöörles), aga parempoolne, mis seisis nagu tumm leilis hakkab pöörlema.

Esimese punkti kohta nii palju, et sellisel juhul ajan käega trummlit ringi ning kui siis pidurit vajutada, võtab kinni ilusti.
Et võiks proovida pidurirõhuregulaatori vahetust või puhastust? Aga sellisel juhul jääb mulle ikkagi mõistmatuks, miks regulaator tagumik maas olles peaks toru sulgema?
Postitatud: 06 Mai 2013 20:46
Postitas sansa
Tegemist on ju "lahtise" diffriga. Käib ringi nö kergem ratas. Kui vasak ratas plokeerub pidurdamisel, siis hakkab ringi käima kergem ehk parem ratas.
Postitatud: 06 Mai 2013 20:46
Postitas LandDragon
Nja, samas pidurirõhuregulaator mõjub peamagistralile, ehk et siis ei tohiks kumbki tagupidur korralikult toimida. Et kui ikkagi vasak kindlalt töötab, siis võiks uurida paremat piduritoru tagasilla peal. Ehk on natuke ummistunud või käib midagi vastu või on miski seda lömastanud. Teinekord võib mõne käänu taha õhk lollakalt kinni jääda ja siis ongi nii et nagu töötaks, aga ei tööta ka.
Postitatud: 06 Mai 2013 21:04
Postitas sansa
Kas silindrites kolvid üldse liiguvad?
Postitatud: 06 Mai 2013 21:52
Postitas Est_Rafel
Silindrites kolvid liiguvad. (Sai pärast uute ostmist kontrollitud, et ega praaki ei ostnud)
Postitatud: 07 Mai 2013 13:00
Postitas olaaf
trummli sisemõõt on normi piires??
vaheta prooviks vasak ja parem tagumine piduritrummel ära!
Postitatud: 07 Mai 2013 23:45
Postitas soosu3
jutust ei selgu kas klotsi ja trumlivaheline pilu on norm. piires
01 silindritega tuleb klotsi ja trumli vahe ektsenrikega reguleerida, 05 silindrid on isereguleeruvad.
Postitatud: 09 Mai 2013 20:44
Postitas Est_Rafel
Vaatan homme soovitatud asja üle!
Postitatud: 10 Mai 2013 23:37
Postitas Est_Rafel
Auto kallal töötatud. Trummlis viga ei olnud. Pilu klotsi ja trummli vahel sai paika timmitud ning pärast mõningat pidurdamist oli vahe jällegi paigast ära ning nii mitu korda. Lõpuks leidsin, et ektsentriku ``näpp`` ei jää vastu klotsi, seetõttu liigub klots tagasi. Kas probleem võib olla tagastusvedrudes? Ja veel üks väga labane küsimus, et milletõttu hakkavad esipidurid vilisema/kigisema pidurdades?
Postitatud: 10 Mai 2013 23:59
Postitas sansa
Kas ektsentrikud jäävad ikka omale kohale kui kinni keeratud ja ära fikseeritud?
Postitatud: 11 Mai 2013 09:42
Postitas allah
Est_Rafel kirjutas:Ja veel üks väga labane küsimus, et milletõttu hakkavad esipidurid vilisema/kigisema pidurdades?
Klotsi materjal on kehva. Kvaliteetsemate klotside vastu vahetamine peaks aitama.
Postitatud: 11 Mai 2013 10:37
Postitas Petronas
allah kirjutas: Est_Rafel kirjutas:Ja veel üks väga labane küsimus, et milletõttu hakkavad esipidurid vilisema/kigisema pidurdades?
Klotsi materjal on kehva. Kvaliteetsemate klotside vastu vahetamine peaks aitama.
Aitab ka klotside puhastamine. Klotside külge jääb mustus, mis hakkab piduramisel vilistama. Liivapaberiga korra üle tõmmates peaks mure lahenema.
Postitatud: 11 Mai 2013 23:54
Postitas Est_Rafel
sansa kirjutas:Kas ektsentrikud jäävad ikka omale kohale kui kinni keeratud ja ära fikseeritud?
Ära fikseeritud? Mingit lisa fiksatsiooni elementi mul seal küll ei ole, aga kui mõtled seda, et kas pidurikilbi pealt siis ``poldi pea`` niisama liigub, siis ei.
Arvaks nagu, et tagastusvedrud oleksid pehmed (ometi vahetasin töötava poolega).
Sai täna proovitud asfaldil, kuidas võtavad ning tulemus ikkagi endine, juti tõmbab maha vaid vasakpoolne. Kui auto on ülestõstetud ja teine käik jooksmas, siis pidurit vajutades võtab mõlemad blokki. Kas ikkagi võib viga olla siis õli surves tagumise vasakupiduri torus?
Postitatud: 12 Mai 2013 00:50
Postitas Arvos
Huvitav mis pidurisilinder sinna läks? Või mille oma ning kelle toodang? Probleem võib ka silindris endas olla. Ehk siis ebasobiv silinder.
Näiteks minu ühel muul maal toodetud autol on erinevate suurustega kolvid erinevates silindrites. Külge lähevad mõlemad variandid. Ühte oli tarvis ning kuna ei teadnud, milline on olemasolev, siis ostsin mõlemad uued. Muidu olekski vbl tekkinud võimalus, et üks ratas pidurdab võimsamalt kui teine.
Postitatud: 12 Mai 2013 21:10
Postitas Est_Rafel
Unustasin täna vaadata mis nimi firmal täpselt oli, aga mäletan et mingi vene firma oli. Samas ei tohiks nagu selles viga olla, sest mõlema poole pidurisilindrid said vahetatud. Tuleb lõpuks vist vahetada siis piduritoru ära.

Postitatud: 12 Mai 2013 22:21
Postitas reiner
Mis sellel piduritorul häda on?
Postitatud: 12 Mai 2013 23:02
Postitas Est_Rafel
Väliselt ei midagi. Pole lömmi vajutatud kuskilt ega midagi. Lihtsalt ei oska enam kuskilt viga otsida.

Postitatud: 12 Mai 2013 23:18
Postitas olaaf
Üks tagasilinder on 19mm kolviga teine 20mm kolviga?
Tõmba piduriklotside friktsioonkatetele valge markeriga ülevalt alla jooned peale ja mine sõida natuke..
Väikse sõidu järel näha, kust ja kuipalju klots trummlit kohtab.
On juhtunud, et piduriklotsi raadius on kas tehasest vale või lihtsalt viletsast materjalist..
Sa pole veel kirjutanud siia piduritrummlite sisemõõtu!