1. leht 1-st

K: käändmike lühendamine

Postitatud: 03 Apr 2013 11:38
Postitas joonaskala
Tere,

Olen uurinud foorumist ja inimeste käest käändmike lühendamise kohta..
Siin teemas isegi joonis olemas
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid186799

Aga ma hakkasin mõtlema et, kui teha pendelhoova küljes olevat käändmikku lühemaks, tuleb siis täpselt samamoodi ka roolikarbist välja tulevat käändmikku lühendada?

Sellest nagu ei saanudki aru et..ega ühe lühendamisest ju ei piisa?

Mis muidu üldse head selle käändmiku lühendamise kohta rahval öelda on? Head/Halvad küljed jne..

Tänud. :D

Postitatud: 03 Apr 2013 16:54
Postitas ToM
Roolikarbist ega pendelhoovast ei tule välja ühtegi käändmiku:cool: Sind huvitava detaili nimi (millest sul pilt olemas on !) on rooliõlak (raamatus on käändteljehoob) ja leiad ta käändtelje küljest. Lühendatakse mõlemad korraga otseloomulikult.
Käändtelg on selline asi
Pilt

Postitatud: 07 Apr 2013 00:20
Postitas hautz
 
joonaskala kirjutas:Tere,

Olen uurinud foorumist ja inimeste käest käändmike lühendamise kohta..
Siin teemas isegi joonis olemas
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid186799

Aga ma hakkasin mõtlema et, kui teha pendelhoova küljes olevat käändmikku lühemaks, tuleb siis täpselt samamoodi ka roolikarbist välja tulevat käändmikku lühendada?

Sellest nagu ei saanudki aru et..ega ühe lühendamisest ju ei piisa?

Mis muidu üldse head selle käändmiku lühendamise kohta rahval öelda on? Head/Halvad küljed jne..

Tänud. :D
Kui pendelhooba ja roolikarbi hooba ka lühendad lisaks käändmikule, siis tulemus täpselt sama, mis enne. Ainult keskmine roolivarras hakkaks vastu käigukastiserva käima.

Maitseid on erinevaid, kellele kergem rool ja hulga roolilappamist, kellele natuke raskem kuid kiirem rool...

Postitatud: 08 Apr 2013 13:49
Postitas joonaskala
Missasja, ma ei saa enam tõesti mitte tuhkagi aru.

Ma ju ei hakka lühendama pendelhooba + roolikarbi küljes olevat hooba ja siis käändmikku ka veel?

See teema aetakse jube raskeks nagu praegu.

Keegi äkki seletaks mulle nüüd täpselt ära mida ma siis lühendama peaksin?
Aru olen saanud et siis pendelhooba ja siis roolikarbi otsas olevat hooba?
Mis see käändmik siia üldse puutub?

Postitatud: 08 Apr 2013 13:59
Postitas olaaf
Lühandad ainult roolivarda õlga/kronsat mis polditakse käändmiku külge.
Tavaline keevitus seal kaua ei kesta ja keevitama peab asjatundja, kuna tegu on siiski valu detailidega.
Terasest tifti peaks tükkidele vahele kindlasti panema.

Kui see rooliõlak seal putket teeb kihutades, pole auto enam juhitav ja tagajärjed võivad olla tõsised...
Dr Tuha türilt aitab lühemaks teha nii et asjad ühesugused saavad ning vastu ka peavad.

Postitatud: 08 Apr 2013 14:02
Postitas twist
Lühendada on vaja seda käändmiku detaili, mille külge kinnitub rattapoolne rooliots. Mitte midagi muud! Kõige lihtsam seletus.

Postitatud: 08 Apr 2013 14:20
Postitas joonaskala
Hmm, okei..vist sain siis ikka poindile pihta.

Aga mida siis siin teemas oleval joonisel kujutatud on?
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid186799

:D

Postitatud: 08 Apr 2013 14:35
Postitas olaaf
see ongi ju rooliõlak :D

Postitatud: 08 Apr 2013 14:42
Postitas joonaskala
Noh, aga miks pildil siis seda lühendatakse?

Postitatud: 08 Apr 2013 14:54
Postitas olaaf
???
Üldine eesmärk on muuta rooliülekannet kiiremaks.
Kuna roolikarpi custom detaile on veidi kulukas ja keerukas teha on mindud lihtsama vastupanu teed ja liigutatakse välise rooliotsa tsentrit käändmiku tsentrile lähemale - sellest tulenevalt peab rooliots liikuma väiksema teepikkuse muutmaks käändmiku nurka võrreldes originaal õlakuga.
Kuna aga jõuõlg muutub lühemaks, peab roolitaga muskleid kõvasti rohkem olema :)

Pildil on sketš antud protsessi õigeks teostamiseks.
Pole päris ükskõik kust ja kuidas lühemaks teha ja kuidas keevitada...

Olid ajad kus selliseid asju mõtlesid ladale terve trobokond insenere välja..

Ära ei tohi unustada, et rooliõlgade lühendamisega tuleb toota ka rooliotste vahele uus tükk mis on ~2cm pikem kui lada originaal plekist keeratud porno..
Seal tükil peab sees olema M16x1 keere ühel pool vasak-, teisel pool paremkeere. lisaks siis otstesse veel mutrid detaili fikseerimiseks..

Miks sa ennast sellise asjaga vaevad üldse?
Tänaval on suht omapärane sõita, eriti kui sild ette toodud...
Tavaseades esisillaga ehk nii hull pole..