K: käändmike lühendamine

K: käändmike lühendamine

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

K: käändmike lühendamine

Postitus Postitas joonaskala »

Tere,

Olen uurinud foorumist ja inimeste käest käändmike lühendamise kohta..
Siin teemas isegi joonis olemas
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid186799

Aga ma hakkasin mõtlema et, kui teha pendelhoova küljes olevat käändmikku lühemaks, tuleb siis täpselt samamoodi ka roolikarbist välja tulevat käändmikku lühendada?

Sellest nagu ei saanudki aru et..ega ühe lühendamisest ju ei piisa?

Mis muidu üldse head selle käändmiku lühendamise kohta rahval öelda on? Head/Halvad küljed jne..

Tänud. :D
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Roolikarbist ega pendelhoovast ei tule välja ühtegi käändmiku:cool: Sind huvitava detaili nimi (millest sul pilt olemas on !) on rooliõlak (raamatus on käändteljehoob) ja leiad ta käändtelje küljest. Lühendatakse mõlemad korraga otseloomulikult.
Käändtelg on selline asi
Pilt
m'kay
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

 
joonaskala kirjutas:Tere,

Olen uurinud foorumist ja inimeste käest käändmike lühendamise kohta..
Siin teemas isegi joonis olemas
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid186799

Aga ma hakkasin mõtlema et, kui teha pendelhoova küljes olevat käändmikku lühemaks, tuleb siis täpselt samamoodi ka roolikarbist välja tulevat käändmikku lühendada?

Sellest nagu ei saanudki aru et..ega ühe lühendamisest ju ei piisa?

Mis muidu üldse head selle käändmiku lühendamise kohta rahval öelda on? Head/Halvad küljed jne..

Tänud. :D
Kui pendelhooba ja roolikarbi hooba ka lühendad lisaks käändmikule, siis tulemus täpselt sama, mis enne. Ainult keskmine roolivarras hakkaks vastu käigukastiserva käima.

Maitseid on erinevaid, kellele kergem rool ja hulga roolilappamist, kellele natuke raskem kuid kiirem rool...
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Missasja, ma ei saa enam tõesti mitte tuhkagi aru.

Ma ju ei hakka lühendama pendelhooba + roolikarbi küljes olevat hooba ja siis käändmikku ka veel?

See teema aetakse jube raskeks nagu praegu.

Keegi äkki seletaks mulle nüüd täpselt ära mida ma siis lühendama peaksin?
Aru olen saanud et siis pendelhooba ja siis roolikarbi otsas olevat hooba?
Mis see käändmik siia üldse puutub?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Lühandad ainult roolivarda õlga/kronsat mis polditakse käändmiku külge.
Tavaline keevitus seal kaua ei kesta ja keevitama peab asjatundja, kuna tegu on siiski valu detailidega.
Terasest tifti peaks tükkidele vahele kindlasti panema.

Kui see rooliõlak seal putket teeb kihutades, pole auto enam juhitav ja tagajärjed võivad olla tõsised...
Dr Tuha türilt aitab lühemaks teha nii et asjad ühesugused saavad ning vastu ka peavad.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 549
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

Postitus Postitas twist »

Lühendada on vaja seda käändmiku detaili, mille külge kinnitub rattapoolne rooliots. Mitte midagi muud! Kõige lihtsam seletus.
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Hmm, okei..vist sain siis ikka poindile pihta.

Aga mida siis siin teemas oleval joonisel kujutatud on?
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid186799

:D
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

see ongi ju rooliõlak :D
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Noh, aga miks pildil siis seda lühendatakse?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

???
Üldine eesmärk on muuta rooliülekannet kiiremaks.
Kuna roolikarpi custom detaile on veidi kulukas ja keerukas teha on mindud lihtsama vastupanu teed ja liigutatakse välise rooliotsa tsentrit käändmiku tsentrile lähemale - sellest tulenevalt peab rooliots liikuma väiksema teepikkuse muutmaks käändmiku nurka võrreldes originaal õlakuga.
Kuna aga jõuõlg muutub lühemaks, peab roolitaga muskleid kõvasti rohkem olema :)

Pildil on sketš antud protsessi õigeks teostamiseks.
Pole päris ükskõik kust ja kuidas lühemaks teha ja kuidas keevitada...

Olid ajad kus selliseid asju mõtlesid ladale terve trobokond insenere välja..

Ära ei tohi unustada, et rooliõlgade lühendamisega tuleb toota ka rooliotste vahele uus tükk mis on ~2cm pikem kui lada originaal plekist keeratud porno..
Seal tükil peab sees olema M16x1 keere ühel pool vasak-, teisel pool paremkeere. lisaks siis otstesse veel mutrid detaili fikseerimiseks..

Miks sa ennast sellise asjaga vaevad üldse?
Tänaval on suht omapärane sõita, eriti kui sild ette toodud...
Tavaseades esisillaga ehk nii hull pole..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta