1. leht 4-st
Vedrustus madalamaks
Postitatud: 30 Sept 2002 00:05
Postitas timy
Nonii. Tahaks lasta 21011 vasta maad. Kas on võimalik teha sport vedrustust ilma rahata? Näitex: Lõigata vedrudelt paar keeret maha, sell moel on auto madalamal ja amort tihedamalt koos, ning see peaks ju olema praktiliselt sport vedrustus. Või siis ei jää muud üle kui osta sport vedrustus:( Ja ma ei tea seda ka kui palju see maksma võib minna, või kust seda osta.

Postitatud: 30 Sept 2002 09:02
Postitas Siim
On küll. Enda 01-l on keerdusid vedrudelt maha lastud. Osa juttu on siin, aga seda teemat olen foorumis juba omajagu käsitlenud.
http://www.pimix.com/forum/viewthread.php?tid=70
Võid vaadatat ka lugejate autode alla - Timmitud 01 aastast 80 - sealt peaksid ka vastuseid leidma.

Postitatud: 30 Sept 2002 12:32
Postitas mess
Päris sport vedrut ikka ei saa, sest sportvedru juures on oluline, et see vedru oleks ka jäik. Maha lõigates, kaotab vedru aga oma survejõudu proportsionaalselt sellega, kui palju maha lõigata.
Teine asi on see, et kui päris a'la ringraja tüüpi 7cm tahta, siis jäävad ka originaal amordid kindlasti kõrgeks.
Lõikamisest võib olla veel nii palju, et näiteks 02 või 04 vedrud, mis on jäigemad (paksemast "traadist") võiks muidugi lõigata, aga samas kas nad siis enam väga "sport" on ma ei tea. Pealegi esimesed vedrud on neil minu teada kõigil ühesugused.
Postitatud: 16 Okt 2002 09:05
Postitas tuhajuhe
Ei ärge jumla eest nii küll tehke!!!!Autot jäigemaks teha siis pane ette volga vanad esimesed vedrud(mõõdult täpselt sama),aga tuleb kindlasti lühemaks teha.Ja taha saab panna lada esimesed,läbimõõt on küll nats väiksem.Alla silla tala külge tuleb metalla rõngas keevitada vedru mõõdu järgi ja ülevalt seisab ise kummipuhvri koonuse otsas.Amordid on juba nii tehases arvestatud,et kui esi ots põhja lööb ei lõhu amorti ja kinnitusi ära.Sinna ei ole midagi vaja rohkem teha.Aga jäigemate vedrudega hakkab originaal amorte lõhkuma ja varsti amort laiali tõmmatud või lihtsalt ei tööta enam.Siis tehakse jälle volga seimesed amordid lühemaks nii et oleks lahti ja kokku pandult samas pikkuses mis lada oma.Kuid on veel varjante amortide ehitusest lada-le nii et ei pea poest hirm kalleid sport amorte ostma.Kui huvi võin aidata.
Aga tuletan meelde veel enne kui autot jäigaks ajate,et jäik vedrustus lõhub ruttu kere pehmeks.Siis tuleks kere tugevdada mõningatest kohtadest , aga siiski pikka iga kerel ei ole.
Postitatud: 19 Okt 2002 11:09
Postitas Lauri
Kas asi on tõesti nii halb, et kui jäik vedrustus siis kere varsti läbi??Kas isegi siis kui on paigaldatud need vene tugevamad vedrud ja kyb õli+gaas amordid lammutab kere ära?Tegelikult ju ei tohiks kuna osadele autodele paigaldati juba tehases neid kõvemaid vedrusid.Igatahes palun andke nõu kust siis keret tugevdada ja kuidas?Kas siis torusid keevitades või kuidagi muidu igatahes oleks hea kui auto on ikke sõiduato välimusega ja tugeva kerega.
Postitatud: 21 Okt 2002 10:17
Postitas tuhajuhe
Ker esimene väsimuse tundemärk on uste nihelemine ebatasasel teel sõites või nagisemine.Muidugi nüüd nii ruttu ikka ei lagune see kere kui ralliautodel.Aga aitab ju ainult madalamaks laskmine,topelt stabika paigaldus ette ja topelt amordid ette ja taha(kui omal on keevitamise võimalus).Kere laguneb enamasti eest,lanseka,vaheseina ja esi ukseposti vahelt.Seal on küll tehase poolt pndud tugevdus karbid kuid(esi tiiva all)need koosnevad mitmest tükist kokku punktitult.Ja just need liite kohad lahti arutab.Sinna aitab korralik karpide parandus ja pikk 1,5-2mm plaat peale keevitada lanseka pealt kuni ukse posti peale.Katki lõhub veel eest aknaraami nurgad ja tugevad peaks olema veel poolraamid ning loomulikult küljekarbi ribid.Aknaraami nurkadesse keevitatakse lapid veel peale kas sisse või väljapoole.
Postitatud: 07 Sept 2005 20:39
Postitas Moss
Algselt postitas: mess
Päris sport vedrut ikka ei saa, sest sportvedru juures on oluline, et see vedru oleks ka jäik. Maha lõigates, kaotab vedru aga oma survejõudu proportsionaalselt sellega, kui palju maha lõigata.
Lööge nüüd näkku kui tahate aga tuleb välja, et see ei ole nii. Vedru jäikus suureneb

Postitatud: 09 Sept 2005 18:38
Postitas karel
kas asi on tõesti nii hull:puzzled. Auto mul madalaks lastud pole aga ees on küll topelt stabikas ja iga nurga all on originaalist tublisti jäigem gaasiamort. Kerel mingeid väsimuse tundemärke pole küll märganud, aga krossiautole omaselt on teda ka igalt poolt tugevdatud. Oli plaanis panna ka jäigemad vedrud, aga see jutt on mind nüüd hoopis ära hirmutanud. kas kopika kere laguneb nende täiustustega ruttu ära?
Postitatud: 16 Jaan 2006 17:47
Postitas beast
juttu oli topelt amortidest, äkki oskad õpetada kuidas neid paigaldada, pildimaterjal ei teeks ka paha.
Postitatud: 16 Jaan 2006 22:33
Postitas m-rally
aga nüüd rallimehed!kui kõrgeks teil om arallikas on tõstetud ja kui jäik on?
Postitatud: 17 Jaan 2006 00:07
Postitas Priidic
Topelt tagaamordid:

Postitatud: 12 Veebr 2006 17:14
Postitas GhostRider
aga kas niva esivedrusi on mõttet taha toppida.(head jäigad ja lühemad)
Postitatud: 12 Veebr 2006 17:31
Postitas GTA
Niva esivedrud vabas olekus on pea 16cm lühemad kui lada tagumised ja ca 9cm lühemad kui esimesed. Mulle isiklikult tundub, et see on pisut liiga palju:rolleyes Aga katseta ja anna teada meile, ette ehk sobivadki, saad väga madala välimuse igaljuhul...
Postitatud: 12 Veebr 2006 17:35
Postitas GhostRider
minu 07 on hetkel ees niva esimesed vedrud.
süsteem on jäik aga eriti madalam, kui originaalis, ei ole.
Postitatud: 13 Veebr 2006 23:46
Postitas felix
Väga lihtne on hankida Sierra (soovitatavalt sedaani) vedrud ja taha panna, auto tagumik muutub jäigemaks ning ka laskub alla poole. Mul oli probleem, et laia veljega enam neljakesi sõita ei saanud, selle lükkega aga sain probleemist lahti, Sierra vedrud ei ole ka mingi eriline välja minek, oli vist miski 50 või 100 kr tükk.
Postitatud: 28 Veebr 2006 07:00
Postitas GhostRider
ot: nimelt vahetan vedrusid ja andke nippe kuidas ma saaksin vedru kerge vaevaga oma asendisse ( kokkusurutult) et siis kuidas vedru kokku suruda, mida selleks kasutada.
ise proovisin auto raskusega vedru kokkusuruda aga ei saaud piisavalt kokkusurutud, et vahele mahuks.

Postitatud: 28 Veebr 2006 11:37
Postitas grimes
Vedru tõmmitsad on need imeasjad mis vedrusi kokku surub.

Postitatud: 28 Veebr 2006 18:36
Postitas GhostRider
kuidas see tõmmits välja näeb?
Postitatud: 28 Veebr 2006 20:31
Postitas grimes
Algselt postitas: GhostRider
kuidas see tõmmits välja näeb?
Tegin kiiresti ühe joonise. Sinine on vedru ei joonistandu tervet vedruu välja tegin nii nagu ta jääme sinna vahele jääks. Roheline on polt. Ja polti keerates see kus vedru vahel on läheb koomale ja tõmbab vedru kokku.
Vabandan joonise vea tõttu. kiri kus on polt seal peaks olema MUTTER Ehk need rohelised nooled näitavad.

Postitatud: 03 Mär 2006 21:58
Postitas logman
Kui on kuskil läheduses treipink ,siis puuri-/tsentripukiga saab kah edukalt vedrud kokku surutud. Vastav "taldrik" puki poolele ,teist otsa fikseerivad padruni pihid/pakid ning keerad pukirattast vedru pinge alla. Edasi seod jämedama traadiga ,mille pärast vedru paikapanekut lihtsalt läbi lõikad või teed C-kujulised klambrid ,mida võimalik heebliga eemaldada. Klambritega muidugi ettevaatust ,võid mööda molli saada (!)
Ega Grimesi pakututel kah midagi viga pole ,aga jube tülikas on neid seal rattakoopas lahti kruvida.