1. leht 2-st

auto ujub

Postitatud: 18 Dets 2003 17:26
Postitas Kytt
niisiis probleem siuke, et auto ujub, eriti hull on asi siis kui teel juhtuvad olema pikkirööpad.rehvirõhud on kontrollitud, seega sealt ei saa se viga pärineda.siit ka teine kys,et kas ja kui palju mõjutab seda ujumist kitsaste ja kõrge profiiliga kummidega sõitmine.

Postitatud: 18 Dets 2003 17:28
Postitas revolutsionäär
kui sul oleks laiad kummid siis ma teaks vastust. pane kitsamad. ! aga kui sul on kitsad.. ei siis ei oska aidata :kuri

Postitatud: 18 Dets 2003 17:31
Postitas olaaf
Esialgne postitaja MUST KYTT
niisiis probleem siuke, et auto ujub, eriti hull on asi siis kui teel juhtuvad olema pikkirööpad.rehvirõhud on kontrollitud, seega sealt ei saa se viga pärineda.siit ka teine kys,et kas ja kui palju mõjutab seda ujumist kitsaste ja kõrge profiiliga kummidega sõitmine.
kitsa kõrge profiiliga kummiga kaasneb paratamatult ujumine. kas ujub kiirendades või koguaeg. jama võivad põhjustada ka rooliotsad ning kui ujub kiirendades siis nn känd taga..

Postitatud: 18 Dets 2003 19:32
Postitas pazz
mine kuskile töökotta ja lase rattad ära tasakaalustada:cool:

Postitatud: 18 Dets 2003 20:38
Postitas mess
Kas sul on kõik kummid ühe laiusega?

Ma mäletan, kui ise sõitsin üle-eelmine suvi nii, et ees oli 165/65 suvekad ja taga 155/80 talvekad

Rooliotsad ja sarniirid olid kõik tutikad, aga juhitavus oli :P eriti hull, kui Tartu Tallinn maanteel vihmase ilmaga freesitud teelõigule sattusid. Sihukest ekstreemi 100-ga liikuva autokolonni keskel rohkem teha ei tahaks.

Aga kui seda probleemi pole, siis ilmselt asi rooliotstes. Taga kõikvõimalikes puksides.

Postitatud: 18 Dets 2003 21:18
Postitas Kytt
auto ujub kõige tuntavamalt just rööpas teel ja seda koguaeg.kummid on küll erinevad:taga 165/80 ees 155/70. kuidas erinevate mõõtmetega kummid esi- ja tagateljel juhitavusele mõjuvad, sellest ma aru ei saa???

Postitatud: 18 Dets 2003 22:29
Postitas Mel
Kas sul kostab ka kuskilt kolinat/kolkse. Sellisel juhul rooliotsad, sarniirid, õõtsa puksid. Veel hullem - sillatala lahti. Kõige lihtsa võib olla see, et kokkujooks vale. Väike reguleering ja ongi korras.
Roolikarp kulunud, hoiad rooli paigal, aga auto keerab kuhu tahab.
Taga siis võib känd nõrguke olla. Lisaks erinevad puksid läbi.
Samuti aitavad heale juhitavusele kaasa korralikud amordid.
Samuti korralikud kummid aitavad teel püsimisele kaasa, eriti aga normis rõhk. Näiteks minul oli 185/60 kumm palju parem auto all kui talvekummid 165/75.
Veel mõjutab auto ujumist ka pehme kere. Sellise kere alt tahavad kõik rattad eri kanti sõita.
Mõni pidur peal ja üldse võtavad ebaühtlaselt, eriti hästi ilmneb auto juhitamatus pidurdamisel.

Nii et vigasid kui palju;)

Kui kolinaid ei kosta kuskilt , siis mina teeksin panuse esisilla regullimisele.

PS Mõnikord on kasulik autos makk kinni panna ja sõita näiteks hommikul tööle terve tee niimoodi. Saad teada, mis autoga toimub. Kuidas muutuvad hääled vastavalt soenemisele ja mida arvavad kõik-võimalikud liigendid teeolude muutumistest.

Postitatud: 18 Dets 2003 23:12
Postitas Kytt
see maki kinnipanemise idee on kyll :lol:P:bouncing:cool:;) ja väärt proovimist, sest ega eitule meelde kyll millal viimati ilma muusikat kuulamata ringi sõitsin:spin

Postitatud: 19 Dets 2003 17:34
Postitas Kytt
maki kinnipanemisest oli tõesti kasu, kuskil on pidur peale jäänd-viliseb raibe sõidu ajal.tegin sis veel paar suuremalt kiiruselt mahapidurdamist ka ja auto,kurask tahtis vägisi paremale teepeenrale sõita:rolleyes
samas püsib yleval kysimus, kuidas erineva kõrgusega/laiusega rehvid esi- ja tagasillal juhitavust mõjutavad?

Postitatud: 19 Dets 2003 19:12
Postitas olaaf
mida madalam profiil seda vähem ujub.
see, et taga laiemad kogemuste järgi halvasti ei mõju.

Postitatud: 19 Dets 2003 20:04
Postitas mess
Kui taga laiemad, siis ei ole häda midagi. Muidu ei pandaks ju vormelitele taha laiemaid rehve, kui ette. Vastupidi aga mõjutab küll.

Nagu Olaaf mainis, mõjutab ka profiili kõrgus. Eriti on tunda see siis, kui mõlemad koos mängivad, ehk siis nagu kirjeldasin oma eelmises postituses, kui ees on laiem ja madalama profiiliga rehv ning taga kitsama ja kõrgem.

Aga kui sul on ühel rattal pidur peal, eriti kui veel ees, siis see mõjutab ikka tunduvalt tugevamini.

Postitatud: 31 Dets 2003 11:40
Postitas leif
Arvan, et viga ei ole kummides. Vaata tagasilda seal on üks pikk varras ja selle otsas on puksid mis tihtipeale loksuvad. (puksid loksuda ei tohi) ja kui sa seda varrast lahti võtad siis kindlasti keerad ka poldid poooleks. Need krt nii roostes. Samuti on tagasillas neid vardaid veel. oli neid vist 4 neist 2 on väiksemad ja 2 pikemad. Kui neil on ka loks siis kisub silla viltu momendiks ja tekibki selline ujumine. Kumme olen ise kasutanud erinevaid ja ega see kummikõrgus eriti ei loe. Ladadel on loll tagasild kui auklikul teel hästi minna anda siis jookseb kui koer külgees. Läheb käest minema. Kui puksid korras siis vaata esisilda. Seal on stabilisaatorvarda puksid. Need on plastikust vaheta need selliste vastu, mis on laagritega. Kontrolli ka roolikarp üle leiad kindlasti midagi huviatavat ja vajadusel keera peale. Muide võin öelda et lada esisild on üks kuradi nökerdis. Pukse vaheta iga 2 aasta tagant sest nad lihtsalt ei kesta. Vaata ka roolivarda otsad üle ja siis peaks kõik ok olema. Olen ladasid lammutanud ja kokku pannud nii, et tapab. Eks ta üks venemaa meistriteos on. Tihti saad veel ebakvaliteetseid jubinaid jääb ainult allapanemise rõõm. :bouncing:bouncing:bouncing:bouncing Viga võib olla ka amordis. Vaata ega need ei ole õlised. Võimalik et oled auto ka liiga kõrgeks tõstnud tagant.(tükkid all) siis ka veits sitt sõita. Tööd peaks nüüd olema veits. :rolleyes:rolleyes Ja vaata ka amordi puksid ja amordi silmad üle need kipuvad venima.

Postitatud: 31 Dets 2003 11:50
Postitas motamees
Esialgne postitaja Leif
Seal on stabilisaatorvarda puksid. Need on plastikust vaheta need selliste vastu, mis on laagritega. Olen ladasid lammutanud ja kokku pannud nii, et tapab.
Stabilisaatori varda puksid on kummist. Kui sa oled autosi teinud nii et tapab peaksid sa teadma et need mis laagritega asendatakse on pendelhoova puksid.

Postitatud: 31 Dets 2003 11:57
Postitas 2107
Eriti oluline on, et tagasillal oleks ikka ühesugused rehvid, muidu rikub difri ära.

Postitatud: 31 Dets 2003 12:41
Postitas leif
Õige minu viga nii ta tõesti on:sein

Postitatud: 31 Dets 2003 13:49
Postitas olaaf
Esialgne postitaja Leif
... ja kui sa seda varrast lahti võtad siis kindlasti keerad ka poldid poooleks. Need krt nii roostes
mina pole ladasid teinud nii, et tapab, kuid 3-4 lada tagasilda ikka korda tehtud ja ükski polt pole katki läinud :rolleyes
eks see ikka lahti võtjast ka oleneb :spin ja vahenditest..

Postitatud: 31 Dets 2003 13:53
Postitas leif
Ei ole mõtet tähti närida. Kas on mõtet neid roostes krigisevaid polte lahti keerata ja mitu võtit lõhkuda kergem vist maha lõigata või mis. Pealegi tuleb vana polt minema visata sest stopper mutter on nagunii pees. :rolleyes:rolleyes

Postitatud: 31 Dets 2003 19:04
Postitas sigle
Esialgne postitaja Leif
Ei ole mõtet tähti närida. Kas on mõtet neid roostes krigisevaid polte lahti keerata ja mitu võtit lõhkuda kergem vist maha lõigata või mis. Pealegi tuleb vana polt minema visata sest stopper mutter on nagunii pees. :rolleyes:rolleyes
Tuleb polt ära visata, sest mutter on pees:lol. Seda veel , et tagasilla varraste mutrite all on vedruseibid ja mingit stoprit seal pole, stopriga on amordi mutrid

Postitatud: 01 Jaan 2004 20:04
Postitas asjamees
viga võib olla ka selles et auto ujub kui esirataste kokkujooks ei ole paigas. Meie masinal ei olnud paigas ja lendad kruusal 90km/h vajub auto nagu ise ära täielikult ujub

Postitatud: 03 Jaan 2004 19:30
Postitas motamees
Jäi aega üle ja otsustasime ka oma autol kokkujooksu kontrollida. Uhh - lahkujooks. Panime jooksu paika. Nüüdseks kontrollsõit 170km tehtud. Ujumine kadunud.