1. leht 2-st
Velje tikkpoldid
Postitatud: 07 Nov 2010 19:58
Postitas hautz
Selline küsimus, et millega on keegi lõikanud siksi plokikaane poltidele keeret? Lõikasin täna kaks polti ära keermelõikuriga(M12x1,5), kuid kolmanda lõikamisel oli keermelõikur nüri. Kas siis ainult treipingis saab keermestada, või oli lihtsalt vilets keermelõikur?
M12x1,25 keeret olen küllalt lõikanud plokikaane poltidele, kuid M12x1,5 keermel on keere sügavam(laast suurem)
Hetkel otin sobivaid plokikaane polte. Praegu leidnud sobiva keermega Opel ascona B ja Rekord E plokikaane poldid, kuid keerme pikkust ei tea. Homme lammarisse...
Postitatud: 07 Nov 2010 22:21
Postitas twist
Algselt postitas: hautz
Selline küsimus, et millega on keegi lõikanud siksi plokikaane poltidele keeret? Lõikasin täna kaks polti ära keermelõikuriga(M12x1,5), kuid kolmanda lõikamisel oli keermelõikur nüri. Kas siis ainult treipingis saab keermestada, või oli lihtsalt vilets keermelõikur?
M12x1,25 keeret olen küllalt lõikanud plokikaane poltidele, kuid M12x1,5 keermel on keere sügavam(laast suurem)
Hetkel otin sobivaid plokikaane polte. Praegu leidnud sobiva keermega Opel ascona B ja Rekord E plokikaane poldid, kuid keerme pikkust ei tea. Homme lammarisse...
Hmm.. Lada rumm on ju 12x1,25 kermega. Mis selle 12x1,5-ga peale hakkad? Läbimõõt ju sama, vaid samm erinev. Ning keermelõikuriga ei jää need never-ever tsentrisse. Läbikäidud tee. Anna need poldid parem mõne pädevama treiali kätte.
Postitatud: 07 Nov 2010 22:32
Postitas ando
Mina lasin keerme tavalise keermelõikuriga(veneaegne) kasutades treipinki. Vist sai 12x1,5(ei ole seda mälu üldse). Lada plokikaane poldi keerme osa istus rummu sisse. Mutriteks on mul Mazda 626 rattamutrid, ei näinud vajadust mutreid eraldi treima hakata.
[Muudetud: 7-11-2010 ando]
Postitatud: 07 Nov 2010 22:49
Postitas Walter
Lihtsam varjant on endiselt osta 2108 plokikaane poldid ja keera need sisse ja keevita kinni ja ongi olemas pikaks ajaks.
Postitatud: 07 Nov 2010 22:50
Postitas hautz
Algselt postitas: twist
Algselt postitas: hautz
Selline küsimus, et millega on keegi lõikanud siksi plokikaane poltidele keeret? Lõikasin täna kaks polti ära keermelõikuriga(M12x1,5), kuid kolmanda lõikamisel oli keermelõikur nüri. Kas siis ainult treipingis saab keermestada, või oli lihtsalt vilets keermelõikur?
M12x1,25 keeret olen küllalt lõikanud plokikaane poltidele, kuid M12x1,5 keermel on keere sügavam(laast suurem)
Hetkel otin sobivaid plokikaane polte. Praegu leidnud sobiva keermega Opel ascona B ja Rekord E plokikaane poldid, kuid keerme pikkust ei tea. Homme lammarisse...
Hmm.. Lada rumm on ju 12x1,25 kermega. Mis selle 12x1,5-ga peale hakkad? Läbimõõt ju sama, vaid samm erinev. Ning keermelõikuriga ei jää need never-ever tsentrisse. Läbikäidud tee. Anna need poldid parem mõne pädevama treiali kätte.
Mulle ei meeldi 1,25. Keermelõikuriga saab rakise abil vägagi täpselt keerme peale.
Ma ei peaks peaks polte kellegi kätte andma. Mul kvalifikatsioon olemas, vaja ainult pink sebida veel.

Postitatud: 07 Nov 2010 22:55
Postitas hautz
Algselt postitas: Walter
Lihtsam varjant on endiselt osta 2108 plokikaane poldid ja keera need sisse ja keevita kinni ja ongi olemas pikaks ajaks.
Need ju 12x1,25:P Enamus autodel on 12x1,5. 12,1,25 on nõrgem keere, kui 12x1,5, kuna keere on 12x1,5-l sügavam. Homme lammarisse mazda 626 plokikaanepoltide ja mingite valuka mutrite järele. Paistab, et lahendus olemas.
Postitatud: 07 Nov 2010 23:15
Postitas m6mm
aga mis keermega poldid sul olid? Kas kavatsed 12x1,25 keerme rummus üle keerata 12x1,5? Ei ole sellel 1,25 keermel viga midagi!
Postitatud: 07 Nov 2010 23:16
Postitas Walter
arvad et se keere ei pea vastu seal ve. et kurvis tõmbab keerme siledaks

ma olen nendega mõned korralikud litakad pannud nii et alu. velg tuli mutritest üle aga poltide ega keermetega pole mingit probleemi olnud. Kasutan siiani neid.
Postitatud: 08 Nov 2010 15:07
Postitas olaaf
julgen ka kahelda väites, et M12/1,25 keere mingitpidi pehme on - enamus ralliautosid sõidab 1,25 tikkudega ja pole häda kedagi - enne läheb tõesti valuvelg katki kui keermed maha tõmbab.
Sinu häda on põhjustatud nooruse naiivsusest ja eeldusest, et küll need poldid peavad. Kui näed et keere kehva, siis seda polti enam rummu tagasi ei keerata - kui keeret pole siis peavadki rattad alt ära tulema..
Hea et kõik nii õnnelikult läks nagu läks..
Tikkude keermestamisel kasuta uut keermelõikurit - ja selle keermelõikuriga lõika ainult uut materjali - vanade keermete ümberlõikamine rikub keermelõikurit...
Walteri lahendus on väga hea ja töökindel mida paljud kasutavad.. mutrid saad niva varamust...
Postitatud: 08 Nov 2010 16:28
Postitas logman
Keeret ei lõigata mitte kunagi kuivalt, see peaks kõigile selge olema.
Sissetöötanud vana kooli arusaam määrde osas keermestustööde juures on meil tavaline värnits ja kõik metallimehed, kes seda siiani kasutanud on, ei oskagi midagi muud tahta.
Sai tööristade otsingul ostetud mõned lõikurid ja siis hakkas müüja jahuma mingist määrdest - Ronol nimeks.
Ma ei uskunud, müüjat, kui ta seda vahendit mulle pähe üritas sokutada. Tekkis üsnagi pikk vaidlus ja lõpuks ikkagi otsustasin proovida, sest too õli ei maksnud just teab-mis palju.
Edaspidi kasutan Ronoli
thread cutting oil ) ja ei taha värnitsat omal töölaual enam nähagi.
Ronoliga määritud toorikut võtab lõikur nagu võid - lausa lust on tööd teha. Määrib, jahutab ja lõikurid püsivad tänu sellele pikalt-pikalt teravad.

Postitatud: 08 Nov 2010 21:07
Postitas hautz
Kuna 12x1,5 polnud saada polte, siis tegin ikka 12x1,25. Osad poldid sain lammarist ja osad ostsin Mekrest. Lammarist sain peaaegu samasugused poldid, kui 08 omad. Spilkad keevitasin rummude-pooltelgede külge kinni. Mutrid ostsin Automaailmast. Praegu taga 10mm flantsi ka ja enam pole rattad alt tulnud.
Ega eks need 4x100 veljed rikuvad neid keermeid. Tikkpoltidega ei tohiks midagi hullu olla, kui 4x100 all. Uute avade puurimine rummudesse ja pooltelgedele on küllaltki täpne töö ja oleks kaua aega läinud, kui sobivad pingid kuskilt leidnud, kuhu pooltelg vahele mahub. Päris põlveotsas ju ei tee:spin
Minu poolest teema lukku. Kuid kui keegi oskab rääkida pooltelgedele avade puurimise ja keermestamise tehnoloogiast, siis võiks küll teada anda. Rummudele saab freespingis/puurpingis jagamispeaga uued avad puurida, kuid pooltelgedega keerulisem lugu.
Postitatud: 14 Nov 2010 18:30
Postitas darts
mitte midagi pole häda 12,-1,25 keermel.ja ei tee se 4*100 augu vahe kaa midagi.tee asi korralikult ja asi peab.uued lada kaanepoldid ka sobivad seal keeret täpselt niipalju kui vaja.muttriteks kasuta jaapanlaste omasi nissan datsun.
Postitatud: 14 Nov 2010 19:18
Postitas hautz
Hiljem plaan 4x100 peale teha, hetkel jäi ikka 4x98.
Ostsin Automaailmast suure koonusega valuka muttrid. Midagi üle 300,- läks, kuid vähemalt korralikud muttrid.
Aga rattaid tükkmaad lihtsam alla panna spilkadega, kui poltidega. Eriti 4x100 velgi. Peab vist teisel autol ka umber tegema kunagi.
Postitatud: 15 Nov 2010 01:10
Postitas logman
Selle "rõõmu" eest hoiataks, et 4X100 aluvelgedesse närivad 4X98 valemiga mutrid endile üsna kiiresti uued koonused. Selleks ongi tarvis suure koonusega mutreid nagu hautz just ostis. Kui velgede edasimüüki plaanis pole, siis on see fakt üsnagi tühine.
Niva 17 võtmega keeratavad pea olematu koonusega mutrid võivad pikapeale ühel heal päeval lihtsalt veljest läbi tulla. Neid ei soovita küll kasutada.
Postitatud: 15 Nov 2010 04:55
Postitas Arvos
Algselt postitas: hautz
Aga rattaid tükkmaad lihtsam alla panna spilkadega, kui poltidega.
Kui tihti sa neid rattaid vahetad? Paar korda nädalas?
Postitatud: 15 Nov 2010 12:27
Postitas hautz
Algselt postitas: Arvos
Algselt postitas: hautz
Aga rattaid tükkmaad lihtsam alla panna spilkadega, kui poltidega.
Kui tihti sa neid rattaid vahetad? Paar korda nädalas?
Vahepeal küll jh:spin All vahelduva eduga suvel mingid kolmed veljed ja rehve ei jõua kokkugi arvestada.
Siia juurde veel need alt ära võtmised, kui vaja midagi vahetada, või remontida:P Viimati esimese sarniiri vahetus(eelmine katki, mitte kulunud) ja esipidurite kontroll.
Postitatud: 15 Jaan 2011 00:21
Postitas reiner
Algselt postitas: Walter
Lihtsam varjant on endiselt osta 2108 plokikaane poldid ja keera need sisse ja keevita kinni ja ongi olemas pikaks ajaks.
08 kaanepoltidel keeret rohkem kui klassiku kaanepoltidel?
Ei tea kas on mõistlik tikud rummude ja pooltelgede sisse paigaldada keermeliimiga?
Postitatud: 15 Jaan 2011 06:40
Postitas hautz
Algselt postitas: reiner
Algselt postitas: Walter
Lihtsam varjant on endiselt osta 2108 plokikaane poldid ja keera need sisse ja keevita kinni ja ongi olemas pikaks ajaks.
08 kaanepoltidel keeret rohkem kui klassiku kaanepoltidel?
Ei tea kas on mõistlik tikud rummude ja pooltelgede sisse paigaldada keermeliimiga?
08 poltidel tükkmaad rohkem keeret(ilma flantsideta ülearugi). Ma keevitasin tikkpoldid kinni rummude- pooltelgede külge, kuid osad poldid loksuvad nüüd. ei tea, kas 4x 100 ei meeldinud poltidele, või vool liiga nõrk, või rummudes- pooltelgedes liiga palju süsinikku. Igaljuhul poldid ringi ei käi, ega välja ei tule. Keermeliimiga peaks väga hoolikalt keermed ära puhastama enne liimimist, siis peaks kinni ka jääma.
Postitatud: 15 Jaan 2011 13:18
Postitas siim789
Algselt postitas: reiner
Ei tea kas on mõistlik tikud rummude ja pooltelgede sisse paigaldada keermeliimiga?
Minul olid ligi aasta tikud sisse keeratud koos vedela metalliga ja kõik püsisid kenasti kinni ja pidasid kõik rajapäevad vastu;). Aga kuna nüüd oli niikuinii pooltelgede ja rummude eemaldamine käsil, siis nii igaks juhuks panin paar punkti keevitusega igale poldile.
Kasutasin klassiku kaanepolte, keeret keerasin tavalise keermelõikuriga käsitsi juurde.
Postitatud: 15 Jaan 2011 13:48
Postitas madis.allik
küsimas,kas mazda 626 rattamutrid sobivad 1:1?