1. leht 17-st

Probleemid KÄIGUKASTIGA (remont, vahetus, know how'd jne.)

Postitatud: 29 Nov 2002 15:18
Postitas Lauri
http://www.racetech.ee/e/uudis.htm
Need masinad(täpsemalt mõned neist)kasutavad lada käimarit millel sünkronisaatorid eemaldatud.Küsimus selles et kui snkr eemaldada kas siis on tulemus selline et esimese käigu ja R paned siduriga ja teistega möllad vahegaasiga ja tunnetega.Kui see nii pole siis kuidas oleks võimalik nisuke tulemus saada et ilma sidurita käigud sisse läheksid.See oleks ju nii mõnus:)

Edit by berg: kõik käikariga soeses siia! enne küsimuse esitamist proovi leida vastus olemasolevast teemast!

Postitatud: 29 Nov 2002 22:35
Postitas amfiibinimene
ilma sidurita pole mingi probleem käiku sisse panna (proovind oma 011 ja golf 3ga) nipp on lihtne esimeselt teisele läheb raskeks kui mitte võimatu aga 2>3>4 on nii et pöördeid peab olema rohkem kui antud kiirus nõuaks sellet käigult ja käik sujuvalt sisse (muidugi ikka ka gaas pedaali pealt maha et mootor hakkaks nagu pidurdama). väljavõtmisega pole ka raginat kuulnud

Postitatud: 05 Dets 2002 14:14
Postitas Lauri
A kas niimoodi synkronisaatorid kiirelt otsi ei anna või.Ma saan ka nii aru et kui ei ragise siis OK a paps ytles et oma autoga sõida nii a kui minu omaga siis vajuta sidurit:DMis arvate kuidas siis on kas tasub nii ilma sidurita mässata vai ei??

Postitatud: 05 Dets 2002 14:37
Postitas mess
Mina ütleks sulle täpselt sama moodi, nagu su isagi.

Sidur ikka selle jaoks ongi, et vähe pehmemalt käiku vahetada ja seega käimari eluiga pikendada.

Rallis võetakse sünkrod vahelt ära, sest seal on eesmärk kiiresti käike raiuda ilma sidurit vahetamata, et mitte pöördeid alla lasta ja kiiruses kaotada. Nonde kastide eesmärk polegi mitukümmend aastat kesta.

Oma autoga tee mis tahad :cool:

Postitatud: 06 Dets 2002 09:53
Postitas tuhajuhe
Need sport kastid on põhimõtteliselt sellise ehitusega nagu ilma sünkronisaatorita tava kast.Aga seal need nukid ja nuki ehitus mis käike sisse lülitavad on tugevamad suuremad ja harvemalt.

Postitatud: 06 Dets 2002 10:29
Postitas skahar
rallis vajutan iks nats sidurit, peris ilma iks ei saa:)
aga ega nad jah üle 5000km (ralli km) kesta:(

Postitatud: 22 Jaan 2003 20:59
Postitas kidd

Postitatud: 23 Jaan 2003 21:16
Postitas skahar
vot selline võiks ka minu k.kast juba välja näha, vastupidiselt hetke reaalsusele:(

Käigukast 2 tonnise taliga otsast

Postitatud: 24 Jaan 2003 19:46
Postitas Ardi Soovik
Kas kellelgi on juhtunud,et käigukast ei tule mootori küljest ära.Eile tuli üks mootoriostja,võtsime mootori koos käigukastiga maha.Kuid käigukasti ei saanud kuidagi küljest.Vedasime mootori koos käigukastiga puu juurde ja vedasin mootorit ketitaliga(2 tonni) ja käigukast oli seotud jämeda 2 kordse köiega teise puu külge.Tõmbasin praktiliselt 2 tonnise tömbe peale(selles asendis seisis mootor horisontaalasendis õhus) ja virutasin 3kg haamriga sidurikoja pihta,lõin küll sidurikoja puruks,aga lõpuks kargas käigukast 10 meetri kaugusele.Elus pole miski asi nii kõvasti kinni olnud.
Olen kuulnud küll jutte poolassi traktoriga väljatõmbamisest,kuid käigukast mootori küljest.Vaene mees,kes kodus peaks hakkama vahetama siduriketast.
Mul läks mootori mahavõtmine 1h kuid käigukasti eemaldamine 2,5h.

Postitatud: 25 Jaan 2003 14:40
Postitas amfiibinimene
ei lange antud teemaga kokku aga ise on saadud gazi velge traktoriga välja tõmmatud (ei mäleta miks normaalsel moel ära ei tulnd) kumm ragulka kujulise puu vahele ning laeva puksiirtrossi jupp traktori ja velje vahele. Esimese raksuga sai tross taha pandud ning gaas põhja millele järgnes eurosportist nähtud kiirendusmasinate start (õnneks sai sidur õigel ajal alla vajutatud).

Postitatud: 27 Jaan 2003 10:02
Postitas kenu
Tavaliselt kukub käigukast ise mootori küljest ära. A missa tast toore jõuga tirisid, kuumutanud parem ja visanud külma vett peale, siis tuleb iga asi lahti.

Postitatud: 27 Jaan 2003 15:55
Postitas wax
Originally posted by kenu
kuumutanud parem ja visanud külma vett peale, siis tuleb iga asi lahti.
:o mootor ja kkast leeklambiga punaseks?

Postitatud: 27 Jaan 2003 19:23
Postitas olaaf
sidurikoda ja kkasti korpus ju alumiiniumist..
tahaks väga näha kuidas selle leeklambiga punaseks saab:puzzled:puzzled:puzzled:wow

Postitatud: 27 Jaan 2003 20:45
Postitas Ardi Soovik
See mis kinni hoidis oli sees,tõenäoliselt oli võlli ots vändaotsa laagrisse kinni roostetanud.Käigukast tuli mootorist eemale peaaegi 1cm,kuid rohkem mitte üks mill.

küsimus

Postitatud: 01 Veebr 2003 23:32
Postitas asjamees
nagu ma eelpool lugesin siis kui sünkronisaatorid vahelt ära võtta on otselülituskast valmis(ilma sidurita käiguvahetus KIIRE). või ma sain valesti aru

Postitatud: 02 Veebr 2003 14:05
Postitas kidd
said täitsa valesti aru.
otsekastis ikka pea 100% uus ja
tavakastist erinev sisu.


priit

jah

Postitatud: 02 Veebr 2003 16:17
Postitas asjamees
nii ma olen sellest ise ka aru saanud .Aga siin paistis nagu teistmoodi see jutt.

Postitatud: 13 Veebr 2003 15:19
Postitas Tim
Ei lange samuti teemasse aga vahetsin teisel autol piduriketast, kolkimine igas suunas ja pinutäis keermeõli ei andnud samuti tulemusi. Ei saanudki ära. 05-l mootor tuli käimarikülest vabalt lahti, tagasisaamisega oli suurem probleem.

Müra käiguvahetusel

Postitatud: 27 Mär 2003 13:09
Postitas kaur
Probleem järgmine:
Tagurpidikäigu lülitamisel kostub käigugastist kaeblikke häälitsusi
Viimasel ajal on vahepeal käiku raske sisse lülitada ja kui läheb, siis käib nagu raks läbi
Muidu teised käigud töötavad ilusasti
Kas on tõesti käigukast töölepingut üles ütlemas või on asi selles, et kastis lihtsalt kehv õli sees?
Siit ka mu teine küsimus- kuidas siksil käigukastis õli vahetada?
Sinna kontrollava juurde naljalt mingi pudeliga ligi ei pääse, kas on vaja mingit spets kannu või pritsi?
Tegemist on 4-käigulise kastiga 06ga aastast 1980

Postitatud: 27 Mär 2003 14:17
Postitas 2107
Õli vahetamiseks sõida kõigepealt kast soojaks, siis lased põhjapunnist õli välja ja vaatad mis värvi see on, kas on metalli sees jne.Siis keerad põhjapunni kinni ja paned kontrollavast pritsiga uue õli sisse ja keerad sinna ka punni ette.Kui põhjakork on magnetiga, siis puhasta see ära enne tagasipanekut.