1. leht 1-st
Teelpüsivus
Postitatud: 02 Okt 2003 22:56
Postitas overspeed
kas keegi teab vastust sellisele asjale, et mix on sigulil tagumiste rataste vahe väiksem kui esimeste vahe???
Kas see on seotud mingi teelpüsivusega; mis juhtux siis, kui tagumised rattad viia sama laiax kui esimesed?
Postitatud: 03 Okt 2003 16:16
Postitas Ronn
Minu arust on enamus autodel tagumine telgede vahe väiksem kui ees mitte ainult zigullil.
N: Alfa Romeo 147 Rataste vahe ees/taga 1518/1502
Põhjuseks ikka parem juhitavus ja teelpüsivus.
Postitatud: 05 Okt 2003 15:18
Postitas overspeed
Ok, paistab, et vastust sellele, mismoodi möjutab see telgede vahe erinevus auto juhitavust, ei oska enamus vastata. Küsisin siin saarel ka möndade tarkade meeste käest: ei osand nemadki vastust anda. uurisime motamehega üht kataloogi, kus on paljude erinevate automarkide/mudelite tehnilised andmed (sealhulgas ka ratastevaheline laiuste erinevus) ja sealt oli näha, et neid erinevaid variante on ühtlaselt palju: nii esi- taga- kui ka neliveolistel masinatel esines köik 3 varianti:eest kitsam; tagant kitsam ja vördsed laiused. Nii, et kui siksil tagarataste vahe laiemax viia, ei tee see arvatavasti juhitavusele miskit hullu (ma loodan:puzzled),vaid ainult suurendab tagalaagrite koormust.
Postitatud: 26 Okt 2003 14:36
Postitas berg
tagalaagrite koormus ei suurene, kui veljed laienevad võrdselt mõlemale poole. kui sa pidasid ratastevahe lainedamisel silmas laiade velgede paigaldamist

Postitatud: 26 Okt 2003 15:20
Postitas motamees
Teoreetiliselt laagrite koormus suureneb küll. Jõuõlg ju peale laagrit suureneb .Järelikult ka jõud. Praktikas ei ole ilmselt see suurenemine nii palju et see tunda annaks laagri vastupidavusele.
Kui Nivale Volga veljed alla panna siis läheb ratta tsenter tunduvalt kaugemale laagri tsentrist. See pidi ka praktikas esirataste laagritele halvasti mõjuma. Läbisõit väheneb tunduvalt.
Postitatud: 26 Okt 2003 18:44
Postitas sigle
Berg ja Motamees räägivad mõlemad õiget juttu, ainult teine teisest asjast sain nii aru, et Berg mõtleb sama offsetiga laiemaid velgi ja motamees väiksema offsetiga velgedest.
Postitatud: 26 Okt 2003 18:56
Postitas motamees
Minupoolt oli mõeldud vahetükkidega varjant. Veljed samad.
Kui nüüd uuesti Bergi tekst läbi lugeda siis Bergil õigus jahhhhh.
Postitatud: 26 Okt 2003 18:58
Postitas sigle
Esialgne postitaja motamees
Minupoolt oli mõeldud vahetükkidega varjant. Veljed samad.
Vahet pole, vaheseibid ajavadki offseti väiksemaks.
