Käigukasti hammasrattad

Käigukasti hammasrattad

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Käigukasti hammasrattad

Postitus Postitas pavlik »

Võib-olla sellest on juba juttu olnud, aga ei leidnud. Küsimus igatahes selline: mis on vahet 01, 05 ja 06 käigukastide hammasratastel?
Kindlasti on erinevad sidurivõllid (01 - 17 hammast, 05 - 18 hammast, ja 06 - 19 hammast, üle loetud). Sellest tulenevalt peaks olema erinevad ka plokkhammasratta esimesed (sidurivõlliga hambumuses olevad) hammasrattad: 05 - 28 hammast (üle loetud), 01- 29 hammast? (arvutuslik) ja 06 - arvutuslik on 28 hammast, mis aga pole hästi võimalik, kuna sidurivõllil on 19 hammast - seega 27? Edasi ütleb matemaatika, et esimese käigu hammasrattad on 01 ja 06 kastidel samad (2. ja 3. käigu hammasrattad on 01 ja 05 varuosakataloogide järgi samad absoluutselt kõigil tagaveoliste kastidel). 05 kataloog väidab, et 05 esimese käigu hammasrattad on teistsugused, kui 01 ja 06 omad (ka matemaatika toetab seda väidet). 05 esimese käigu veetaval hammasrattal on 33 hammast ja plokkhammasratta vastaval hammikal 14 hammast. Matemaatika ütleb, et 01 ja 06 kastidel peaks need numbrid olema 32 ja 15.
Oskab keegi öelda, kuidas on asjad tegelikkuses? Eriti hea oleks, kui kellelgi on võimalus küsimuse all olevad hambad üle lugeda.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ülekandearvud on siin teemas kirjas.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16142

milleks neid hambaid lugeda vaja - ei viitsi niisama kasti lammutama hakata..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Ülekandearvude ja juba molekulideks lahatud 05 kasti järgi ma 01 ja 06 hammasrataste hammaste arvud välja raalisingi. Ja nagu poes selgus, vähemalt sidurivõllide osas õieti. Häda selles, et võllidel-hammasratastel pole varuosanumbreid peale löödud ja seega ainus võimalus hunnikust õiget juppi leida on hammaste arvu üle lugemine.
Tartus ühes poes minu arvutustele vastavaid hammasrattaid ei olnud ja teises väitis tegelane, et erinevus ongi ainult sidurivõllides. Seega enne tervet vabariiki mööda hammasrattajahile suundumist tahaks oma teadmisi ja seljatagust vähe täiendada.
Aga miks ma sellega üldse jändan? Idee nimelt ristata omavahel 05 viiekäiguline ja 06 "kiirete" käikudega kast. Et nigu kaks ühes: kiirem 1. käik ja väiksem 3/4 käigu suhe (teadagi milleks) pluss pisut ökonoomiat 5. käigu näol.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

seda on ka tehtud,
poest hammasrataste ostmisel pead arvestama sellega, et käigukast hakkab hääli tegema - ei sobi õigesti kokku asjad ikka pärast.
kui taga ajava trolli hääl ei sega siis loomulikult mõnus sõita.
jutt siis 1-3 käik
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
n
nivamees66
Foorumi kasutaja
Postitusi: 192
Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
Asukoht: pealinn
Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td

Postitus Postitas nivamees66 »

DR.TUHA on teinud,sai hää. usun et pajatab ka lähemalt
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Nonii, õnnestus üks teadaolevalt 01 kast kätte saada ja hambad üle lugeda, aga järjest segasemaks läheb. 01 on sidurivõllil 17 hammast (nii nagu ma arvutasin ja ka poes sattus üks selline pihku). Plokkhammasrattal on sidurivõlliga hambumusse mineval rattal 29 ja esimese käigu rattal 15 hammast. Täpselt nii nagu ma arvutasin. Aga 1. käigu veetaval hammasrattal on 33 (sic!) hammast! Seega poemehel oli ?igus, et (vähemalt hammaste arvu osas) on kõik 1. käigu hammikad ühesugused. Aga kust tuleb siis ülekannete erinevus? Kui plokkhammasratast on muudetud, siis peab olema muudetud ka veetavat hammasratast, sest korpus (loe: võllide vahekaugus) on ju sama. Hambaprofiilid teised? Peab selle 01 kasti vist laiali lammutama ja hammikad üle mõõtma (läbimõõdud st).
Dr. Tuha, Ardi ja teised kogemustega mehed! Aidake õnnetut!
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Kast komplekteeritud, jagaks kogutud teadmisi teistega ka. Sidurivõlle õnnestus mul tuvastada kolm: 2101 - 17 hambaga, 2105 - 18 hambaga ja 2106 - 19 hambaga. Plokkhammasrattaid (vahevõlle) on samuti kolm: 2101 - ühes otsas 15, teises otsas 29 hammast (keskmiste e. 2. ja 3. käigu hammasrataste hammaste arv on kõigil käigukastidel ühesugune), 2105 - 14 ja 28 hammast ja 2106 - 15 ja 28 hammast. Esimese käigu veetavaid hammasrattaid (see, mis asub peavõllil) on kaks, hambaid on mõlemal 33, erinevus on läbimõõdus: 2101 (06 on sama) - D ca 97 mm ja 2105 - D ca 100 mm (erinevate nihikutega erinevaid hammasrattaid mõõtes tulid tulemused mõni kümnendik erinevad).
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

ise on huvitav nokitseda küll, aga kas asja ka saab? Nimelt on tänapäeval liikvel mitmeid TÖÖKINLDAID 5k.kaste, mis ka ladale sobitatakse ja ei maksa ka üle mõne tuhande...

või milleks see leiutamine...
Festina lente!
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Tõsi ta on. Aga kui sobitamisest jutt käib, siis ei mõelnud sa ilmselt Lada orig. 5k. kaste. Eks sobitamine ole ka omaette töö. Ja juhul kui ka ei saa ise koostatud kastist asja, siis Lada varuosade hindu arvestades on kooliraha ikka üsna väike. Milleks leiutada? - oma loomuse vastu ei saa, kukkusin väiksena pea peale :)
Vasta