Küsimus sillavahe pikendamise kohta.

Küsimus sillavahe pikendamise kohta.

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
m
moto-onu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 31 Dets 2007 22:15
Asukoht: tartumaa

Küsimus sillavahe pikendamise kohta.

Postitus Postitas moto-onu »

Olen kuulnud ja ka lugenud natuke, et tehakse ralli sigulitel sillavahet umb. 15 cm jagu pikemaks ja seda just esisilla arvelt. Oskab keegi sellest lähemalt rääkida ja kas ei oleks lihtsam tagasilda tahapoole viia?
E.T.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Esisillatalal viiakse alumise õõtsa kinnitused 2-2,5cm ettepoole. Pikeneb teljevahe ja pööramisel läheb ratas silmaganähtavalt külgkaldesse, nagu osadel läänekatel ehk märganud oled. Auto on siis kurvis nö. "täie tallaga" maas ja teoorias alajuhitavus väheneb.
Ladal esisilda 15cm ettepoole tuua? See nõuab juba tõsiseid ümberehitusi alates pakun, et juba lanseronipostist (ülemine õõts - sarniirid ju nii palju küljele liikuma ei anna), roolisüsteemi varrastest jne-jne-jne. Tagasilda nihutades tuleb pikendada kardaani, muuta vedrukandurite asukohti kerel või sillal, amordikinnitusi, summutit, käsipidurit. No ma ei kujuta ette, et niipalju käsitööd ja veel ilma mõttetult palju kaalu lisamata end ära tasuks... Isiklikult pole midagi sellist kuulnud ega näinud.
Ehk lisab keegi midagi, kui on kursis...

[Muudetud: 14.8.08 GTA]
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Lühem teljevahe annab eelise aeglastes kurvides, pikem teljevahe aga kiiretes kurvides - ehk siis märksõnadeks stabiilsus ja kurvi läbimiskiirus.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
k
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Postitus Postitas karel »

Arvan, et sa oled lihtsalt ühikuga (cm vs. mm) eksinud natuke:) 15-25mm nihutatakse alumisi esiõõtsasid ettepoole juhitavuse parandamiseks. Sellega siis loomulikult ka teljevahe pikeneb natuke. E-klassi tehn. tingimused, kus enamus ladasid sõidab, minuteada lubavadki max 30mm teljevahe suurendamist.
Kasutaja avatar
nymmik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 559
Liitunud: 26 Dets 2006 00:04
Asukoht: Hüüru
Autod: Zaz965
Kontakt:

Postitus Postitas nymmik »

Mul on küsimus, kui tuua sildasid 15mm ettepoole, mis saab stabilisaator vardast.
Kas väänatakse julmalt õõtsa külge või tuuakse seda ka ette poole?
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Algselt postitas: nymmik
Mul on küsimus, kui tuua sildasid 15mm ettepoole, mis saab stabilisaator vardast.
Kas väänatakse julmalt õõtsa külge või tuuakse seda ka ette poole?
Minu omal sai ka stabikas edasi viidud.
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

keegi õõtsakinnituste ettepoole toomisest pildimaterjali oskab jagada ? varem neid siin foorumis aga liikus, nüüd otsides enam ei leia.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Vasta