1. leht 1-st

Pidurikomponentide sobivus tagasillas

Postitatud: 22 Juul 2008 21:24
Postitas meltdown
Nagu pealkirjas öeldud on kerkinud üles probleem tagasillaga. Nimelt on plaanis 01 tagasilla pidurisüsteemis kõik detailid ära vahetada, välja arvatud tagaplekid (ei tea nende õiget nimetust, sinna igal juhul kinnituvad silindrid, klotsid jne).
Alustasin mõttega, et panen kõik asjad 01 omad, asi kokku ja GO, siis aga hakkasin mõtlema, et ehk saaks pääseda nendest ekstsentrikutest kuidagi, kuna pole nendega varem kokku puutunud, siis ei oska ka nende töötamisse ja reguleerimisse suhtuda kuidagi. Lisaks on muidugi mutritel kandid maha keeratud. Olen lugenud siit ja sealt ja käinud ka poodidest läbi ja küsinud teema kohta, kuid olen vaid kõhklevaid ja ebamääraseid vastuseid saanud.
Ühesõnaga (pikk sissejuhatus sai:D) olen ise niipalju saanud selgeks, et erinevatel autodel on tagasillas järgnevad erinevused:

01 - ekstsentrikutega klotside reguleerimine, reguleeritav töösilinder, oma kujuga käsipiduri klotsihoob ja oma klotsid oma kujuga, piduriklotsi hoidesõrmed, tagaplekk siis samuti vastav(? ei ole kindel).

03 - isereguleeruvad klotsid (kujult natuke erinevad 01 omadest), mis kinnituvad ka mingi teistsuguse poldi (sõrmega) töösilinder on reguleeritav( või ma eksin?) ja teistsuguse kujuga käsipiduri hoob kui 01, tagaplekk erinev 01 omast (?).

05 - isereguleeruv töösilinder, erinev tagumine plekk, kus puuduvad eraldi kinnitused klotsidele, klotsid on samuti teise kujuga. Muu peaks olema sama 03- ga

Praegu mõeldes, siis tagasitõmbevedrud on vist kõigil ühesugused all ja ülal, vähemalt pole näinud teistsuguseid.
Kõige lihtsam lahendus oleks muidugi panna alla 05 süsteem kogu kupatusega, seda aga ei luba rahakott, tagumine plekk maksab uuena 560 kr tk. Ja ei viitsi poolasse välja katkuda kah.

Selle pika jutu lühike sisu oleks järgmine, soovin pääseda sellest ekstsentrikutega reguleerimissüsteemist - Kuidas seda teha ja mis komponendid tuleks siis osta :spin
Tänan juba ette kes viitsivad vastata.

Postitatud: 22 Juul 2008 21:36
Postitas JX
siiani olen kasutanud peamiselt 01 sildasi ja piduridetaile ja v2ga rahul... isegi rallikal(vfts) kasutame 01 klotse ja trumleid...

Postitatud: 22 Juul 2008 22:20
Postitas logman
Kõik kolm on head süsteemid, kui korralikult töötavad.
01-l jah see häda, et ektsentrikud kipuvad kinni roostetama, aga see rohkem oma lohakus või ajastu häda. Varem polnud millega määrida, nüüdsel ajal ei viitsita, -taheta, -osata määrida. Lisaks "unustatakse" paar korda aastas vaadata, mis nendega toimub.
03-l mugavad. Pole vaja näppida ennem, kui midagi päris korrast ära on.
05-l sama asi.
Samas 01 originaalsilinder on suurema läbimõõduga, mis arvestatud ilma võimendita tööks ja selle asendamisel näiteks 05 omaga (ka 03-l orig. peenem silinder) ilma pidurivõimendit paigaldamata nõuab nüüd pedaal ka pisut suuremat jõurakendust.

Pidurikilpe ei pea tingimata uusi ostma. Vabalt võib leida ka üsna heas korras kasutatuid, mis peale mõningat töötlust saavad uue väljanägemise.

Postitatud: 22 Juul 2008 22:37
Postitas motamees
Kui ei viitsi/saa klotse reguleerida käsitsi, siis paigalda sinna lihtsalt 05 pidurisilindrid. Muud ümberehitused pole vajalikud.

Postitatud: 24 Juul 2008 09:41
Postitas meltdown
Selle teema puhul pole küsimus niivõrd viitsimises, kui süsteemi töötamises, lihtsalt foorumist lugedes on piduritega nöökimist siin paljudel, seepärast hakkasingi mõtlema kaasaegsema süsteemi peale. Kuid kui ütlete, et 01 pidurisilindri tööpindala on suurem, siis on muidugi sinna õigem ka toppida sisse originaal süsteem, sest peasilinder on ilma võimendita tõesti. Pean siis hakkama neid ekstsentrikuid lahti nöökima ilmselt:rolleyes

Igatahes tänud ;)

Postitatud: 25 Juul 2008 21:59
Postitas hautz
06 -e silindrid sovivad ka ja ei pea enam käsitsi regullima.;)

Postitatud: 25 Juul 2008 22:31
Postitas logman
Millised need 06-e silindrid on, hautz?

Postitatud: 25 Juul 2008 22:38
Postitas hautz
Ma ei tea mis marki 06-tel kasutatakse.Igaljuhul ühe ema vana auto(063) töösilindri panin oma vanale sinisele ja toda ei pidand regullima.

Postitatud: 25 Juul 2008 22:50
Postitas logman
Väike meeldetuletus:
2101-le toodetud kahes mõõdus tagumisi pidurisilindreid.
a. 19,0mm
b. 20,6mm läbimõõduga.
Ilma võimendita masinale paigaldaks parema meelega jämedamad, kuid praktikas on see vajadus "kõvema pealetallamise" järele vaid kehakaalu küsimus.

Silindrid, mis on nn. isereguleeruva mehhanismiga kannavad 2105-e silindrite nimetust.

Kõik.

Postitatud: 25 Juul 2008 23:01
Postitas viaccess
Olen ka kuulnud ketaspiduritest ja hüdro käsipidurist..... :rolleyes

Postitatud: 27 Juul 2008 20:32
Postitas meltdown
Sain omale detailid ostetud ja need ka õnnelikult sisse pandud, kuigi vedrud olid küll väga tugevad, andis neid sinna saada. Sain kõik ekstsentrikud korralikult lahti ja keerama. pean ütlema, et paljuski tänu neile sai need uued vedrud peale:rolleyes.
Nii et asi rataste juures korras, nüüd pean veel otsustama, kas kaotada ära see pidurivedeliku regulaator tagasilla peal või mitte. Siit lugedes on silma jäänud, et jagunevad arvamused kahte leeri, mõned eemaldavad ja asi töötab paremini, teised aga ütlevad, et see peab seal olema. Ise mõtlen küll panna uue, kuid kas see tasub end ära, kui see risk on olemas et uus ei tööta paremini?

Arvamused teretulnud;)

Ülevaatusel.

Postitatud: 27 Juul 2008 21:14
Postitas SexSix
Võib tekkida probleeme,kui ülevaatajal on terav silm ja olekult punktuaalne.Tagasilla piduriregulaator peab olema.

Postitatud: 27 Juul 2008 21:50
Postitas siksaator
Algselt postitas: SexSix
Võib tekkida probleeme,kui ülevaatajal on terav silm ja olekult punktuaalne.Tagasilla piduriregulaator peab olema.
Nii palju kui minu siks on ülevaatusel käinud, siis alati on see piduriregulaator esimene asi olnud, mida ülevaataja vaatab põhja alt;)

Postitatud: 29 Juul 2008 14:52
Postitas meltdown
Selge, siis ei ole muud, kui peab selle regulaatori sinna ikkagi jätma, ei viitsi ehku peale minna. Nii et ostan selle uue siis kusagilt;)