1. leht 1-st

Roolikarbi ülekandearvud.

Postitatud: 09 Aug 2003 13:26
Postitas aadu
Niisiis küsimus teadjatele:
Kas kõigil "siksidel" (01-06 ja Niva) on roolikarpide ülekandearvud võrdsed?
On nad üldse omavahel vahetatavad?:puzzled
Ühesõnaga vajan suurte ratastega Nivale roolikarpi, millega oleks kergem rooli keerata.
(Teiste automarkide roolikarpide paigaldamine ei ole võimalik.)

Postitatud: 09 Aug 2003 13:42
Postitas serbin
ja mina oleks jällegi huvitatud võimalikult kiirest ülekandest :puzzled
aga mulle näitab raamat et kõigil ühesugune ülekanne 16,4:puzzled aga kuidas saaks kiirema ülekande, kas tehakse lada roolikarp ümber kuidagi??? millise ülekandega roolikarpe kasutavad rallikad??? ja mida kiirem ülekanne seda raskem on rool arvtavasti jah :puzzled

Postitatud: 09 Aug 2003 15:29
Postitas motamees
Minuteada ka kõigil üks ülekanne. Vahe ainult samba kinnitustes. See on loomulik-- kui kiirem ülekanne siis raskem keerata. Midagi ei saa niisama. Roolikarbi ümberehitustest pole kuulnud.

Postitatud: 09 Aug 2003 17:01
Postitas Laurix
mind aitas raske rooli murest üle mersu roolivõim:cool: sellega suht. lihtne rallida...rooli keerad nagu muuseas...kuid häirib jah see ühele-teisele poole krudimine...võiks olla u. nagu kardil:lol

Postitatud: 09 Aug 2003 18:12
Postitas serbin
Esialgne postitaja Laurix
mind aitas raske rooli murest üle mersu roolivõim:cool: sellega suht. lihtne rallida...rooli keerad nagu muuseas...kuid häirib jah see ühele-teisele poole krudimine...võiks olla u. nagu kardil:lol
njah aga see vutab mootoril võimu maha :P

Postitatud: 09 Aug 2003 19:03
Postitas sigle
Ladadele tehakse kiiret rooli nii, et käänmiku küljes asuv hoob tehakse lühemaks.

Postitatud: 09 Aug 2003 22:18
Postitas motamees
Tänavasõiduks see ilmselt ei sobi. Lada põõrderaadius niigi suur. Minuarust keeravad rattad siis veel vähem alla.:o

Postitatud: 10 Aug 2003 21:53
Postitas sigle
Esialgne postitaja motamees
Tänavasõiduks see ilmselt ei sobi. Lada põõrderaadius niigi suur. Minuarust keeravad rattad siis veel vähem alla.:o
Kuda ta siis vähem keerab, just rohkem.Mõtle loogiliselt, pikem hoob, pikem käik.

Postitatud: 10 Aug 2003 22:26
Postitas serbin
Esialgne postitaja sigle
Esialgne postitaja motamees
Tänavasõiduks see ilmselt ei sobi. Lada põõrderaadius niigi suur. Minuarust keeravad rattad siis veel vähem alla.:o
Kuda ta siis vähem keerab, just rohkem.Mõtle loogiliselt, pikem hoob, pikem käik.
miks neid hoobasid siis pikemaks tehakse :puzzled

Postitatud: 10 Aug 2003 23:33
Postitas Ted
roolikarp töötab nii: pöörad rooli ühe pöörde, karbi hoob keerab end x kraadi. ükskõik mis asendis rool on, ühe pöördega liigub hoob täpselt ühepalju kraade. seda, nagu näha, on suht raske muuta.
samas rataste asendi määrab ära see mitu sentimeetrit roolikarbi hoova ots algasendist kõrvale nihkub, sama palju nihkub ka käändtelje küljes oleva hoova ots, kuid need hoovad ei pruugi olla ühe pikkusega, seega kraadides roolikarbi hoova pöördenurk ei pruugi võrduda rataste pöördenurgaga. kui nüüd teha kas kääntelje hoob lühemaks või roolikarbi hoob pikemaks (kindlasti tuleb pikemaks teha ka paremal asuv paralleelhoob, muidu hakkavad rattad erinevalt pöörama) siis iga kraadiga mis roolikarbi hoob pöördub pööratakse rattaid kraadides rohkem, seega kui sa keerad rooli ühe pöörde jagu siis rattad keeratakse rohkem välja. vastupidi loomulikult saab ka :)
samas kuna tasuta lõunaid pole siis keeramine läheb tõesti raskemaks.
mina isiklikult lähen vist käändtelje hoobade lühendamise teed, neid peaks saama lasta teha firmas nimega racetech tartus, sama firma mis toodab estfielde. hinnakirjas neil on igatahes selline asi täiesti olemas:
"Shortened forged Lada steering arm - length and track-rod compatibility to customer spec. 26.00 EUR" (http://www.racetech.ee)
iseasi kas see suur jurakas mis reageerib nimele lada rooliots pärast käändtelje hoova lühendamist sinna enam mahub aga seda ei tohiks olla raske välja uurida (nihikuga näiteks)
ma võin nüüd eksida aga minuarust pöörderaadiust kirjeldatud modifikatsioonid ei mõjuta kohe kuidagi sest siksil ei piira seda mitte roolihoovastik vaid see et kas a) ratas läheb koopasse (laia velje puhul) või b) ketaspiduri kaitseplaat läheb vastu õõtsharki. aga kui ka on roolihoovastikus või -karbis tõkked siis mingil juhul ei lähe pöörderaadius väiksemaks, ainult suuremaks (millega võivad kaasneda eelpoolmainitud efektid a ja b), sest roolihoovastik liigub samapalju kui enne, lihtsalt selle "samapaljuga" kaasneb rataste suurem pöördenurk.

Edit: kogu see jutt on siis rooli kiiremaks tegemise vaatenurgast, kui tahta aeglasemat siis on kõik asjad vastupidised (roolikarbi hoobi (mõlemaid!!) lühemaks või käändtelgede omi pikemaks ja juhul kui väljapööramise piirasend on paika pandud roolikarbis siis tõesti pöörderaadius kannatab)
Edit2: väike terminite ühtlustus :)

Postitatud: 10 Aug 2003 23:35
Postitas motamees
Esialgne postitaja sigle
Esialgne postitaja motamees
Tänavasõiduks see ilmselt ei sobi. Lada põõrderaadius niigi suur. Minuarust keeravad rattad siis veel vähem alla.:o
Kuda ta siis vähem keerab, just rohkem.Mõtle loogiliselt, pikem hoob, pikem käik.
Juttu oli just hoova lühemaks tegemisest. Kui aga hoob lühem siis rataste alla keerates ta ka ju lühem. Sellevõrra ta keerabki vähem alla. Kellel siin loogika lonkab? Kui mul siis tehke see mulle ka selgeks.:D

Postitatud: 10 Aug 2003 23:45
Postitas motamees
Sorry. Vist minu viga. Ma sain aru ,et tehakse roolikarbi hoob lühemaks. Vahepeal tuli ka pikk seletus TEDi poolt , mis asja seletas. :(

Postitatud: 10 Aug 2003 23:52
Postitas Ted
tegelt algne küsimus oligi niipidi et oleks vaja kergemat ja aeglasemat rooli, ma vastasin rohkem sellest vaatenurgast et kuidas seda kiiremaks saada