roolikarp töötab nii: pöörad rooli ühe pöörde, karbi hoob keerab end x kraadi. ükskõik mis asendis rool on, ühe pöördega liigub hoob täpselt ühepalju kraade. seda, nagu näha, on suht raske muuta.
samas rataste asendi määrab ära see mitu sentimeetrit roolikarbi hoova ots algasendist kõrvale nihkub, sama palju nihkub ka käändtelje küljes oleva hoova ots, kuid need hoovad ei pruugi olla ühe pikkusega, seega kraadides roolikarbi hoova pöördenurk ei pruugi võrduda rataste pöördenurgaga. kui nüüd teha kas kääntelje hoob lühemaks või roolikarbi hoob pikemaks (kindlasti tuleb pikemaks teha ka paremal asuv paralleelhoob, muidu hakkavad rattad erinevalt pöörama) siis iga kraadiga mis roolikarbi hoob pöördub pööratakse rattaid kraadides rohkem, seega kui sa keerad rooli ühe pöörde jagu siis rattad keeratakse rohkem välja. vastupidi loomulikult saab ka

samas kuna tasuta lõunaid pole siis keeramine läheb tõesti raskemaks.
mina isiklikult lähen vist käändtelje hoobade lühendamise teed, neid peaks saama lasta teha firmas nimega racetech tartus, sama firma mis toodab estfielde. hinnakirjas neil on igatahes selline asi täiesti olemas:
"Shortened forged Lada steering arm - length and track-rod compatibility to customer spec. 26.00 EUR" (
http://www.racetech.ee)
iseasi kas see suur jurakas mis reageerib nimele lada rooliots pärast käändtelje hoova lühendamist sinna enam mahub aga seda ei tohiks olla raske välja uurida (nihikuga näiteks)
ma võin nüüd eksida aga minuarust pöörderaadiust kirjeldatud modifikatsioonid ei mõjuta kohe kuidagi sest siksil ei piira seda mitte roolihoovastik vaid see et kas a) ratas läheb koopasse (laia velje puhul) või b) ketaspiduri kaitseplaat läheb vastu õõtsharki. aga kui ka on roolihoovastikus või -karbis tõkked siis mingil juhul ei lähe pöörderaadius väiksemaks, ainult suuremaks (millega võivad kaasneda eelpoolmainitud efektid a ja b), sest roolihoovastik liigub samapalju kui enne, lihtsalt selle "samapaljuga" kaasneb rataste suurem pöördenurk.
Edit: kogu see jutt on siis rooli kiiremaks tegemise vaatenurgast, kui tahta aeglasemat siis on kõik asjad vastupidised (roolikarbi hoobi (mõlemaid!!) lühemaks või käändtelgede omi pikemaks ja juhul kui väljapööramise piirasend on paika pandud roolikarbis siis tõesti pöörderaadius kannatab)
Edit2: väike terminite ühtlustus
