1. leht 1-st

Mootoriõli käigukastis

Postitatud: 25 Nov 2007 14:33
Postitas m4rt
Käigukasti lõhkumiseks on ka lihtsamaid viise kui sinna mootoriõli kallata

[Muudetud: 26-11-2007 logman]

mõli

Postitatud: 26 Nov 2007 00:34
Postitas motamees
Algselt postitas: M4rt
Käigukasti lõhkumiseks on ka lihtsamaid viise kui sinna mootoriõli kallata
Tavaline hammasrataspaar. Mis sellega siis ikke peaks juhtuma. Vanema tüübi autodel oli tehasest ette nähtud käigukasti tavaline mootoriõli (näiteks sama aastaarvu Mossedel). TAD tuli alles ?iguliga koos.
Paljudel lääne autodel on käigukastis siiani mootoriõli (või ATF)
Ja kui hammasrattad on "plastiliinist" tehtud, ei aita ka täissünt transmissioonõli. Olen näinud tänapäevaseid 5käigulisi kaste, milledel kõikide käikude hammasrattad päris kulunud (Nivadel) ja viga pole mitte õlis. Tavaliselt läheb alla mingi igivana 4käiguline kast ja see kestab.
PS. Eneseharimise mõttes võiks M4rt vaadata ka mõnda 2108 kasutusõpetust - Mis õli käib käigukastis?


[Muudetud: 26-11-2007 motamees]

mõli

Postitatud: 26 Nov 2007 04:45
Postitas overspeed
Algselt postitas: M4rt
Käigukasti lõhkumiseks on ka lihtsamaid viise kui sinna mootoriõli kallata
Näide: Saab'i tehas näeb Saab'idele (minu 87 aasta 900i ja vanematele, uuemate kohta, 9-3, 9-5, pole uurinud) ette käigukasti tavalist mootoriöli, ja ei luba sinna panna sünteetilist.

mõli

Postitatud: 26 Nov 2007 19:10
Postitas m4rt
jah,aga kui nüüd minna saabi esindusse, siis nad seda kohe kindlasti ei soovida. Autode eripärasid ei tea, küll aga olen õppinud päris põhjalikult laagrite ja õlide kohta. Mootoriõli on nö liiga vedel ja voolav ning valgub laagrite pinnalt maha.

mõli

Postitatud: 26 Nov 2007 19:18
Postitas amfiibinimene
Mrt oskad sa aga seletada miks camryl käib diferentsiaalis ja celica manuaal käigukastis ATF vedelik?

[Muudetud: 26.11.2007 amfiibinimene]

Postitatud: 27 Nov 2007 21:19
Postitas motamees
Algselt postitas: M4rt
jah,aga kui nüüd minna saabi esindusse, siis nad seda kohe kindlasti ei soovida.
See on demagoogiline vastus. Oled sa seal küsimas käinud? Kuidas saavad nemad anda teistsuguse vastuse, kui kasutusjuhendites kirjas?
Ja mis saab siis nüüd üle maailma sõitvate autodega (need, kel mootoriõli käigukastis). Kas kõik need kutsutakse tagasi ja vahetatakse mootoriõli käigukastis mingi muu õli vasta?
Arvan, et ka enamus Honda civicuid sõidab mootoriõliga käigukastis. Mõned aastad tagasi pandi igastahes mootoriõli veel käigukasti. Praegust olukorda ei tea.
Sinu ühest postitusest sain aru, et halb on see just lagritele. Siis lisandub katastroofiootel masinate nimistusse veel hulk seadmeid, millel just mootoriõli määrib laagreid (näiteks mootorrattad).
M4rt, äkki saaks täpsemaid seletusi asja kohta. Mis juhtub, miks juhtub, kui kiiresti juhtub? Mingid tõendusmaterjalid, katsed, uuringud?

Postitatud: 27 Nov 2007 21:45
Postitas AsjaPulk
Võta näiteks 2T mootor, kus on samuti mootoriõli (küll 2T'le mõeldud). Seal on õlitus niigi "väike".

Õli lendab väntvõlli tekitatud gaasipööriste toimel pindadele ja moodustab õlikile. Laagrid ei ole isegi õli sees!
Üldiselt vajab laager normaalseks tööks väikest kogust õli. Seega ei juhtu nende laagritega seal mootoriõli kasutades midagi!

Ja minu tsikli mootoris, millel on käigukastis ja mootoris sama õli, st. ühtne karter ei ole siiani laagrite, siduri, ega hammasratastega midagi juhtunud. ;)

(Ei ole kindel, kas 2T teooria õige on. :puzzled)

Postitatud: 28 Nov 2007 14:10
Postitas Alfist
Sai ka ühe tuttava remondimehega seda arutatud,tema ütles sellepeale et kui tahad käigukastist ilma jääda võid sinna toiduõli ka panna,et ainult käigukastile ettenähtud õli käib sinna,et see on viskoosem ja paksem kui mootoriõli.Mootoriõli lada käigukastis end ei õigusta ainult käigukastile ettenähud viskoosne õli likvideerib ka lõtke.Mootoriõli kasutades laagrid jms. jätavad soovida ning ekstreemsemas olukorras kõrbevad laagrid lihtsalt kinni.

[Muudetud: 28-11-2007 Alfist]

Postitatud: 28 Nov 2007 16:08
Postitas olaaf
kui kanali peale satun siis valan 2106 käigukasti mootoriõli sisse - eks siis vaatame kaua sõita kannatab.. õliks 20w50 mineraal mootoriõli

[Muudetud: 28-11-2007 olaaf]

Postitatud: 28 Nov 2007 19:47
Postitas logman
Võtsin lahti kaks Samara remondimanuaali.
Üks trükitud aastal 1987. Sama vana on ka mu auto. Selles tehasejuhendis seisab käigukastis kasutatava õlina kirjas M-10gi. Tavaline venelastel kunagi tootmises olnud mootoriõli, mida kasutati enamusel karburaatoriga varustatud autodel. Kvaliteedist teavad vist kõik.
On see parem, kui Motamehe valatud poolsünt 10w-40?

Teine raamat aastast 2003, mille järgi peaksin käigukastis kasutama "Rexol T" 80w-85 või sama viskoossusega "Lukoil TM-4" toodetud õli.

Kus on nüüd tõde ja kus on õigus?

Olgu lõppu öeldud, et hetkel auto kastis Championi, pekki!, CASTROLI :D mingi poolsünteetiline mootoriõli.
Sõitsin alguses (pool talve ja ühe suve) ka umbes sellise transmissiooni õliga, nagu mota tagasilda uhas (75w-90 viskoossusklassiga täissünt. Statoililt).
Tähelepanekud:
Mootoriõliga on masin talvel seina äärest võttes praktiliselt kohe kasutusvalmis. Käigud liiguvad külmast peast sama nobedalt kui transm.õliga soojana liikusid. Mingeid kõrvalhääli kõrv ei registreeri.
Transmissiooniõli tahtis vaatamata igati toredatele näitajatele talvel tiba soojaks sõitmist.
Käigukast siiani elus. Rapsimist on saanud see masin minu käes üksjagu.

No ja veel, kui juba parandamiseks läks...
Ostes oli samaral kastis kah mootoriõli. Mis marki, seda ei tea, aga igavesti vedel ja lõhn polnud summagi spetsiifilise sillaõli lõhna poolegi.



[Muudetud: 28-11-2007 logman]