Mootoriõli käigukastis
Mootoriõli käigukastis
Mootoriõli käigukastis
Käigukasti lõhkumiseks on ka lihtsamaid viise kui sinna mootoriõli kallata
[Muudetud: 26-11-2007 logman]
[Muudetud: 26-11-2007 logman]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
mõli
Tavaline hammasrataspaar. Mis sellega siis ikke peaks juhtuma. Vanema tüübi autodel oli tehasest ette nähtud käigukasti tavaline mootoriõli (näiteks sama aastaarvu Mossedel). TAD tuli alles ?iguliga koos.Algselt postitas: M4rt
Käigukasti lõhkumiseks on ka lihtsamaid viise kui sinna mootoriõli kallata
Paljudel lääne autodel on käigukastis siiani mootoriõli (või ATF)
Ja kui hammasrattad on "plastiliinist" tehtud, ei aita ka täissünt transmissioonõli. Olen näinud tänapäevaseid 5käigulisi kaste, milledel kõikide käikude hammasrattad päris kulunud (Nivadel) ja viga pole mitte õlis. Tavaliselt läheb alla mingi igivana 4käiguline kast ja see kestab.
PS. Eneseharimise mõttes võiks M4rt vaadata ka mõnda 2108 kasutusõpetust - Mis õli käib käigukastis?
[Muudetud: 26-11-2007 motamees]
C
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 915
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
mõli
Näide: Saab'i tehas näeb Saab'idele (minu 87 aasta 900i ja vanematele, uuemate kohta, 9-3, 9-5, pole uurinud) ette käigukasti tavalist mootoriöli, ja ei luba sinna panna sünteetilist.Algselt postitas: M4rt
Käigukasti lõhkumiseks on ka lihtsamaid viise kui sinna mootoriõli kallata
Arrogance diminishes wisdom.
mõli
jah,aga kui nüüd minna saabi esindusse, siis nad seda kohe kindlasti ei soovida. Autode eripärasid ei tea, küll aga olen õppinud päris põhjalikult laagrite ja õlide kohta. Mootoriõli on nö liiga vedel ja voolav ning valgub laagrite pinnalt maha.
-
aamfiibinimene
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Sept 2002 19:20
- Asukoht: Keila
- Autod: 21011 80
mõli
Mrt oskad sa aga seletada miks camryl käib diferentsiaalis ja celica manuaal käigukastis ATF vedelik?
[Muudetud: 26.11.2007 amfiibinimene]
[Muudetud: 26.11.2007 amfiibinimene]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
See on demagoogiline vastus. Oled sa seal küsimas käinud? Kuidas saavad nemad anda teistsuguse vastuse, kui kasutusjuhendites kirjas?Algselt postitas: M4rt
jah,aga kui nüüd minna saabi esindusse, siis nad seda kohe kindlasti ei soovida.
Ja mis saab siis nüüd üle maailma sõitvate autodega (need, kel mootoriõli käigukastis). Kas kõik need kutsutakse tagasi ja vahetatakse mootoriõli käigukastis mingi muu õli vasta?
Arvan, et ka enamus Honda civicuid sõidab mootoriõliga käigukastis. Mõned aastad tagasi pandi igastahes mootoriõli veel käigukasti. Praegust olukorda ei tea.
Sinu ühest postitusest sain aru, et halb on see just lagritele. Siis lisandub katastroofiootel masinate nimistusse veel hulk seadmeid, millel just mootoriõli määrib laagreid (näiteks mootorrattad).
M4rt, äkki saaks täpsemaid seletusi asja kohta. Mis juhtub, miks juhtub, kui kiiresti juhtub? Mingid tõendusmaterjalid, katsed, uuringud?
C
-
aAsjaPulk
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 274
- Liitunud: 25 Mär 2007 20:59
- Asukoht: Saue vald, Vanamõisa küla
- Autod: [b]BMW 728iA[/b]
- Kontakt:
Võta näiteks 2T mootor, kus on samuti mootoriõli (küll 2T'le mõeldud). Seal on õlitus niigi "väike".
Õli lendab väntvõlli tekitatud gaasipööriste toimel pindadele ja moodustab õlikile. Laagrid ei ole isegi õli sees!
Üldiselt vajab laager normaalseks tööks väikest kogust õli. Seega ei juhtu nende laagritega seal mootoriõli kasutades midagi!
Ja minu tsikli mootoris, millel on käigukastis ja mootoris sama õli, st. ühtne karter ei ole siiani laagrite, siduri, ega hammasratastega midagi juhtunud.
(Ei ole kindel, kas 2T teooria õige on.
)
Õli lendab väntvõlli tekitatud gaasipööriste toimel pindadele ja moodustab õlikile. Laagrid ei ole isegi õli sees!
Üldiselt vajab laager normaalseks tööks väikest kogust õli. Seega ei juhtu nende laagritega seal mootoriõli kasutades midagi!
Ja minu tsikli mootoris, millel on käigukastis ja mootoris sama õli, st. ühtne karter ei ole siiani laagrite, siduri, ega hammasratastega midagi juhtunud.

(Ei ole kindel, kas 2T teooria õige on.

-
aAlfist
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 349
- Liitunud: 03 Okt 2007 20:36
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Vaz 21011,Audi 100 2.3E -89,Alfa Romeo 166 3.0 Twin Spark
Sai ka ühe tuttava remondimehega seda arutatud,tema ütles sellepeale et kui tahad käigukastist ilma jääda võid sinna toiduõli ka panna,et ainult käigukastile ettenähtud õli käib sinna,et see on viskoosem ja paksem kui mootoriõli.Mootoriõli lada käigukastis end ei õigusta ainult käigukastile ettenähud viskoosne õli likvideerib ka lõtke.Mootoriõli kasutades laagrid jms. jätavad soovida ning ekstreemsemas olukorras kõrbevad laagrid lihtsalt kinni.
[Muudetud: 28-11-2007 Alfist]
[Muudetud: 28-11-2007 Alfist]
"Alfa Romeo ei ole lihtsalt autotehas... See on nagu haigus... Või eluviis... Seda ei saagi defineerida. See kuulub tunnete ja kirgede valda, allub südame, mitte mõistuse kontrollile".
Insener ja disainer Orazio Satta Puglia
Insener ja disainer Orazio Satta Puglia
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Võtsin lahti kaks Samara remondimanuaali.
Üks trükitud aastal 1987. Sama vana on ka mu auto. Selles tehasejuhendis seisab käigukastis kasutatava õlina kirjas M-10gi. Tavaline venelastel kunagi tootmises olnud mootoriõli, mida kasutati enamusel karburaatoriga varustatud autodel. Kvaliteedist teavad vist kõik.
On see parem, kui Motamehe valatud poolsünt 10w-40?
Teine raamat aastast 2003, mille järgi peaksin käigukastis kasutama "Rexol T" 80w-85 või sama viskoossusega "Lukoil TM-4" toodetud õli.
Kus on nüüd tõde ja kus on õigus?
Olgu lõppu öeldud, et hetkel auto kastis Championi, pekki!, CASTROLI
mingi poolsünteetiline mootoriõli.
Sõitsin alguses (pool talve ja ühe suve) ka umbes sellise transmissiooni õliga, nagu mota tagasilda uhas (75w-90 viskoossusklassiga täissünt. Statoililt).
Tähelepanekud:
Mootoriõliga on masin talvel seina äärest võttes praktiliselt kohe kasutusvalmis. Käigud liiguvad külmast peast sama nobedalt kui transm.õliga soojana liikusid. Mingeid kõrvalhääli kõrv ei registreeri.
Transmissiooniõli tahtis vaatamata igati toredatele näitajatele talvel tiba soojaks sõitmist.
Käigukast siiani elus. Rapsimist on saanud see masin minu käes üksjagu.
No ja veel, kui juba parandamiseks läks...
Ostes oli samaral kastis kah mootoriõli. Mis marki, seda ei tea, aga igavesti vedel ja lõhn polnud summagi spetsiifilise sillaõli lõhna poolegi.
[Muudetud: 28-11-2007 logman]
Üks trükitud aastal 1987. Sama vana on ka mu auto. Selles tehasejuhendis seisab käigukastis kasutatava õlina kirjas M-10gi. Tavaline venelastel kunagi tootmises olnud mootoriõli, mida kasutati enamusel karburaatoriga varustatud autodel. Kvaliteedist teavad vist kõik.
On see parem, kui Motamehe valatud poolsünt 10w-40?
Teine raamat aastast 2003, mille järgi peaksin käigukastis kasutama "Rexol T" 80w-85 või sama viskoossusega "Lukoil TM-4" toodetud õli.
Kus on nüüd tõde ja kus on õigus?
Olgu lõppu öeldud, et hetkel auto kastis Championi, pekki!, CASTROLI

Sõitsin alguses (pool talve ja ühe suve) ka umbes sellise transmissiooni õliga, nagu mota tagasilda uhas (75w-90 viskoossusklassiga täissünt. Statoililt).
Tähelepanekud:
Mootoriõliga on masin talvel seina äärest võttes praktiliselt kohe kasutusvalmis. Käigud liiguvad külmast peast sama nobedalt kui transm.õliga soojana liikusid. Mingeid kõrvalhääli kõrv ei registreeri.
Transmissiooniõli tahtis vaatamata igati toredatele näitajatele talvel tiba soojaks sõitmist.
Käigukast siiani elus. Rapsimist on saanud see masin minu käes üksjagu.
No ja veel, kui juba parandamiseks läks...
Ostes oli samaral kastis kah mootoriõli. Mis marki, seda ei tea, aga igavesti vedel ja lõhn polnud summagi spetsiifilise sillaõli lõhna poolegi.
[Muudetud: 28-11-2007 logman]