1. leht 1-st

väide: aeglase peaüllekande ning kerge hoorattaga tarbib auto linnas vähem kütet

Postitatud: 23 Okt 2007 08:38
Postitas olaaf
Selline tähelepanek siis - võimsama mootoriga 4,44 ülekandega (lisaks veel kerge hooratas) võtab linnasõidul normaalse sõidustiiliga märgatavalt vähem kütet, kui 3,9 ülekandega varustatud auto...
KInnitust saab teema kindlasti siis, kui jõuan 2106 3,9 peaülekande 4,3 vastu vahetada. praegune linnakulu on kuskil 10-12/100

väidet kinnitab ka see, et aeglasema ülekandega kiirendab auto palju kergemalt ning ei pea nii piinama.. lihtsam käiguvalik linnas..

loomulikult soovitav aeglase ülekandega koos installida ka 5k kasti..

mida teised asjatundjad arvavad :D

[Muudetud: 23-10-2007 olaaf]

Postitatud: 23 Okt 2007 08:58
Postitas Tegija
Mul oli kah kerge hoorattaga ja 4.3 ülekandega 2103 ja kütust tõesti rohkem ei võtnud ei linnas ega maanteel. Nüüd on mul Suzuki mille mootori tegemisel on väga vähe materjali kasutatud. Ja tulemuseks? Kerge, särtsakas ja pöördeid armastav ökonoomne( 7 liitrit linnas ja maanteel 5,5l/100km kohta mootor.... Treige, freesige terviseks! Lada mootor jube raske seest. Kui keegi bike-dega tegelenud see teab, et väga kerge sisuga mootor saab ka 1000rpm tühikäigul käia kui kõik paigas täpne on....

Küttekulu.

Postitatud: 23 Okt 2007 09:39
Postitas SexSix
Aeglasema ülekandega loeb odomeeter lõbusamalt kilomeetreid!St,rohkem.3,9 versus 4,3=10%arvuta küttekulu;korruta 1,1(või lisa 10%).Kui keegi teeks 6(kuue edasi)käigulise käigukasti tagaveolisele LADA-le,tahaks kohe sellist omada ja auto külge kruvida.LADA on liiga aeglaste ülekannetega maanteel liiklemiseks.Linnas OK!Mida kõrgemad pöörded seda rohkem bensiini mootor vajab kindlal ajahetkel.
Kütusekulu näide;Kristeri 2101-e järel käies treilaga.70872-70508=364kilomeetrit.Paaki mahtus 36,94 liitrit bensiini.Tangin alati täispaagi ja panen odomeetri näidu kirja.Küttekulu siis a,10 liitrit/100 kilomeetrit.

Postitatud: 23 Okt 2007 12:48
Postitas tuhajuhe
SexSix on nobe kõike rehkendama.Olaaf arvestas hetkel 08 ülekandega,sinna ei mõju odomeetri näit kuidagi.See mõõdab ja näitab ikka ühtemoodi ainult siis kui panna tunduvalt suuremad või väiksemad rattad alla.
Oma praktikast ülekannete teemal olen olaafiga nõus.Isegi proovitud klassiku 1300le panna 4,1 ülekanne,tulemus oli masendav.Sportmootorite(oleneb nukkvõllist) ja sellele sobiv ülekanne on tegelikult nn arvutajatele ja teadjameestele jube vaidlust tekitav teema.Aga ega muidu targaks ei saa kui praktikas järgi ei proovi.Üldiselt olen aru saanud et see ülekande teemal rääkida on :sein

[Muudetud: 10-23-2007 tuhajuhe]

Reduktori ülekanne...

Postitatud: 23 Okt 2007 13:03
Postitas SexSix
2108 ja ülekandearv 4,44.Äkki siiski see 2102 ülekanne?
2103 ja aeglasem ülekanne 4,3 (org.4,1).
Spidomeeter loeb siiski tagaveolisel gardaani pöördeid,mitte tegelikult läbitud kilomeetreid.Aeglasem reduktor,vähem läbitud kilomeetreid(4,3 ratas teeb ju vähem ringe auto all,kui 4,1 reduktoriga).Seega peab mootor rohkem tööd tegema.Et mootor rohkem tööd teeks on vaja rohkem bensiini.

Postitatud: 23 Okt 2007 14:34
Postitas olaaf
antud juhul pidasin silmas klassikat..

Spidokaajam on lada käigukastis vahetatav ning mul on õnne olla nii 4.44 spidokaajami kui ka 4.3 ja 3.9 ajamite omanik..
sellest tulenevalt pole mitte mingisugust valetamist...

praegusel juhul pean linnas sõitma 2106 käigukasti ning 3.9 diffriga 2 käiguga(!) 3200 pööret.. 3 käiguga on aga 2000 pöörde kandis mis liiga madalad isegi 1600 mootorile.
4.3 diffriga saaks sõita rahulikult 3 käiguga madalamate pööretega - kuna ülekanne on mootorile ka kergem ringi ajada..

praegu arutame ainult linnasõidu vaatepunktist asja kus üle 70 ametlikult liikuda grammigi ei tohi ning 80 on enamasti see kiirus millega kulgetakse kiirematel lõikudel...

[Muudetud: 23-10-2007 olaaf]

[Muudetud: 23-10-2007 olaaf]

Postitatud: 23 Okt 2007 17:24
Postitas kristjan92
miline sild või reduktori ülekanne oleks siis kõige parem?

Postitatud: 23 Okt 2007 18:05
Postitas Ardi Soovik
Olaafiga mingil määral päri.Kuid mina jätaksin alla kiirdiffri,kuid 1,2,3 käiku muudaks aeglasemaks käigukastiga,st.kasutaksin 01,011,3 käigukasti.
Ehk siis tulemus 1-3 käiguga sama kui aeglase diffri ja kiire käigukastiga(06),aga maanteel on tulemus parem kui aeglase kastiga,eriti kui ehitada 5-ne kast 01 kasti baasil.
Aeglase peaülekandel või -käigukastil on teine puudus,tuleb palju käike lapata,samas võidetakse seetõttu pisut kiirenduses.

Mootor.

Postitatud: 23 Okt 2007 18:57
Postitas SexSix
Endal kõik mootorid vabriku värk.Järgiaidatud ja kergema hoorattaga mootorid vajavad lihtsalt suuremaid pöördeid(hooratta ülesandeks on surnudseisu ületamine ja mootori töö ühtlustamine).1,2;1,3; ja 1,5 mootoritel parim pöördemoment a;3400-3500 p/min.1,6 mootoril a,3000 p/min.Kergem hooratas=parim pöördemoment suurtematel pööretel ja ühtlane mootori töötamine saavutatakse ka suurematel pööretel(kui vabriku mootoril).
"Sinisega"liigun linnas vahel 5.käiguga.Normaalne,pöörded muidugi hästi madalad(tahokas puudub).Mootor sel 1,6 L,käima 5 käiku ja ülekanne4,1.

Postitatud: 23 Okt 2007 20:25
Postitas dasf
minul all 3,9 ülekanne ja mootoriks 1,6 linnasõidul kuskil alla 2000 pöörde

Postitatud: 23 Okt 2007 20:47
Postitas tuhajuhe
Lahe,hakkab kõva andmine.Vabriku värk,nagu aru saada siis järgi aidatud ja kergemad rattad. Seda on küll,et kiirendus läheb paremaks kerge hoorattaga.
Teema oli ülekande kohta,seega siis kakleks sellel teemal.Nii kaua või vähe mis ma siin foorumis olen olnud,olen loobunud igasugusest väitlemisest ja tõestamisest.Alati on keegi(ja rohkemgi) kes igasuguste arvutuste ja muu najal väidab teistsugust.Neid kes on praktikas läbi teinud materdatakse maatasa.
Andke nüüd tuld teema arendamisel!!

Anname...

Postitatud: 23 Okt 2007 21:00
Postitas SexSix
Kohtumiseni Raplas.Üritan TEHASE mootoriga läbida ühe ringi.

[Muudetud: 23-10-2007 SexSix]

[Muudetud: 23-10-2007 SexSix]

Postitatud: 23 Okt 2007 21:03
Postitas tuhajuhe
Mis see Rapla siia puutub??:puzzled
Või on erinevaid ülekandeid kaasas ja hakkame katsetama kindlal vahemikul küttekuluga?
[Muudetud: 10-23-2007 tuhajuhe]

[Muudetud: 10-23-2007 tuhajuhe]

Postitatud: 23 Okt 2007 21:26
Postitas GTA
Minu kogemused hästi lühidalt kokku võttes::P
1300cc, stock, 4.3 ja 05 kast - liikus suht mõistlikult, kütusekulu keskmisena 8,5
1300cc, kerge ratas, 4.1 ja 06 kast - aeeeeeglane, kütusekulu ~9,5 sajale
1600cc kerge ratas, 4.1 ja 06 kast - päris nobe, kütusekulu ~8,5 ja vähem - 05 rehvimõõt 195/60/R14

1700cc, stock, 3.9 ja 5-käiguline (05 ülekannetega tunde järgi), parima pöördemomendiga, küttekulu ~7,5 - aga see masin juba teine teema, sest pole difritega katsetada saanud, ei oska midagi öelda. - rehvimõõt 175/70/R13

Siit võib järelduse teha, et võimsam mootor suudab ka kiiremate ülekannetega kulutada võrdselt või vähemgi kütust, sealjuures kiirenduses/möödasõidus oluliselt parem olles. Ilmselt on võimsamale mootorile jõukohane ka nende kiirete ülekannetega sõita, samas neid väikestele toppides läheb ikka liiter kulule kohe otsa. Arvan seega, et tol 06-l prooviksin esialgu ka 4.1 difriga korra ja lööksin kulud kokku. 3.9 on 06 kastiga tõesti liiga vähe pöördeid ja peab kasutama ebasobivaid käike. Teiseks variandiks siis tõesti 05 või kopika kast:)

Lihtsalt minu 2 senti, eks siin jah, materdamiseks läheb:D

[Muudetud: 23.10.07 GTA]

Postitatud: 23 Okt 2007 21:40
Postitas olaaf
:)
materdada vahelduseks ju hea..

5ne käigukast tuleb justnimelt nende pikkade käikude pärast 2106 baasil...
- seda selleks, et ehk kunagi vaja seda kasti vähe kiiremaks liikumiseks 4,77 või siis 5,1 diffriga teisel autol :)

esialgu proovib 4.1 ülekandega küttekulu...

lada mootorit sujuvaks liikumiseks kõrgete käikudega 2000 pöördega pikalt hoida küll ei soovita - missest, et õlirõhk midagi ehk näitab - kolvigrupi ülekoormamise teeb mootorile ainult kahju...

arvestada tuleb ka seda millised rehvid kellelgi all on..
võrrelda ei saa 155R13 ning 205/60R13 rehve omavahel.

Postitatud: 23 Okt 2007 21:47
Postitas logman
A mis need madalad pöörded kolvigrupile teevad?

Postitatud: 24 Okt 2007 08:41
Postitas Mel
Ei ole viimasel ajal peale Volga teistel autodel kütusekulu mõõtnud (linnas 14-15 l sajale). Varem, kui 011 oli tehasekonditsioonis, siis linnas oli kulu pidevalt kuni 8 liitrit sajale. Tee, mis tahad, aga üle selle oli raske saada.
Kirjutan lihtsalt sõidutunde erinevused.
01 - 01 kast, 4,3 ülekanne ja 1,5 moto - auto liigub madalatel pööretel väga hästi ja ka kõrgetele. Aga linnasõit koosneb ainult käiguvahtustest, kui tahad vaikset sõitu teha. Vajadusel saab sõita nagu Volgaga, teise käiguga kohalt minema.
Kui moto oli veel 1,2, siis nende ülekannetega oli linnasõit tegelt täitsa hea. Jalgu küll kellegile ei jäänud. Aga rohkem tahtis pöördes hoidmist.
011- 06 kast, 4,3 ülekanne, 1,3 moto - kiiremaks liikumiseks peab rohkem pöördes hoidma, kuid mõnus "pikk" teine käik. Kergelt esimesega kohalt ära, teine sisse ja siis alates 1200 rpm kuni 3500 rpm väga mõnus kulgemine. Enamus linnasõidust hommikustes ja õhtustes ummikutes ilma käiguvahetuseta:)
06 - 01 kast, 4.1 ülekanne, 1,6 moto - Jällegi, kui tahad vaikselt sõita, siis vaheta aga käiku. Samas madalatel pööretel jube mõnus tõmme. Viimate sõitsin metsateed ja teine käik sees, korraga vaatan, palju pöördeid!! - 1000-1500 ja auto sõidab nagu lusti. Samas vajadusel käib kuni 6000 pööret ilusti välja. Samas linnasõiduks väga mõnus kombinatsioon, kui viitsid käikusid vahetada, siis saab mõnusalt kulgeda 2000 pöördel ja vajadusel kiirendab kohe hästi.

Selline sõidupraktika on siis kui 1-2 inimest tühjas autos. Kui rohkem inimesi ja asju ka, siis samas tempos liikumiseks peab hoidma palju kõrgemaid pöördeid.