1. leht 2-st

Kardaani vahetus?

Postitatud: 08 Juul 2007 12:34
Postitas Siksisback
Nimelt siis autol kardaanirist koliseb kahtlaselt ning sain sõbralt terves pikkuses uue kardaani. Oleks küsimus et kas see vahetus käib lihtsalt, et võtad kardaani ära ja paned uue alla või on veel mingid muud värgid ka?:puzzled

Postitatud: 08 Juul 2007 12:37
Postitas masuurik
tagasilla küljest lased lahti ning käigukastist...tugilaager käib kereküljest lahti. suht huinaa töö.

Postitatud: 08 Juul 2007 12:42
Postitas olaaf
igasugu värk võib olla,
ise soovitaks korralikud uued ristid sellele kardaanile panna, mis sul kõhu all praegu - eeldusel, et see ei viska ega vibreeri..

sõbra kardaan võib ju veidi kõver olla, samas võb tugilaager müra teha.

muidu pole midagi keerulist - kanali peal reduktori küljest lahti (4 polti), tugilaager lahti (2 polti) ning libistad tahapoole välja sillatala peale.

nuudi otsas võib olla veel kaitseplekk - see tuleks ka enne kasti otsast lahti meelitada.

keeruliseks läheb siis kui näiteks kardaani nuut keeldub kasti otsast lahkumast või mõne poldi pooleks keerad..

ristide vahetamisel pead kindlasti ära märkima enne kuidas kardaan koos seisis.

[Muudetud: 8-7-2007 olaaf]

Postitatud: 08 Juul 2007 12:59
Postitas Siksisback
Aga kumb töö on raskem kogu kardaani või ainult risti vahetus?

Postitatud: 08 Juul 2007 13:05
Postitas olaaf
no loogiliselt ju ainult kardaani vahetus, kuid jama kui teine osutub ka viletsaks ja topelt pead tegema..

kardaani vahetus ca 30 min

Postitatud: 08 Juul 2007 13:07
Postitas viaccess
Algselt postitas: Siksisback
Aga kumb töö on raskem kogu kardaani või ainult risti vahetus?
Kardaani vahetuseks pead vana kardaan maha võtma, ja uus peale panna.
Kardaani risti vahetuseks kardaan maha, rist vahetada (vaevalt et saad ise hakkama) ja kardaan peale.
Nii et kui sa said sõbralt korraliku asja, kus ristid ja tugilaager korras, siis vaheta kardaan tervenisti ära. Kui see hakkab ka kolisema siis sul aega oma vanal kardaanil ristid ära vahetada ja siis lõpuks korralik kardaan alla visata...

Postitatud: 08 Juul 2007 13:11
Postitas Siksisback
Selge pilt. Tänud abi eest. Aga nüüd veel üks küsimus et kui ma juba kardaani maha kisun siis tahaks üksiti põhjale uue mastiksi ka peale kanda kuna vana koorub. Sellest ka küsimus et millega saab kõige paremini vana mastiksi maha ja põhja ilusti puhtaks teha?:rolleyes

Postitatud: 08 Juul 2007 13:17
Postitas masuurik
nühid mingi pahtlilabida või mis iganes terava äärega asjaga.Lõpuks terasharjaga hõõrud viimase pasa ka maha.See küll mingi kunst pole.Kardaanist nii palju veel ,et pane sõbra oma alla.Sõida üks 10-20km.kui ei vibra ega kolise siis peaks asi okey olema.

[Muudetud: 8-7-2007 zigulimasuurik]

Postitatud: 08 Juul 2007 13:19
Postitas olaaf
mastiksi mahavõtmiseks kasuta tööstuslikku kuumapuhurit ja u4-5cm laiust tugevat pahtlilabidat..
kindad kätte kindlasti, kuna kuum pigi kipub käsi kõrvetama...

Postitatud: 08 Juul 2007 14:14
Postitas masuurik
kui on tükki tõmmand tuled kergelt ära ka haamriga koksides.

Postitatud: 11 Aug 2009 11:24
Postitas apsu
vana teema, kuid ei hakanud uut tegema. Kui kardaani risti tahan vahetada, siis pean võtma kardaani käigukasti küljest lahtu, tugilaagrist lahti ja reduktorist ka?? Vahetada kuidagi alt võtmata pole võimalik?

Postitatud: 11 Aug 2009 11:41
Postitas MuKi14
Ei usu et alt võttmata vahetada saab. Gardaani eemaldamine on ladal nagu abc, seal pole midagi rasket, parem võta alt ära ja vaheta siis ristid ära. sa pead ainult kuus muttrit lahti keerama ja ongi olemas.

Postitatud: 11 Aug 2009 11:56
Postitas apsu
siis küsiks veel risti kinnitamise kohta, et kuidas? mingeid polte näha pole. Kas ainult klambritega?

Postitatud: 11 Aug 2009 14:09
Postitas ando
Risti vahetus on üpris lihtne, kuid täpsust nõudev. Pead jälgima, et kokkupanekul ei kukuks nõelad pesast välja välja, kuna siis ei ole võimalik kopsikuid risti külge panna. Mina suutsin ühe risti nii peeti keerata. Kõige lihtsam on risti päästa lahti nii, et paned ühele kardaani osale midagi alla, niiet teine osa jääks vabalt(kruustangid väga head abilised), ning siis annad haamriga paar kolakat selle vabaks jääva osa pihta. Väike kopsik tõuseb üles, mille pead ära võtma, siis keerad teise poole ja sama lugu. Edu!

Postitatud: 11 Aug 2009 14:40
Postitas apsu
oot nõelad on kopsikute taga??või on nõelad need, mis hoiaad risti kinni??? ehk oleks kellegil näidata, millised näevad välja nõelad

Postitatud: 11 Aug 2009 14:42
Postitas Varblane
Nõelad on nagu laagrid aga silindri kujulised,kinni hoiab risti stopper seib.

Postitatud: 11 Aug 2009 14:44
Postitas ando
Ahjaaa, vabandust. Stopperid läksid meelest. Nende jaoks on parim kasutada terava otsaga näpitsaid. Risti ehitusega saad tutvuda uute ristide peal, need ümarad kuplid eemalda ettevaatlikult, saad kohe aru, millest jutt ;)

Postitatud: 11 Aug 2009 14:53
Postitas apsu
neid nõelu hoiavad ju kummist äärised veidi kinni. ja need määrdega piisavalt kõvasti kinni või mis?näpuga urkides nad ei liigatand igatahes.

tööprotsess peaks olema siis selline: kardaan alt, stopperid maha, vanad kopsikumoodi junnid aukudest välja, rist küljest, uus rist paika ja uued kopsikud külge ja uued stopperid sisse?

[Muudetud: 11-8-2009 apsu]

Postitatud: 11 Aug 2009 15:09
Postitas ando
Täpselt. Asendi pead ära märkima, mina seda ei teinud, kuid mul joppas ja ei jäänud valesti.. :) Kui sul on MS-i rist, siis seal need kummiseibid hoidsid korralikult ja sinnapoole välja ei kukkunud. Kokkupanemisel võib veidi vildakil olles nõela põhja visata ja ka pika peksmise peale kopsik lihtsalt ei lähe peale(mul juhtus nii ja üks väike pulk läks pooleks=pidin hankima uue risti)

Postitatud: 13 Aug 2009 10:41
Postitas apsu
ristid vahetatud ja kardaan vanamoodi kokku pandud, kuid kiirusel 40km/h alates hakkab terve auto vibreerima.