Kardaani vahetus?

Kardaani vahetus?

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
s
Siksisback
Foorumi kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 29 Dets 2006 16:27
Asukoht: Jõgevamaa
Autod: 21033 83' , 21013 83'

Kardaani vahetus?

Postitus Postitas Siksisback »

Nimelt siis autol kardaanirist koliseb kahtlaselt ning sain sõbralt terves pikkuses uue kardaani. Oleks küsimus et kas see vahetus käib lihtsalt, et võtad kardaani ära ja paned uue alla või on veel mingid muud värgid ka?:puzzled
Igast autost saab ükskord opel.!
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

tagasilla küljest lased lahti ning käigukastist...tugilaager käib kereküljest lahti. suht huinaa töö.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

igasugu värk võib olla,
ise soovitaks korralikud uued ristid sellele kardaanile panna, mis sul kõhu all praegu - eeldusel, et see ei viska ega vibreeri..

sõbra kardaan võib ju veidi kõver olla, samas võb tugilaager müra teha.

muidu pole midagi keerulist - kanali peal reduktori küljest lahti (4 polti), tugilaager lahti (2 polti) ning libistad tahapoole välja sillatala peale.

nuudi otsas võib olla veel kaitseplekk - see tuleks ka enne kasti otsast lahti meelitada.

keeruliseks läheb siis kui näiteks kardaani nuut keeldub kasti otsast lahkumast või mõne poldi pooleks keerad..

ristide vahetamisel pead kindlasti ära märkima enne kuidas kardaan koos seisis.

[Muudetud: 8-7-2007 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
s
Siksisback
Foorumi kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 29 Dets 2006 16:27
Asukoht: Jõgevamaa
Autod: 21033 83' , 21013 83'

Postitus Postitas Siksisback »

Aga kumb töö on raskem kogu kardaani või ainult risti vahetus?
Igast autost saab ükskord opel.!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no loogiliselt ju ainult kardaani vahetus, kuid jama kui teine osutub ka viletsaks ja topelt pead tegema..

kardaani vahetus ca 30 min
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1926
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Algselt postitas: Siksisback
Aga kumb töö on raskem kogu kardaani või ainult risti vahetus?
Kardaani vahetuseks pead vana kardaan maha võtma, ja uus peale panna.
Kardaani risti vahetuseks kardaan maha, rist vahetada (vaevalt et saad ise hakkama) ja kardaan peale.
Nii et kui sa said sõbralt korraliku asja, kus ristid ja tugilaager korras, siis vaheta kardaan tervenisti ära. Kui see hakkab ka kolisema siis sul aega oma vanal kardaanil ristid ära vahetada ja siis lõpuks korralik kardaan alla visata...
Jupid Venemaalt!
s
Siksisback
Foorumi kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 29 Dets 2006 16:27
Asukoht: Jõgevamaa
Autod: 21033 83' , 21013 83'

Postitus Postitas Siksisback »

Selge pilt. Tänud abi eest. Aga nüüd veel üks küsimus et kui ma juba kardaani maha kisun siis tahaks üksiti põhjale uue mastiksi ka peale kanda kuna vana koorub. Sellest ka küsimus et millega saab kõige paremini vana mastiksi maha ja põhja ilusti puhtaks teha?:rolleyes
Igast autost saab ükskord opel.!
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

nühid mingi pahtlilabida või mis iganes terava äärega asjaga.Lõpuks terasharjaga hõõrud viimase pasa ka maha.See küll mingi kunst pole.Kardaanist nii palju veel ,et pane sõbra oma alla.Sõida üks 10-20km.kui ei vibra ega kolise siis peaks asi okey olema.

[Muudetud: 8-7-2007 zigulimasuurik]
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mastiksi mahavõtmiseks kasuta tööstuslikku kuumapuhurit ja u4-5cm laiust tugevat pahtlilabidat..
kindad kätte kindlasti, kuna kuum pigi kipub käsi kõrvetama...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

kui on tükki tõmmand tuled kergelt ära ka haamriga koksides.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

Postitus Postitas apsu »

vana teema, kuid ei hakanud uut tegema. Kui kardaani risti tahan vahetada, siis pean võtma kardaani käigukasti küljest lahtu, tugilaagrist lahti ja reduktorist ka?? Vahetada kuidagi alt võtmata pole võimalik?
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Ei usu et alt võttmata vahetada saab. Gardaani eemaldamine on ladal nagu abc, seal pole midagi rasket, parem võta alt ära ja vaheta siis ristid ära. sa pead ainult kuus muttrit lahti keerama ja ongi olemas.
Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

Postitus Postitas apsu »

siis küsiks veel risti kinnitamise kohta, et kuidas? mingeid polte näha pole. Kas ainult klambritega?
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Risti vahetus on üpris lihtne, kuid täpsust nõudev. Pead jälgima, et kokkupanekul ei kukuks nõelad pesast välja välja, kuna siis ei ole võimalik kopsikuid risti külge panna. Mina suutsin ühe risti nii peeti keerata. Kõige lihtsam on risti päästa lahti nii, et paned ühele kardaani osale midagi alla, niiet teine osa jääks vabalt(kruustangid väga head abilised), ning siis annad haamriga paar kolakat selle vabaks jääva osa pihta. Väike kopsik tõuseb üles, mille pead ära võtma, siis keerad teise poole ja sama lugu. Edu!
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

Postitus Postitas apsu »

oot nõelad on kopsikute taga??või on nõelad need, mis hoiaad risti kinni??? ehk oleks kellegil näidata, millised näevad välja nõelad
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
v
Varblane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 217
Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: 2103

Postitus Postitas Varblane »

Nõelad on nagu laagrid aga silindri kujulised,kinni hoiab risti stopper seib.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Ahjaaa, vabandust. Stopperid läksid meelest. Nende jaoks on parim kasutada terava otsaga näpitsaid. Risti ehitusega saad tutvuda uute ristide peal, need ümarad kuplid eemalda ettevaatlikult, saad kohe aru, millest jutt ;)
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

Postitus Postitas apsu »

neid nõelu hoiavad ju kummist äärised veidi kinni. ja need määrdega piisavalt kõvasti kinni või mis?näpuga urkides nad ei liigatand igatahes.

tööprotsess peaks olema siis selline: kardaan alt, stopperid maha, vanad kopsikumoodi junnid aukudest välja, rist küljest, uus rist paika ja uued kopsikud külge ja uued stopperid sisse?

[Muudetud: 11-8-2009 apsu]
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Täpselt. Asendi pead ära märkima, mina seda ei teinud, kuid mul joppas ja ei jäänud valesti.. :) Kui sul on MS-i rist, siis seal need kummiseibid hoidsid korralikult ja sinnapoole välja ei kukkunud. Kokkupanemisel võib veidi vildakil olles nõela põhja visata ja ka pika peksmise peale kopsik lihtsalt ei lähe peale(mul juhtus nii ja üks väike pulk läks pooleks=pidin hankima uue risti)
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
apsu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 672
Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
Asukoht: Võru
Autod: VAZ 2104
Kontakt:

Postitus Postitas apsu »

ristid vahetatud ja kardaan vanamoodi kokku pandud, kuid kiirusel 40km/h alates hakkab terve auto vibreerima.
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
Vasta