1. leht 1-st

Auto mõistlikuse piires kergemaks?

Postitatud: 29 Nov 2006 19:06
Postitas caribba
Tere, kuidas saada autot mõistlikuse piires kergemaks, autoks on 2105. Põhja peale oli autol pandid ligi 20 kg pigi, selle ma rookisin välja ja et roosteuss selle peale pahaseks ei läheks kruntisime ja värvisime põhja ka veel ära. Niisiis, otsin võimalusi kuidas teha autot kergemaks nii, et sellepärast neeru maha müüma ei peaks(teisisõnu, et sõita ka veel kannataks).
Tänud

Postitatud: 29 Nov 2006 19:25
Postitas GhostRider
Kui tänavasõiduks siis sodi välja (juht kergemaks - dieet)
Kui lihtsalt põlluralli , siis taga pink, polstrid, külje klaasid jms minema.

Postitatud: 29 Nov 2006 20:18
Postitas olaaf
tagumiste uste siseraam, klaasitõstukid minema, kapoti tugevdusraam, pagasniku tugevdusraam, esi ja tagumised sisemised rattakoopad, pmst kapott ja pagass klaaskiust ja kinnitad kiirkinnitustega! originaalkinnituse lõikad välja koos alusega..
kergmetallist veljed - sh tagavararatas, väiksem=kergem aku...
tagumised küljeaknad polükarboonist

Postitatud: 29 Nov 2006 22:32
Postitas caribba
kaaluvõit=kiirem sõit :D
Tegelikult plaan siis järgmine, et mina ja ladaklubi kasutaja "Tegija" ehitame ühte 05-te, millega hakata käima siis ladaklubi üritustel, kuid selleks, et sellistel üritustel käia, peaks olema ka masin vastav. Seega ehitame praegu täiesti nullist seda masinat üles, alustades mootori kap.remondist, ning lõpetated veermiku/vedrustuse paremaks lihvimisega. Praeguseks on pool projektist valmis, st. et mootori saaks peale varsti tõsta(kui 05 roolikarbi leiaks), veermik on täiesti uute detailidega vahetatud ning uued istmed, rool ja muud pisividinad.:D

Postitatud: 01 Dets 2006 12:38
Postitas Jan
Selleks, et üritustel käia pole vaja spets masinat. Piisab tavalisest tänavasõidukõlbulikust autost, et sõiduoskusi lihvida. Liigne kergemaks lõikumine võib ühel hetkel tähendada ka seda et mõnest võistlusest enam osa võtta ei tohigi jne, jne.

...aga jah, ma ei ole vist see kõige õigem inimene, kes siin sellist juttu räägib;)

Postitatud: 01 Dets 2006 14:16
Postitas Tegija
Eeh... "carribba" tahtis vist öelda ,et teeme auto tänavasõiduks korda.

Postitatud: 13 Dets 2006 11:13
Postitas pavlik
Kusagil nagu juba oli kergemaks tegemisest juttu, aga ei viitsi otsida. Eeldatavasti tahad sa selle autoga tehnoülevaatuselt ilma EAL kaardita läbi saada? Sel juhul langevad muidugi polükarbonaataknad ja plastist/alumiiniumist kaaned ära, nagu ka nende originaalkinnituste eemaldamine. Põhja tegid sa pigist puhtaks, aga kas ka seestpoolt? Autos sees on teist samapalju pigi, roogi ka see välja. Siis viska minema põrandapolstrid ja kogu termo- ja müraisolatsioon (nii põrandalt, armatuuri alt kui ka laest). Tagauste klaasitõstukid võid samuti ära võtta ja täiesti üleliigne on muidugi igasugune audiosüsteem. Nagu Logman ütles võimalikult väike aku ja tagavararatas ja kui auto ikka veel liiga raske on, võid kapoti ja pagasnikukaane tugevdusraamist osa talasid eemaldada. Ka tagapidurite regulaatori eemaldamine ei tundu auto omadustele vähimatki halba tegevat (vähemalt mina küll ei märka, et tagapidurid kuidagi teismoodi käituks). Ülevaatustevaheliseks ajaks võid eemaldada ka kaitserauad, aga Rakverre ei soovita sel juhul sattuda: sealsed politseinikud on väga tundlikud (iseäranis, kui see auto nende linnast pärit pole).

Postitatud: 13 Dets 2006 13:53
Postitas reiner
Ja kui aja peale sõiduks läheb pane paaki minimaalselt bensiini:lol

Tegelikult ei ole vaja üle aru ka seda asja nüüd kergeks teha. Peamine oleks just raskuskeskme alla poole toomine. Enda jääraja masinal(2107) sai ka kõik üleliigne välja loobitud ja auto kergeks tehtud, aga mingi aja pärast oli tunda, et tagaots liiga kerge. Paigaldasime pagassi 2 x 25kg tsinkplaadid, ehk siis 50kg raskust tagaotsale ning sellega paranes auto juhitavus märgatavalt.