Lada05 sõites 3mandalt 4dale vahetades gaasi lisades hakkavad pöörded kasvama aga kiirus jääb samaks ( ja selline jube rõve hais tuleb kapoti alt) mind huvitab kas asi on kettas või käigukastis?
Sest opeliga oli enamvähem sama probleem.Aga opelil ei läinud ükski käik korralikult sisse,ja ketas oli läbi.
Kuna oled "suht algaja" ,siis väga raske ka seletada. Andestust ,kui liiga lollisti jutustan.
Ronid auto alla ja samal ajal lased kellelgi sidurit sõtkuda. Vaatad ,mis asi käigukasti küljes liigub. (Käigukast on tead see ,kus käike saab lülitada ,mootori otsas al.korpusega u. poole meetri pikkune jurakas.)
No ja selle kasti küljes vasakul pool peabki liikuma see lahutushark e. kahvel. Vaat sellesama kahvli ja silindri (siduri töösilinder ,mille kaudu lülitatakse lahutusharki) vahel on üks reguleerpolt. Nüüd saadad kaaslase roolist minema ,st. ta ei tohi enam pedaali tallata. Üritad lahutusharki käega lükata sellessamas suunas ,nagu enne silinder seda tegi. Peab olema lõtk. Kui lõtku pole ,keerad reguleerpolti "lühemaks".
Kui nüüd lõtk on olemas ,aga sidur ikka libiseb ,siis on mitu võimalust:
1. Ketas kulunud.
2. Hooratas kulunud.
3. Sidurikorv nässus (kulunud ,vedrud puruks vms.).
4. Väntvõlli tagumise otsa tihend laseb õli sidurikettale.
5. K.kastist lekib õli sidurikettale (tavaliselt väga vähe tõenäoline ,sest see õli sinnani tavaliselt ei ulatu ,aga juhtub ka paremates peredes....)
Nüüd kuna oled suht algaja ,siis loe foorumist ,kuidas kast maha käib või usalda oma auto remondimeeste hoole alla.
Kõigepealt pead keerama mõlemat mutrit.ühte üht pidi ja teist teistpidi.seejärel keera nr 17 võtmega keeratav mutter mootori poole,ning seejärel keera 13 võtmega keeratav mutter selle teise mutri vastu.Loodan et said aru,kuna ei oska hästi foorumi kaudu seletada inimesele,kes pole sellist asja enne teinud.
Bmw 525IA 141 kw 1991.Toyota celica gen3 78kw 1984