1. leht 2-st

Valuveljed vs. plekkveljed

Postitatud: 10 Juul 2006 09:38
Postitas afz
Tere,

küsimus kogenutele: Kas valuvelgedel plekkvelgede ees ka majanduslikke eeliseid on?

tänan,
Avo

Postitatud: 10 Juul 2006 09:48
Postitas logman
Ei ole mitte. Lihtsalt iluasjad ja kogu moos.
Pigem on nad vaid ristiks kaelas. Kallid osta ,ei talu talvist keemiat ja tee valikuga peab ettevaatlik olema.

Postitatud: 10 Juul 2006 10:42
Postitas afz
voh, suur tänu. Seda ma kahtlustasingi, aga igaks juhuks küsisin üle.

Postitatud: 10 Juul 2006 10:51
Postitas doris
korralikud valuveljed ikka kergemad kõvasti ja vastupidavamad ka ;)
kallimad kindlasti aga oleneb mis otstarbeks vaja..

Postitatud: 10 Juul 2006 11:45
Postitas logman
Algselt postitas: doris
korralikud valuveljed ikka kergemad kõvasti ja vastupidavamad ka ;)
kallimad kindlasti aga oleneb mis otstarbeks vaja..
Vaidlen vastu.
Kõigepealt ,millised on korralikud?
Millised on kergemad?
Saan aru ,et on mõeldud vist võidukavelgesid. Tugevamad on nad kindlasti ,aga kas ka kergemad?
Tänavaveljed (poest saadavad kaunid asjakesed nagu näit. Dasfi autol all) lähevad tugevama löökauku sõidu tagajärjel puruks. Plekkvelge kannatab veel kuidagi siluda ,aga valukas on mokas. Ja kui keevitada enam midagi pole ,siis vaid kallis prügimäekaup. Hoidmist ja mõttetut nunnutamist üksjagu ju nendega.

Postitatud: 10 Juul 2006 11:56
Postitas doris
lada ralli valuveljed näiteks maksavad vähem kui uued plekkveljed poes ja on VÄGA kerged ja vastupidavad ;)
kui just ilu taga ei aja vaid kvaliteeti

Postitatud: 10 Juul 2006 12:04
Postitas logman
Hea mõte muidugi ,aga miks siis ei ole massiliselt neid kergeid ,vastupidavaid ,odavaid valukaid all näha? Ma ei usu ,et siin vaid välimus suurt rolli mängib.
Ostaks isegi ,kui plekkvelgedest odavamalt kätte saaks.

Pilt

Pildil siis Itaalia toode ,kerged ,kõvasulam ,kasutatud. 13" 4x98 avadega. Sobiksid ideaalselt ,natuke uut meiki peale ja aidaa.... ,aga : Hind turul (mitte poes!) 1000.-krooni tükk.

Postitatud: 10 Juul 2006 12:15
Postitas GTA
Reeglina tahetakse alla panna ju suurema mõõduga veljed kui originaalis... Ladale seega 14" või 15" originaalse 13" asemel. Ja 15" valukad kaaluvad juba märgatavalt rohkem kui 13" plekid.Samas on suuremate mõõtudega ja madalama profiiliga rehvidega võimalik saavutada paremad sõiduomadused mõnedel teekatetel, kuid kui see ongi eesmärgiks, ei takista keegi neid suuremaid rehve 14"-15" plekkidega alla panna (mis aga tavaliselt odavama otsa sama mõõtu valukatest märgatavalt odavamad polegi). Lõviosa vähemate kodarate arvuga velgedest pidavat tagama ka parema pidurite jahutuse, aga see on jällegi selline asi, et tavaolukordades pole selle teadmisega ka suurt midagi peale hakata.

Postitatud: 10 Juul 2006 14:54
Postitas logman
Vaat see ongi ,et suured rattad on tükk maad nägusamad. Annavad vaid välimusele juurde. Kahjuks.
Sest neile tõmmatud madala profiiliga rehvid ei sobi kohe mitte kuidagi meie rööpassetallatud teedele ,igapäevasõiduks. Keegi ainult ei räägi sellest ,kui jura on nendega sõita. Jutt ei ole siledast kardi- või ringrajast.
Vaene mees ,mõtlesin ,kui istusin Celicas ja kutt roolis muudkui saagis Tallinn-Tartu peal :P. Järgmisel nädalal pistis plekkveljel kitsamad-kõrgemad talvised jalavarjud alla ja kohe oli asjal teine jume.
Välimus kannatas ,juhitavus paranes.

Postitatud: 10 Juul 2006 15:08
Postitas CozmonauT
minu lada valuveljed olid küll väga kerged minumeelest, aga kas tõesti ja kui sirgeks nad 2 0aasta jooksul on jäänud oskab vast olku vastata :)

Postitatud: 10 Juul 2006 19:29
Postitas GTA
Logmaniga olen nõus, kuid arvan, et mingi normaalne kompromiss on võimalik ka Ladale leida ja seda just 14" velgede näol. Sõbra 073 on muidu Lada kohta üsna äkiline, aga sõita on temaga minumeelest üsna vilets, kuna 155/80R13 kipuvad minumeelest just sirgel teel ujuma ja "kõhutunne" on nendega sõites kuidagi kahtlane. Olen selle autoga teinud paar pikemat otsa Narva ja Tartu maanteel ja eriti rohkem ei taha. Samas oma auto maanteel nii närviline pole, kuigi jah, teeauke tunneb küll pisut rohkem (195/60R14). 14" rehve võib Ladale sobitada ka kõrgemaprofiilseid, nt. 185/65 või 185/70, ise arvan et just need olekski parimad kompromissid nii mugavuse, sõiduomaduste ja ka välimuse kohalt, sest soovi korral on pruugitud 14" velgi saada üsna soodsate hindadega. Samas on ka korralikud 13" rehvid auto all usaldusväärsed, minul just kogemused nende kõige kitsamate 155-tega ja neid oma autole ei paneks, olgu nad kui odavad tahes .

Postitatud: 10 Juul 2006 19:38
Postitas pedrox
tegin hiljuti väikese investeeringu ja streetrace.org'i kaudu leidsin omale fiati 14'' valukad nelja kodaraga. oli küll vaja valuka poldid osta aga ega see ka väga kallis ei olnud. 11 kr tükk. valukad ise maksid 1200 kr ning kummid olid peal. ees siis m+s kummid 185 ja taga suvekad 195 laiusega. minu arvates sõites nagu midagi halba ei tunnegi. vb sellepärast ka et roolisüs. sai vahetatud.
ja kui satubki mõni löökauk ette siis ju see peab nii minema.:)

igatahes väimusele annavad nad palju juurde.

Postitatud: 10 Juul 2006 20:03
Postitas olaaf
cozmo: üks oli veidi rohkem kõver üks jumala sirge kaks sellised vahepealsed :D

kõiki saab sirgeks teha aga“pole veel jõudnud.

kaaluvahe proovin ära mõõta aga ennustan ca 20-25% standard 13" plekist..

Postitatud: 11 Juul 2006 08:56
Postitas oxecot
Majandusliku poole pealt: uue aluvelje ning plekkvelje+originaal ilukilbi hinnavahe ei ole suur. Näiteks 15" aluvelje saaks kätte 1500.-/ tk, plekkvelg maksab umbes 800.- + originaal ilukilp 400.-/ tk. Sealjuures on plekkvelg enamasti originaal varuosa. Mõnel autol on plekkvelg isegi kallim. Samuti on aluvelje valik suurem.

Kaal: tänavasõidu aluveljel ei ole kaal tähtis ning enamasti ei ole aluvelg ka kergem. 15" alukas kaalub umbes 8-9 kg.

Deformeerumine: korralik aluvelg ei deformeeru lihtsamalt kui plekkvelg. Madala kvaliteediga velgedel kasutati pehmemat alumiiniumsegu mis tõesti väiksestki august läbi sõites deformeerus. Praegusel ajal ei tulegi meelde et keegi sellise seguga velgi pakuks. Enamsti on pehme seguga veljed pärit 80-nendatest.

Värvkatte vastupidavus: praeguse aja aluvelgede värvimiseks kasutatavad värvid ja lakid peavad sama kaua vastu kui auto värvkate. Plekkvelgi väga vastupidava värviga tavaliselt ei värvita kuna velge kaitseb enamasti ilukilp. Erandiks Mangelsi plekkveljed mis on värvitud pulbervärviga (NB! Ära ise kunagi värvi plekkvelgi pulbriga kuna ilma spets tehnoloogiata jäävad velje õnarused ilma värvita).

Kiirem sõit: tänavasõidul ei ole aluveljel eeliseid kuid tuntud ringrajasõitja väitis, et tänu jäikusele on aluveljega sõites ringiajad mõne sekundikümnendiku väiksemad.

Postitatud: 11 Juul 2006 17:13
Postitas arvi100
Algselt postitas: logman
Ei ole mitte. Lihtsalt iluasjad ja kogu moos.
Ning tee valikuga peab ettevaatlik olema.
Eriti veel sellistega.

Pilt

Postitatud: 11 Juul 2006 17:18
Postitas ccve
see vend sõidab küll ainult velje peal.

Postitatud: 11 Juul 2006 17:42
Postitas fanatt
võiks pea anda et on VT, aga kurat seda teab:P

Postitatud: 11 Juul 2006 21:02
Postitas afz
Sai ees kummid ära vahetatud. Ütlesin müügimehele mõõdu ja rääkisime pikalt suverehvide hindadest. Näidati riiuli peal rehve ning lasin alla panna 450.-tk. uued hiinakad. Päris hea on sõita, tegin uue kiirusrekordi ka 130 km/h.

Koju jõudes avastasin väikse kirja M+S . Poes kaugelt vaatasin, et korralik muster peal, kiire oli ka. :S

Et küsin teadjamate käest jällegi: Kui palju kiiremini nood suvel sõites kuluvad? Et kas on mõtet tagasi kummiteenindusse rahulolematust väljendama minna?

Postitatud: 11 Juul 2006 23:16
Postitas Priidic
AFS: M+S on tänapäeval praktiliselt kõikidel kummidel peal, see ei ole mingi probleem, juhul kui ta sulle just lamelle pähe ei määrinud, mis on vähetõenäoline.

GTA: 14" on mõtekas alla laduda 185/60 mitte rohkem, siis pigem juba 175/65 jne muidu läheb päris ballooniks kumm velje peal ära ja auto hakkab ikka "ujuma" nagu 13" 155/80, sest profiil ju kõrgem.

ja soovitatavalt jälgida netis saada olevatest kummikalkulaatoritest, et üldjoontes diameeter rattal sama jääks, mis tehase andmetes antud, muidu ju spido kohe kipub valetama.

endal hetkel all valukad 195/50 15" ja igati ok, tunduvalt jäigem on(autol ka gaas/õli amordid, mis seda veel lisavad),

miinusena ehk see, et halbades kohtades kus tee sees rööpad, laiad kummid otsivad rööpaid.

Postitatud: 12 Juul 2006 08:47
Postitas afz
müüja ütles ka, et tegu mingi soojema maa kummidega, millega sealses talves sõita saab. Eesti talve ta ei soovitanud neid, et ikka põhimõtteliselt rohkem suvekumm.

Eks ta siis pehmem ole ja kulub kiiremini, aga kui ta just ühe suvega ära ei kulu, siis ma neid vahetama ei hakka ka.