Valuveljed vs. plekkveljed
Valuveljed vs. plekkveljed
Valuveljed vs. plekkveljed
Tere,
küsimus kogenutele: Kas valuvelgedel plekkvelgede ees ka majanduslikke eeliseid on?
tänan,
Avo
küsimus kogenutele: Kas valuvelgedel plekkvelgede ees ka majanduslikke eeliseid on?
tänan,
Avo
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Vaidlen vastu.Algselt postitas: doris
korralikud valuveljed ikka kergemad kõvasti ja vastupidavamad ka
kallimad kindlasti aga oleneb mis otstarbeks vaja..
Kõigepealt ,millised on korralikud?
Millised on kergemad?
Saan aru ,et on mõeldud vist võidukavelgesid. Tugevamad on nad kindlasti ,aga kas ka kergemad?
Tänavaveljed (poest saadavad kaunid asjakesed nagu näit. Dasfi autol all) lähevad tugevama löökauku sõidu tagajärjel puruks. Plekkvelge kannatab veel kuidagi siluda ,aga valukas on mokas. Ja kui keevitada enam midagi pole ,siis vaid kallis prügimäekaup. Hoidmist ja mõttetut nunnutamist üksjagu ju nendega.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Hea mõte muidugi ,aga miks siis ei ole massiliselt neid kergeid ,vastupidavaid ,odavaid valukaid all näha? Ma ei usu ,et siin vaid välimus suurt rolli mängib.
Ostaks isegi ,kui plekkvelgedest odavamalt kätte saaks.

Pildil siis Itaalia toode ,kerged ,kõvasulam ,kasutatud. 13" 4x98 avadega. Sobiksid ideaalselt ,natuke uut meiki peale ja aidaa.... ,aga : Hind turul (mitte poes!) 1000.-krooni tükk.
Ostaks isegi ,kui plekkvelgedest odavamalt kätte saaks.
Pildil siis Itaalia toode ,kerged ,kõvasulam ,kasutatud. 13" 4x98 avadega. Sobiksid ideaalselt ,natuke uut meiki peale ja aidaa.... ,aga : Hind turul (mitte poes!) 1000.-krooni tükk.
Reeglina tahetakse alla panna ju suurema mõõduga veljed kui originaalis... Ladale seega 14" või 15" originaalse 13" asemel. Ja 15" valukad kaaluvad juba märgatavalt rohkem kui 13" plekid.Samas on suuremate mõõtudega ja madalama profiiliga rehvidega võimalik saavutada paremad sõiduomadused mõnedel teekatetel, kuid kui see ongi eesmärgiks, ei takista keegi neid suuremaid rehve 14"-15" plekkidega alla panna (mis aga tavaliselt odavama otsa sama mõõtu valukatest märgatavalt odavamad polegi). Lõviosa vähemate kodarate arvuga velgedest pidavat tagama ka parema pidurite jahutuse, aga see on jällegi selline asi, et tavaolukordades pole selle teadmisega ka suurt midagi peale hakata.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Vaat see ongi ,et suured rattad on tükk maad nägusamad. Annavad vaid välimusele juurde. Kahjuks.
Sest neile tõmmatud madala profiiliga rehvid ei sobi kohe mitte kuidagi meie rööpassetallatud teedele ,igapäevasõiduks. Keegi ainult ei räägi sellest ,kui jura on nendega sõita. Jutt ei ole siledast kardi- või ringrajast.
Vaene mees ,mõtlesin ,kui istusin Celicas ja kutt roolis muudkui saagis Tallinn-Tartu peal
. Järgmisel nädalal pistis plekkveljel kitsamad-kõrgemad talvised jalavarjud alla ja kohe oli asjal teine jume.
Välimus kannatas ,juhitavus paranes.
Sest neile tõmmatud madala profiiliga rehvid ei sobi kohe mitte kuidagi meie rööpassetallatud teedele ,igapäevasõiduks. Keegi ainult ei räägi sellest ,kui jura on nendega sõita. Jutt ei ole siledast kardi- või ringrajast.
Vaene mees ,mõtlesin ,kui istusin Celicas ja kutt roolis muudkui saagis Tallinn-Tartu peal

Välimus kannatas ,juhitavus paranes.
Logmaniga olen nõus, kuid arvan, et mingi normaalne kompromiss on võimalik ka Ladale leida ja seda just 14" velgede näol. Sõbra 073 on muidu Lada kohta üsna äkiline, aga sõita on temaga minumeelest üsna vilets, kuna 155/80R13 kipuvad minumeelest just sirgel teel ujuma ja "kõhutunne" on nendega sõites kuidagi kahtlane. Olen selle autoga teinud paar pikemat otsa Narva ja Tartu maanteel ja eriti rohkem ei taha. Samas oma auto maanteel nii närviline pole, kuigi jah, teeauke tunneb küll pisut rohkem (195/60R14). 14" rehve võib Ladale sobitada ka kõrgemaprofiilseid, nt. 185/65 või 185/70, ise arvan et just need olekski parimad kompromissid nii mugavuse, sõiduomaduste ja ka välimuse kohalt, sest soovi korral on pruugitud 14" velgi saada üsna soodsate hindadega. Samas on ka korralikud 13" rehvid auto all usaldusväärsed, minul just kogemused nende kõige kitsamate 155-tega ja neid oma autole ei paneks, olgu nad kui odavad tahes .
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
tegin hiljuti väikese investeeringu ja streetrace.org'i kaudu leidsin omale fiati 14'' valukad nelja kodaraga. oli küll vaja valuka poldid osta aga ega see ka väga kallis ei olnud. 11 kr tükk. valukad ise maksid 1200 kr ning kummid olid peal. ees siis m+s kummid 185 ja taga suvekad 195 laiusega. minu arvates sõites nagu midagi halba ei tunnegi. vb sellepärast ka et roolisüs. sai vahetatud.
ja kui satubki mõni löökauk ette siis ju see peab nii minema.
igatahes väimusele annavad nad palju juurde.
ja kui satubki mõni löökauk ette siis ju see peab nii minema.

igatahes väimusele annavad nad palju juurde.
Majandusliku poole pealt: uue aluvelje ning plekkvelje+originaal ilukilbi hinnavahe ei ole suur. Näiteks 15" aluvelje saaks kätte 1500.-/ tk, plekkvelg maksab umbes 800.- + originaal ilukilp 400.-/ tk. Sealjuures on plekkvelg enamasti originaal varuosa. Mõnel autol on plekkvelg isegi kallim. Samuti on aluvelje valik suurem.
Kaal: tänavasõidu aluveljel ei ole kaal tähtis ning enamasti ei ole aluvelg ka kergem. 15" alukas kaalub umbes 8-9 kg.
Deformeerumine: korralik aluvelg ei deformeeru lihtsamalt kui plekkvelg. Madala kvaliteediga velgedel kasutati pehmemat alumiiniumsegu mis tõesti väiksestki august läbi sõites deformeerus. Praegusel ajal ei tulegi meelde et keegi sellise seguga velgi pakuks. Enamsti on pehme seguga veljed pärit 80-nendatest.
Värvkatte vastupidavus: praeguse aja aluvelgede värvimiseks kasutatavad värvid ja lakid peavad sama kaua vastu kui auto värvkate. Plekkvelgi väga vastupidava värviga tavaliselt ei värvita kuna velge kaitseb enamasti ilukilp. Erandiks Mangelsi plekkveljed mis on värvitud pulbervärviga (NB! Ära ise kunagi värvi plekkvelgi pulbriga kuna ilma spets tehnoloogiata jäävad velje õnarused ilma värvita).
Kiirem sõit: tänavasõidul ei ole aluveljel eeliseid kuid tuntud ringrajasõitja väitis, et tänu jäikusele on aluveljega sõites ringiajad mõne sekundikümnendiku väiksemad.
Kaal: tänavasõidu aluveljel ei ole kaal tähtis ning enamasti ei ole aluvelg ka kergem. 15" alukas kaalub umbes 8-9 kg.
Deformeerumine: korralik aluvelg ei deformeeru lihtsamalt kui plekkvelg. Madala kvaliteediga velgedel kasutati pehmemat alumiiniumsegu mis tõesti väiksestki august läbi sõites deformeerus. Praegusel ajal ei tulegi meelde et keegi sellise seguga velgi pakuks. Enamsti on pehme seguga veljed pärit 80-nendatest.
Värvkatte vastupidavus: praeguse aja aluvelgede värvimiseks kasutatavad värvid ja lakid peavad sama kaua vastu kui auto värvkate. Plekkvelgi väga vastupidava värviga tavaliselt ei värvita kuna velge kaitseb enamasti ilukilp. Erandiks Mangelsi plekkveljed mis on värvitud pulbervärviga (NB! Ära ise kunagi värvi plekkvelgi pulbriga kuna ilma spets tehnoloogiata jäävad velje õnarused ilma värvita).
Kiirem sõit: tänavasõidul ei ole aluveljel eeliseid kuid tuntud ringrajasõitja väitis, et tänu jäikusele on aluveljega sõites ringiajad mõne sekundikümnendiku väiksemad.
Sai ees kummid ära vahetatud. Ütlesin müügimehele mõõdu ja rääkisime pikalt suverehvide hindadest. Näidati riiuli peal rehve ning lasin alla panna 450.-tk. uued hiinakad. Päris hea on sõita, tegin uue kiirusrekordi ka 130 km/h.
Koju jõudes avastasin väikse kirja M+S . Poes kaugelt vaatasin, et korralik muster peal, kiire oli ka. :S
Et küsin teadjamate käest jällegi: Kui palju kiiremini nood suvel sõites kuluvad? Et kas on mõtet tagasi kummiteenindusse rahulolematust väljendama minna?
Koju jõudes avastasin väikse kirja M+S . Poes kaugelt vaatasin, et korralik muster peal, kiire oli ka. :S
Et küsin teadjamate käest jällegi: Kui palju kiiremini nood suvel sõites kuluvad? Et kas on mõtet tagasi kummiteenindusse rahulolematust väljendama minna?
-
pPriidic
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 615
- Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Samara 2108 Baltic
AFS: M+S on tänapäeval praktiliselt kõikidel kummidel peal, see ei ole mingi probleem, juhul kui ta sulle just lamelle pähe ei määrinud, mis on vähetõenäoline.
GTA: 14" on mõtekas alla laduda 185/60 mitte rohkem, siis pigem juba 175/65 jne muidu läheb päris ballooniks kumm velje peal ära ja auto hakkab ikka "ujuma" nagu 13" 155/80, sest profiil ju kõrgem.
ja soovitatavalt jälgida netis saada olevatest kummikalkulaatoritest, et üldjoontes diameeter rattal sama jääks, mis tehase andmetes antud, muidu ju spido kohe kipub valetama.
endal hetkel all valukad 195/50 15" ja igati ok, tunduvalt jäigem on(autol ka gaas/õli amordid, mis seda veel lisavad),
miinusena ehk see, et halbades kohtades kus tee sees rööpad, laiad kummid otsivad rööpaid.
GTA: 14" on mõtekas alla laduda 185/60 mitte rohkem, siis pigem juba 175/65 jne muidu läheb päris ballooniks kumm velje peal ära ja auto hakkab ikka "ujuma" nagu 13" 155/80, sest profiil ju kõrgem.
ja soovitatavalt jälgida netis saada olevatest kummikalkulaatoritest, et üldjoontes diameeter rattal sama jääks, mis tehase andmetes antud, muidu ju spido kohe kipub valetama.
endal hetkel all valukad 195/50 15" ja igati ok, tunduvalt jäigem on(autol ka gaas/õli amordid, mis seda veel lisavad),
miinusena ehk see, et halbades kohtades kus tee sees rööpad, laiad kummid otsivad rööpaid.
9x mõtle, 1x postita!!! 
