1. leht 1-st

Mis määre rattalaagritesse Litol24 asemel?

Postitatud: 12 Mär 2006 20:57
Postitas krister
Raamatu järgi peab kasutama Litol24. Kas see määre on tänapäeval piisava kvaliteediga, või võiks panna midagi "paremat"? Kas vene määretest oleks ?RB parem?
Sooviks hästi veerevat autot, et siis ökonoomselt sõita.

Postitatud: 12 Mär 2006 21:12
Postitas logman
Kui mälu alt ei vea ,siis ?RP on see sinine ,mida kardaaniristid igatsevad... :puzzled. Väga hea määre!
Ise kasutan ikka lääne kraami. Seda halli ,mis mõeldud raskelt koormatud kiire jooksuga laagrite tarbeks. Sama ,millega määritakse püsikiirusliigendeid/pooltelje otsi. Kestab hästi ,veereb libedalt.
"Molygrease" ,"Molyway" jne. Sisaldab molübdeensulfiidi e. MoS-i. Töötemperatuur -30*C kuni +110*C. Peale keemaminemist hangub ja määrdeomadused säilivad suurepäraselt.

Postitatud: 12 Mär 2006 21:20
Postitas tiit
?rb minuteada ?arniiride ja rooliotsa määre (mida see tähelühend ju iseenesest tähendada võiks). Ei ole sinine
edit: kontrollitud, mälu ei petnud

Postitatud: 12 Mär 2006 21:23
Postitas logman
Sinine on siis "TCIATIM" ? Või mis?

Postitatud: 12 Mär 2006 21:26
Postitas tiit
:( ciatim on küllaltki pehme ja suht hele(kollane) milleks kasutatakse hetkel ei tea

Postitatud: 12 Mär 2006 21:37
Postitas tiit
Sai vahepeal jälle uuritud: ciatim ka kahte tüüpi parem variant on hanerasva :o baasil ja kasutatakse ka laagrites, veneajal ka võistlusautodel

Postitatud: 12 Mär 2006 22:00
Postitas logman
No leidsin selle sinise asja kah üles. Polegi kõige targem teda rattalaagrittesse toppida. Hoopis kardaaniristi nõellaagritele ja elektrimootorite laagritele ,ühesõnaga väga kiirelt liikuvate laagrite määrimiseks. Määre kannab nimetust "Nr 158".

Sellelt lingilt saab põhjaliku info vene kontserni AZMOL tahketest määretest:http://www.azmol.com/catalogue/catalogu ... oriesID=02

Postitatud: 12 Mär 2006 22:40
Postitas tiit
näed siis, kusagil hallolluses oli nr8 meelde jäänud ei julgenud pakkuda

Postitatud: 13 Mär 2006 09:01
Postitas krister
Algselt postitas: tiit
?rb minuteada ?arniiride ja rooliotsa määre (mida see tähelühend ju iseenesest tähendada võiks). Ei ole sinine
edit: kontrollitud, mälu ei petnud
Raamatus oli ?RB kohta juttu vaid niipalju, et tegu väga heade määrimisomadustega, kuid "kalli ja defitsiidse" määrdega ning seetõttu oleks sobivam kasutada Litol-i. Lisatud oli see jutt, et ?RB on väga veekindel ning seetõttu väga sobiv rooliliigenditesse. Laagrite kohta ja teiste kasutusalade kohta ei olnud märget listaud.
Kui nüüd võrrelda ?RB purgi sisu ja Litoli purgi sisu praeguste temperatuuride korral, siis tundub, et ?RB on liiga paks rattalaagritele.

Postitatud: 23 Mai 2006 10:29
Postitas arvi100
Siin veel juttu rattalaagritest ja sinna sbivatest määretest.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/ ... r/tid=6210

Postitatud: 23 Mai 2006 13:00
Postitas krister
Algselt postitas: arvi100
Siin veel juttu rattalaagritest ja sinna sbivatest määretest.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/ ... r/tid=6210
Tänud lingi eest!
Sealses arutelus, kuskil lõpupoole keegi Siilike avaldas sellist arvamust: "Vene-aegne Litol 24 tuli iga kahe aasta järel uuega asendada, kuna tema koostis ei olnud püsiv, õhu käes kuivas päris korralikult ära."
Huvitav, mul on ca 6-7 aastat vana Litol24 purk, seisnud riiulis enamus aega ilma kaaneta. Visuaalsel vaatlusel on ta samasugune kiuline nagu ta osteski oli. Parem kvaliteet kui nõuka ajal? Panin selle määrde oma ratastele.

Postitatud: 26 Mai 2006 10:25
Postitas tiit
Saatuse tahtel olin sunnitud ühed mosse rummud puhtaks pesema sellest sinisest 158-st. Olid teised seisnud juba 7-8 aastat ja vaevalt et keegi enne seisma jäämist nüüd mosse rattalaagritel määret vahetas. Seega ilmselt üle 10 aasta vana ja mitte mingit märkigi kuivamisest. Peale selle kleepus see määre ideaalselt kõige külge millega kokku puutus. Julgen küll kõigile soovitada. Mina igatahes panin selle määrde sinna tagasi. Autole oleks ilmselt uue pand aga need rummud nüüd ühe vähe liikuva transportööri all.