1. leht 1-st

Kuidas vahetada esimesi pidurikettaid

Postitatud: 02 Apr 2005 12:15
Postitas autopedeenn
Seoses kevade tulekuga tekkis tahtmine oma vaz 21063 pidurid korda teha aga tekkis kohe probleem. Nimelt ei suuda ma aru saada kuidas eemaldada esimesi pidurikettaid. Äkki oskab keegi teadja aidata?

Postitatud: 02 Apr 2005 12:22
Postitas kriisa
Pidurisadulad eemaldad ära. Siis rattalaagri mutrid keerad lahti ja peakski ära tulema.

Postitatud: 02 Apr 2005 12:26
Postitas PuZuP
No mida kuradit see rattalaagri mutter siia piduriketastesse puutub?...see hoiab rummu ju kinni...piduriketas on omakorda rummu küljes kinni ja seda kahe väikese poldiga, mille otsad lähevad velje aukudesse poldiaukude vahel...keera need lahti ja on käes...eelnevalt ikka ratas alt ära ja ka pidurisadul...

Postitatud: 02 Apr 2005 12:39
Postitas autopedeenn
nii nii aga kuidas ma selle sadula sealt küljest ära saan:sein

Postitatud: 02 Apr 2005 12:53
Postitas logman
Sadul kinnitub ka kahe poldiga.
Topi pea rattakoopasse ja uuri seestpoolt.
Ega siis istmelt autot remondita:sein
Seisma ikka jäid enne ,kui ratta alt ära võtsid või?:lol

Postitatud: 02 Apr 2005 13:05
Postitas moosmoosik
esimene suport on kinni kahe poldiga. polte hoiavad kinni (lahti põrumise eest) sellised plekist kõrvad mille pead enne haamriga sirgeks lööma. siis pääsed alles poltidele lähedale võtmega (nb! kui podid tagasi paned siis tuleb need kõrvad uuesti poltide peale lüüa). enne kui poldid lahti keerad,kinnita suporti külge traat ja pane suport sellega rattakoopasse rippuma. see välistab selle,et vb mitte kuigi tugev pidurivoolik kannatada ei saaks.

mis puutub logmani ütlemisse et pane pea koopasse ja vaata. seal on neid polte rohkem kui need 2, kui ikka ei tea siis tuleb pisut lähemalt uurida.

p.s. kui võtad ratta alt ja hakkad tegema tööd siis pane auto alla mingi kindel pukk vms. ära tööta siis kui auto on tungraua peal.
see jutt ei kehti kui kasutad tõstukit.

Postitatud: 02 Apr 2005 17:17
Postitas Laurimetall
Kui ma ei eksi on tegu 17 mutrivõtmega keeratavate poltidega. Neid on suht raske lahti saada ( soovitan otsida korraliku 6 kant padrun võtme) Kui suport maha saadus ,siis keera välja 12 võtmega keeratavad teravikuga ektsentrik poldid . Ning ketta saad maha õrnalt haamriga koputades ja ketast ringi keerates.

Postitatud: 02 Apr 2005 17:45
Postitas Ronn
Kuskil supportide juures peaks olema üks polt tagurpidi keermega, kui ma ei eksi!!!

Postitatud: 02 Apr 2005 23:14
Postitas Laurimetall
Ei eksi ,sest laagri mutter on vastupidi vindiga ,kuid eelmine nädal ,kui kah ühe suporti maha kakkusin ,siis olid kõik ikka õige vindiga ( vastupäeva lahti) Seal on selline jama ,et kui kõik on pori täis ,siis ei leia polte ülesse ja võib kogemata hakkata vale mutrit keerama.

Postitatud: 03 Apr 2005 12:19
Postitas PuZuP
No mida te ajate...rattalaagri mutrid ei puutu absoluutselt asjasse kui just rattalaagreid ei taha vahetama hakata...oeh...võtad ratta alt ära...seejärel keerad rattad paremale välja (kui tegutsed vasakul pool)...võtad tavalise peaga kruvika ning kougid nende plekkide, mis poldipeade juures, ääred lahti...seejärel võtad kas padruni või silmusvõtme (soovitan silmusvõtit, sest ega seal ka meeletult ruumi pole) nr. 17 ja vastupäeva poldid lahti)...eemaldad suporti ketta küljest äratõmbamise teel...see kuhu ja kuidas suporti seejärel paned on oma asi...mina topin ta lihtsalt sinna vahele mille peal ta seisab ja alla ei kuku, pidades silmas et pidurivoolik ei saaks kannatada...seejärel võtad silmusvõtme või padruni, mille haakuvad nukid võiksid olla võtme tasapinnaga 90 kraadi(tavaliselt on seal selline kalle, et võti paremini ümber mutri saaks sobitada), sest neil poltidel ei ole nukkide pinda väga antud, ning muidu kipub võti üle nukkide tulema...keerad lahti vastupäeva...seejärel haamer kätte ning vaikselt koputama kui ketas pole juba ise ära kukkunud...kokkupanek vastupidises järjekorras pidades silmas, et puhastad ära traatharja vms rummu ümbruse sinna kogunenud roostepurust ning muust pasast...ning ära unusta suportipoltide stopperplekke tagasi väänamast/koputamast...edu

Postitatud: 03 Apr 2005 18:35
Postitas autopedeenn
Tänud vastuste eest, kettad said vahetatud, küll väikeste viperustega, nimelt otsustas üks supporti kinnituspolt pooleks murduda ja selle väljasaamisega sai tublisti vaeva nähtud. Nüüd siiski uued kettad all, silindrid ka käima pandud ja järge ootavad tagupidurid:)

Postitatud: 07 Apr 2005 10:50
Postitas Mahno
Kui sa kettad ja klotsid korralikuks teed, siis vaata väga kriitilise pilguga voolikuid ka. Kahtlased vaheta ära. Pragusid ja isoleerpaela ei tohi vooliku peal olla.