1. leht 1-st
K: Kas gaasi- või õliamordid?
Postitatud: 13 Mär 2005 22:35
Postitas kriisa
Tulevikus on plaanis oma Ladale uued amordid osta, mõtlen soetada mingid välismaised mitte vene käkke.
Tuleb valida õli ja gaasiamortide vahel, aga ma ei oska otsustada kummad võtta.
Mis on gaasiamordi eelised õliamordi ees ja vastupidi, kummad tõenäoliselt kauem kestavad ja kumbasid paremaiks peetakse?
Palun vastake ainult need kes teavad midagi asjalikku öelda.
Postitatud: 15 Mär 2005 20:37
Postitas punk
panin hiljuti biltsteini amordid ladale.jäigemaks tegi küll aga linnas aukudes oli õli amordiga mõnusam sõitta.
Postitatud: 15 Mär 2005 21:10
Postitas kriisa
Millised Bilsteinid, kas tavalised võ mingid sport(võidusõidu) amordid?
Tavaline gaasiamort ei peaks ju jäigemaks tegema minu arvates, võidusõiduamort on juba teine teema. Ise ei aja jäikust taga, pigem on mugavus see mida hindan ja Lada kere on nõnda pehme, et sellele jäik vedrustus ei sobigi eriti.
Postitatud: 15 Mär 2005 23:55
Postitas pikkpoiss
Minu teada on ka nii et gaasikad on jäigemad
kui õli amordid.
Postitatud: 16 Mär 2005 00:24
Postitas motamees
Nii ei saa võtta, et gaasikad on jäigemad. Oleneb mis otstarbeks nad on ette nähtud. Lihtsamalt võttes on gaasamort tavaline õliamort, millel väike gaasi surve sees.
Amorte on nii erinevat sorti ja erinevaks otstarbeks. Tuleb lihtsalt minna poodi ja välja valida oma autole sobivad. Siis õeldakse milliseid variante valida on selle autole.
Gaasikad reeglina kallimad, kui õlikad. See gaasi surve seal sees on nii tühine (ühe käega lükkab vabalt sisse), et auto sellest aru ei saagi.
See, et gaasi surve sees on (ja seda peab), näitab ainult nende kvaliteeti. Paigaldada ka lihtsam (amordi säär ei jookse eest ära).
On ju ka olemas veel pro-gas amordid. Need on keskosast palju pehmemad (mugavustsoon), kui tavaamordid. Ääred aga jäigemad (läbilöögitsoon). Ka see amort on laias laastus tavaline õliamort. Ta on tehtud väga jäik ja keskosasse on hülsile sisse freesitud (Boge) väike sooneke, kuskohast õli pääseb kergemini läbi. On ka keskosast veidi laiema hülsiga (Monroe) isendeid. Seda sorti amordid jälle ühiku võrra kallimad.
Kes tahab suurema löögineelduvusega amorte, peab valima 4x4 autodele ettenähtud amordid.
Põhimõtteliselt sa siit foorumist abi ei saa (kui just siit mõni amordimüüja läbi ei astu). Räägitakse lihtsalt erinevatest asjadest, teadmatagi täpselt, mis neil all on.
Ka on võimalik vene amorte oma tahtmist mööda sättida. Tegin kunagi oma Mossele selle triki läbi. Esimese hooga said nii äisad, et kiskusid auto treppis teel kõhuli maha. Peale mitmendat settingut sain omale sobivad. Amordi jäikus peab olema kooskõlas vedru jäikusega. Sellepärast võib ka mitte sobida teisele autole ette nähtud amort.
Panime kord Opel universaalile taha alla X amordid, mis sinna läksid (täiesti uued). Tulemus oli masendav. Tagaosa kiikus igas lohus.
Bilsteini amortidest räägitakse legende, kuna ta on üks väheseid firmasi, kes pakub spets ralli amorte. Tänavasõidukitele ette nähtud Bilsteinid on samaväärsed teiste firmade omadega.
Postitatud: 16 Mär 2005 10:18
Postitas rav
Sain eile Nivale alla autoosad.ee'st ostetud gaasikad. Masin tundub nüüd jäigem, samas stabiilsem. Treppis tee enam hirmuvärinaid esile ei kutsu (külge ette ei viska) ja maanteel sõidan laias laastus kuni 10km/h kiiremini kui varem.
Postitatud: 16 Mär 2005 13:21
Postitas kriisa
Ladale sobvad gaasi ja õlamordid ligikaudu sama hinnaga. autosad.ee portaalis nende hinna vahe oli vist 37 krooni, lähiajal kavatsen ära tellida, esialgu ainult esiamordid, tellin vast gaaskad siis.
Postitatud: 16 Mär 2005 13:38
Postitas Landy
Gaasi ja õliamortide puhul on vahe tunda,kui sõita offroadi võistlusolukorras. Meil oli Suzuki alla 3x gaas ja neljas sai purunenu asemele pandud kiiruga Niva õliamort. Läks raibe keema

ja sõitsid nagu plaanvankriga
Postitatud: 27 Mär 2005 17:25
Postitas punk
loomulikult gaasi amordid.proovisin täna 170ga seisis väga hästi teel.ennem õliga oleks auto juba õõtsund.
Postitatud: 27 Mär 2005 17:59
Postitas kriisa
Kust sa seda võtad, et õlga oleks õõtsunud, olen kindel, et ka korralik Lääne päritolu õliamort poleks õõtsuma hakkand.
Postitatud: 27 Mär 2005 18:04
Postitas motamees
Algselt postitas: Landy
Gaasi ja õliamortide puhul on vahe tunda,kui sõita offroadi võistlusolukorras. Meil oli Suzuki alla 3x gaas ja neljas sai purunenu asemele pandud kiiruga Niva õliamort. Läks raibe keema

ja sõitsid nagu plaanvankriga
Surve tõstab keemistemperatuuri.
Nüüd saan ka aru, miks gaasamort õliamordi kõrval pakkumises on.
Postitatud: 27 Mär 2005 18:30
Postitas kriisa
Täpselt sama efekt nagu kiirkeetjal. Selles on suur rõhk ja seega keeb vesi temperatuurdel üle 100 kraadi ning näiteks liha või muu produkt saab rutem valmis.
Kõrgel mägedes olles on aga õhurõhk madal ja vesi keeb võib-olla 80 kraadi juures ja nii võib tekkida probleeme toidu keetmisega.
Postitatud: 27 Mär 2005 21:21
Postitas motamees
Toidu keetmine nii "suur" probleem ei olegi. Selle ikkagi valmis ükskord saab. Kasvõi praadides.
Palju suurem probleem on seal autoga sõitmine. Vesi läheb kõrgmäestikus isegi 70 kraadi juures keema. Mismoodi me oma autodega, millel termostaat avaneb 85 kraadi juures, seal sõita saame.
Mina läheks seal sõitma ennem Zapperiga, kui Ladaga.
Sellepärast ka enamuses seal lääne Zapperid kasutuses. Või on mootori jahutusvedeliku surve tõstetud ülikõrgeks.
Kõige kindlam muidugi eesel. Las podiseb tagant, aga ikkagi liigub.
Postitatud: 20 Juul 2005 09:43
Postitas punk
kui tahad rahulikult mööda meie auklike tänavaid vurada siis õli.
kui harrastad pisut ekstreemsemat sõittu siis gaas.ja kui madal kumm ka all siis on lausa vastik meie auklikel tänavatel liikuda.aga kurvis auto vähemalt ümber ei lähe
Postitatud: 10 Okt 2005 14:19
Postitas Rocky
Panin enda 03-le äsja kyb gaasid alla 4tk, ja juhitavus paranes märgatavalt! enam ei pea kurvis kallutama!;) installatsioon ülilihtne ja ka hind suht soodne! Kruusal lahtiste kividega klõbistab veidi rohkem, aga asfaltil ikka tükk maad parem!