K: Rooliotsad ja määre
K: Rooliotsad ja määre
K: Rooliotsad ja määre
Ostsin oma autole uues rooliotsad, pole neid veel külge pannud.
Panin tähele, et lühemad otsad on ilusti määritud, kaitsekumme pigistades on tunda, et seal all kõvasti määret ja munakut käega liigutades on ka seda tunda.
Pikemad rooliotsad on aga üsna kuivad, kummi all pole ka määret tunda.
Ise mõtlesin, et võiks süstlaga kummi alla panna Litol 24'a, kas on seda mõtet teha või panna üldse mingit muud määret.
Ostsin ka uued zarniirid, ühed on määrdenipliga, ei mäleta kas ülemised või alumised, aga ühed ilma ja ka seest kuivad, mõtlesin, et kattekummide alla panna samuti määret, et küllap see siis ka kuidagi sinna munaku ka pesa vahele pääseb ja midagi määrib.
Kas on mõtet seda teha.
Teadjate meeste kommentaarid oodatud!
Panin tähele, et lühemad otsad on ilusti määritud, kaitsekumme pigistades on tunda, et seal all kõvasti määret ja munakut käega liigutades on ka seda tunda.
Pikemad rooliotsad on aga üsna kuivad, kummi all pole ka määret tunda.
Ise mõtlesin, et võiks süstlaga kummi alla panna Litol 24'a, kas on seda mõtet teha või panna üldse mingit muud määret.
Ostsin ka uued zarniirid, ühed on määrdenipliga, ei mäleta kas ülemised või alumised, aga ühed ilma ja ka seest kuivad, mõtlesin, et kattekummide alla panna samuti määret, et küllap see siis ka kuidagi sinna munaku ka pesa vahele pääseb ja midagi määrib.
Kas on mõtet seda teha.
Teadjate meeste kommentaarid oodatud!
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Hea määre sellistesse kohtadesse on püsikiirusliigendite (veovõlli liigend) määre.
On selline must. Poodides müüa ka eraldi (veovõlli otsa kummikaitse karbis on lisana kaasas).
Koti alla panekust ei ole eriti kasu. Sinna paned ja sinna ka jääb. Parim viis nipliga alt sisse pressida, kuni koti alla välja jõuab (kott hakkab paisuma).
Sharniiridel enamuses nipliauk olemas. Vaja ainult kork ära võtta ja nippel sisse keerata.
Ka rooliotsad saab määritavaks teha. Tuleb vaid alla (põhjapleki sisse) auk puurida , keermestada ja nippel sisse keerata. Nii saab ka määret aeg-ajalt uuendada (ja liigendi sisu puhastada).
On selline must. Poodides müüa ka eraldi (veovõlli otsa kummikaitse karbis on lisana kaasas).
Koti alla panekust ei ole eriti kasu. Sinna paned ja sinna ka jääb. Parim viis nipliga alt sisse pressida, kuni koti alla välja jõuab (kott hakkab paisuma).
Sharniiridel enamuses nipliauk olemas. Vaja ainult kork ära võtta ja nippel sisse keerata.
Ka rooliotsad saab määritavaks teha. Tuleb vaid alla (põhjapleki sisse) auk puurida , keermestada ja nippel sisse keerata. Nii saab ka määret aeg-ajalt uuendada (ja liigendi sisu puhastada).
C
Kui suur on mõte teha rooliotsi määritavaks, kas määrimine suurendab nende kasutusiga oluliselt. Ülemised zarniirid mis otsid on sellised, et neil pole isegi niplite jaoks auto olemas, alumistel on augud olemas ja niplid ka, kas see tähendab, et ülemised kestavad siis palju vähem võrreldes alumistega.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Üldiselt on rooliotsad kapronpukside peal ja määrimist ei vaja. Suurem effekt sellel puhastamisel ja rooste tõkestamisel. Kui kuul läheb rooste on puksid ka kohe läbi. See niplite panemine ei ole üldse nii suur töö. See töö tasub ennast kindlasti ära. Niplite panemine koos määrimisega umbes poole tunni töö (vaja drelli, puuri, 6mm keermepulka ja nipleid- hind 1,5eek x 6). Töö teostatav auto küljes.
Alumistel sharniiridel tavaliselt kork auku keeratud (vaata kas ikka on sul nippel). Ülemistel sharniiridel (uut tüüpi) on nippel või kork. Vanemat tüüpi ülemised sharniirid (ilma nipli kohata) on tekstoliitpuksiga. Need hakkavad üsna kiiresti häälitsema (kräuksuma).
Uut tüüpi sharniir= vana (esimestel siksidel) hea unustatud variant. Metallkausiga ja vajab määrimist. Sama ehitusega nagu alumisedki (ka vajab määrimist).
Alumistel sharniiridel tavaliselt kork auku keeratud (vaata kas ikka on sul nippel). Ülemistel sharniiridel (uut tüüpi) on nippel või kork. Vanemat tüüpi ülemised sharniirid (ilma nipli kohata) on tekstoliitpuksiga. Need hakkavad üsna kiiresti häälitsema (kräuksuma).
Uut tüüpi sharniir= vana (esimestel siksidel) hea unustatud variant. Metallkausiga ja vajab määrimist. Sama ehitusega nagu alumisedki (ka vajab määrimist).
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Siin siis näha ka määritav rooliots. Rooliotsa kõrval on kapronist vahetatav element. Vanasti neid vahetati, nüüd enam ammu pole sellist tööd teinud (oma jaoks võib teha- kunde jaoks ikka uus poest). Ka ülemise sharniiri jaoks oli varu element olemas. Ka see oli kapronist. Ülemise sharniiri remontkaussi sai kasutada ainult vahepealse (täismunaga,tehasest tekstoliidiga) tüübi jaoks.
Paremal pool on lahti võetud vana tüübi (kõige uuem tüüp sama ehitusega) ülemine sharniir. Metallist poolkeral nähe määrdesooned.
Paremal pool on lahti võetud vana tüübi (kõige uuem tüüp sama ehitusega) ülemine sharniir. Metallist poolkeral nähe määrdesooned.

C
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Need punnid alumistes sharniirides tegelikult mõeldud kausi kinnihoidmiseks ,et ta ujuma ei hakkaks ja väljastpoolt ära ei kuluks.
Ülemised sharniirid töötavad aga kordi väiksema koormuse all ja on seetõttu koostiselt lahjemad.
Võiks ju eelneva põhjal tulla avastusele üles ka need panna ,mis tglt alla käivad ,kuid ma küll selleks tänaval sõiduks vajadust ei näe.
Ülemised sharniirid töötavad aga kordi väiksema koormuse all ja on seetõttu koostiselt lahjemad.
Võiks ju eelneva põhjal tulla avastusele üles ka need panna ,mis tglt alla käivad ,kuid ma küll selleks tänaval sõiduks vajadust ei näe.
-
mMahno
- Foorumi kasutaja
Mulle soovitati küll panna kummialused määret täis - alla ta küll ei valgu, kuid ülevalt kaitseb vee ja s*ta eest. Süstlaga vaeva näha pole mõtet - kumm tuleb väikese koputamisega maha, paned näpuga määrde sisse ja koputad ta oma kohale tagasi. Loomulikult koputad mõistusega et midagi katki/kõveraks ei tee.
-
hhullmaks
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 112
- Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
- Asukoht: Tallinn, mustamäe
- Autod: vaz2105
- Kontakt:
kui tahad jamada siis võid ju selle määrde kuumapuhuriga nii soojaks ajada et voolab zarniiri sisemusse. Litol24 on rattalaagri määre, vanasti õpetati, et vesi pidi selle ära uhtuma, seepärast sellistese kohtade määrimiseks kuhu vesi ligi pääseb, teda ei soovitatud. tegelikkuses on ta vist ikka parem kui kuiva zharniiriga ringi sõita;)
-
Vaatasin, et zarniiride karbis oli mingi voldik, kus õpetas neid paigaldama, pildikesed olid seal ja olid ja skeemid nende ehituse kohta, seal soovitas ka kaisekummi alla panna määre, kas Litol 24 või siis üks teine määre, selle nime ei oska öekda, aga tundus olevat see tume püsikiirusliigendite määre, millest motamees ennem rääkis.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Alumist sharniiri üles ei soovitaks panna. Ma kunagi uurisin nende vahet ja tulin järeldusele, et vahe väänamise nurgas. Mäletamist mööda oli ülemise sharniiri väändenurk suurem. Kui nüüd mingitel tingimustel nurgast puudu jääb, võib alumise sharniiri säär,vales kohas, ära murduda.
Nival on kasutusel nii ülemise, kui alumise sharniirina Lada ülemine sharniir.
Kriisale: See teine nimetatud määre oli vist SHRUS või midagi taolist. See on vene püsikiirusliigendite määrde mark.
Logman kirjutab: Need punnid alumistes sharniirides tegelikult mõeldud kausi kinnihoidmiseks ,et ta ujuma ei hakkaks ja väljastpoolt ära ei kuluks.
Sellest lausest ei saanud hästi aru. Kui sa mõtled neid keermega punne, siis need on hoopis mõõtmise augu kinnikatmiseks (ja määrimiseks).
Ujuda ja ära tulla ei saa seal midagi. Kinnituspoldid hoiavad ju asja kõvasti koos.
Lada sharniiri korrasolekut hinnatakse mõõtmise teel. Sügavusmõõte supler aetakse sealt august sisse ja selle sügavuse järgi otsustatakse kulumust.
Sügavus kuni 11,3mm- asi korras
Sügavusel üle 11,8mm- tuleb sharniir välja vahetada.
11,3 ja 11,8mm vaheline ala on selline kahtlane. Soovitatakse sharniir lahti võtta ja veenduda, et asjad ikka korras oleks.
Nival on kasutusel nii ülemise, kui alumise sharniirina Lada ülemine sharniir.
Kriisale: See teine nimetatud määre oli vist SHRUS või midagi taolist. See on vene püsikiirusliigendite määrde mark.
Logman kirjutab: Need punnid alumistes sharniirides tegelikult mõeldud kausi kinnihoidmiseks ,et ta ujuma ei hakkaks ja väljastpoolt ära ei kuluks.
Sellest lausest ei saanud hästi aru. Kui sa mõtled neid keermega punne, siis need on hoopis mõõtmise augu kinnikatmiseks (ja määrimiseks).
Ujuda ja ära tulla ei saa seal midagi. Kinnituspoldid hoiavad ju asja kõvasti koos.
Lada sharniiri korrasolekut hinnatakse mõõtmise teel. Sügavusmõõte supler aetakse sealt august sisse ja selle sügavuse järgi otsustatakse kulumust.
Sügavus kuni 11,3mm- asi korras
Sügavusel üle 11,8mm- tuleb sharniir välja vahetada.
11,3 ja 11,8mm vaheline ala on selline kahtlane. Soovitatakse sharniir lahti võtta ja veenduda, et asjad ikka korras oleks.
C
-
ttiit
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 622
- Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
- Asukoht: hiiumaa
- Autod: 21083 1995
- Kontakt:
Vahe ei ole mitte ainult väände nurgas.Algselt postitas: motamees
Alumist sharniiri üles ei soovitaks panna. Ma kunagi uurisin nende vahet ja tulin järeldusele, et vahe väänamise nurgas. Mäletamist mööda oli ülemise sharniiri väändenurk suurem. Kui nüüd mingitel tingimustel nurgast puudu jääb, võib alumise sharniiri säär,vales kohas, ära murduda.
Nival on kasutusel nii ülemise, kui alumise sharniirina Lada ülemine sharniir.
"tavalisel" ladal alumine sharniir töötab tõmbele (vars ülespoole) nival survele (vars allapoole) omavahel neid vahetada EI TOHI