1. leht 1-st

Esivedrude vahetus

Postitatud: 28 Veebr 2005 22:19
Postitas kriisa
See protseduur mul plaanis tuleval nädalal ette võtta. Ma ei ole kunagi varem vedrudsid vahetanud, kuid arvan, et oskan seda. Kirjutan siis siia kuidas see minu meelest käib ja siis need kes teind on ja täpselt teavad siis parandavad või kinnitavad minu õigsust, kindlasti selliseid teisigi kes teavad vedrude vahetusest samapalju nagu minagi aga vahetanud pole, saavad nemadki siis kinnitust oma mõtetele.

Esiteks siis autol ratast alt ära, siis alumise õõtsa alla puupakk vms panna ja tung alla lasta nii, et õõts jääb paku peale toetuma, siis zarniir(id) lahti keerata ja vedru kammitsaga kokku tõmmata ning seejärel tung tõsta nii üles, et alumist õõtsa saaks nõnda palju alla keerata, et vedru alt välja saab. Vahepeal tuli ka amort alumise õõtsa küljest lahti keerata ;)

Siis uus vedru kammitsaga kokku keerata ja tagasi panna ehk siis sama protseduur vastupidi.

Oli mul siis enamvähem õigus, kui polnd siis mis vale.

Postitatud: 01 Mär 2005 00:52
Postitas logman
Tubli!
Aga amordi võtaks lahti vaid ülalt ja vajutaks ta lihtsalt kokku ,et õõtsa alla painutades ta vedru ülemisse pessa ei takerduks.
Torsoonvarda pead ka vist õõtsast lahti laskma. Siis ei pea vedru enne mahavõtmist isegi mitte kokku tirima. See kokku-lahti kerimine suht tülikas kui neid vahetada kavatsed.
Vaata ainult ,et mööda molli ei tule:P
Heeblitega tglt turvaline askeldada.

Postitatud: 01 Mär 2005 08:45
Postitas mauer
Ma ei tea küll millised tõmmitsad teil on, aga kui ma enda omal vedrusid vahetasin siis seda vedru kokkutõmbamise tõmmitsat ilma amordi eemaldamiseta küll rakendada ei saanud.Ja sarniire ma ka lahti ei võtnud vaid tõmbasin tõmmitsaga vedru nii kokku, et see tuli õõtsade vahelt niisama välja.

Postitatud: 01 Mär 2005 09:40
Postitas hullmaks
võib ka nii, stabilisaator lahti, amord täiesti küljest ära, sharniirid lahti, siis tõsta, kuni vedru saab vahelt ära, siis suruda uus vedru nii kokku, et saab ta sinna vahele suruda, siis lasta tung nii alla, et saab sharniiri kinni, siis vedru kinni ja siis lõpuni, õõtsa alla muidugi pakk või pukk

Postitatud: 01 Mär 2005 10:20
Postitas Alex
küll on Nivaga hea...ei pea vedru jaoks tõmmitsaid ega midagi olema:cool:

alex@omab igaks juhuks soetatud tõmmitsaid mida ei läinudki vaja

Postitatud: 01 Mär 2005 13:24
Postitas sass85
mina ei näpiks yltse zarniire ,vaid laseiks ylemise õõtsa lahi.

Postitatud: 01 Mär 2005 21:10
Postitas kriisa
Miks nii, mulle tundub, et see raskem viis, piisab kui üks zarniir lahti lasta, aga õõtsal kaks mutrit vaja lahti keerata.

Postitatud: 02 Mär 2005 00:13
Postitas hullmaks
saab muidugi ka ainult ülemist sharniiri lahti lastes, aga natsa mugavam on teha kui ei tilbenda ees see piduriketas

Postitatud: 03 Mär 2005 14:31
Postitas wax
Algselt postitas: Kriisaalumise õõtsa alla puupakk vms panna ja tung alla lasta nii, et õõts jääb paku peale toetuma, siis zarniir(id) lahti keerata ja vedru kammitsaga kokku tõmmata
Miks sa tungi alla lased? Kuhu sa siis need tõmmitsad paned kui vedru kausside vahele kokku on surutud? :D

Postitatud: 03 Mär 2005 16:50
Postitas kriisa
Tungi ei lase päris alla, lasen vaid nii palju, et jääks toetuma pakule alumine õõts, sest sis saab zarniirid lahti keerata, muidu ei saa ju.

Postitatud: 19 Mär 2005 14:51
Postitas kriisa
Sain vedrud vahetatud juba tükk aega tagasi, aga nendele kes seda tulevikus teha tahavad ja kogemusi ei ole, sis teadke, et tavaliste vedru kammitsatega mis vedru välisküljele lähevad, ei saa Lada vedru alla panna, sest kui need kammitsad vedrul küljes, siis ei mahu vedru oma kohlale.
Muidugi saab ka nii teha, et vedru nendega kokku suruda ja sis näiteks traadi võii nööriga kinni panna. Aga ku traat maha peaks libisema võib inimene viga saada, sest vedru vabaneb suure jõuga.

Ise kasutasin sellist abinõud mis käis ülevalt amordi august sisse ja pulga teisse otsa läks taldrk, mis omakorda allapoole vedru keeru vahele läks ja nii sa sellega vedru ülesse kokku keerata.

Postitatud: 21 Mär 2005 09:20
Postitas hullmaks
[
Ise kasutasin sellist abinõud mis käis ülevalt amordi august sisse ja pulga teisse otsa läks taldrk, mis omakorda allapoole vedru keeru vahele läks ja nii sa sellega vedru ülesse kokku keerata. [/quote]

see paistab üks ea abivahend olevat, peaks omalegi tegema:)