1. leht 1-st
K: Tagasilla reduktor
Postitatud: 22 Veebr 2005 20:45
Postitas kriisa
Mu armasa Lada tagasillareduktor hakkas andma väsimise märke, undas ja tegi igasuguseid imelikke hääli, käiguvähetusel käis kõlks ja mõnikord ka siis kui gaasi maha lasta.
Otsustasin siis reduktori välja vahetada, sain sõbralt 50 krooni

eest tagasilla mis oli väljas seisnud auto alt äravõetuna umbes 4 aastat või rohkemgi, õli oli sees kogu selle aja ja ilusti käis ringi ka kui keerasin, mingeid lõtke tunda ei olnud. Oli kunagi sõbra vanaisa 01 all ja kuni auto kere lõppemiseni töötas eeskujulikult. Lammutasin silla oma garaazis laiali, muide üks pooltelg ei tulnud mitte kuidagi välja, pidin silla rellakaga pooleks lõikama. Lõpuks siis sain ka reduktori kätte.
Lõtke tõepoolest ei olnud, aga avastasin, et hammasrataste peal on märgata pindmist roostet pisut, ju siis seistes oli õli alla vajunudja hammasrataste see osa mis kuivad oli hakkas korrodeeruma.
Küsimus siis selline, et kas seda reduktorit on mõtet autole külge panna, kui seal hamamsrataste peal roostet näha või jääb ainult allapanemise rõõm ja reduktor hakkab peagi otsasaamise märke andma.
Ise mõtlesin, et paneks külge ja sõidaks umbes 500 km ja siis vahetaks õli tagasillas jälle ära, et siis kui tulevadki mingid mikroskoopilised rooste tükikesed õli sisse saab neid vähemaks ja äkki siis kestab differ.
Ja vastake ainult need mehed, kes teavad kuidas tegelikult on. Pole vaja, et keegi kohvipaksu pealt ennustaks, et kas differ jääb kestma

Postitatud: 22 Veebr 2005 21:10
Postitas Ardi Soovik
Pane alla.Järgmise reduktori sebimine on samuti aja-ja rahakuluga ja garantiid pole ikka.
Paned alla ja kui häält teeb muretsed järgmise.
Postitatud: 22 Veebr 2005 21:25
Postitas kriisa
Tuleb vist alla panna jah, ega see allapanek ju üsna lihtne. Lootsin, et äkki on kellelgi sarnast kogemust.
Aga kui on kogemust siis öelge.
Postitatud: 23 Veebr 2005 11:16
Postitas GTA
no mina võtsin samamoodi umbes 4-5 aastat seisnud niva difri ja panin oma viiesele peale. oli küll mingi kerge roostekiht, kuid ei tekitanud see mulle muret. vähe ma sõidan küll, aga 2500 km jooksul pole temaga midagi juhtunud ja ilmselt ei juhtu ka:rolleyes pole ma isegi huvi asja vastu enam tundnud, õli vahetanud ega midagi.
edit: loomulikult ei saa ma sulle mingit garantiid anda, et sinu reduktor vastu peab:P
Postitatud: 23 Veebr 2005 22:49
Postitas kriisa
Täna siis panin alla selle reduktori, eelmine oli tõesti omadega õhtul, imestan, et üldse veel sõitis auto sellega, logises seal kõik mis sai logiseda ja õli mille välja lasin oli ka väga kahtlane, vahutas ja metalli puru oli sees vist isegi pisut, selles viimases kindel pole, tundus sedamoodi, magnetkorgi küljes oli ka palju pahna. Homme panen poolteljed ka sisse, täna ei saand, sest neid ümmargusi tihendeid on uusi vaja mis kummalgi pool silla otstes on ja kui avastasin nende vajaduse, siis poed juba kinni olid, homme tuttava käest saab kui tal on, kui pole siis alles reedel poest.
Naftaga ma ei pesnud läbi kuna seda kodus polnd, aga teen nii, et õli sisse ja siis sõidan pisut ja siis õli välja ja siis jälle uus ning seda protseduuri võib korrata kuni näha et õli puhas mis välja tuleb. TAD 17 maksab ju 19 krooni liiter, sellega võib laristada

Postitatud: 23 Veebr 2005 22:52
Postitas kriisa
Algselt postitas: GTA
no mina võtsin samamoodi umbes 4-5 aastat seisnud niva difri ja panin oma viiesele peale. oli küll mingi kerge roostekiht, kuid ei tekitanud see mulle muret. vähe ma sõidan küll, aga 2500 km jooksul pole temaga midagi juhtunud ja ilmselt ei juhtu ka:rolleyes pole ma isegi huvi asja vastu enam tundnud, õli vahetanud ega midagi.
edit: loomulikult ei saa ma sulle mingit garantiid anda, et sinu reduktor vastu peab:P
Soovitaksin sul õli kontrollida, õli välja lasta, kui korralik on, siis see sama sisse tagasi, aga kui pole siis uus. Kui roostekiht oli siis kindlasti sealt mingit pahna pidi õli sisse tekkima ja see liikuvaid osi kindlasti kahjustab.
Postitatud: 24 Veebr 2005 12:34
Postitas kriisa
Käisin siis täna tuttava käest neid tihendeid otsimas. Tuttav siis selline mees kes pool oma elust kopikaga sõitnud ja teab sellest autost kõike. Küsis huvipärast, et palju mu auto sõitnud, ütlesin, et alla 100 000 nagu ta ka on, siis küsis, et mis õli mul sees oli tagasillas. Ütlesin, et umbes 10 000 - 15 000 km tagasi ehk siis maikuus panin sinna Esso õli.
Mees teadis rääkida, et Lada tagasilda pole asjalik panna ühtegi muud õli peale TAD 17, ta teadis juhuseid kus päris mitmel inimesel on pärast välismaise õli panemist reduktor 10 000 km'ga kokku jooksnud. Ma ei tea millest see võib tingitud olla, idee poolest peaks ju välismaised paremate määrdeomadustega olema kui TAD 17.
Postitatud: 24 Veebr 2005 14:26
Postitas mess
Neid eluaegseid vennikesi, kes peale kamassi, bussi ja toiduõli ei luba siksosse midagi sisse panna, ei maksa väga tõsiselt ka võtta. See, et 20 aastat tagasi muud ja sobivamat polnud, ei tähenda, et seda täna ei ole. Siis peaks mul ja paljudel teistel terve auto juba ammu risti rästi kokku ja lahku olema jooksnud.
Oluline on, et pannaks sisse SOBIVAT ÕLI. Lääne päritolu ei tee ühestki õlist veel tegijat. Kui mingeid automaatkasti või teab mis õlisid kasutada, siis ma ei imesta miks asjad juhtuvad. Sama on mootoriõlidega, kui ikka ära tahmanud kohviveskisse heade pesuomadustega täissünt sisse panna, siis pole ime, et p**k lahti loksub ja mõne kanali ummistuse tõttu mootor haiget saab. Aga see minu meelsest rohkem rooli ja istme vahelise tihendi, kui õli viga.
Postitatud: 24 Veebr 2005 19:32
Postitas kriisa
Nüüd siis reduktor vahetatud ja proovisõit ka tehtud umbes 5 km. Mingeid häälitsusi tagasillast enam kuulda pole ja kui teisele käigule üle minna esimeselt ei käi enam kolksu ka.
Mess mis õli ise tagasillas kasutad. Ja selles olen ma küll 100% kindel, et TAD 17 kasutamise pärast tagasild kokku ei jookse.
Postitatud: 25 Veebr 2005 08:58
Postitas mess
TAD'i pärast sild kokku muidugi ei jookse, sellega ju ammu ilma sõidetud. Hetkel mul sillas sees Addinol GX 80W-90
Ma ei ütle, et see parim õli on, samas probleeme pole mul temaga olnud. Erinevalt TADist ei külma see -15 juures veel võiks. -20 juures on muidugi juba tunda, selleks mõistlikum panna 75W-90 aga üle 20 seid külmasid pole tükk aega olnud kah. Järgmisena proovin ära BP õli, mida ka kataloog Ladale sobivaks peab.
Mis Addinoli puutub, siis paljud vannuvad seda. Minu kogemus (tõsi, mootoriõli kohapealt) selline, et ega ta Vene õlidest kehvem ei ole, samas kui on saada paremat, siis ... igaühe oma otsustada.
Näide lihtsalt selline, et panin oma mootorisse ülemöödunud õlivahetuse aegu Addinol 10W-40 poolsünti. Noh kõik OK, vaatan, ainult, et kusagil peale 4000 - 5000 km hakkas õlirõhu seier kuidagi vähe näitama. Samas tean, et mul armatuuri alune mass pole teab mis asi ning kuna õlituld põlema ei löönud kordagi, siis ei pööranud sellele ka teab mis tähelepanu.
Eelmisel korralisel õlivahetusel panin sisse aga BP Visco 3000 - samuti 10W-40 poolsünt. See, et peale õlivahetust lõi õlirõhu ülesse, on loomulik, ka õlirõhu seier hakkas minu üllatuseks taas kenasid numbreid näitama - polnudki kehva massiga tegemist! Nüüd olen sõitnud peale õlivahetust tsuti üle 7000 km ning õlirõhu seier näitab ikka sama moodi nagu vahetult peale õlivahetust.