Undamine on kõige intensiivsem maanteel sõites, kui ühtlasel sõidul lasta gaasipedaali natukene ülespoole. Kiirendamisel ja tugeval mootoriga pidurdamisel kaob undamine sootuks.
Kas sellist viga koduste vahenditega üldse kõrvaldada saab? Raamatus on kirjutatud mingitest reguleerimisvõimalustest, kuid samas öeldud, et vaja pöörduda töökotta....
esiteks kontrolli kas sul õli on tagasillas. reguleerimiselks tuleb differ maha kiskuda, teha üks hr värviga kokku ja vaadata tekkinud hambumise jälge, siis vastavalt kas võtta reguleerseibe vähemaks või lisada. Undama võib panna ka liigne kulumine, siis juba vahetada differ.
Undamine tekib kuna tifril on mutter lahti jooksnud mis asub kardaani ja tifri ühendus kohas!!! Võta kardaan tifri küljes ära ja pinguta see mutter üle. Endal oli sama jama vanamehe autoga (2106), mis samuti sõitnud üle 100 tuhande ja tal tiffer lausa loksus.
Ainult mutrist ei pruugi see olla, mina pole mutrivarianti ennem kuulnud, kuid usun seda. Üldiselt undamist siiski kulumine põhjusab. Ise vahetasin hiljuti reduktori ära, mu autol ka undas, reduktori sees oli laagrid läbi ja hammasrattad kulunud.
[quote]Algselt postitas: Kriisa
Ainult mutrist ei pruugi see olla, mina pole mutrivarianti ennem kuulnud, kuid usun seda.
Seda küll et undamist ka kulumine tekitab aga asi võib paraneda kui seda mutrit pingutada kuna 06 tegin sedasi ja asi on siiamaani jälle vait ja töötab vastu oma lõpule:spin
kas said auto hiljuti? äkki on su difril otsamutter (vms. mis ta nimi ongi, kardaaniga kinnitumise kohas) mingil ajahetkel üle pingutatud? lada difril saab otsast pingutusmutriga keerata, nagu mainiti enne siin. kuid seal vahel on sellline kergelt deformeeruv puks, millele tuleb pingutades teatud njuutonid peale keerata pingeks. kui aga üle pingutada (nagu mu isa omal ajal tegi) hakkab kogu süsteem mõne aja pärast undama. kirjutasin asja kiiruga ja täpselt enam ei mäleta üksikasju, mis seal üle kuluma/undama hakkas. undas, mis ta undas, õhtule läks ta kah lõpuks. aga pärast umbes 120 000 km sõitu:rolleyes
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Hea, et teema välja otsiti. Kui muidu olen selle mutri lihtsalt käega kõvasti kinni keeranud, siis viimati keerasin suruõhutööriistaga ning nüüd ongi tulemus käes - suurem takistus ning seetõttu on detailid kuumad, sirin-undamine gaasi maha lastes.
Nüüd uurisin pilti ning vastu vaatas koonuslaager...
mnjah, osa vendi keeravad tunde järgi-keeravad difrit ja siis kas pingutavad uuesti või mitte jne.
Aga kui ei tea "tunnet" siis oleks hea kui teaks miskit numbrit:)
100N seal küll pole - selle jõu peale on sellest plast puksist ainult mälestus järgi... ühe käe ja tavalise sabaga olen ise tõmmanud - pole ükski ulguma hakanud...
õige oli vist pingutada mõõtes samal ajal dünamomeetriga jõudu mis kulub otsaflantsi ringi ajamiseks ( ehk oli 7Nm see jõud) - vanad lada raamatud pajatavad täpsemalt...
[Muudetud: 12-4-2009 olaaf]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."