1. leht 1-st
Kas võib probleem olla rattalaagris
Postitatud: 05 Jaan 2005 18:22
Postitas funman
Mure siis selles, et kui sõidan üle 90ne hakkab nagu ühe esiratta juurest kostuma undavat häält. Alla selle kiiruse pole probleemi. Kas viga võib olla rattalaagris ? Ning kui on siis kas selle vahetamine on keeruline ja raskesti teostatav protsess. Ning äkki mõni näpunäide ka kuidas lagrit kergemini vahetada. Ettetänades
Postitatud: 06 Jaan 2005 08:27
Postitas Agur
Nani naljaks.
Proovi loksutada ratast. Võtta rattast kinni ja loksuta. Kui loks sees siis tõenäoliselt laager läbi.
Postitatud: 06 Jaan 2005 09:00
Postitas kenu
Pigem juba tasakaalustamata ratas.
Aga proovi mingi platsi peal kurvisõiduga, siis peaks kohe tunda andma.
Kui ratas ja pidurisupport ära võtta ja käega diski ringi ajada, kas jookseb müratult ja ühtlaselt. Kui häält teeb ja jõnksutab (eriti enne seismajäämist) siis on laager läbi.
Postitatud: 06 Jaan 2005 13:01
Postitas arvi100
Esiratta laagri lõtku kontrollitakse ülevalt alla liigutades,mitte külgsuunas.
Külgsuunas liigutades võib loksuda hoopis rooliots.Juhus võib olla ka selline,et kunagi on seal pidur peale jäänud ja litool ennast nö välja keetnud.
Postitatud: 12 Jaan 2005 13:45
Postitas Mahno
Ülevalt alla liigutades võivad jälle sharniirid loksuda

Nii et loksust saab järeldada ainult seda, et on probleem. Milline - seda tuleb uurida
Tasakaalustamata ratas reeglina siiski ei unda vaid vibreerib. Minu elus on unnanud ratas kahel põhjusel: esiteks läbi laager ja teiseks kõver võll mistõttu laagrid polnud enam paralleelselt (ja mis lõppes samuti laagrite jaoks fataalselt. Teemaks oli vw passati tagaratas.)
Postitatud: 12 Jaan 2005 14:25
Postitas ander14
ratta laager arvan mina:yllatunud
Postitatud: 12 Jaan 2005 22:43
Postitas kriisa
Laager võib olla jh. Mu tuttav vahetas seda hiljuti, Tartus Mekre äris oli maksnud uus laager 40 krooni ringis. Uskumatu, aga hind oli just selline, nii et kui poleg laagri viga, siis selle raha eest võid seda vahetada ikkagi, saad vähemalt selgeks kuidas laagri vahetamine käib

Näpunäiteid väga ei oska anda, kuna Ladal pole seda veel vahetanud, eks ikka see kattekübar maha ja siis splint eest ja mutter lahti. Äkki peab ka pidurisadula maha võtma, aga seda ma ei tea, seda las ütlevad siin teadjamad mehed. Teades sind arvan, et saad vahetusega igal juhul hakkama. Nii et edu vahetamisel!
Postitatud: 13 Jaan 2005 08:51
Postitas mess
Algselt postitas: Kriisa
... Tartus Mekre äris oli maksnud uus laager 40 krooni ringis. Uskumatu, aga hind oli just selline, ...
Sa ostsid ainult ühe laagri või? Esimesele rattale käib neid kaks tükki ühele poolele üks väiksem, teine suurem. Ja kui vene oma ostsid, siis saad ilmselt varsti jälle vahetada. Minul läksid ühe poole vene laagrid 8 000 km-ga läbi.
Postitatud: 13 Jaan 2005 19:18
Postitas kriisa
Ise ei ostnud, Rocky ostis ja vahetas ka endal, ta ka Otepäält, üks õhtu käis külas ja siis rääkis, kui neid seal mitme poole omasid, siis arvan, et see 40 ühe poole eest oli, kaks oleks nagu liiga odav selle hinnaga. Aga äkki valgustad selle koha pealt, et kas laagrite vahetuseks tuleb piduri sadul maha võtta ja mis laagri ja mis hinnaga peale seda paigaldasid kui vene oma oli 8000 km-ga läbi läinud.
Kas Lada rattalaagrit peale ikka saab keerata kui lõtk sisse hakkab tulema? Endal pisike lõtk on sees, aga pole veel uurinud lähemalt.
Postitatud: 13 Jaan 2005 20:08
Postitas mess
Mina sain mingid saksa laagrid pärast, ei mäletagi mis nad maksid, aga pidurisadul tuleb ikka ära võtta, muidu ei saa ju rummu kätte.
Peale saab keerata küll, aga sellega peab ettevaatlik olema, et kinni ei poo, muidu asi puha tuksis. Kui laager ikka kulunud, siis ega see pingutamine on enesepettus rohkem.
Postitatud: 13 Jaan 2005 20:11
Postitas kriisa
Aga kui lõtkub, kas siis mõlemad pooled oleks soovitav ära vahetada või piisab ka ühest ja kui piisab, siis mille järgi kindlaks teha kumb.
Postitatud: 14 Jaan 2005 21:39
Postitas mess
No mina olen selliste paaris asjade puhul üldjuhul järginud loogikat, et kui vahetada, siis vahetada ikka mõlemad korraga. Seda nii kõiksugu laagrite, rooliotste, kui amortide jms puhul. Endal kergem elada, sest siis peavad mõlemad reeglina ühe kaua jälle vastu, muidu hoia autot kogu aeg töökojas sest üks sai alles vahetatud ja nüüd läks teine.
Viimane kord, kui üks laager maru kähku ära läks, siis tõsi tegin erandi ja vahetasin ainult ühe poole oma ära, sest eeldasin et tegemist oli lihtsalt praak toodanguga.
Postitatud: 15 Jaan 2005 00:51
Postitas logman
'Vene laager'. Sellist kaupa pole tükk aega letil näinud. Liigub küll mingit ukraina paska ja see võibki olla tõeline pask ,mis Messil laiali lendas.
Tõeline 'venelane' on küllaltki hinnatud asi ja rootsi või saksa omaga päris võrreldav.
Palju sõltub määrdest! Soovitan soojalt mitte kasutada Litoli. Mitte et ta ei määriks ,aga sellepärast ,et kestvuse huvides on liiga tihti vaja teda vahetada-uuendada. Ise kasutan neid halle möginaid ,mis mõeldud kiiretele rasketele koormustele nagu näiteks püsikiirusliigendite möksimiseks.
Postitatud: 17 Jaan 2005 09:53
Postitas mess
Longmaniga ses suhtes nõus, et kui tehases on hea päev olnud ja probleeme pole siis vene varuosa kvaliteet läänekatega võrreldav, samas pole see alati nii ja poes metalli struktuuri ja vastupidavust kah hästi ei testi.
Minu laagritel selgelt karbi peal kirjas Sdelano B Rossija, igasugu valgevenelasi ja ukrainlasi ei julge ma üldse vaadata, sest need veel hullemad. Vene varuosa kvaliteedi hädad tulevad sellest, et see on jube kõikuv, kuna kvaliteedikontroll on nõrk, mõni asi on väga hea, teine aga sulaselge prügi.
Postitatud: 23 Nov 2009 14:31
Postitas zikz
tere
selline küsimus et kui keeruline on tagumise rattalaagri vahetus? tegemist fiatiga millel taga trummel, et kas tuleb nii lihtsalt üldiselt et keerata see mutter lahti ja saab kätte ja uue asemele? ja kas kinni keerates on vaja dünamomeetrilist võtit? pole kunagi tegelenud sellise asjaga
[Muudetud: 23-11-2009 zikz]
[Muudetud: 23-11-2009 zikz]