1. leht 2-st

millised talvekummid?

Postitatud: 03 Okt 2004 23:44
Postitas laizk
tali käes varsti ja oleks häbi, kui ladad lumes kinni istuksid. kõrgust neil ju on, võiksid ikka pätakatele (c2, yaris, micra) koha kätte näidata:P

aga küsimus: millist talverehvi valida. ise eelistaks ikka naelu, sest jää kiht tallinna teedel lume all on kohati päris kiilas ja lamelliga jääb hätta. see puhtalt minu arvamus.

Millised talvekummid valida. 4 tk hind ei tohiks olla üle 3000 eeki.

Postitatud: 04 Okt 2004 02:00
Postitas Landy
Algselt postitas: laizk
tali käes varsti ja oleks häbi, kui ladad lumes kinni istuksid. kõrgust neil ju on, võiksid ikka pätakatele (c2, yaris, micra) koha kätte näidata:P
Millised talvekummid valida. 4 tk hind ei tohiks olla üle 3000 eeki.
Olen isiklike sõiduautodena kasutanud vaid tagaveolisi sõiduaosid (lisaks 4x4 autodele), neist 2 olid Ladad. Peamiselt olen sõitnud nii kasutataud, kui protekteeritud rehvidega ja seda nii suvel, kui talvel. Jah talvel ikka nael on see, mis sind emakse maa küljes kinni hoiab, eriti mõnusad muidugi lamell+nael.

Olen sõitnud igasuguse saast-rehviga, kuid eelistan Nokia mustriga rehve. Talvel loomulikult kõget profiili ja kitsast rehvi tasuks eelistada. Näitks 155 või 165 /70 või 80.
Selline rahv murrab edulalt ka läbi üsna paksu lumevalli.

Julgelt võin soovitada protirehvi, seni pole veel kahetsenud.
Kord sai üks jooks selliseid isegi lähimast toidupoest (loe:supermarket) vastu talve ülisoodsalt hangitud (400.-/tk) ja oli üli rahul, pealegi 3 a. garantiid. Nüüd peaks veerema ühe opeli all.

Eesti suuremtest rehvifirmadest saat ülevaate siit:
http://www.landrover.ee/est/varia/rattad/rattad.htm

Näiteks http://www.rehvikoda.ee/ saab alla 400.- juba 155/80 naelrehvi kätte.

Postitatud: 04 Okt 2004 13:24
Postitas laizk
protekteeritud rehve kardan nende kiirusepiirangu pärast. talverehvidel oli see vist 100 km/h. aga ikka kipub ju kiiremini sõitma, ka talve. kasvõüi mööda sõitudel või siis tallinn-narva maanteel.

Postitatud: 04 Okt 2004 21:24
Postitas 2107
No nii väike see kiirusepiirang küll ei ole. Ikka sinna 150-ne kanti jääb.

Postitatud: 04 Okt 2004 23:57
Postitas Landy
Mul saab tänavu 12 aastat rooli keeramist täis. Sõitma hakkasin 1993/94 tavel ja seda suvekummidega (sügava mustriga vene prott). Järgmine talv olid esiratastel suvekummid ja taga kulunud lääne talvekad. Siis üha talve vene naelteta talverehvidega. Edasi olen sõitnud läbisegi pruugitud naelte ja proti naeltega. 1994-2000 enamus tavi Ladadega. Alates 2003 taas Lada (Niva)-ga
Nagu neäed, siiani elus ja ühes tükis. Libedaga olen omal süül teinud vaid väikese kõksu (ühele teisele ladale libisesin haakekonksu otsa ja lõhkusin enda autol iluvõre). Küll on mulle sõidetud libedaga 4 korda otsa.

Seega vali mõõdukas tempo, mis arvestab all olevaid rehve ja teeolusid ning jõuad ühes tükis kohale! Loomulikult ka piisava pikivahe.

Postitatud: 05 Okt 2004 00:04
Postitas laizk
selge. otsustan siis prottide kasuks, sest need odavamad.
parimad olid siis lamell-naelad?
viimane küsimus: kas on mingi vahe prottidel? mis firma toodangut eelistada? või see rehvikoda.ee ongi ainus koht eestis? sealgi palju erinevaid... äkki soovitusi?

Postitatud: 05 Okt 2004 00:27
Postitas Landy
Algselt postitas: laizk
viimane küsimus: kas on mingi vahe prottidel? mis firma toodangut eelistada? või see rehvikoda.ee ongi ainus koht eestis? sealgi palju erinevaid... äkki soovitusi?
Eesti tootja VALLAl rehvid on põhjutanud viimasel ajal üha rohkem kaksipidiseid aravamusi. Ise pole kasutanud ja seeg ei oma kindlat seisukohta, aga kui on selline poleemika, siis ehk on ka mingi põhjus selleks.

Loetelu neist, kes endale kodulehe viitsinud teha on siin:
http://www.landrover.ee/est/varia/rattad/rattad.htm

Rehvikoda jäi seetõttu silma, et seal:
155/80 Master nael HKP 1 360.-

Põhjuseid kaks: soodne hind ja Hakkpelita 1 muster

Postitatud: 05 Okt 2004 17:42
Postitas mess
Endale jäid ühes rehvikojas ette samad uued Vallai protid. Silma hakkasid neist kaks: 165/80 ja 175/70. Mõlemad põhimõtteliselt lamellkummid, millele võimalik ka naelu panna.

Talvekad peaksid olema võimalikult kitsad ja kõrged, see on vana tõde, seepärast oleks nagu 165 loomulikum valik, kuna see oli ka absoluutmõõtmelt veidi kõrgem, kui 175. Samas oli kitsam kumm H1 mustriga ja laiem kumm H2 mustriga. Viimasel oli tunduvalt rohkem lamelle, ning mis peamine, ta oli tunduvalt pehmem, kui 165 H1.

PS! saada oli ka 155/80 H1 mustriga, mis teistest tunduvalt odavamad, ent jällegi segu üsna kõva ning vähemalt selles jooksus, mis välja pandud oli, üks kumm ikka pealt väga kahtlaselt "ümmargune."

Nüüd ongi väike dilemma, kuna hinnavahe neil väga suur polnud, siis kas 165 ja kehvema seguga, või 175 ja tunduvalt parema mustriga. On kellelgi kogemusi erinevate laiustega ning ehk ka konkreetsete rehvidega.

Postitatud: 05 Okt 2004 18:52
Postitas Landy
Mess, mine vaata veel mõnda kummitöökotta/poodi, ehk leiad mõne sobiva 155 või 166 rehvi. Vallail ju hulk edasimüüjaid.

Postitatud: 05 Okt 2004 18:53
Postitas AaClub
Mina ei soovitaks protti, kuna olen ise kummi töödega tegelenud 5 a siis sellest ka oma arvamus kujunenud.
Kui te tahate head pidamist ja väikest müra jne. Siis kõige etemad ikke testivõitjad kummid aga paraku nende hinnad tunduvalt kallimad kui seda prottide puhul. Asi aga hakkab ää tasuma siis, kui sa ei pea enam raske ja tasakaalust väljas proti poolt lõhutud rattalaagrite ja amortide vahetust tegema. :P Seda sellepärast, et 60% prottidest on praak
Aga kui oled kesise rahakotiga siis paratamatult pooldan nii nimetatud SPROTTE :lol
Kui kellegil vaja uusi kumme siis abiks "Marja autokumm" Mustamäel Marja 4d väravast sisse ja otse ees garaaz infot saab tlf.6567296 Kummide vahetuseks vajalik registreerida aeg, sest muidu meeletu järjekord tekib . Kui sisekummiga rehvid siis vahetuseks kulub umbes 25 min kui ilma siis 10 min :cool:
Meeldivat koostööd ootama jäädes!;)

[Muudetud: 22-11-2007 AaClub]

Postitatud: 05 Okt 2004 19:12
Postitas fuzzbu
irww... üle 3000.- ei tohiks olla??? kes ostaks mingile krdi sigullile nii kalleid kumme?? mul on siguli olnud kuu aega ja kopp julmalt ees. peldikuga on nii palju vaeva et muud teha ei saagi kui remontida. krdi vene pask

Postitatud: 05 Okt 2004 19:19
Postitas laizk
tahaks praegu oi-oi kui palju sõimata aga hoian normaalsemate inimeste huvides suu kinni:mad: peale selle: ka selle nn "peldikuga" võib ennast shittade kummide pärast surnuks sõita:mad:

to AaClub: kas see tähendab, et sa ise töötad seal? äkki oskad siis mulle soovitada mõnda konkreetset rehvi, mida müüd ja mis oleks minu soovitud hinnaklassis. kas sisekummiga või mitte... ma ei tea, millest see sõltub? minul vahet pole. ilma parem vist. kuna kummiturg on nii kirev ja ma sellest tühjagi aru ei saa, siis miks mitte tulla teha sulle natuke käivet;)

Postitatud: 05 Okt 2004 19:59
Postitas Landy
Algselt postitas: AaClub
mina ei soovitaks protti, kuna olen ise kummi töödega tegelenud 5 a siis sellest ka oma arvamus kujunenud.
Kui te tahate head pidamist ja väikest müra jne. Siis kõige etemad ikke testivõitjad kummid aga paraku nende hinnad tunduvalt kallimad kui seda prottide puhul. Asi aga hakkab ää tasuma siis, kui sa ei pea enam raske ja tasakaalust väljas proti poolt lõhutud rattalaagrite ja amortide vahetust tegema. :P Seda sellepärast, et 60% prottidest on praak
Aga kui oled kesise rahakotiga siis paratamatult pooldan nii nimetatud SPROTTE :lol
Ok, ei hakka asjatundjaga vaidlema. Kuid keskmise LADA kontektsis ei mängi rehvi müra nüüd küll mingit rolli, sest reeglina käib mootori mürin sellest kaugelt üle. Minu puhul on see nüüd küll viimane asi, mille trehvi puhul tähelepanu pööran.
Mis tasakaalust väljas olekut puudutab, siis enamus LADA velgi ise piisvalt kõvaerad, et neid raske balanssi saada. Aga võrreldes vene prottidega on lääne taastatud rehvid nagu öö ja päev.

Postitatud: 05 Okt 2004 20:26
Postitas zikz
Algselt postitas: Fuzzbu
irww... üle 3000.- ei tohiks olla??? kes ostaks mingile krdi sigullile nii kalleid kumme?? mul on siguli olnud kuu aega ja kopp julmalt ees. peldikuga on nii palju vaeva et muud teha ei saagi kui remontida. krdi vene pask
mida sa siis otsid siit?

Postitatud: 05 Okt 2004 20:37
Postitas mess
Noh jah, Vallai ei teegi parema mustriga varianti kitsamat, kui 175.

Selles suhtes olen nõus, et prott ei võistle originaalkummiga, samas kui vaadata hinnavahet, siis ma hästi nagu ei usu ka, et uus prott nüüd 2x kehvem on kui uus originaalkumm. Hinnavahed kipuvad aga kahekordsed olema. Aaclub sinu kommentaar?

Müra ei ole jah ehk kõige määravam ka minu rehviostu puhul, olulisem korralik pidamine. Senini samuti suht pasteldega ringi vuranud ning ära tüütab ausalt öeldes.

Uurisin ka veidi mida arvatakse Vallai versus Master, arvamused seinast seina, kellele ema, kellele tütar. Ise arvan, et kuna Masteri kasutajaid vähe rohkem, siis sellest ka nii kiitjate kui laitjate hääled suuremad, ehk ka suuremal tootjal rohkem võimalusi tootearenduseks, samas ...
Mingeid protte teevad veel ju ka Technic ja Marangoni. Kas lääne kvaliteet ka parem on, äkki teadjamad räägivad.

Postitatud: 05 Okt 2004 20:38
Postitas AaClub
irw vene peldik

Postitatud: 05 Okt 2004 20:45
Postitas AaClub
müra jah pole just kuulda eriti :) ega kui aus olla siis ka minu ladal ka proti pask vist all ja need ka kellegi vanad aga seda seepärast et käin metsas tavaliselt sõitmas ja ei raatsi korralike kumme seal lõhkuda .
Prottidel seepärast tavaliselt pidamine kehva, et nad liiga kõvast kummi segust tehtud ja ei kulu eriti. See aga annab tunda puhta asfaldi pääl sõites ja linnatänavad tihtipeale lumest jääst puhtad ning siis pidamine kehvem kui uue kummiga.
Kõik sõltub mudugi sõidustiilist ka :lol:cool:

Tegelt oleneb kummide naelte sees püsivus uute kummide sissesõidu perioodist. Uus kumm tahab sissesõitu vähemalt 500 km seda ilma äkkpidurdusteta ja kiirendusteta. Kumm peab sõites soojenema, seega ideaal oleks kui sissesõit toimub asfaldi pääl !!! sest lumi ei lase kummil soojeneda. Soojenemine on hea selleks, et naelad paremini pessa kinnituksid ja sisse kuluksid, siis ei tule nad pärast nii lihtsalt välja kummi kuludes vaid kuluvad kummiga võrdselt.
Aga mis siin ikke seletada eks iga üks teab ise ja õpib oma kogemustest.

Lääne protid on etemad kui kodumaised või endiste sots maade omad.

Postitatud: 05 Okt 2004 20:49
Postitas mess
OK tänud, aga jagage kogemusi ka kummide laiuse osas. Kas keegi on üle 165 laiusega talveka alla ka pannud siksile. Kuidas kogemused on?

Postitatud: 05 Okt 2004 21:47
Postitas Ardi Soovik
Pakun vähekasutatud naastrehve lada velgedel hind kuni 1600kr/jooks. olenevalt mustrisügavustest.Samas pakkuda ka Venest pärit uusi naastrehve kuid millel puudub MS markeering.

Postitatud: 05 Okt 2004 21:58
Postitas Allar21
osta parem kohe goodyear ultra grip 500, need võitsid eelmine aasta testid ära. aga noh kui 3000.- max siis võid ju mingide nokia-de järgi tehtud kummid osta.