1. leht 1-st
Küsimus amortide paigutamise kohta.
Postitatud: 11 Nov 2015 20:52
Postitas Hulkur
Nimelt ungarlaste kiiresõidu ladadel on amort tagurpidi all?
Miks nii parem on?
fiat abarth tuuningjuppide lehel rally amort samuti tagurpidi.
Postitatud: 11 Nov 2015 21:07
Postitas Hulkur
Postitatud: 11 Nov 2015 21:42
Postitas SexSix
Staatilist massi vähendada?
Postitatud: 13 Nov 2015 20:13
Postitas Hulkur
Veel ideid?
Kuigi kiiresõidu ässad tavaliselt oma retsepte ei avalda.
Postitatud: 13 Nov 2015 22:30
Postitas humparts
Seal ei ole amort tagurpidi all, vaid ongi selline amort ju.
Kui kinnitusi vaadata. Kui Sa tava amordi valetpidi alla paned, siis sama tulemust Sa ei saavuta.
Efekti kohta ei oska kosta
Postitatud: 13 Nov 2015 23:17
Postitas Hulkur
Mõni insener võiks veidi rääkida standard õli, gaas amordi tööst.
Keegi võiks veidi bilsu b6-est ka rääkida.
Mis neil vahet on. ja mis millejaoks hea?
Postitatud: 14 Nov 2015 21:18
Postitas Hulkur
Noh insenerid julgemalt.
Vanal vfts-il oli ees ja taga toppelt amort.
Äkki oskab keegi neist ka pisut lähemalt rääkida?
Pärast võiks vb moded selle teema rallispordi alla tõsta.
Postitatud: 14 Nov 2015 23:03
Postitas reiner
Vanasti kasutati topelt amorte selle pärast, et head amorti polnud saada või lihtsalt rahakott ei lubanud..
Postitatud: 15 Nov 2015 22:08
Postitas Hulkur
Tundub, et keegi ei taha eriti pajatada.
Vanasti oligi ainult õliamort. Selle jäikust mudeti õli paksusega. Töötas ühtepidi. Kokkusurudes ei osuta vastupanu, töötab lahti tõmbamisel.
Vahest juhtus nii, et liiga jäigaks aetud õlikas ületas treppis teel vedru jõu ja tõmbas vedru ülemisse asendisse kokku.
Postitatud: 16 Nov 2015 00:43
Postitas logman
Kas nüüd ei taha, aga pigem vist keegi ei oska midagi tarka pajatada.
Näiteks isiklikult pole ma iialgi ühtegi gaasikat laiali lammutanud. Ja kui kuskilt nende sisu kohta käivat materjali otsida ei viitsi, siis lihtsalt ei viitsi. Või pole vajadust Või ei leiagi. Vähemalt konstruktsiooni peensuste kohta.
Näiteks vaadanud ära selle loo siin
https://youtu.be/JFpfjcCUYr0 ja sobrades veel kõrval soovitatud videote hulgas kaob ära iseleiutamise isu.
Samas aga, kui rahakest napib ja isetegemise-katsetamise isu ikka endiselt suur ning kange tahtmine omada oma käula all gaasikaid, siis pisukese tuhnimise ja keeleoskuse najal leiab idapiiri tagant üpriski põnevaid sellikesi. Teada on, et lääneühiskonnas vahetatakse riknenud tükid välja raha vastu, vanad idakooli mehed aga üritavad esimese asjana põlve otsas miskit taastada

.
Nii mõnigi selline tegevus õnnestub ja võib saada parem, kui tehasest tulnu.
Kas just bilsu bee-kuue tasemel, aga midagi ikka...
https://youtu.be/NsHr6cLLas8
Ja katsetamine

:
https://youtu.be/S1E_s0NL8Zw?t=6m54s
Postitatud: 16 Nov 2015 20:46
Postitas Hulkur
Jaa venemaal tehakse huvitavaid asju.
Paar aastat tagasi veel räägiti bilsudest mis soomes ringi tehakse, kuid nüüd enam sellest väga ei räägita.
Niipalju kui vanaaja inseneridest aru sain siis topelt amorti kasutati mõlema suuna tööks. Et just maandudes lööki summutada.
Postitatud: 16 Nov 2015 22:30
Postitas logman
Maanduse lööki peaks summutama vedru, aga ega ma neis ralliasjades niiväga kodus ka pole.
Eile sai päris hea posu venekeelseid veermiku kohta käivaid videosid läbi vaadatud. Just sellesama siin tekkinud teemapüstituse ajendil.
Gaasikas siis, nagu ma aru sain, on hea selle poolest, et temasse lastav lämmastik (õhk, nagu see venku seal videos oma samaarile tegi, pole vist kõige parem asi õlisse lasta) hoiab ära õli sisse õhumullide tekke. Ei lase õlil emulseeruda.
Kui amordikas kiiresti töötab, siis õli seguneb õhuga, kaotab viskoossuses ja klapp või klapid hakkavad vedelikku n.ö. "krudisedes" läbi laskma. Amort hakkab töötama "vahelejättudega".
https://youtu.be/W4ZZYqRVzLc?t=3m1s
Tegelikult kui ikka korralikult tahta, siis nagu eilse kinoõhtu käigus selgus, on "tuubis" materjali veermiku kohta nagu murdu
Üks hea filmirull, mis vedrulõikajad korraks maa peale peaks tooma või võiks tuua, on näiteks selline:
https://youtu.be/OflrYHXtirI
See meeldis mulle ka. Heli on tänu segavale taustale täielik kräpp, aga tüüp teeb oma tööd väga korralikult:
https://youtu.be/AGtKhu0aML4
Ja lõpuks Monroe amordikate ehitusest ning tööpõhimõttest
Ühe anumaga (monotube)
https://youtu.be/ThRB1SfxUxg
Ja kahe anumaga (twin tube):
https://youtu.be/b8QUEcMoKzQ
Vene spetside jutust sain aru eri markide kohta, et Koni on kestvuselt igavene, Monroe rõhub heale pidamisele pidurdamisel ja tavasõidul ettetulevates oludes, KYB on ja ei ole kah (selline keskmine tänavaautole pakutav odav asjake), Sachs'i kiideti mingil määrale ja lõpuks siis Bilstein on nende jaoks hinnatud kiire kurvisõidu amordikana täielik tippklass. Maitse asi, eksole.
Postitatud: 17 Nov 2015 10:48
Postitas 01vaz01
Kui kellegil huvi nende amortide vastu võtku minuga ühendust.
Saadaval kahte varianti, tavaline ja reguleeritav. Tavaline on väga korralik racing amort, jäik ja töökindel. Töötava osa vars jämedam kui bilsul. (vt foto) Reguleeritava eeliseks, hea asfaldil jäigaks sättida ning kruusal pehmemaks.
Hinnaklass bilsuga võrdeline.
Ja kui kedagi huvitab veel kangemad ja pikema käiguga amordid saab neid ka Ladale. Kuid hind jääb sinna tuhande kanti. Spets Ladale tehtud, Tõelised ralli amordid, 3way ja reg.
