Auto mõistlikuse piires kergemaks?
Auto mõistlikuse piires kergemaks?
Auto mõistlikuse piires kergemaks?
Tere, kuidas saada autot mõistlikuse piires kergemaks, autoks on 2105. Põhja peale oli autol pandid ligi 20 kg pigi, selle ma rookisin välja ja et roosteuss selle peale pahaseks ei läheks kruntisime ja värvisime põhja ka veel ära. Niisiis, otsin võimalusi kuidas teha autot kergemaks nii, et sellepärast neeru maha müüma ei peaks(teisisõnu, et sõita ka veel kannataks).
Tänud
Tänud
-
gGhostRider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 404
- Liitunud: 17 Aug 2005 20:37
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
tagumiste uste siseraam, klaasitõstukid minema, kapoti tugevdusraam, pagasniku tugevdusraam, esi ja tagumised sisemised rattakoopad, pmst kapott ja pagass klaaskiust ja kinnitad kiirkinnitustega! originaalkinnituse lõikad välja koos alusega..
kergmetallist veljed - sh tagavararatas, väiksem=kergem aku...
tagumised küljeaknad polükarboonist
kergmetallist veljed - sh tagavararatas, väiksem=kergem aku...
tagumised küljeaknad polükarboonist
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
kaaluvõit=kiirem sõit 
Tegelikult plaan siis järgmine, et mina ja ladaklubi kasutaja "Tegija" ehitame ühte 05-te, millega hakata käima siis ladaklubi üritustel, kuid selleks, et sellistel üritustel käia, peaks olema ka masin vastav. Seega ehitame praegu täiesti nullist seda masinat üles, alustades mootori kap.remondist, ning lõpetated veermiku/vedrustuse paremaks lihvimisega. Praeguseks on pool projektist valmis, st. et mootori saaks peale varsti tõsta(kui 05 roolikarbi leiaks), veermik on täiesti uute detailidega vahetatud ning uued istmed, rool ja muud pisividinad.

Tegelikult plaan siis järgmine, et mina ja ladaklubi kasutaja "Tegija" ehitame ühte 05-te, millega hakata käima siis ladaklubi üritustel, kuid selleks, et sellistel üritustel käia, peaks olema ka masin vastav. Seega ehitame praegu täiesti nullist seda masinat üles, alustades mootori kap.remondist, ning lõpetated veermiku/vedrustuse paremaks lihvimisega. Praeguseks on pool projektist valmis, st. et mootori saaks peale varsti tõsta(kui 05 roolikarbi leiaks), veermik on täiesti uute detailidega vahetatud ning uued istmed, rool ja muud pisividinad.

Selleks, et üritustel käia pole vaja spets masinat. Piisab tavalisest tänavasõidukõlbulikust autost, et sõiduoskusi lihvida. Liigne kergemaks lõikumine võib ühel hetkel tähendada ka seda et mõnest võistlusest enam osa võtta ei tohigi jne, jne.
...aga jah, ma ei ole vist see kõige õigem inimene, kes siin sellist juttu räägib;)
...aga jah, ma ei ole vist see kõige õigem inimene, kes siin sellist juttu räägib;)
-
ppavlik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61
Kusagil nagu juba oli kergemaks tegemisest juttu, aga ei viitsi otsida. Eeldatavasti tahad sa selle autoga tehnoülevaatuselt ilma EAL kaardita läbi saada? Sel juhul langevad muidugi polükarbonaataknad ja plastist/alumiiniumist kaaned ära, nagu ka nende originaalkinnituste eemaldamine. Põhja tegid sa pigist puhtaks, aga kas ka seestpoolt? Autos sees on teist samapalju pigi, roogi ka see välja. Siis viska minema põrandapolstrid ja kogu termo- ja müraisolatsioon (nii põrandalt, armatuuri alt kui ka laest). Tagauste klaasitõstukid võid samuti ära võtta ja täiesti üleliigne on muidugi igasugune audiosüsteem. Nagu Logman ütles võimalikult väike aku ja tagavararatas ja kui auto ikka veel liiga raske on, võid kapoti ja pagasnikukaane tugevdusraamist osa talasid eemaldada. Ka tagapidurite regulaatori eemaldamine ei tundu auto omadustele vähimatki halba tegevat (vähemalt mina küll ei märka, et tagapidurid kuidagi teismoodi käituks). Ülevaatustevaheliseks ajaks võid eemaldada ka kaitserauad, aga Rakverre ei soovita sel juhul sattuda: sealsed politseinikud on väga tundlikud (iseäranis, kui see auto nende linnast pärit pole).
Ja kui aja peale sõiduks läheb pane paaki minimaalselt bensiini:lol
Tegelikult ei ole vaja üle aru ka seda asja nüüd kergeks teha. Peamine oleks just raskuskeskme alla poole toomine. Enda jääraja masinal(2107) sai ka kõik üleliigne välja loobitud ja auto kergeks tehtud, aga mingi aja pärast oli tunda, et tagaots liiga kerge. Paigaldasime pagassi 2 x 25kg tsinkplaadid, ehk siis 50kg raskust tagaotsale ning sellega paranes auto juhitavus märgatavalt.
Tegelikult ei ole vaja üle aru ka seda asja nüüd kergeks teha. Peamine oleks just raskuskeskme alla poole toomine. Enda jääraja masinal(2107) sai ka kõik üleliigne välja loobitud ja auto kergeks tehtud, aga mingi aja pärast oli tunda, et tagaots liiga kerge. Paigaldasime pagassi 2 x 25kg tsinkplaadid, ehk siis 50kg raskust tagaotsale ning sellega paranes auto juhitavus märgatavalt.
Lower your standards and you'll never be disappointed!