Rool raske

Rool raske

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Rool raske

Postitus Postitas joonaskala »

Tervist!

Probleem siis selles et..06l on rool väga raskeks läinud kuidagi. Pmst väike õnnetus juhtus sõbral, sõitis temaga kõrvalistuja poolse rattaga äärekivisse, niiet plekkvelg kõver. Aga ei mäleta kas peale seda hakkas see jama või ei..Tol hetkel oli sellel samal veljel peal 175 suverehv ja teiselpool sama, aga rool ei olnud ennem seda nagu raske.
Hetkel sai need samad 175 rehvid pandud 13" valuvelgedele ja ette alla, aga asfaltteepeal no kurat ei jõua keerata, kahe käega rammi niiet higi jookseb.. Ei ole ju normaalne?

Mis võib valesti olla? Roolikarbis õli on ja kõik paistab timm. Võtsin rattad alt ära ja tõstsin esiotsa õhku, siis käib päris kergesti, aga midagi ikka nagu takistaks õrnalt. Võtsin siis mõlemalt poolt sarniirid küljest ära(et pmst ketta ja rummuosa eraldi liiguks), need liikusid ka päris hästi.
Ja selhetkel rooli keerates, kui oli taga ainult roolikarp ja hoovastik, siis oli ka asi ikka päris päris kerge.

Aga nii kui auto maha lased, siis läheb rool ikkagi liiga raskeks.
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Blokkdiffer on ka...aga mdea kas tõesti saab see niipalju takistada?
r
raunolend
Foorumi kasutaja
Postitusi: 80
Liitunud: 03 Okt 2008 21:25
Asukoht: viljandimaa
Autod: lada21011

Postitus Postitas raunolend »

See differ ei tee rooli raskeks vaid hakkab tagasilda murdma kere küljes. Kui kõik vardad ,õõtsad sirged siis on asi roolikarbis mis sa õnnetuse tulemusena lihtsalt otsa .
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Jamh, minuarust ei saa ka blokk teha sellist pulli.

Ei tahaks uskuda ka seda roolikarbi värki, täitsa õli kõik sees, proovisin maha keerata ka seda veel, aga see tegi õrnalt kergemaks, aga mitte palju.

Aga no, seda ma nüüd küll ei oska öelda kas miski kõver võib olla..kuidas need õõtsad üldse kõveraks saavad minna?

Muidu kõik munakad ja asjad(sarniirid jms) on tuugad, ei loksu ega midagi, ja kõik mis annab määrida on määritud
r
raunolend
Foorumi kasutaja
Postitusi: 80
Liitunud: 03 Okt 2008 21:25
Asukoht: viljandimaa
Autod: lada21011

Postitus Postitas raunolend »

Mis seal maha keerata on ? Roolilõtku saab vähemaks reguleerida . Kas parema poolraami küljes olev varraste liigend on laagrite peal või pukside peal ?
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Lõtku jamh, aga kui see liiga peale keeratud on, siis tõmbab ju roolikarbi kinni..

Aga varraste süsteem pukside peal.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Selle asemel, et siin roolikarpi suuremalõtkuliseks keerata, mine kõigepealt lase pingis oma rattad otseks keerata. Siis selgub ka, et kas on midagi kõver sellest äärekivisse sõitmisest.
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Kui oleks midagi kõver, siis ta ju kisuks teepeal..
Rattad jooksevad täitsa otse ja ei ole midagi lääpas. Kõik paistab korras olevat.

Katsudes neid ülemist ja alumist sarniiri..nende munakad juba käivad kuidagi väga tuugalt..
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Võtsid rooliotsa lahti ja tõstsid auto üles alumise õõtsa alt, et ainult munakaid oskad kommenteerida?
Sild võib olla väga lihtsalt paigast ka silma järgi päris sirgete asjadega, nii ehku peale ei oska mitte keegi öelda sulle absoluutseid tõdesid siin. Ehk lõi roolikarbi alumise laagri ära või pendli vms. Kiskumine ei ole kindlasti ainuke mõõdupuu millega silla seadeid hinnata.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
joonaskala
Foorumi kasutaja
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Sept 2011 21:56
Asukoht: Rapla
Autod: Lada VFTS(2.0 ford), BMW E28
Kontakt:

Postitus Postitas joonaskala »

Miski jäi ikka katsumatta...kui sarniirid kinni, ja rattarummu liigutada, käis küll enam vähem hästi. Aga võtsin alumised sarniirid lahti, ja no rsk, sarniirid nii kinni et käega ei jõua liigutadagi -.- Selles kogu kamm siis ka oli...

Ostan uued ja panen kõikidele tavoti nipplid ka külge, ja siis tuleb määrima hakata neid ilusti.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Isegi viltukulunud rehvid võtavad auto korras sillaga vänderdama ja teevad rooli raskeks. Kohe tekkivale küsimusele vastuseks, et nii ideaalselt pole sild paigas olnud, et rehv algusest lõpuni ühtlaselt kulnud oleks. Järgi proovitud, rehve lõpuni lastes:). Samas isegi erineva tootja rehvipaar muudab rooli kergemaks või raskemaks.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

 
joonaskala kirjutas:... võtsin alumised sarniirid lahti, ja no rsk, sarniirid nii kinni et käega ei jõua liigutadagi -.- Selles kogu kamm siis ka oli...

Ostan uued ja panen kõikidele tavoti nipplid ka külge, ja siis tuleb määrima hakata neid ilusti.
Uued ja ka töökorras sarniirid on ikka üsna tuugad - palja käega nurka muuta ei jõua elusees.
Kamm on ikka mujal!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

Asi võib olla sarniirides. Aga see oleks loogiline näiteks siis kui autovahepeal seisis...Isiklik kogemus kaua seisnud masinaga millel käis väga raskelt rool, määrdeniplid olid küljes kust lõin määret juurde, aga raskelt käima jäi ikka (sõites harjus ära, noor poiss:)). Hiljem jäi sama masin aastaks seisma, selle ajaga oli sarniir täiesti kinni jäänud, rooli keerata oli üliraske. Mingi sportrool oli peal mis läks keerates kõveraks. See auto nüüd ammu juba vanarauas, aga lahti võttes selgus et ühe poole käänmik ei tahtnud liikuda sarniiride tõttu.
m'kay
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1110
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Võib nii olla, võib naa olla. Mul on ka kunagi vaz-il sarniirid kinni olnud. Ei mäleta küll, kas ülemised või alumised ja miks nad kinni olid.
Ja uued sarniirid on tõesti üsna tuugad näpu vahel keerama.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Vasta