1. leht 4-st

Zhiguli mootor

Postitatud: 27 Mai 2002 08:16
Postitas uzz
Jah, mõtlesin siin hoovi peal vedeleva '72 01 korda teha. Asjal on küljes mõningad pisivead, nagu olematu värv (aga roostet on vähe, vana hea vene plekk ilmselt) ja juhipoolsed vahetamist vajavad uksed, aga põhiline probleem on mootor. Vanal mootoril on jooksnud rõngad maha ja oli plaan ehitada teise ploki peale uus ja korralik mootor. Esimese asjana mõõtsin pottide läbimõõdud ära, et kui palju plokk kulunud on, aga jahh... Plokil on tähiseks 2101, aga silindri läbimõõt on 76mm asemel 79, ehk siis 011 oma. Kas on võimalik, et plokk on 011 oma? Mootor on pärit kunagi ostetud ja praeguseks läbi ussitanud pea viimse pulgani originaalselt '71 01-lt, mille endine omanik väitis olevat selle originaalmootori. Kuna aga plokil on peal üllatavalt hea värv ja seerianumber ei sobi kuidagi tollesse aastasse, siis on alust arvata, et mootor on olnud vahetatud. Kuna ilmselt vanad kolvid sisse ei lähe on vaja ka uusi kolbe, nii et huvitaks palju see lõbu maksma võib minna? Ja veel... kas kellelgi pole korralikku (soov. lihvitud) 03 väntvõlli pakkuda, sest kui asi juba ette võetud, siis võiks asjast 1,6 välja aretada, ploki küljel on ju ikkagi 2101 või kuidas...:)

Postitatud: 27 Mai 2002 15:24
Postitas max
Tead? ehk olex mõtekam osta uus mootor? A teisest küljest on ise tehtud hästi tehtud, tead mis seal sees on!
Muidugi soovitaksin osta kusagilt odavalt 1.6e et see juba niisama norm.! Ise sain yhe kap. rem 06-e mootori 1.6-e 700 eegiga... omanik tegi asja korda ja sõitis sama päeva õhtul, mil auto liikuma sai, mingi bussi alla... kere oli jummala sassis, a mootorit polnd miski puutund... hetkel see mootor rapla politsei parklas sinise 03-e peal...et soovitax selle sealt ära vedida, kel võimalik... a maxud vist juba liiga suured!

Postitatud: 29 Mai 2002 11:04
Postitas wax
:o Mis karpaga see mootor sul on?

Postitatud: 01 Juun 2002 15:42
Postitas max
kui see kysimus oli mulle, siis ma karpa oli miski saksa oma... 05-tel käib ka sihuke... vaakumiga! mitte mehhaaniline

Postitatud: 04 Juun 2002 15:16
Postitas wax
:) ei see küsimus oli '72 aasta isendi kohta. Esimeste aastate 01-d tulid ju räigemate karpadega, seepärast küsisin.

Postitatud: 04 Juun 2002 20:00
Postitas Siim
Karpateema käsil nagu ma näen. Väga tore. Mis te asjast arvate? Nimelt pidavat vana 2103 karburaator segulõõridega 23 ja 25mm (difuusori peal on
pressitud number) ja mõlema siibri MEHAANILINE ajamiga olema õige häälestuse korral peaaegu
sama hea, kui 2xWeber. Sellest väitest johtuvalt ka boonuslüsimus - kus sihukesi karpasi ripakil võiks olla?

[Edited on 4-6-2002 by Siim]

Postitatud: 04 Juul 2002 22:33
Postitas Mike
Vaat siin on nüüd üks tähtis point. Kui tahad vinget minekut pika käiguga on parem lühem sisselaske trakt seega etem 2xWebwer. Pikem sisselaske tarakt annab parema mineku just madalametl pööretel kuid kõrgetel nii hästi ei roki sests õhu takistus on suurem enne silidreid võrreldes 2xWeber.

Postitatud: 05 Juul 2002 11:15
Postitas mess
Originaali postitas Mike
Vaat siin on nüüd üks tähtis point. Kui tahad vinget minekut pika käiguga on parem lühem sisselaske trakt seega etem 2xWebwer. Pikem sisselaske tarakt annab parema mineku just madalametl pööretel kuid kõrgetel nii hästi ei roki sests õhu takistus on suurem enne silidreid võrreldes 2xWeber.
Täitsa õige jutt.

Tegelt on siksi mõlematel kollektoritel see häda ka, et torud erinevatel silindritel eri pikkustega. Seda, et väljalaske kollektor NIIIIII lühike on, pole mõtet mainidagi.

Postitatud: 06 Juul 2002 18:17
Postitas tuhajuhe
Mina tean,et pikk sisselase annab hea lõpu pööretele ja lühike madalatelt minek järsem.Estonia vormelitele tehti karpa ja kaane vahele pikem sisselaske kollektor kui ralliautodele.Aga väga palju loeb üldse mootorist ja nukkvõllist.

Postitatud: 07 Juul 2002 21:37
Postitas Mel
Siin mainitakse(wax), et vanematel siksidel räiged karpad. Kuidas seda peab mõistma? Mul 01 74 aasta, kõik originaal; 03 78 aasta, samuti originaal. 03 on elektro-magnet klapiga. Lisaks veel 011 79 aasta oma, millel on vaakumiga karpa. Millist oleks kõige kasulikum aretama hakata?

Postitatud: 11 Juul 2002 08:54
Postitas tuhajuhe
Need auto välja laske aastad ei ütle suurt midagi kindlat,oluline on karpa peal olev nummeratsioon.Oluline on ees olev ja viimane indeks mis ütleb ära karpa tüüside suurused ja segukoonuste suurused.See on siis 210 (1;2;3) siis tuleb pikk number ja selle lõpus olev indeks on oluline.Igal varjandil ei pea olema seda indeksi.Need numbrid on karpa keskmise korpuse all serva peal.Kunagi kirjutasin omale tabeli igasugu karpa varjantidest.Aga vaakum karpad jooksevad ka kuidagi kuid mehaanilise ajamiga on paremad

Kiirendus jne

Postitatud: 19 Juul 2002 19:45
Postitas Raxo
01 '72
Rääkige mulle kiirenduse parandandamisest, mis vaja teha ja palju pappi läheb. Rakveres igav sõita, kui teistele alla jääd :lol (kuigi ei jää, aga noh, siin on mingid vanaemad ja vanaisad ka ju).
Mida üldse annaks odavalt ümber teha (ressursid praegu piiratud)?
Mul on vist peaaegu kõik orginaal - veljed 01 omad, rehvid 155 R13, mootori kap.remont juuni 2002, UUS 30.a vanune käigukast jne (Ok, makk ei ole orginaal :D , kuigi vana vene raadio on ikka veel sees, seega 2 raadiot).

Postitatud: 20 Juul 2002 19:16
Postitas tuhajuhe
Uue sumpa(varjandid) ja plokikaane pead ära tegema ning natuke surveastet tõsta.Ja hooratta kergemaks treima.Muidugi see väike loetelu ka alla1500eek ei tule.Kui sobib teen ära.

Postitatud: 21 Juul 2002 16:08
Postitas Raxo
Räägi täpsemalt sumpast, plokikaanest ja surveastme tõstmisest. Need nagu kergemalt tehtavad. Hoorattaga on paras jama, ei viitsi praegu nii palju jurada. :rolleyes

plokikaan

Postitatud: 21 Juul 2002 18:01
Postitas olaaf
Kui palju plokikaane kap rem eest küsid tuhajuhe?
Mootor 1300cc rihmülekandega.
Vaja vahetada nukkvõll(ühte nukki vist enam nagu pole) võimalik, et mõni klapotska isegi koos pesaga, klapisääretihendid, nuka otsast see kuramuse simmer ka.
Mootoriga lugu selline, et kaugel stagna ajal tegi eelmine omanik ilmselt plokikaane ringi, et saaks 76-ega sõita.
Viimane kord, kui plokikaane maha võtsime, siis nagu aru küll ei saanud midagi, et puuritud oleks aga ega ma nii väga ei uurinud ka. Praegu mooor ei suitse ja surve silindris igatahes madal 8,5-9vist.
Palju selle värgi eest küsid:
a) kui toon ise vajalikud osad
b) hangid vajaliku ise
Tingimuseks see, et töö peab olema ühe päeva jooksul valmis ja kvaliteetne(hommikul alustab- õhtul sõidan minema).
Oleks tore kui vastad.

[Edited on 21-7-2002 by olaaf]

[Edited on 21-7-2002 by olaaf]

Postitatud: 24 Juul 2002 22:37
Postitas tuhajuhe
Olaaf mul on üks 05 kaan,minul on lihtsam kui tood ise vidinad.Mina teen siis kaane ära ja sinul tuleb ainult niikaua oodata kui kaaned ära vahetan(umbes 3tundi).Ainult et kas lasen kaant natuke maha ka freesida ja sisse-väljalaske kollektorid lihvin freesin või mis?Kui kaant maha freesida siis peaks panema reg. nukkvõlli hammasratta.Hoorattaid lasen ka paar tükki teha kergemaks eks siis otsustad.

Postitatud: 25 Juul 2002 18:47
Postitas olaaf
Saaks parem kuskil kokku...(tallinnas)
oleks palju konkreetsem... See on hea, et sul 5-e plokikaan on. Ühe konstruktiivse vestluse tulemusena jõudsin arusaamale, et seda ploki kaant POLE MÕTET enam edasi aretada seoses sellega, et põlemiskambrid on ilmselt ikkagi suuremaks puuritud!!!
Kui tööst lähemalt, siis oli mõte küll sisselaske kollektor ka ära lihvida... hoorattast ei oska veel midagi öelda- eks seda jõuab veel arutada. Aga mida täpselt ostma siis pean.. klapid ja pesad ja kogu mäng või?
Kaane jaoks uut (vähekasutatud) nukkvõlli mul ka veel pole.
Ma arvan, et peab vist koos poodi minema...et mingit jura pähe ei määrita ja midagi ära ei unusta! Ju ma võta sinuga ühendust ka, eks siis näe.
[Edited on 26-7-2002 by olaaf]

Mida annab teha 1300 mootoriga

Postitatud: 29 Juul 2002 12:06
Postitas Lauri
Teatavasti sain endale siis ka masina.Nyyd tahaks teada et mida siis 1300cc 21011 mootoriga teha annab nii et kui gaasi vajutada siis mersuvennad seljataha jäävad:)Jama on vist ka selles et plokikaant on 76 bensu jaoks suuremaks freesitud aga igaljuhul on vahel Al leht ja 2x tihend.Plokikaanel on märge (peale pikka numbrit)AKBM2 või midagi sellist.Seda olen näinud ka yhe tuttava masinal oskab keegi öelda ons see hea või halb.Anyway mida siis nii võimalikult vähese rahaga teha annab.

Postitatud: 29 Juul 2002 14:19
Postitas mess
No kurvastuseks võib öelda, et vähese rahaga ei saagi midagi olulist ära teha.

No muidugi suhteliselt odav variant on lahtise õhufiltri modifikatsiooni kasutamine, samas täis efekti saavutamiseks tuleks siis ilmselt ka karpat pisut reguleerida, ja ehk düüsegi vahetada.
Järgmisena võiks mõelda uue väljalaske süsteemi peale, mis juba märgatavalt kallim, üks kõik kas siis hakata pihta juba kollektorist või piirduda tagumise pütiga, vahe on ainult tulemuses ja hinnas.
No suurema tööna juba plokikaanes kanalite suurendamine, lihvimine ja poleerimine, klappide suurendamine, surveastme tõstmine, nukkvõlli vahetus, mootoris hooratta kergendamine, saalede õhendamine, ja palju muid nippe, mis aga kvaliteetse töö puhul (kvaliteet peaks ilmselt selle töö juures esmatähtis olema) võib juba rahasumma mitme kordseks võrreldes auto alghinnaga ajada.

Kui sul on mingi 76 peale tehtud mootor, siis mina ei hakkaks küll sellist pornograafiat tuunima. Pigem ostaks siis juba korraliku 1600 originaali näiteks ja tulemus võib olla hoopis parem.

Ma suhtun üldse väga skeptiliselt masinatesse, mis on kokkuhoiu mõttes 76 le ümber tehtud. Minu jaoks näitab see, et omanik on ilge kooner olnud ja tahtnud iga võimaliku kandi pealt auto juures kokku hoida.
Kõigepealt et "modifikatsioon" ennast ära tasuks lasti see tuttava jota juures , kes ainsa tööriistana tundis kirvest ja kirkat, pudeli viina eest ära teha.
Samuti võib kindel olla, et omanik on kasutanud mootoris mingeid iks tüüpi õlisid ja muid vedelikke, hea kui need auto jaokski mõeldud oli. Tean, et agaramad vennad kasutasid mossedes piduri õli asemel vett, kui kitsas käes oli
:puzzled No anna andeks ma küll ei taha sellise autoga enam sõita, millel 66 paagis, vesi pidurisüsteemis ja toiduõli karteris olnud.

Ma nüüd ei tahtnud sinu masinat üldse maha teha, võib olla liigub päris hästi. Point mida ma lihtsalt mainida tahtsin on see, et tuunida on mõtet ainult korralikku mitte poolpidust masinat.
Tuunimine ise on ses suhtes tore protsess, et seda saab teha jupi kaupa ja lõputult. Iga kord lisades mingi uuenduse, tulevad uued rõõmud ja hädad. Isegi rallimehed, kes on oma masinatest võtnud selle, mis võtta annab, leiavad alati, et masinat annab veel paremaks teha.

Postitatud: 30 Juul 2002 14:31
Postitas Mike
Kui palju läheb maksma kaanel surve astme tõstmine 9,5, juhtpukside ja klapisääretihendite vahetus ja klappide sooveldamine.