MÜSTIKA: 06 mootori kett ei sobi
Postitatud: 29 Mär 2015 21:44
Probleem siis järgmine, et sadatuhat läbi sõitnud 2106 1600ne mootor sai kap. remondi, sh uued hammasrattad ühe komplektina ja uus kett(Kõik asjad MasterSport).
Kokku pannes selgus, et kett nagu ei ulatu, ketipingutit ei ole võimalik sisse panna. On tegelt võimalik pinguti vägisi sisse keerata, aga kett jääb jube suure pinge alla(tõmbab väntvõlli saale õlituse kinni, tuttaval kogemus olemas liigse pingega).
Ketipinguti tald on õige, 06e oma. Proovisime ka vana tallaga mis maatasa kulunud. Ka sellega ei lähe ketipingutaja lõpuni sisse, jääb ca 2mm vahe sisse pingutajale ja kaanele, uue tallaga jäi ca 1cm vahe.
Kett on õige, uus MS pikem kett, 116 lüliga (lühem 114), vanaga kõrvuti pannes täpselt sama pikk. Sai isegi teine uus kett kõrvale ostetud, et äkki ühe keti viga, aga kumbki ei istu.
Kõik on õigesti kokku pandud, hammasratastega ei saa midagi nihu panna, pinguti on võimalikult kokku surutud ja pinguti sissepaneku ajaks keti lõtk jäetud õigele poole ikka, kett jookseb sealt kust peab.
Vana kett istub nii vanade kui uute hammasratastega, ka uue ketipingutus tallaga.
Uued ketid ei ulatu mitte millegiga, ei uute ega vanade hammakatega, ega ka ketipingutus taldadega.
Pinguti ja kaane vahele jääb umbes 1cm vahe, millest alates enam pingutaja sisse ei lähe. Kõik mootori jupid on ikka selle omad, ei pannud teist plokikaant vms, 21011 markeeringuga madalam kaas on originaalis. Uus ja vana kett sama pikad(vana kett mõni 1-2mm pikem kulumisest).
Esimese asjana kahtlustasime, et pingutustalla kummikiht liiga paks, aga no kui maatasa kulunud tallaga ka ei ulatu, siis pole selles viga.
Nüüd kahtlustame, et keti hambumine hammasratastega pole piisavalt sügav, igal hambal jääb võibolla see 0.5mm vahe sisse, ja pikapeale teebki ketti niipalju äkki lühemaks. Samas, lauapeal panin keti peale ja uurisin, istub ilusti hambasse, aru pole midagi saada, et valesti oleks vms.
Mõistus on otsas, kui kellelgi on juhuslikult uus veneaegne 03/06 mootorikett sahtlis vedelemas, siis võiks teada anda. Eelmine mootor läks veneaegse ketiga ilusti kokku ja sõidab siiamaani.
Kokku pannes selgus, et kett nagu ei ulatu, ketipingutit ei ole võimalik sisse panna. On tegelt võimalik pinguti vägisi sisse keerata, aga kett jääb jube suure pinge alla(tõmbab väntvõlli saale õlituse kinni, tuttaval kogemus olemas liigse pingega).
Ketipinguti tald on õige, 06e oma. Proovisime ka vana tallaga mis maatasa kulunud. Ka sellega ei lähe ketipingutaja lõpuni sisse, jääb ca 2mm vahe sisse pingutajale ja kaanele, uue tallaga jäi ca 1cm vahe.
Kett on õige, uus MS pikem kett, 116 lüliga (lühem 114), vanaga kõrvuti pannes täpselt sama pikk. Sai isegi teine uus kett kõrvale ostetud, et äkki ühe keti viga, aga kumbki ei istu.
Kõik on õigesti kokku pandud, hammasratastega ei saa midagi nihu panna, pinguti on võimalikult kokku surutud ja pinguti sissepaneku ajaks keti lõtk jäetud õigele poole ikka, kett jookseb sealt kust peab.
Vana kett istub nii vanade kui uute hammasratastega, ka uue ketipingutus tallaga.
Uued ketid ei ulatu mitte millegiga, ei uute ega vanade hammakatega, ega ka ketipingutus taldadega.
Pinguti ja kaane vahele jääb umbes 1cm vahe, millest alates enam pingutaja sisse ei lähe. Kõik mootori jupid on ikka selle omad, ei pannud teist plokikaant vms, 21011 markeeringuga madalam kaas on originaalis. Uus ja vana kett sama pikad(vana kett mõni 1-2mm pikem kulumisest).
Esimese asjana kahtlustasime, et pingutustalla kummikiht liiga paks, aga no kui maatasa kulunud tallaga ka ei ulatu, siis pole selles viga.
Nüüd kahtlustame, et keti hambumine hammasratastega pole piisavalt sügav, igal hambal jääb võibolla see 0.5mm vahe sisse, ja pikapeale teebki ketti niipalju äkki lühemaks. Samas, lauapeal panin keti peale ja uurisin, istub ilusti hambasse, aru pole midagi saada, et valesti oleks vms.
Mõistus on otsas, kui kellelgi on juhuslikult uus veneaegne 03/06 mootorikett sahtlis vedelemas, siis võiks teada anda. Eelmine mootor läks veneaegse ketiga ilusti kokku ja sõidab siiamaani.