K:klapid klapid klapid

K:klapid klapid klapid

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

K:klapid klapid klapid

Postitus Postitas Laurimetall »

Olen suht palju kordi klappe reguleerinud ,kui kui külmalt käima panna ,siis klõbisevad ikka. Reguleerimised olen teinud raamatu järgi paarides 6-8, 4-7, 1-3, 2-5 Keerates nukvõlli 90 kraadi . Nüüd huvitakski mind see ,kuidas reguleeritaxe klapid nii ,et klõbinaid enam pole. Olen nagu kuulnud ,et saab ka teisiti reguleerida ,kui raamatus üteldud ,Keegi on rääkinud ka veel nookuri loksutamisest ,kuid endal kahjuks pole veel seda tunnetust ,kui palju on õige. Endal hakkas silma ,et kui klappi vahesid kontrollitakse lehtkaliibriga ,siis ei ole nuk mitte kõige madalamas olekus ,et kas äkki peax võtma teise nuk võlli kõrvale ja pöörma nuka kõige madalamasse seisu ja siis reguleerima kaliibriga . Igastahes hea nõu on oodatud
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Nukkvõlli peab pöörama 180 kraadi iga paari vahel. Kõige täpsemini saab reguleerida indikaatorkella abil.
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

Algselt postitas: 2107
Nukkvõlli peab pöörama 180 kraadi iga paari vahel. Kõige täpsemini saab reguleerida indikaatorkella abil.
Puha vale, vänta keeratakse 180 kraadi, nukka keeratakse ikka 90 kraadi sest üks nuka pööre on kaks vända pööret. Ja indikaatorkell ei pruugi ka alati kõige täpsem olla, eriti siis kui nukk ja nookurid on kulunud.
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Jeejeel nuka pööramise koha pealt õigus jah- 90 kraadi muidugi, aga indikaatorkell siis ikkagi hea, kui nookurid ja nukk kulunud. vene ajal oli isegi rakis kella jaoks müügil, nüüd nähtavasti tuleb käsitööd teha.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

tegijamad mehed panevad käsitsi (kaliibriga ) ja midagi ei klõbise. Asjal peab mingi point olema . ( küsiks veel siin ,et kui võtta teine nuk kõrvale ja panna paisumispilu kõige madalama nukvõlli osa kohalt ,kas siis jääb klapp avatuks valel ajal ,või ei sulgu täielikult
a
Agur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 25 Mär 2002 09:49
Asukoht: Klooga
Autod: pole ladat, pole probleemi

Postitus Postitas Agur »

Mul indikaatorkell ja lehtkaliiber olemas. Mõlemaga saab ilusti klapivahed regullitud. Ainult ,et regulaatori kinnikeeramisel muutub klapivahe. See mutri ja poldi tehnoloogia on pisut mäda :)
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

kaliiber peab minema vahele kerge surumisega, kui oled kontramutri ära pingutanud siis mõõda uuesti, kui kaliiber läheb nüüd lõdvalt vahele, pead vahet pisut väiksemaks keerama pingutad kontra ära ja mõõdad uuesti. seda teed iga klapiga senikaua kuni vahe on paigas. Saab reguleerida ka nii, et iga silindri klappe keerad kui on survetakt ja kolv ülemises surnud seisus. Ja siis ikka sisselaskel kaliiber 0.15 ja väljalaskel 0.20, mis klapp on mis saad vaadata selle järgi, kuhu suubub sisselaske ja väljalaske kollektori vastav toru
-
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Nii sisse kui väljalase peab olema jahtunud mootoril 0,15-0,16mm.Klapi reguleerimisel tuleb klapivahe keerata nii peale,et kaliiber oleks raskelt liigutatav,seejärel keerata niipalju maha,et kaliiber tuleks pinguga välja ja annaks ka sisse tagasi lükata.
Pealekeeramine on vajalik põhjusel,et pind on lai ja tavaliselt puudutab nookur nukkvõlli mitte keskosaga vaid servaga ja alles pinge alla keeramisel keerab ennast õigesse asendisse.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kui nukvõll ja/või nookurid on kulunud ei aita ükski reguleerimine. Hääl jääb ikka sisse.
Nookuril ei tohi mingit risti vagu sees olla (väga sageli on). Sealt üle minnes teebki nukk häält.
Paljudel uutel nookuritel on risti triibud (töötlemise jäljed) peal. Sealt saab ka uus nookur väga
kiiresti selle vao otsa üles. Ostes nookureid tuleks väga hoolikalt seda pinda vastu valget
vaadata. Kes otsib, see leiab ka korralikud nookurid.
Oma (lada omad loomulikult) nookurid poleerisin enne sisse panekut veel üle.
C
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

või nii siis lood? Küsin siin veel ,et eile proovisin klappe reguleerida nii ,et tõmbasin nookurid nii pingule ,et kui käega tõsta nookuri tagumist otsa ,siis ümbes 1mm on see lõtk ja kui tugevalt loksutada siis käib väike klõps . Võrreldes siis nii ,kui reguleerisin kaliibriga siis jäi see nookuri liikumine 2mm kanti , Panin siis mootori tööle ja hääl oli veiz tasem ja normaalsem kyll ( mahedam ) kuid mingi klapp ikka klõbiseb ( tühikäigul ja suurtel pööretel koormusega ) Raamatus oli kirjas ,et nookuri tagumist osa tõstes peab olema 0.5 mm see peax siis olema nii ,et kui loksutad nookurit ,siis klõpsu käija ei tohi ja natukene on tunda ,et nookul tõuseb . Kui see nookur reguleeritud sai ,siis proovisin kaliibrit vahele suruda ja ei lähe kohe mitte teine. Vahepeal mõtlesin ,et jätan kaliibri vahele ja siis tõmban nookuri kinni ( täpselt nii ,et ei suru veel klapile ) ja siis tõmban kaliibri välja . Täna aga proovin seda nookuri tagumise osa lõtku saada 0.5 mm peale
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

[Nii sisse kui väljalase peab olema jahtunud mootoril 0,15-0,16mm.)
Koolis õpetati, et sissetulev segu jahutab sisselaske klappi, seetõttu paisub ta vähem kui väljalase, seetõttu ka pilu võib väiksem olla, ome kui meeles püsib, vaatan veel raamatust üle(sisse 0.15 välja 0.2)
-
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Koolis teil tehase insenere pole olnud. Nemad näevad ette 0,15 mõlemale klapile külma mootori korral.
C
a
amper
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas amper »

Võidusõidus kasutame 020 ja 030, ei kolise ta kuigi hullult. Nookurid peavad korras olema
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Mingi uus teooria mul ,et kui reguleeriks klappe nii ,et kui kaliiber 0.15 lükata nuka ja nookuri vahele ,siis puudub nookuri lõtk ja kui kaliiber välja tõmmata ,siis hakkab nookur liikuma . See on ainult teooria!!! kui keegi asjast midagi targemat teab võiks ütelda ,kui nii teha nagu ma siin just kirjutasin ,siis kas see 0.15 kaliiber on ikka õige äkki peax sellise klappide reguleerimise meetodi juures kasutama teist kaliibrit?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kas polnud see asi nii, et lehtkaliiber peab välja tulema 5kg jõuga tõmmates. kaliiber klapide vahele tagasi minna küll ei tohi, oma kogemustega jääb asi siis klõbisema..

uurin raamatuid, kui vastava koha leian siis panen siia ka täpsemalt!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Agur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 71
Liitunud: 25 Mär 2002 09:49
Asukoht: Klooga
Autod: pole ladat, pole probleemi

Postitus Postitas Agur »

Indikaator kellagi tunduvalt lihtsam see reguleerimine. Kui mutrid kinni keeratud saab koheselt kellaga vaadata tulemust.
Mina soovitan kellaga regullida:)
m
miq
Foorumi kasutaja
Postitusi: 122
Liitunud: 08 Dets 2002 19:24
Asukoht: Läänemaa
Autod: 2106&2121

Postitus Postitas miq »

kaliibriga saab ka siiski väga edukalt selle töö tehtud. ei loe end eriti kogenuks, ja siiani olen selle tööga kaliibirit kasutades väga edukalt hakkama saanud.ja see kinnitusmutika keeramisest tekkiva nookuriliikumise asja saab ka suht ruttu selgeks. ;) st et kui palju lahtiolles rohkem peale keerata jne.
v
vazitehnik
Suletud kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas vazitehnik »

tean et seal vandaseibi peal on take, kuid millise kriipsuga mootoriploki peal see tuleb tasa keerata et saaks sealt 6 ja 8 klapist reguleerima hakata, kohe on naha et kui aasta aega pole siksi timminud laheb koik meelest ara niisiis, kes viiciks tuletada meelde kuda saan oma nukkvolli keti oigesse astmesse tagasi, esiteks kui oieti maletan yuli vict alt jallegi seibi mark keerata paika monega neist kolmest kriipusust,keegi seletaks.
:puzzled
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

ühtiksin motamehe jutuga ,et kui on kulunud ei aita ükski reguleerimine ja tundub et sa oled tõsiselt vaeva näinud ja tulemus ei ole ikke veel parem, usun et sellise proovimise peale oleksid pidanud küll juba paika saanud. soovitus kontrolli nukvõll ja nookur hoolikalt üle, sest ega see vahede õigeks seadmine nii raske ka ole ja tundub et sa oled iga suguste õpetuste
järgi teinud ja ka õieti. egas midagi edu. ja kui ei saa ise pöördu mõne sõbra poole, vahel jäävad nii tühised asjad silma vahele.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Ei mäleta enam ,kuid suvel sai asi timmitud sinna seisu ,et kui mootor käima panna külmalt ,siis ei klõbise kui nüüd aeglaselt tooret maha hakata lükkama ( kohe peale käivitust) tuleb pisike klõbin sisse . Gaasi andmise peale kaob klõbin ära ( klõbiseb natuke aind tyhikäigul) Kui temp seier hakkab liikuma on klõbin täiesti kadunud ning ei klõbise üldse ei kõrgetel ega madalatel pööretel. Vihjeks nii palju ,et sai reguleeritud nii ,et kaliiber lääb lõdvalt vahele ja lõdvalt välja. Hästi õrn takistus on aind tunda ja see peale mutri pingutamist.
Vasta