1. leht 2-st

K:Viimane remontmõõt

Postitatud: 02 Juul 2004 21:54
Postitas GTA
pakutakse mulle 1.6 mootorit, mis on jutu järgi viimasesse remontmõõtu puutitud.

siit siis küsimus: kas sellest on kasu ka midagi või ainult kahju.

1. kui palju mootori töömaht suureneb?
2. kui palju väheneb selle arvelt töökindlus?
3. vimasesse remontmõõtu puuritakse tavaliselt kui ma ei eksi siis kokkujooksmise tõttu, kas see on oluline, kas mootor võib oma ajalugu sellel juhul mingite nöökimistega meelde tuletama hakata
4. ehk siis kokkuvõttes, kas asjal on mõtet:puzzled

Postitatud: 02 Juul 2004 22:28
Postitas Boxer
nu mul oli 1,5 mootor ja puuriti 1,6seks. MInu mootori puhul oli see esimene remontmõõt, saaksin veel 1,7 seks puurida. Vahet 1,5 ja 1,6 vahel on ikka tunda. 1,6 on ikke sucu äkilisem kui 1,5 :)

Postitatud: 03 Juul 2004 00:02
Postitas GTA
kas tõesti on see remontmõõdu aste sis 100 cm3 korraga:puzzled

pole küll mingi ekspert aga tundub väga kahtlane...

Postitatud: 03 Juul 2004 00:12
Postitas Kristo
06 remontmõõdud on 1. 79,4mm; 2. 79,7mm ja 3. 80mm.
100 cm3 lisa saavutad 3mm puurides. Boxer nähtavasti puuris 76->79'ks ja saigi oma 0,1l kätte. Sinul nagu ma aru saan on siis 80mm'ks puuritud. Kui tahad ka endale 0,1l juurde saada pead puurima veel 2mm ehk siis 82mm'ks. Ise asi kas sel mõtet on, kui vastupidavust taga ajad siis jäta nii nagu on. Hetkeseisuga kui sul puuriti 80mm'ks, siis töömaht suurenes 40 cm3 :)

Postitatud: 26 Aug 2004 21:44
Postitas rallyiff
põhiline on see et sul väntvõll viimases remondis ei ole sest
siis ei kesta ta mitte midagi

Postitatud: 06 Sept 2004 23:22
Postitas tuhajuhe
Algselt postitas: RallyIFF
põhiline on see et sul väntvõll viimases remondis ei ole sest
siis ei kesta ta mitte midagi
Nii ka öelda ei saa,et ei kesta mitte midagi.Kestab ikka kuid natuke lühem eluiga kui uuel.Ja muidugi oleneb ka kasutajast ja kui palju mootorit päevas ikka viimase pöörde peal hoitakse

Postitatud: 07 Sept 2004 00:30
Postitas Ardi Soovik
Põhiprobleem on selles,et originaalvändal on pindkarastus.Lihvimise käigus eemaldatakse karastatud pinda mille alt tuleb karastust vähem saanud,seega pehmem pind,mille kestvus on väiksem,seda enam et saaled on pehmemast materjalist ja remontsaaled on paksemad,seega ka rohkem pehmust mis alandab vastupidavust.Seega suuremad remontmõõdud on tasakaalukamate sõitjate jaoks.Rallitajatel kestavad nad suhteliselt vähem.

Postitatud: 07 Sept 2004 10:17
Postitas jeejee
Algselt postitas: Boxer
nu mul oli 1,5 mootor ja puuriti 1,6seks. MInu mootori puhul oli see esimene remontmõõt, saaksin veel 1,7 seks puurida. Vahet 1,5 ja 1,6 vahel on ikka tunda. 1,6 on ikke sucu äkilisem kui 1,5 :)
See vahe tuli sellest, et mootorit oli remonditud, kolb ju nüüd tihedamalt silindres jne . :D:D Tegelikkuses ei ole see vahe nii suur ja üldiselt on ikka 1.5 veid äkilisem. 1.6-el on lihtsalt jõudu rohkem.

Postitatud: 20 Jaan 2005 20:41
Postitas Moss
Mul nüüd sarnane mure. Sai endale ükskord SEE muretsetud ja täna mõõtsin silindrite läbimõõdud ära. Tulemuseks nutune 79,7 (kusjuures olid veel kulumisrandid). Nüüd siis tahakski teada, millised remontmõõdud Ladale siis ikkagi on. Sai ühte raamatut lehitsetud, seal oli kirjas et rem. mõõdud on 79,4 ja 79,7; samas Acid ütleb, et on ka 80mm. Nüüd siis kahevahel: kas sebida teine plokk või on võimalik vana kasutada? Palju üldse töötlemisvaru peaks olema et asi kvaliteetne jääks?

Moss@veidi.õnnetu

Postitatud: 20 Jaan 2005 23:32
Postitas Tegija
Võimalik vana kasutada,sest80mm kah olemas.Töötlemisvaru vähemalt 0,15

Postitatud: 20 Jaan 2005 23:39
Postitas logman
Viimases hädas saad veel kaheksa kolvid (82) aretada.

Postitatud: 20 Jaan 2005 23:56
Postitas doris
kui mõtled seda viie plokki mille sa umilt sebisid siis kahjuks “jääb 82 jaoks järelejääv silindrisein liiga õhukeseks. kui projektikaks teha ja läbisõit väike siis peab kindlalt mõnda aega.

1500 on ikka äkilisem kuna kolvid kergemad ju :)
1600 on oma isiklike kogemuste põhjal kõige kapriissem mootor mis ladale on pandud :lol (kogemus on kolme mootoriga :P)

Postitatud: 21 Jaan 2005 03:24
Postitas Moss
Algselt postitas: logman
Viimases hädas saad veel kaheksa kolvid (82) aretada.
Ei ole plaanis 82mm plokki teha ja teistele ka ei soovita, kuna asi lihtsalt ei ole seda raha/vaeva väärt.
Algselt postitas: doris
kui mõtled seda viie plokki mille sa umilt sebisid siis kahjuks “jääb 82 jaoks järelejääv silindrisein liiga õhukeseks. kui projektikaks teha ja läbisõit väike siis peab kindlalt mõnda aega.

1500 on ikka äkilisem kuna kolvid kergemad ju :)
1600 on oma isiklike kogemuste põhjal kõige kapriissem mootor mis ladale on pandud :lol (kogemus on kolme mootoriga :P)
Mootor sama jah, mis UM'i aianurgast sai ära veetud. 80mm max, mis sinna surun, 82mm on raha raiskamine. Sellest 1500se kummardamisest pole ka siiani aru saanud...
Paras projektikas ta oleks jah iseasi kas 50 tuh. on väike
läbisõit...


Kui kellelgi on 80mm Lada kolbe (soovitavalt sirgepõhjalisi (011) ja ilma klapisüvenditeta, siis paluks U2U).

Postitatud: 21 Jaan 2005 09:17
Postitas Ardi Soovik
Võin pakkuda vahetust,sinu 79,7 ja minu 79,0(puurimist vajav) 1:1-le.

Postitatud: 21 Jaan 2005 16:28
Postitas Moss
Algselt postitas: Ardi Soovik
Võin pakkuda vahetust,sinu 79,7 ja minu 79,0(puurimist vajav) 1:1-le.
Milles asja konks on?:rolleyes

EDIT: Täpsustan ära, et see 79,7 oli mõõdetud ülevalt äärest nihikuga. Silindritel on kulumisrandid. Vaja oleks nüüd tegelt sisemikromeeter laenata kuskilt, siis saab täpselt öelda mis ja kuidas.

Postitatud: 21 Jaan 2005 20:30
Postitas Ardi Soovik
Asja konks selles ongi.Et kes minult remontivajavat plokki ostavad need ostavad just spetsiaalselt puurimiseks kas 80 või 82 mm mõõtu.Seega pole vahet kas ostavad mult 79,0 või 79,7 ploki.

Postitatud: 22 Jaan 2005 15:25
Postitas Moss
Tänan, see on päris hea pakkumine :bouncing. Katsun nädalajooksul kõik lõplikult välja selgitada. Hetkel pole isegi see enam kindel kas 80mm käiguga väntvõll üldse 05 plokki ära mahub...

Postitatud: 22 Jaan 2005 16:10
Postitas wots
Algselt postitas: MossOpel
Algselt postitas: Ardi Soovik
Võin pakkuda vahetust,sinu 79,7 ja minu 79,0(puurimist vajav) 1:1-le.
Milles asja konks on?:rolleyes

EDIT: Täpsustan ära, et see 79,7 oli mõõdetud ülevalt äärest nihikuga. Silindritel on kulumisrandid. Vaja oleks nüüd tegelt sisemikromeeter laenata kuskilt, siis saab täpselt öelda mis ja kuidas.
Isegi mikromeetriga saaksid sa valed andmed!

Silindrit ei mõõdeta ülevalt äärest kuna kolb ei tule täiesti ülesse välja seega jääb sinna rant mis on isegi käega tuntav.

Teiseks silinder kulub kõige rohkem keskosast ja seal on ta ka kõige ovaalsem.

Pole küll mingi hull sepp aga kui teed mõõtmised siis mõõda ikka ülevalt (kuid mitte randist) keskelt ja alt.

Samuti saad sa mõnevõrra erinevad tulemused kui keerad mikromeetrit 90 kraadi.See tuleb ovaalsusest.

Postitatud: 22 Jaan 2005 16:20
Postitas Moss
Algselt postitas: WotS
Silindrit ei mõõdeta ülevalt äärest kuna kolb ei tule täiesti ülesse välja seega jääb sinna rant mis on isegi käega tuntav.

Teiseks silinder kulub kõige rohkem keskosast ja seal on ta ka kõige ovaalsem.

Pole küll mingi hull sepp aga kui teed mõõtmised siis mõõda ikka ülevalt (kuid mitte randist) keskelt ja alt.

Samuti saad sa mõnevõrra erinevad tulemused kui keerad mikromeetrit 90 kraadi.See tuleb ovaalsusest.
Räägi mulle midagi, mida ma ei tea :D
Värk lihtsalt oli selles et peale 0,05mm täpsusega nihiku polnud midagi käepärast.
Mikromeetriga saab küll piisavalt täpsed andmed.
Ja rant ei teki sellepärast, et kolb ei jõua äärega tasa (jõuab küll) vaid sellepärast, et rõngad ei liigu kogu silindri ulatuses.

Postitatud: 23 Jaan 2005 13:58
Postitas wots
Algselt postitas: MossOpel
Algselt postitas: WotS
Silindrit ei mõõdeta ülevalt äärest kuna kolb ei tule täiesti ülesse välja seega jääb sinna rant mis on isegi käega tuntav.

Teiseks silinder kulub kõige rohkem keskosast ja seal on ta ka kõige ovaalsem.

Pole küll mingi hull sepp aga kui teed mõõtmised siis mõõda ikka ülevalt (kuid mitte randist) keskelt ja alt.

Samuti saad sa mõnevõrra erinevad tulemused kui keerad mikromeetrit 90 kraadi.See tuleb ovaalsusest.
Räägi mulle midagi, mida ma ei tea :D
Värk lihtsalt oli selles et peale 0,05mm täpsusega nihiku polnud midagi käepärast.
Mikromeetriga saab küll piisavalt täpsed andmed.
Ja rant ei teki sellepärast, et kolb ei jõua äärega tasa (jõuab küll) vaid sellepärast, et rõngad ei liigu kogu silindri ulatuses.
Daaa point on sama ju et kolb ei jõua nii ülesse et rõngad kulutaksid ka ülemist äärt!!

Kui sa mõõdad supleriga siis saa mõõdad ju selle sita kihti ning kulumata osa.Saad aru,supler jääb ju selle peale pidama.