1. leht 2-st
Lada originaalturbo
Postitatud: 28 Juun 2004 20:06
Postitas Ardi Soovik
Kuna üks klient lubas mulle tuua lada originaalturbo,siis uuriksin täpsemalt kui palju on vaja mootori surveastet alandada,et ta korralikult tööle hakkaks.Lihtsaim viis surveaste alandamiseks on plekist vahetihend(vene ajal 76 bensiini tarbeks valmistatud),aga kas sellest piisab.
Neid turbosid on soomes liikvel 1,6-stel ladadel.Arvatavalt on neid valmistanud mõni tuuningufirma.
Plaan panna 1,7-sele mootorile peale.
Postitatud: 28 Juun 2004 20:38
Postitas Moss
Üldiselt saab väiksemaid rõhke lasta ka Lada 8.5se surveastmega mootorisse. 1.7liitrisel oli surveaste juba 9,3(?). Seda natuke palju. Tegelikult see asi eriti lihtne pole, ise olen seda turboasja natuke uurinud ja kõiki nüansse ikka veel täpselt ei tea. Aga pakun et esimene probleem, mis tekib, on lahja segu.
Postitatud: 29 Juun 2004 16:42
Postitas Valdz
Originaal Lada turbo!

Pole kuulnudki.
Kuidas see ühendatakse karbussiga? Minu väheste teadmiste põhjal peaks ju karburaator töötama hõrendusega, mis ta siis teeb kui sinna ülerõhk sisse lasta? [Parandage kui segast peksan]
Mitu psi rõhku see turbo välja annab?
Kas pilti saaksid teha kui kätte saad? VÄGA tahaks näha!
"Plaanisime 8.0-8.5 surveastmele u. 1 bar boosti selga lasta. Rõhu tõstmisel plaanitud 1 baari kanti, kulub kompressori käitamiseks u. 150 hj."
Väljavõte parteli camaro ehitusest.
Postitatud: 29 Juun 2004 17:55
Postitas Moss
Karbuss töötab rõhkude erinevuse pealt muidu aga ma ei tea palju on seal tähtsust hõrendusel, palju sellel alarõhul, mida tekitab õhu kiire liikumine (füüsika). Kindlasti saab ka karbussiga asjad aetud, kes oskab. Mina mitte.
Kui Ladal süüde hakkama saaks ja segu rikkamapoolne püsiks, siis 8-8,5se surveastme juures peaks 1bar (u. 15psi) 1.7sest mootorist ka oma 150-180, jahutiga vast juba üle 200 HJ välja meelitama (ja turbo ei võta kindlasti 150hj ainult enda ringi ajamiseks, pigem on see arv siis juba 15) aga saaled käituksid ka nagu kuumale pannile visatud margariinitükid
Ardi, kas turboga midagi sellelaadset---->
http://www.turbofast.com.au/FlowT3.html ei tule kaasa?
Postitatud: 29 Juun 2004 20:08
Postitas Ardi Soovik
Pidid olema spetskollektorid.Kus väljalaskegaasid käivitavad
turbiini mis tõmbab segu sisse ülelaadimisega.
Postitatud: 30 Juun 2004 20:04
Postitas Ardi Soovik
Nii turbo komplekt on kodus.Müüja oli ta ise kruvinud soomes ühes lammutuses auto küljest maha.Tegu on siiski ladale peale aretatud turboga.Mida siis stoc 1,7 mootoril veel tugevdada vaja.
Postitatud: 01 Juul 2004 10:10
Postitas Valdz
Saaks ju selle vahetihendiga ilusti hakkama, midagi rohkem polekski vaja mootorile teha. Aga tuleks leiutada wastegate, millega saaks reguleerida turbosse minevate heitgaaside hulka ja sellega kaa rõhku silindris.
Oleks kaval ehitada lambda andurist teha EGO bar, siin Teeme ise foorumis oli ka kuskil kirjas. Või veelparem tehnoülevaatus punktis proovida kui palju võib rõhku peale lasta.
Põhi probleem bensiini hulk. Pigem olgu segu rikas! Vastasel korral

Postitatud: 01 Juul 2004 15:51
Postitas olaaf
tegelt võid asja tõesti enne 1,2 mootori peal katsetada.. tuleb odavam kui midagi "valesti" läheb

Ardi saab aru küll mida ma mõtlen

Postitatud: 01 Juul 2004 16:58
Postitas Moss
See ei ole halb mõte enne märksa odavama 1.2se peal kätt proovida.
Muidu paar küsimust selle 1.7se kohta:
1. Kas plaan kasutada karbussi või orig. monopritset?
2. Kui pritset siis kuidas sel süsteemil õhukoguse lugemine käib?
(selle pritse kohta võiks keegi mulle mõne lingi anda vms, kasvõi venekeelse)
3. Kas sel süsteemil on ka lambda-andur olemas?
Muidu turbotamise kohta võib lugeda siit:
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=5090
......eestikeelne ja puha

Postitatud: 01 Juul 2004 22:52
Postitas Moss
Küsiks veel juurde, mis eesmärgiga masinale see turbo peale läheb? Igaksjuhuks mainin ära, et pärast pettumus suur poleks: ökopilli sellest ei tule ja muretult sadu tuhandeid ka läbi ei sõida. Rohkem selline fännidevärk

Postitatud: 02 Juul 2004 14:43
Postitas Moss
Kui nüüd jälle teemasse pöörduda, siis tugevdamisest: esimese põntsu saavad TÕENÄOLISELT väljalaskeklapid. Aitaks ehk kui remondi käigus töödelda pesi nii, et sulgepind oleks suurem ja äär ka laiem, et hõõguma ei hakkaks. Sidur pidi Nival vist vähe vastupidavam olema, kui tava-Ladadel aga sidur kulub kiiremini mistahes tavamootoritel, kui sinna turbo selga upitada.
Sul seal vist muid masinaid kah hoovipeal? Äkki saad mõnelt lambda-anduri. See sihuke lahe vidin, ühendad kollektorisse, sinna kus kõik torud kokku saavad (on 3- ja 4-juhtmelised, küsi lisainfot kui huvitab). Paned mõne sõbra endale kõrvalistmele, annad digitaalse näiduga testri (täpsem natuke) pihku. Lambda annab pinge 0-1 volti. 0,45volti tähendab, et segu on stöhhiomeetriliselt

õige, ehk 14,7:1'le. Mida kõrgem pinge, seda rikkam segu. Kui pinge kiirendades ikka alla 0.45 voldi langeb, siis tuleb segu rikkamaks keerata. Täistallaga vajutades peaks näit olema 0.75volti.
Äkki Ardi ütleb ka vahepeal midagi siia?

Postitatud: 03 Juul 2004 12:11
Postitas Ardi Soovik
Ma ei mõtle turbot tavalisele tänavasõiduautole paigaldada,vaid ikka sellisele autole millega võiks kellegiga joonele minna.Kaugem perspektiiv oleks hankida 2130(kolvikäik +4mm) vänt ja ehk puurida ka 21213 plokk 84mm mõõtu e. valmistada mootor 1,9 ja turbolaadimisega,ehk uurida ka nitro kasutusvõimalusi ja istutada mõnele kopikale peale ja siis tagasihoidlikult ka mõnelt streetracelt ehk osa võtta.
Postitatud: 03 Juul 2004 20:06
Postitas Ardi Soovik
Plaan tulla kindlasti,kuid peale panna vist selleks ajaks ei jõua(kaasa võtan küll).
Postitatud: 03 Juul 2004 20:08
Postitas Ardi Soovik
Kas seal pole mitte kuni 2,0 ja üle selle masinad eraldi võistlemas.
Postitatud: 03 Juul 2004 20:10
Postitas MarT
on, aga turboga auto korrutatakse konfintsendiga, mis oli vist 1.7 , ehk siis 1.9x1.7
Postitatud: 03 Juul 2004 20:16
Postitas Ardi Soovik
Selge,siis teen plaanidesse muudatused.Kas võistelda 1,9 tavalise mootoriga,turboga (x mahuga mootoriga),või panen ikkagi turbo 1,9-sele peale ja lähen vaid võistlustele kus saab ladadega ühes klassis võistelda.
Postitatud: 03 Juul 2004 22:34
Postitas jeejee
Algselt postitas: Ardi Soovik
Selge,siis teen plaanidesse muudatused.Kas võistelda 1,9 tavalise mootoriga,turboga (x mahuga mootoriga),või panen ikkagi turbo 1,9-sele peale ja lähen vaid võistlustele kus saab ladadega ühes klassis võistelda.
point on selles, et keegi ju ei saa kindlaks teha seda, et sul 1.9 on. Võid ju öelda, et on 1.6:D:D ilma mootorit lahti võtmata sellest ju aru ei saa.
Postitatud: 04 Juul 2004 01:02
Postitas Moss
Tavalisel streetrace'il pole klasse ega kubatuuripiiranguid. Kui me räägime juba ametlikest võistlustest ja VÄGA kiirest Ladast siis tuleb natuke teistmoodi asjale läheneda.
Postitatud: 04 Juul 2004 15:19
Postitas karu onu
Võistlusklassid.
A - kuni 2000cm3
B - 2001?3000cm3
C - 3000 - 5000cm3
D - üle 5000cm3
E - bike kuni 650 cm3
F - chopper kuni 750cm3
G - bike üle 650 cm3
H - chopper üle 750cm3
Ülelaadimist kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 1,7. Mitut ülelaadimismeetodit kombineeritult kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2,9. Ülelaadimine tähendab turbo-, mehaanilist (kompressor) või keemilist (nitro) ülelaadmist.
Rootormootoriga sõiduki mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2. Ülelaadimist kasutava rootormooriga auto mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 3,4.
Klassis maksimaalselt lubatud töömahtu võib ületada kuni 3%.
nii et korruta oma 1,9 1,7 ga ja lisa 3 protsenti ja näed kas saad v6istelda
ja kui tahate v6in k6ik reeglid yles panna
Postitatud: 04 Juul 2004 17:51
Postitas Ardi Soovik
Jah tuleb välja,et ülelaadimisega 01 mootor 1198 tuleks turbo korral 2036,6 mis ületaks ka lubatud 3% piiri.Turboga 2liitriste klassis võistlemiseks oleks vajalik siis 01 mootoril silindriläbimõõtu vähendada ca 0,5mm.
Teine võimalus võistelda 1,9-se mootoriga ilma turbota.