Lada originaalturbo

Lada originaalturbo

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Lada originaalturbo

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kuna üks klient lubas mulle tuua lada originaalturbo,siis uuriksin täpsemalt kui palju on vaja mootori surveastet alandada,et ta korralikult tööle hakkaks.Lihtsaim viis surveaste alandamiseks on plekist vahetihend(vene ajal 76 bensiini tarbeks valmistatud),aga kas sellest piisab.
Neid turbosid on soomes liikvel 1,6-stel ladadel.Arvatavalt on neid valmistanud mõni tuuningufirma.
Plaan panna 1,7-sele mootorile peale.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Üldiselt saab väiksemaid rõhke lasta ka Lada 8.5se surveastmega mootorisse. 1.7liitrisel oli surveaste juba 9,3(?). Seda natuke palju. Tegelikult see asi eriti lihtne pole, ise olen seda turboasja natuke uurinud ja kõiki nüansse ikka veel täpselt ei tea. Aga pakun et esimene probleem, mis tekib, on lahja segu.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Originaal Lada turbo! :yllatunud Pole kuulnudki.

Kuidas see ühendatakse karbussiga? Minu väheste teadmiste põhjal peaks ju karburaator töötama hõrendusega, mis ta siis teeb kui sinna ülerõhk sisse lasta? [Parandage kui segast peksan]

Mitu psi rõhku see turbo välja annab?
Kas pilti saaksid teha kui kätte saad? VÄGA tahaks näha!

"Plaanisime 8.0-8.5 surveastmele u. 1 bar boosti selga lasta. Rõhu tõstmisel plaanitud 1 baari kanti, kulub kompressori käitamiseks u. 150 hj."
Väljavõte parteli camaro ehitusest.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Karbuss töötab rõhkude erinevuse pealt muidu aga ma ei tea palju on seal tähtsust hõrendusel, palju sellel alarõhul, mida tekitab õhu kiire liikumine (füüsika). Kindlasti saab ka karbussiga asjad aetud, kes oskab. Mina mitte.
Kui Ladal süüde hakkama saaks ja segu rikkamapoolne püsiks, siis 8-8,5se surveastme juures peaks 1bar (u. 15psi) 1.7sest mootorist ka oma 150-180, jahutiga vast juba üle 200 HJ välja meelitama (ja turbo ei võta kindlasti 150hj ainult enda ringi ajamiseks, pigem on see arv siis juba 15) aga saaled käituksid ka nagu kuumale pannile visatud margariinitükid :rolleyes

Ardi, kas turboga midagi sellelaadset----> http://www.turbofast.com.au/FlowT3.html ei tule kaasa?
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Pidid olema spetskollektorid.Kus väljalaskegaasid käivitavad
turbiini mis tõmbab segu sisse ülelaadimisega.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Nii turbo komplekt on kodus.Müüja oli ta ise kruvinud soomes ühes lammutuses auto küljest maha.Tegu on siiski ladale peale aretatud turboga.Mida siis stoc 1,7 mootoril veel tugevdada vaja.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Saaks ju selle vahetihendiga ilusti hakkama, midagi rohkem polekski vaja mootorile teha. Aga tuleks leiutada wastegate, millega saaks reguleerida turbosse minevate heitgaaside hulka ja sellega kaa rõhku silindris.

Oleks kaval ehitada lambda andurist teha EGO bar, siin Teeme ise foorumis oli ka kuskil kirjas. Või veelparem tehnoülevaatus punktis proovida kui palju võib rõhku peale lasta.

Põhi probleem bensiini hulk. Pigem olgu segu rikas! Vastasel korral :(
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

tegelt võid asja tõesti enne 1,2 mootori peal katsetada.. tuleb odavam kui midagi "valesti" läheb ;)
Ardi saab aru küll mida ma mõtlen :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

See ei ole halb mõte enne märksa odavama 1.2se peal kätt proovida.

Muidu paar küsimust selle 1.7se kohta:
1. Kas plaan kasutada karbussi või orig. monopritset?
2. Kui pritset siis kuidas sel süsteemil õhukoguse lugemine käib?
(selle pritse kohta võiks keegi mulle mõne lingi anda vms, kasvõi venekeelse)
3. Kas sel süsteemil on ka lambda-andur olemas?

Muidu turbotamise kohta võib lugeda siit: http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=5090
......eestikeelne ja puha ;)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Küsiks veel juurde, mis eesmärgiga masinale see turbo peale läheb? Igaksjuhuks mainin ära, et pärast pettumus suur poleks: ökopilli sellest ei tule ja muretult sadu tuhandeid ka läbi ei sõida. Rohkem selline fännidevärk ;)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kui nüüd jälle teemasse pöörduda, siis tugevdamisest: esimese põntsu saavad TÕENÄOLISELT väljalaskeklapid. Aitaks ehk kui remondi käigus töödelda pesi nii, et sulgepind oleks suurem ja äär ka laiem, et hõõguma ei hakkaks. Sidur pidi Nival vist vähe vastupidavam olema, kui tava-Ladadel aga sidur kulub kiiremini mistahes tavamootoritel, kui sinna turbo selga upitada.

Sul seal vist muid masinaid kah hoovipeal? Äkki saad mõnelt lambda-anduri. See sihuke lahe vidin, ühendad kollektorisse, sinna kus kõik torud kokku saavad (on 3- ja 4-juhtmelised, küsi lisainfot kui huvitab). Paned mõne sõbra endale kõrvalistmele, annad digitaalse näiduga testri (täpsem natuke) pihku. Lambda annab pinge 0-1 volti. 0,45volti tähendab, et segu on stöhhiomeetriliselt :P õige, ehk 14,7:1'le. Mida kõrgem pinge, seda rikkam segu. Kui pinge kiirendades ikka alla 0.45 voldi langeb, siis tuleb segu rikkamaks keerata. Täistallaga vajutades peaks näit olema 0.75volti.

Äkki Ardi ütleb ka vahepeal midagi siia? :spin
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Ma ei mõtle turbot tavalisele tänavasõiduautole paigaldada,vaid ikka sellisele autole millega võiks kellegiga joonele minna.Kaugem perspektiiv oleks hankida 2130(kolvikäik +4mm) vänt ja ehk puurida ka 21213 plokk 84mm mõõtu e. valmistada mootor 1,9 ja turbolaadimisega,ehk uurida ka nitro kasutusvõimalusi ja istutada mõnele kopikale peale ja siis tagasihoidlikult ka mõnelt streetracelt ehk osa võtta.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Plaan tulla kindlasti,kuid peale panna vist selleks ajaks ei jõua(kaasa võtan küll).
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kas seal pole mitte kuni 2,0 ja üle selle masinad eraldi võistlemas.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
MarT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 26 Apr 2008 15:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas MarT »

on, aga turboga auto korrutatakse konfintsendiga, mis oli vist 1.7 , ehk siis 1.9x1.7
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Selge,siis teen plaanidesse muudatused.Kas võistelda 1,9 tavalise mootoriga,turboga (x mahuga mootoriga),või panen ikkagi turbo 1,9-sele peale ja lähen vaid võistlustele kus saab ladadega ühes klassis võistelda.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
j
jeejee
Foorumi kasutaja
Postitusi: 371
Liitunud: 14 Jaan 2003 21:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 21051

Postitus Postitas jeejee »

Algselt postitas: Ardi Soovik
Selge,siis teen plaanidesse muudatused.Kas võistelda 1,9 tavalise mootoriga,turboga (x mahuga mootoriga),või panen ikkagi turbo 1,9-sele peale ja lähen vaid võistlustele kus saab ladadega ühes klassis võistelda.
point on selles, et keegi ju ei saa kindlaks teha seda, et sul 1.9 on. Võid ju öelda, et on 1.6:D:D ilma mootorit lahti võtmata sellest ju aru ei saa.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Tavalisel streetrace'il pole klasse ega kubatuuripiiranguid. Kui me räägime juba ametlikest võistlustest ja VÄGA kiirest Ladast siis tuleb natuke teistmoodi asjale läheneda.
k
karu onu
Suletud kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas karu onu »

Võistlusklassid.
A - kuni 2000cm3
B - 2001?3000cm3
C - 3000 - 5000cm3
D - üle 5000cm3
E - bike kuni 650 cm3
F - chopper kuni 750cm3
G - bike üle 650 cm3
H - chopper üle 750cm3

Ülelaadimist kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 1,7. Mitut ülelaadimismeetodit kombineeritult kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2,9. Ülelaadimine tähendab turbo-, mehaanilist (kompressor) või keemilist (nitro) ülelaadmist.
Rootormootoriga sõiduki mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2. Ülelaadimist kasutava rootormooriga auto mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 3,4.

Klassis maksimaalselt lubatud töömahtu võib ületada kuni 3%.

nii et korruta oma 1,9 1,7 ga ja lisa 3 protsenti ja näed kas saad v6istelda

ja kui tahate v6in k6ik reeglid yles panna
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Jah tuleb välja,et ülelaadimisega 01 mootor 1198 tuleks turbo korral 2036,6 mis ületaks ka lubatud 3% piiri.Turboga 2liitriste klassis võistlemiseks oleks vajalik siis 01 mootoril silindriläbimõõtu vähendada ca 0,5mm.
Teine võimalus võistelda 1,9-se mootoriga ilma turbota.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Vasta