1. leht 2-st
K: Hooratta kergendamine, kaane freesimine..
Postitatud: 04 Nov 2002 08:34
Postitas mikk006
kuule mis sa selle sisselaske kanali freesimisest rääkisid neid freesitakse suuremaks küll aga kas sa ka seest ära lihvid või tuleb mul see ise teha ,palju maksab see reg. nukkvõlli hammasrattas kettiga mootorile ja mida see siis juurde annab mul on juba alumine osa ümmber tehtud(03 plokk,kolvid 79,4,1,5võimsam õli pump) palju siis parandaks sport nukki panek olen kuulnud et neid on 3 tüüpi (1-tänava kibe,2-rally,3-super rally ) milline on kõige parem . ja kas see kergem hoorattas mitte mootorile halvasti ei mõju .
Postitatud: 04 Nov 2002 16:19
Postitas suur-m
Kas reg. nukaratas annab midagi või mitte?
Vastaks: Kui võtad plokki või kaant maha siis keti pikkus muutub pool hamba pikkust ning Sa ei saa enam gaasijaotust paika selleks on vaja seda "ratast" ja saad ka täpsemalt asja paika. Mis sa mourad selle nukki kohalt. Mine hästi varustatud Lada juppide poodi ja osta uue Niva nukk (sisselaske tõus 37,1mm) ja käib nagu loom. Kerge hoorattaga läheb meeletult kiiresti pöördesse aga sama kiiresti kukuvad ka pöörded. See tähendab seda, et käigu vahetusega pead olema jube nobe ning see hakkab ei kuskile mõjale kui ainult käigukast saab tohutu laksu.
Postitatud: 04 Nov 2002 21:05
Postitas tuhajuhe
Hooratta koha pealt vaidleks kõvasti vastu.Ja käigukast ka mingit laksu ei saa

Postitatud: 05 Nov 2002 01:06
Postitas Ardi Soovik
Olen viimase väitega päri,kergendatud hoorattaga suureneb vaid mootori värin madalatel pööretel(tuleks tühikäiku tõsta).
Samas kiirendus paraneb ja kiirendamisel kütusekulu väheneb(väiksem inerts).See on ka hea kui mootoripöörded kiiremini kukuvad(kütusesääst).Käiguvahetuse jaoks on käigukastil sünkronisaatorid ja tänu nendele ei oma tähtsust,kui kiirelt mootoripöörded muutuvad.Ja hooratast ei anna meeletult maha freesida vast sadakond grammi.
frees
Postitatud: 05 Nov 2002 08:00
Postitas mikk006
kuidas siis on nende sisselasske kanalite freesimisega ja kas keegi teeb ja palju maksab samuti see niva nukats ja reg. hammasrattas .

Postitatud: 05 Nov 2002 13:07
Postitas suur-m
Jah mehed sõltub sellest mis otstarbel kasutatakse??? See, et hoorattalt saab mõned sajad grammid on jura. Korralikult ja teadlikult tehes annab maha võtta meeletult.Tavalisega on vahe peaaegu pool. Kui sõita asfaldil või oma lõbuks ka kruusa siis ei vaidle vastu. Mõni külasepp laseb korra pingist läbi ja on proo. Kui võistelda raskel rajal (pori, pehme kruus) siis ei ole mõtet vaielda, et ei hakka käigukastile.
See selleks. Niva nukk maksab kuskil orienteeruvalt 500 krooni ringis ja reg.ratas on sama hind.
Postitatud: 07 Nov 2002 15:54
Postitas tuhajuhe
Ma arvan et see foorumi seltskond ei hakka rasketel kruusa teedel võistlemas käima.Ja hoorattaid tehti ka titaanist ning tava tänavasõiduks ei olegi mõtet väga kergeks ajada.
Minu käest saaks reg. nuki rattaid 350 eek tükk. Valik on teie.
Postitatud: 07 Nov 2002 16:30
Postitas tuhajuhe
mikk006 kas sa tahad plokikaande ka suuremad klapid panna?Mina teen plokikaani ka aga suuri klappe ei pane.
Postitatud: 12 Nov 2002 17:51
Postitas mikk006
palju plokikaane tegemine maksab ja kas oleks võimalik ka võimsamale õlipumbale uut korpust saada sest see on päris sooneline (õli tuli hakkab tühikäigul põlema, saaled on korras)
Postitatud: 13 Nov 2002 10:50
Postitas tuhajuhe
Kaane freesimine on 250eek.Aga kaane täielik tegemine 1500eek
Postitatud: 17 Jaan 2006 18:39
Postitas lada 1300sl

mul tekib küsimus, et kui palju siis peaks kaaluma see kerge hooratas, et tänaval liigelda, et ei peaks pöördeid põhja ajama kohalt minekul....
Postitatud: 17 Jaan 2006 21:48
Postitas m-rally
mul oleks selline küsimus,et kui plokikaant lihvida 1mm,kas siis läheb ajastus väga paigast ära,kui reguleeritavat nukiratast ei pane v?
Postitatud: 17 Jaan 2006 22:13
Postitas Tegija
Ei lähe hullusti läheb paar kraadi hilisemaks liigub lõpus paremini(5000+rpm);)
Postitatud: 20 Jaan 2006 16:18
Postitas beast
see suur et, mina soovitan alla 100 hobuselisele mootorile mitte kergendatud hooratast panna.(minu soovitus, ärge hakake mölisema mu kallal. seda rääkism mulle ka onu)
kui kiirelt käike vahetada siis just lõhubki sünkrosid.
Postitatud: 20 Jaan 2006 17:50
Postitas mess
Et, siis nagu aamen kirikus, et kui onu ütles, siis vastuvaidlemisele ei kuulu!? Hea küll, siis ei vaidle.

Postitatud: 20 Jaan 2006 17:59
Postitas Moss
Algselt postitas: m-rally
mul oleks selline küsimus,et kui plokikaant lihvida 1mm,kas siis läheb ajastus väga paigast ära,kui reguleeritavat nukiratast ei pane v?
Ajastus läheb ca 1 kraad hilisemaks, see ei ole veel nii hull.
Postitatud: 20 Jaan 2006 21:54
Postitas olaaf
Algselt postitas: Beast
see suur et, mina soovitan alla 100 hobuselisele mootorile mitte kergendatud hooratast panna.(minu soovitus, ärge hakake mölisema mu kallal. seda rääkism mulle ka onu)
kui kiirelt käike vahetada siis just lõhubki sünkrosid.
see on kõige lollim jutt mida ma eales lugenud olen..
paluks seda kohe ka härrasel valemite või reaalelu näidetega põhjendada.. isiklikult on olemas põhjalik kogemus 1300, 1600 ja 1700 mootoritega nii kerge kui tavalise hoorattaga.. ja ei näe mingit mõtet taguda rusikaga vastu rinda ja rääkida mida onu rääkis.. kergema hoorattaga käib mootor paremini pöördesse, pole vaja mõtetut massi ringiratast vehkida jne..
sünkrode kohta küsiks et mis siis kui polegi sünkrosid kastis..
ja paluks täpsustada kuidas ta ikka neid sünkrosid nii lõhub - mõeldes sellele, kuidas ja kus sünkrod paiknevad..
kiiretel käiguvahetajatel tasuks uurida sellist asja nagu "varvas-kand" käiguvahetustehnika

ja mõiste "rev matching"
pigem kuluvad hammaka ja lülitusmuhvi otsad

Postitatud: 31 Jaan 2006 16:54
Postitas s�dur
regullitav ketiratas ei ole selleks et kui kaant maha freesida
see on erinevate settingute jaoks
keerad gaasijaotuse varasemaks on alguses äkiline lõpus nõrk
keerad hilisemaks on algus nõrgem lõpp on jõuline
olen ise proovind
ja pealegi siis peaks igal ladal mis on 100 000 km sõitnud regullitav nukaratas sest kett ju kulub ja läheb pikemaks
Postitatud: 31 Jaan 2006 19:55
Postitas mess
Algselt postitas: sõdur
regullitav ketiratas ei ole selleks et kui kaant maha freesida
...
Kui piisavalt palju freesida, siis muutub gaasijaotus niigi, mistõttu võib reguleeritav nukiratas möödapääsmatuks osutuda.

Postitatud: 31 Jaan 2006 20:51
Postitas Ardi Soovik
Nüüd minu poolt teooria.Kui kett on veninud mõni mm või on kaanelt maha võetud,siis saaks gaasijaotust muuta varasemaks nukkvõlli korpuse tõstmisega seibede kaasabil,kusjuures eriti oluline on just õlikanali hermeetilisus säiliks ja samas ka seibede ühtlane paksus.Seega peaks umbes 1mm nukkvõlli tõstmist võrduma vähemalt 3mm keti suhtes (kuna muutub ka nookurite nurk varasema poole).