1. leht 2-st
K: Karpa probleem?
Postitatud: 07 Aug 2014 21:13
Postitas Andrusk
Tervist! Olen uurinud erinevaid teemasid siin aga pole ikkagi pihta saanud täpselt, milles probleem.
Karpaks on DAAZ 2107-1107010-20, autoks 21063.
Oli selline probleem, et kiirendades hakkas turtsuma ning edasi ei suutnud minna või siis kui suutis, kadus tühikäik ära ja ilma toore klapita käima ei jäänud.
Võtsin karpa maha ning puhastasin ära.Sai ka raamatu järgi "Sõiduauto Žiguli" paika pandud ujuk.
Peale pannes ujutas karpa kohe täis, võtsin uuesti lahti, muutsin veidikene ujukitaset väiksemaks ja enam nii üle ei ujutanud.
Nüüd minekut on ning jääb ka käima soojalt kuid gaasi andes viskab paksult sinist välja. Enne puhastust seda probleemi ei olnud. Keerasin maha küünlad (mis sai pandud 500 km tagasi uued+juhtmed+rootor), kuid nüüd on sellised mustad. Enne küünalde vahetust olid küünlad ilusad pruunakad.
Kas võib olla, et viskab sinist, kuna saab liiga palju kütet või on segu kuidagimoodi vale.
Ei tahaks uskuda, et üleöö hakkab õli võtma.
Samas ma pole 100% kindel, et süüde õige on.
Ette tänades,
Postitatud: 07 Aug 2014 21:30
Postitas olaaf
sinine ja must on sest kütet on liiga palju .
ilmselt panid kütusedüüsid valesti, mis ujukiruumi põhjas, või on ujuki tase siiski totaalselt vale.
veidi lekkiva nõelklapiga ei saagi taset paika normaalselt!
poes olevates rem komplektides on kvaliteet kohati väga halb.
eriti käib see vahetusdüüside kohta - nende avad on täiest suvaliselt puuritud vahel!!!
ma usun, et sellel karpal on mitmeid vigu - lisaks sellele võib ka jagajas mõni koterman sees olla.
selleks, et paremini nõu anda pead andma rohkem infot.
kas kontaktidega või el süüde?
kas vaakumregulaator jagajas on toimiv või mitte?
kas autol on vaakumiga tühikäigusüsteem või on see juba ära ratsitud?
mis süüteküünlad autol on ja kui suure elektroodivahega?
mis kubatuuriga mootor autol peal on?
mõni normaalse teravusega pilt ilma õhukopsikuta oleks karpast ja ümbritsevast jube hea..
Postitatud: 07 Aug 2014 22:14
Postitas Andrusk
Tänan vastuse eest!
Kütusedüüsid panind vanad tagasi, kuna härra Ülo ei suutnud mulle leida vastavat remontkompleti. Küll suutis leida vähemalt uue nõelklapi koos düüsiga.
Ise kahtlustan ka nõelklappi...tundus maru "tihe", nagu tahaks kinni kiiluda vms. Kuigi markeering oli peal sama, mis vanal. Vanal klapil oli otsas juba selline soon sisse kulunud.
Süüde on kontaktidega, ning tühikäigusüsteem on vaakumiga, kuid vooliku korrasolekus nüüd ma 100% kindel ei ole, võin profülaktika mõttes uue vooliku vedada.
Mootor 011 ehk siis 1,3 ja süüteküünlad on BP6ES tehasevahega.
Homne plaan on ikkagi karpa maha uuesti ning vaadata üle ujuk ning ujukinõel.
Raamat ütleb, et ujuk peab olema 7,5? mm ning täpsustab, et uuematel 6.5mm...kumb siis õige on? tundub, et selle 6.5-ga ei uputanud ta enam nii üle.
// nagu ma aru sain, siis esialgu paningi valesti???
Samuti võin ka pildid teha.
Postitatud: 07 Aug 2014 22:30
Postitas olaaf
osoonil on vahe 6,5 ja sätid nii et bensu toru taevapoole nõel pesas, ujuk vastu nõela kuid kuulike väljas!
kõige kindlam on panna vahe paika puuriga mõõtes...
muide, sa peaksid oma karpal düüsid üle vaatama!
2107 karpa on tehasest 1500+ mootoritele ning 2K on seetõttu väiksema kütusedüüsiga.
hea võiks olla:
1 kamber: 112kütus 170õhk kui jõnksutab rahulikul sõidul siis kütus 120.
2 kamber: 162/170 õhk
Postitatud: 08 Aug 2014 11:27
Postitas maaan78
Pistaks ka oma nina siia teemasse, küsiks, et mis on esimene kamber ja milline teine kamber?
Postitatud: 08 Aug 2014 13:53
Postitas Qunts
maaan78 kirjutas:Pistaks ka oma nina siia teemasse, küsiks, et mis on esimene kamber ja milline teine kamber?
I kamber on see kuhu kiirenduspumba tila pritsib ja düüsid siis vastavalt olaafi postitusele.
II kambri leiad ülesse, kui oled leidnud I kambri

Postitatud: 08 Aug 2014 21:12
Postitas maaan78
Huvitav ongi see, et mul laua peal kaks karpat. Mõlemad 07 karpad 2107-1107010-30 düüsid nii, 1k 150/112 ja 2k 150/150 Teine karpa ka 07 oma 20 lõpuga, seal nii 1k 170/107 (pole kindel, vähe loetav) 2k 170/162 Keegi siis neid väga ratsinud, kas üldse võimalik, et need karpad töötavad?
Postitatud: 08 Aug 2014 21:29
Postitas Qunts
maaan78 kirjutas:Huvitav ongi see, et mul laua peal kaks karpat. Mõlemad 07 karpad 2107-1107010-30 düüsid nii, 1k 150/112 ja 2k 150/150 Teine karpa ka 07 oma 20 lõpuga, seal nii 1k 170/107 (pole kindel, vähe loetav) 2k 170/162 Keegi siis neid väga ratsinud, kas üldse võimalik, et need karpad töötavad?
Raske on leida tänapäeval karpat mida keegi näppinud ei ole.
Mul 73 lõppuga ja seda teab ainult jumal palju seal düüse vahetatud on.
Kui töötab pole vaja asju näppida, et äkki läheb paremaks !
Kui keegi näppupidi kallale lasta võiks olla vähemalt mõni soovitus..
Postitatud: 09 Aug 2014 10:29
Postitas olaaf
maaan78 kirjutas:Huvitav ongi see, et mul laua peal kaks karpat. Mõlemad 07 karpad 2107-1107010-30 düüsid nii, 1k 150/112 ja 2k 150/150 Teine karpa ka 07 oma 20 lõpuga, seal nii 1k 170/107 (pole kindel, vähe loetav) 2k 170/162 Keegi siis neid väga ratsinud, kas üldse võimalik, et need karpad töötavad?
vot siin ongi see tavaline "lõks" kuhu inimesed kukuvad.
2105 ja 2107 osoon erinevad suures osas ainult 1k difuusori mõõdu poolest (21mm vs 22mm)
ilmselt on keegi "kohandanud" 2107 karpa 1200/1300 mootorile paigaldades 2105 düüsid, kuid jätnud seejuures arvestamata 1k difuusori suurema mõõdu +1mm
minu kogemus näitab, et kui auto dünaamika on veidigi oluline ja ei üritata viimast veerandit liitrit kütet kokku hoida siis töötab 2107 karpa 1300 mootoril väga hästi 1k 120-125 kütusedüüsiga ning 50 kiirenduspumba pihustiga (originaalis 40)
Postitatud: 10 Aug 2014 10:11
Postitas maaan78
Oskab keegi vastata, kas kiirenduspumba pihusteid veel, peale 40 ja 50? Küsingi selleks, et 40 on ilusti näha, aga üks mul veel suurema pihustus võimega, aga ei suuda numbrit jällegi tuvastada. Küsiks veel selle kohta, mida mõtles härra olaaf osooni all? Osoonil ujuki ja kaane vahe 6,5.
Postitatud: 10 Aug 2014 10:42
Postitas olaaf
osoon on karpa nimetus 2105/07 perekonnale..
2k avaneb vaakumiga ning tügikäigule oma kanal
Postitatud: 10 Aug 2014 13:53
Postitas Andrusk
Suutsin tuvastada ainult õhudüüside mõõdud: 190 olid mõlemad.
Asemele panin 170.
Kütusedüüse tuvastada ei suutnud, kuid panin asemele nii nagu Olaaf ütles: 112 ja 162.
Kuid tühikäigul puterdab ning järsemalt laba andes viskab ikka sinist välja.
Viga süütes?
Muidu proovitiiru tehes kiirendas normaalselt, ühtlasel sõidul ei pannud tähele jõnksutamist...kuid see tiir oli mingisugune 10km.
Postitatud: 10 Aug 2014 14:13
Postitas olaaf
kas esimesest kambrist ladistab kütust sisse ka?
kui kiirendab normaalselt ja kütust ei sisse ei tilgu siis mootor ikka väsinud, et sinist viskab... (klapisääre tihendid??)
võta süüteküünlad maha ja tee nendest pilti ja pilt siia
küünalde kesk elektroodid võiks olla fookuses

Postitatud: 10 Aug 2014 14:53
Postitas Andrusk
https://lh3.googleusercontent.com/ScveE ... w1646-h819
Selline on küünal praegu, enne düüside vahetust olid nad palju mustemad.
Vajadusel võin kõik maha keerata ja pildistada
Mis mõttes ladistab? tühikäigul? seistes?
Postitatud: 10 Aug 2014 17:28
Postitas olaaf
pilti ei näe..
Your client does not have permission to get URL
tühikäigul ei tohi sisse tilkuda
Postitatud: 10 Aug 2014 21:48
Postitas Andrusk
Postitatud: 10 Aug 2014 22:18
Postitas olaaf
kas küünla elektrood ja isolaator on matt või läikiv? pildilt raske aru saada, kuid mulle tundub, et õli on silindris - tõenäoliselt klapisääre tihendid lasevad läbi kenasti....
isolaatori toon on muidu hea
Postitatud: 13 Aug 2014 22:02
Postitas Andrusk
Nonii, sain probleemile miskit moodi lahenduse. kasvõi siis ajutise.
lahenduskäik oli umbes selline:
Mitu päeva oli seisnud.
Proovisin käivitada toorega: mitte midagi. Käima sain ta ilma tooreta ja gaasipedaaliga mängides, kuid tühikäiku ei olnud ning plõtutas, samuti ei läinud nagu pöördesse. samuti ei olnud kasu tooreklapist: täiesti välja tõmmates suri kohe välja.
Võtsin karpa maha: vahetasin õhudüüsid ära: 170 oli sees, panin 190 tagasi. Küttedüüsid jätsin nagu olaaf ütles.
Samuti keerasin veidike süüdet.
Kokku ja pill käis normaalselt, aga ikkagi tossas... Sai siis kuumaks aetud ja hakatud tühikäigu kruvisid näppima.
Küll oli olukord, kus tühikäik ideaalne, aga laba andes sinine udupilv üleval, küll olukord kus 0 tossu aga tühikäik kõrge.
Suutsin leida sellise optimaalse, kus tuli õrnalt tossu, tühikäik enamvähem.
Nüüd peale gaasi andmist korra on tuurid üleval, aga langevad normaalseks tagasi.
Eks homme vaatan, kuidas külmalt käivitub ning kuidas suitsemisega on.
Iseenesest sai kompressioon ära mõõdetud: kuskil 9.5-10 bar per silinder.
Täna ei jõudnud enam küünlaid maha keerata, et vaadata mis nägu on.
Postitatud: 14 Aug 2014 08:40
Postitas olaaf
osoonil kui tuurid peale jäävad on sul karpa flants kõver ja saab lisaõhku..
Postitatud: 14 Aug 2014 15:05
Postitas Andrusk
flants on see, mida saab altpoolt karpa küljest lahti keerata?