1. leht 2-st
Silindri surve
Postitatud: 23 Okt 2002 09:38
Postitas kenu
Ardi, kunagi ütlesid, et hindad siguli mootoreid peamiselt silindri surve järgi. Räägi lähemalt, kas sooja või külma mootoriga, kas ainult starteri jõuga või tühikäigul töötades või gaasi andes. Ja mis piirides peaks näiteks 1,3-sel korras mootoril kompressioon olema?

Postitatud: 23 Okt 2002 10:08
Postitas olaaf
Mõõta silindri survet tühikäigul:wow:puzzled:lol
....gaasi andes:puzzled:puzzled
Kompressiooni mõõdetakse ikka starteri jõul ja ikka külma SEISVA mootoriga tavaliselt.
Soenedes kompr tõuseb .. see tähendab, tulemus suurem kui tegelik.
3 silindriga on tühikäik ju lonkav!!!
Kuidas mõõta.
Keera külmal mootoril küünlad maha. Ja kompressomeetrit küünla augus hoides anna starterit surve silindris tõuseb mingi piirini manomeetril vaadates. Näidikult saadud lugem ongi kompressiooni arvväärtus. Ja nii kõigi silindritega.
Tähele pead panema mis ühikutes on skaala kompressomeetril.. liigub neid ju igasuguseid. (Ise olen näinud prantsuse oma millel oli skaala mingites "X" ühikutes, küll oli arvutamist).
edu

Postitatud: 23 Okt 2002 10:45
Postitas kenu
Siis on midagi väga mäda, minagi teadsin, et külmalt starteri jõuga, siis näitas ainult 5 atm (kgf/m2) ruutmeetrile, a kui tööle hakkas, siis oli kohe 12, kusjuures mootor on ainult 60 000 maha sõitnud ja täiesti korras, õli küll võtab veidi aga kiirendus hea ja 155 jookseb vabalt välja
kusjuures 3 potiga töötab jumala rahulikult, võtsin ühe piibu veel maha, kahe potiga hakkas juba väristama.
a milles siis asi on, 5 on ikka naeruväärselt vähe, minu teada peaks kompressioon ületama surveastet:bouncing
Postitatud: 23 Okt 2002 12:27
Postitas olaaf
Kõigil oli 5 Atm?
ilmselt polnud kompressomeeter korralikult küünla augus..
Starteriga peab ikka mitu ringi ajama...
Endal oli küll 9 ringis (76 mootor)!
Sa pane silindrisse süstla vms asjaga veidi mingit võhe paksemat õli (võib ka mootori õli), kui siis kompressioon tõuseb on surverõngad kulunud.
kui ei tõuse võib olla klapist väike tükk väljas või ei sulgu tihedalt - madalatel pööretel ei löö kompressiooni üles.
..kord olen sellist mootorit näinud.
muidu tühikäik normaalne?
plokikaanetihend korras? (tosoolikadu, mulisev radikas, [kollaka] vahuga mootoriõli)!
PS! Äkki see silinder ei tööta korralikult millel küünla maha võtsid.. kahtlane küll, et 3 silindriga mootori töö normaalne..
normaalsus on muidugi väga subjektiivne
Postitatud: 23 Okt 2002 13:03
Postitas kenu
4,5-5,5 vahele nad jäid, kompressomeeter on manomeetrist enda tehtud, kuid temas viga ei saa olla 62. aasta rolleril näitab 3 at.
aru mai saa kuidas saab 60 tuh sõitnud mootoril olla nii väike kompressioon??
küünlad on kuivad ja puhtad, tosool ka korras
kas surverõngad võivad tõesti olla kulunud?sellise läbisõiduga?!vast on klapi tööpinnad ära põlenud ?
ainuke probleem on see, et masin rüüpab õli, 1000 km langeb max-->min
kolme potiga on selles mõttes normaalne, et hoiab tühikäigupöördeid stabiilselt, väike vibra on muidugi sees
Postitatud: 23 Okt 2002 13:16
Postitas olaaf
hetigaas on külma mootoriga suitsune?
Koormusel sinist vine taga pole?
Õli ei saa lihtsalt ära kaduda. kui loiku all pole siis peab ta kas lekkima jahutussärki või ära põlema.
Kui 1000 km langeb max->min siis ca pool liitrit kuni liiter!
Vaata kas õhufiltris õli pole.
1.Vaata kas õli juurdevalamis avast ei tule suitsu.
2.vaaata kas karteri tuulutus torust ei tule suitsu.
1. kui õhufiltri kopsikus on õli on kindlalt klapisääred (ülekuumenenud/keeva mootoriga sõidetud näiteks)
2. Kui karterituulutusest tuleb suitsu on ilmselt kolvirõngad.
Ilmselt on mootoris kasutatud kurat teab mis õli!
Käima läheb külmade ilmadeha hästi???
Postitatud: 23 Okt 2002 13:34
Postitas kenu
see asi oli jah, et kui mootori sain, võtsin klapikambrikaane maha, sest sääl peal oli selline mudakiht, mida isegi mootoripesu maha ei pesnud, õhupuhastisse viskab ka õli veidi sisse ja karterigaase on korralikult
käima läheb küll hästi
vist on jah mingit vale õli kasutatud ja see on mootorile mõju avaldanud
kevadel peaks vist klapisääretihendid ära vahetama
Postitatud: 23 Okt 2002 13:43
Postitas olaaf
Need pisikesed vead teevad kokku korraliku kohvimasina.
kui karterigaase on korralikult siis on mõtet kolvirõngad ka vahetada ikka.
Sõidetud on ilmselt toidu või kastoorõliga:lol.
Töökaaslane on 03 omanik millel pole 10 aastat õli vahetatud..
läbisõit on 13000 km!
vot see on kohvimasin sõna otseses mõttes.
Tuleb olla ettevaatlik nende nn pensionäride autodega.. üllatusi neis igasuguseid . ok jutt juba offtopic
Postitatud: 23 Okt 2002 14:03
Postitas tuhajuhe
Kui nukkvõlli raam pealt ropp sitane siis on kasutatud tavalisi diisel või madala surveastme mootorite õlisi.Nendel ei ole pesemis omadusi ja kuhjavad nõgi detailide peale.Isegi võivad rõngad kinni nõgitanud ka olla.Ja sellise mootori puhul oleks targem lahti arutada puhtaks rookida ja siis mõõta liikuvate osade kulumist,vajadusel rem.Muidu jääb see sitt sees edasi ulpima.Aga kõige paremini õpetab kogemused läbi rahakoti:lol
Postitatud: 26 Okt 2002 10:48
Postitas Lauri
Tore näha et juba teema yles võetud.Mul ka selline kysimus et mis jama selle kompressiooniga on??Ma mõõtsin ka kõigis sil korralik aind asi selles et kolmandas sil peab ulga käivitit andma enne kui rõhk normaalseks tõuseb.Nimelt tõusis teistes silindrites rõhk 2-4 pauguga 10-11 peale aga kolmandas tuli lasta ulka aega käiata siis tõusis ka.Sääl vist klappidega jama sest kolvirõngad, saaled, sääretihendid on eelmine aasta vahetatud ja töö on korralik(kunagine rallisõitja tegi)Küsimus siis selline et mis siis teha?Selle õli õhupuhastisse ajamisega on võimalus et see õlipüüdur on umbes või miskit(see jublakas sääl jagaja kõrval)OK andke siis nõu mis selle kolmanda silindriga teha.
Postitatud: 26 Okt 2002 17:46
Postitas olaaf
(tosoolikadu, mulisev radikas, lumivalge heitgaas töösoojal mootoril, [kollaka] vahuga mootoriõli)!
kui esineb üks eelpool toodud nähtustest siis plokikaane tihend läbi. Kuna nende hind on suhteliselt madal siis kvaliteet suht etteaimamatu.
Aga ega midagi muud üle ei jää..
plokikaan maha siis näed, mis vaja teha
- klapid/klapipesad uuesti soveldada/vahetada - juhul kui rõngad/ kolvigrupp korras.
Postitatud: 26 Okt 2002 17:57
Postitas Mel
Jutt õige, et tihendid äärmiselt erineva kvaliteediga. Odav on vaid ühekordne kasu rahakotile, kuid varsti tööd ja vaeva topelt - endal läbi proovitud. Tihenditest peaks olema parimad lääne omad, mis isegi 3-4 korda kallimad idapoolsetest.
Postitatud: 27 Okt 2002 09:54
Postitas tuhajuhe
Plokikaane tihendid reeglina ei ole eriti sitad,ainult tuleb jälgida mis mõõdus silindri auk on tihendis.See ei ei tohi olla väiksem.
Silindri survet mõõtes peab hoidma gaas põhjas ja norm.on kui tuleb paari löögiga 8-11.Kui ikka peab käiama et mingit survet saada tuleks ikka see kolb välja võtta.Võimalikud vead on:mingi surve rõngas katki või kolvi rõnga vahe katki.Veel hullem aga harva esinev on kui kolvi sõrm on tulnud välja ja hülsiseina vao sisse nühkinud.
Kui õli tuleb õhupuhastisse siis ei pea kohe mootorit maha kandma.Üldiselt on see vanemate mootorite viga ja see lõdvik ei pea olema õhupuhasti küljes.Isegi tühikäigu pöörded tõusevad natuke kui see lõdvik eemaldada.
Mootorite remondiga võin aidata kes ise ei tee.
Postitatud: 28 Okt 2002 11:25
Postitas Lauri
Vana mootori viga.Mida sellega mõtled?Kas mootoril millele on plokikaane ja ploki vahele aretatud see topelt tihendite süsteem on kompressioon 9.5 normaalne või on ikka vähe?Ja vabandage väga mu lolli küsimust kuid kuidas plokikaant maha saab(mis tuleb veel eemaldada näiteks tuleb vist kollektorid ka ära võtta või kuis)?
Postitatud: 28 Okt 2002 12:00
Postitas kenu
topelt tihenditega masinal 9,5 on korralik kompressioon. Praegu pole vist surveastme alandamisel erilist mõtet, vaevalt keegi odavat 80-pentsu saab, lisaks läheb võimsus viletsamaks ja hakkab rohkem pentsu rüüpama.
Plokikaant on lihtne maha saada, vesi välja, karbuss, klapikambri kaas ja nukkvõll maha, siis plokikaane poldid lahti ja käes ta ongi.
Postitatud: 29 Okt 2002 10:06
Postitas tuhajuhe
Kaane maha võtmisel ei ole vaja karpat maha arutada, kui just klappide olukorda ei soovi vaadata. Aga ega siis ei pea ka karpat maha võtma. Ainult pärast võib ujuk kinni jääda ja mootori üle uputada ja väljalaske kollektori küljest tuleb püksid ka lahti lasta. Kui ise jagu ei saa, võin aidata.
Silindrite kompressiooni erinevus võib olla ebatihedates klappides.. Üldiselt sisselaskeklapid väljalaskeklappides viga kaua ei peida: need põletavad taldrikusse lõhe sisse ja siis pööretes käib ja tühikäigul lonkab, kuid ei pea kuuldavalt lonkama.
Postitatud: 23 Jaan 2003 10:29
Postitas jeejee
mul ühel mootoril iga ilmaga 12. a teisel 8,5.
Postitatud: 10 Nov 2003 22:53
Postitas miq
küll juba suht vana teema aga siiski.
kuna mul hakkab juba vaikselt kõrini sellest saama, et iga kord sõitma minnes tuleb enne 10 min. küünlaid puhastada, siis on mootoriremondi mõtted peas.
sellega seoses ka paar küsimust
1. surve silindrites oli: kõige salongipoolsem 8, kaks keskmist 7,5 ja kõige ninapoolsem 7 atti.ja see oli vist külma mootoriga kui ma õieti mäletan.
kas selliste survete juures piisab vaid rõngaste vahetusest?
2.kas rõngaid on algajal väga raske vahetada, kui enne pole kunagi mootori kallal käinud (st pole oskuseid).
3. kui palju tuleb uute rõngaste korral sissesõitu teha?
Postitatud: 11 Nov 2003 01:00
Postitas Kristo
Tjah, nagu motamees ütles, raamat kätte ja mootori kallale. Vähemalt mina tegin samamoodi

Minule öeldi, et uute rõngaste puhul tuleb sissesõitu teha 1000km.
Postitatud: 11 Nov 2003 14:10
Postitas miq
no selle nati aja kohta niipalju, et see auto mul max. 2 aastat on veel, siis on emex, kuna kere ikka nii mäda.

ja mis raamatust rõngaste vahetuse kohta õpetusi saab?